-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikrofon
veterán
válasz McDuglas #16803 üzenetére
Én egyetértek a cikk írójával abban hogyha tényleg ilyen képeket készít a lencse, akkor nincs mit tesztelni rajta. Ezzel a CA-val nem lehet együtt élni, mert teljesen tönkre teszi a képet. Így használhatatlan a lencse.
Ez nem olyan hiba ami csak tesztábrák nézegetésével jön elő, vagy pixel szintű képnézegetéssel, hanem ez a valódi végeredményt és a fotózás élményét rontja el.
Ráadásul gondolom az sem mindegy, hogy milyen vázra kerül, mert azért a hibák sokkal jobban előjönnek a 42MPx-es, nagy érzékenységű és széles dinamikájú szenzoron. Még ugye az sem mindegy hogy milyen lencsékkel hasonlítjuk össze, tehát hogy milyen objektívek vannak mellette, voltak előtte.[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Látod, ez eszembe se jutott. Én sosem szoktam kikapcsolni a szoftveres javítást. Úgy gondolom, hogy a végeredmény legyen jó. Az mindegy hogy szoftveresen támogatott vagy teljesen optikai a javítás.
Ha ezek a képek a Samyang 35/1.4-gyel így készültek, hogy a szoftveres korrekció ki volt kapcsolva, akkor én kérek elnézést, hogy megosztottam!Annak ellenére hogy sosem kapcsolom ki a szoftveres korrekciót, pl. A 16-35GM és a Batis 25/2 esetén is látszik, hogy van CA, de szoftveresen korrigált, nagyon is jól. Mert a végeredményben szinte nulla. Olyankor lehet észre venni amikor a capture one 11 csinál egy nagyobb újragenerálást, mert akkor egy pillanatra az elején látszik némi pirosas-lilás szegély.
Egyébként a 16-35 GM egy zseniális lencse. Nekem nagyon bejött! Az igaz amit több helyen írnak, hogy a Batis 18/2.8 optikailag jobb. De ez kb csak a 42 MPx-es szenzoron és 100% nézetben vagy direkt teszt szituációkban észrevehető a nyers képeken. De normál körülmények között és képeket feldolgozva ez nem jelentkezik. Batis 25/2 esetén pedig még ez a különbség sincs. Ott egyedül a +1FE marad mint előny. Viszont számomra ez az egy objektív lefedi a fényképek 70-80%-át. Annyira jó hogy 20-35 között nem kell cserélnem.
Az is biztos hogy ezen a tartományon a Sigma Art 1.4-es obik is varázslatosak lehetnek. Egyedüli "gyengéje" a 16-35GM lencsének a fényerő, hogy "csak" 2.8-ról indul. Emiatt a következő obi amit majd veszek a Zony 50/1.4 lesz és a Batis-ok közül csak a 135-öt tartom meg.Lényeg ha valaki a legjobb optikai teljesítményt keresi akkor a Batis 18 és 25 a legjobb választás. Minden más esetben a GM16-35. Aztán majd kiderül ebbe hogy szólnak bele a Sigma nativ ART lencséi...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz fotozona.tk #16830 üzenetére
Ha munkára kell és éves szinten beleraksz 100-150e kattintást akkor ez számodra nem lehet probléma! Mert amortizációként betervezed az árképzésedbe. Még örülhetsz is mert úgy tervezheted, hogy még tönkre menetel előtt garival eladod és így megveheted aktuálisan a legújabb típust. Hiszen ennek árát amortizációként kitermeled. A munkaeszköznek és az üzleti tervezésnek pont ez a lényege....
-
mikrofon
veterán
Ha így nem is derült még ki konkrétan, akkor is az biztos, hogy az a9-et ez tartja piacon, ez tartja magasan az árat. Mégpedig hogy abban van a legjobb elektronikus zár... A többi még csak meg sem közelíti. Az R szériánál az igen csak megnövekedett adatmennyiség ezt még tovább rontja...
-
mikrofon
veterán
Ez érdekes. Megjelent a használt piacon az első Sony a7riii, garanciával.
Úgy néz ki van akinek nem jött be...[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz #96302336 #16839 üzenetére
A konkrét hirdetés feltételeit nem ismerem. Viszont a 220volt üzletpolitikája a használt termékekkel, hogy csak akkor hirdetik garanciával, ha az hivatalos garis. Ha ez igaz, akkor kibővíthető garinak is működni kellene. Tehát idehaza ez egy jó ár.... Aki eddig kintről tervezte venni mondjuk USA-ból az esetleg vessen rá egy pillantást....
Egyébként meg az egész EU-ban drágább mint USA-ban: DE, UK, PL -
mikrofon
veterán
válasz belovary #16897 üzenetére
A Tamron-nak most készül egy 28-75/2.8 e-bajonet-es MiLC-re tervezett változata. Ugyan nem 24mm-től indul, viszont cserébe kicsi es könnyű (550g) lesz. Előreláthatóan 900-1000 eurós áron fog kezdeni. Szerintem érdemes ezt megvárni.
Egyébként a Tamron és a Sigma is rendelkezik most már a Sony kommunikációs protokolljával így a natív lencsékkel az AF-nek is jónak kell lennie.
Hiába van meg a protokoll a sigma nem tudja tovább javítani az MC-11 adapter képességeit, mert az arra rakandó Canon bajonettes obiknak ez kb a max képessége a Sony vázakkal. A sigma szerint azért mert a Canon protokoll nincs meg, nem kaphatták meg. Így ott próbálkozásokat eddig jutottak... tehát a natív lencsékkel jobb kell hogy legyen az AF.... Majd kiderül az első e-bajonet-es ART lencsék áprilisi érkezésekor...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz belovary #16908 üzenetére
Képminőségét még nem tudni a natív Tamron 28-75/2.8-nak, mert hogy mint írtuk nem jött még ki. De állítólag lesz olyan jó mint a 24-70GM...
Én nem natív, tehát adapteres lencsét nem vennék. Azonban vannak itt többen, akik elégedetten használják, bár többségében talán fixeket. Mondjuk én a GM zoom-okból sem venném meg a 24-70-et és 70-200-at sem. Ezek nekem már túl nagyok és nehezek. Nincs kedvem velük bajlódni. Igazából a 70-300g a határ, mert ezt még éppen elviselem... A 16-35gm-et meg kifejezetten szeretem, ideális méret, tömeg és tömegeloszlás számomra. Ezért is gondolkodom még a Zony 50/1.4-ben. Bár legjobbak a Batis lencsék ilyen szempontból, csak ugye azok nem zoom-ok....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz belovary #16915 üzenetére
Nekem nagyon bejött a Zony 35/1.4 csak eladtam, mert gondoltam a Zeiss Batis sor mellett nem lesz szükségem rá. Tévedtem így a Batis 18 és 25 helyett 16-35GM-et használok. Ez megoldotta a 35mm hiányát. Ennek ellenére a Batis lencséket nagyon szeretem. Szép a kinézet, nagyon könnyűek és kiemelkedő a képalkotásuk, van egy sajátos képi világuk. A következő amit tervezek az a Zony 50/1.4. Ez szerintem kiváltja a fényerő hiányomat (1.4) és a 85mm-es tartományt is, mert fölötte ott a Batis 135 portréra. Az egy kicsit talán "sötét" így kíváncsian várom a natív Sigma Art 135/1.8-at. Csak ugye ez 1,15kg, így nem hinném, hogy beválna, mert a Batis majdnem a fele (615g)...
Tehát ezeket mind szeretem, szerettem, így ajánlom is.
De azt vedd figyelembe, hogy nekem nem a fotózás adja a megélhetést és nem fotózok egésznapos vagy félnapos rendezvényt, mint mondjuk egy esküvő vagy divatfotózás...
-
mikrofon
veterán
Tartok tőle, hogy adatfeldolgozási, processzoros és sáv széllességi határai vannak. Adatáramlási keresztmetszet lehet kevés, hiszen 2*250-300Mbs az ugye 500-600Mbs-t jelent, valójában még akkor is ha párhuzamos, mert egy feldolgozó proci van. Így a nagy sebességhez kettő kellene, hogy tényleg párhuzamosan tudjon dolgozni, de valószínű akkor a melegedés is nagyobb lenne. Szerintem ez az áldozat, hogy ne melegedjen túl a gép....
Egyébként jól használható így is. Azért gyorsan kiírja a Slot 1-re egy UHS-II karira és elfogadható sebességgel a slot 2-re is, de ehhez azért kell a valóban jó minőségű és gyors UHS-I kari is.
Nagyon ritkán lövök sorozatot. Olyankor viszont átállítom RAW+JPeG-re A slot1-en a RAW a slot2-n a JPeG mentődik. Így szupergyors.....Az RII és az RIII között az egyik legjelentősebb különbség az adatírási háttér folyamat optimalizálása. Sokkal jobban működik háttérként és sokkal több mindent lehet a háttérírás közben a géppel csinálni...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Hátha valaki kipróbálná:
Ingyen tiéd lehet a DxO OpticsPro 11 EssentialSajnos Sony a7riii-vel már nem kompatibilis viszont minden mással igen...
-
mikrofon
veterán
Több cikk is volt már linkelve a fotosarok blog szerzőjétől a Sony a7riii-re való átállásáról. Ezért belinkelem a legújabbat. Én olvasás közben nem tudtam hogy nevessek vagy sírjak... Ezek után tényleg sajnálom aki Canon-nal rendezvényt vagy bármilyen eseményt fotózik. Azért az automata ISO és automata fehér egyensúly az Olympus em-1-en kb 5 éve jól működik... Azért ezek nem a Sony a7riii csodái. Éppúgy mint az A üzemmód használta....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz #48967168 #17000 üzenetére
A csávó 5dIV-ről váltott így azzal hasonlítja össze. Az pedig nem éppen őskövület... A 6d csak úgy került a képbe, hogy az volt a tarték váza és most már azt is hirdeti..... Szépen végig ment a Canon-létrán...
Ha érdekel ITT az összes témában írt cikke.
Egyébként szerinted mivel kéne összehasonlítani? El tudod mondani mivel van egy szinten szerinted?
A Nikon 850d-vel is hasonlítják... De az a7riii igazán kiemelkedő a funkciói abból is hiányoznak...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz dssport #17001 üzenetére
Egyébként szerintem a képszerkesztés, feldolgozás előbb lesz jelentéktelen munka egy fotós életében mint a fotózás. Ott sokkal jobban fejlődik a technológia. Sokkal eredményesebben lehet automatizálni.
A fényképezőgépek tényleg sokat fejlődnek rengeteg technológia újítás, szolgáltatás kerül bele. De a fotóst nem fogja helyettesíteni szerintem. Igen sokan lesznek akik jó átlagos fotókat fognak tudni készíteni. Azonban pont emiatt jobban elfog távolodni az aki tényleg jó fotót fog készíteni. Akinek a kezéből kiemelkedő, átlagon felüli fotó jön ki a kezéből az sokkal kevesebb lesz. Így akinek ez fontos, aki ilyen képeket szeretne az sokkal inkább a "legjobb" fotóst fogja keresni. Így az ilyen emberek munkája felértékelődik. Szerintem....
Ha szétnézünk a fotót publikáló oldalakon, akár amatőr, akár profi szinten, akár közösségi médiában, akkor szerintem nagyon nagy különbségek vannak a képek között még akkor is ha ugyan az a felszerelés.... De szerintem az is észrevehető, hogy sajnos az átlagos igény is csökken. Kicsit olyan mint a zene...
Nézd meg ezt vagy ezt. Hova jutott a mobiltelefonos fényképezés... Ha a mobil mint jó fényképét adó használati eszköz belekerül a köztudatba szerintem egyre kevesebben akarnak majd fényképezőgépet. Szerintem 5 éven belül még nagy átszerveződés lesz a fényképezés téren.... 10 év múlva meg már el sem tudom képzelni mi lesz..
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Ha a profik alatt a hivatásos fotósokat érted akik ebből élnek, akkor nekik könnyebb a váltás mert mint munkaeszköz tervezniük kellene amortizációval. Valamint ha megkönnyíti a munkájukat, akkor hatékonyabban tudnak dolgozni. Az meg egyenesen növeli a profitot és csökkenti a ráfordítandó időt. Semmiképpen sem okoz profitvesztést.
A hivatásosok között is van aki mindig törekszik a legjobb és a legmodernebb, legújabb technikára. Ők mindig előre terveznek, hogy ha megjelenik valami új mielőbb használják.
Igen mindig lesznek olyanok akiknek nem áll kézre ez, csak a nagy markolható váz.
Mindig lesznek olyanok akik félnek a technikai újításoktól.
Mindig lesznek olyanok akik egy adott eszközből az utolsó szuszt is kiakarják préselni és esküdnek hogy a régi és bevált a jobb. Akik csak azért is szeretik a saját dolgukat nehezíteni, mert az a jobb és élvezetesebb címszó alatt.
De egyre telik az idő és egyre kevesebben maradnak. És egyre jobban lemaradnak az élmezőnytől ahol a mérce a minél hatékonyabb munkavégzés és minél kiemelkedőbb színvonalú végeredmény.... Aki lemarad annak sokkal nagyobbat kell majd lépni ami egyre nehezebb lesz....Szerintem hivatásos szinten a fényképezés ”technikai sport" elválaszthatatlan része a folyamatos fejlődés és folyamatos újdonságok beszerzése kihasználása...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Biztos van ilyen is de ez szerintem nem a jó hozzáállás. Egyszerűen ez a negatív példa.
Ha te nem fotós vagy gondold végig mivel keresed a pénzed, milyen eszközöket használsz. Azután azt is hogy azokkal mennyit foglalkozol te vagy a munkaadód. Mennyit és milyen gyakran fektetsz bele, hogy szinten tudd tartani. Mennyivel kell/kellene többet beletenni, ha folyamatosan fejlődni szeretnél és a legjobbak között lenni.
Egy jól működő vállalkozásnál/vállalatnál az a legfontosabb, hogy minél hatékonyabb és minél értékesebb legyen a munka. Ehhez pedig elengedhetetlen a jó (vagyis a kiszemelt szintnek, célnak megfelelő) eszköz, annak fejlesztése, karbantartása.Az is igaz hogy több féle szintet, célt be lehet lőni a fotózás téren is. Lehet az is cél hogy a legjobbak között legyél és a legmagasabb szinten szolgáltass. De az is lehet, hogy a legkisebb költségvetéssel rendelkező ügyfeleket szolgáld ki de azokból minél többet. Vagy akár olyan speciális is lehet mint amit te írtál. Ezek mindegyike jó választás lehet. De ennek megfelelően kell kiválasztani az eszközt is. Ráadásul a kiválasztott cél határozza meg az árát is ami a bevételt, a hasznot és a visszaforgatandó pénzt is. Különben nem tudsz életben maradni és nyereségre szert tenni... Nem leszel hatékony.
De ennek már semmi köze a fotózáshoz. Ez már közgazdaságtan és vállalat vagy vállalkozás irányítási, tervezési, menedzsment ismeret.... Úgyhogy itt én abba is hagyom ezt az off témát.
Ezzel szemben teljesen más a helyzet az olyan fotósoknál akik élvezetből, saját vagy a környezetük szórakoztatására fotóznak. Ahol a fotózás csak viszi a pénzt és nem hozza. Nekik nem lehet így valasztani, kalkulálgatni, azután vásárolni. Nekik a máshonnan bejövő és megmaradó pénzből lehet gazdálkodni, majd az amortizációt sincs hová betervezni. Pedig az ő gépük is használódik. De itt is fontos, hogy az adott keret legyen jól végiggondolva és hatékonyan kihasználva, hogy minden "szükséges" eszköz egyforma szinten legyen és az eszközök használata valódi élvezet legyen és örömet okozzon.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz #86322688 #17031 üzenetére
"Az összes hozzászólásod tudatlanságról árulkodik"
Ha ezt már ilyen konkrétan megfogalmaztad akkor esetleg részleteznéd? Te mit tartasz butaságnak kérlek kicsit konkrétan és ne általánosításítva!
Nem, nem a neten cseperedtem fel. Nem nem vagyok fiatal. Vagy legalábbis kérdés, hogy mit nevezel fiatalnak? Tehát amikor azt írtad, hogy fiatal vagyok akkor mire gondoltál? Hány évesnek tippeltél? Jaj és tényleg miért is számít ez? Te hány éves vagy ha már ott tartunk???
Képzeld el én filmes analóg géppel kezdtem el fotózni és tudtam is vele...
Szépen végigmentem a létrán. SLR, DSLR majd MiLC!
Te mivel kezdted és hol tartasz most?Egyébként a technológia és fejlődés megszalottja vagyok. Képzeld értekk is hozzá és a tudásom is meg van hozzá még a tapasztalatom is. Merthogy van a világnak egy szegmense ahol részt veszek a valódi fejlődésben. Igen a legjobbak között az első.... ahol én is részt veszek abban hogy valami tényleg a legelső a legjobb az egyetlen legyen. Úgyhogy pontosan tudom mit beszélek... Emiatt neked és senkinek sem kell bizonyítanom.. De arra kíváncsi lennék hogy te mire alapozod, hogy pont neked kell azt mondani, hogy az " összes hozzászólásod tudatlanságról árulkodik". Kíváncsian várok. Hátha tényleg tanulhattok ami hasznosítható
Azt elhiszem hogy a technológia fejlődését nehéz felfogni és megérteni... Ez nem csak a fotográfiában van így..... Máshol is jelen van ez, vannak megszállott fejlődés ellenesek.... akik nem értik az értelmét, hogy miért kell...
És olyanok akik idősebbek és kapásból lenézik a fiatalokat... Pedig....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Elektrosokk #17035 üzenetére
Pedig nem fogok, mert akkor túl egyszerű lenne...
Egyszerűen jót nevettek az ilyen általánosított , személyeskedő HSz-eken..
Semmi adat semmi tény... Csak....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
A múlthéten felfigyeltem egy érdekes témára a Sony a7riii kapcsán. Azért nem írtam erről eddig, mert kiakartam próbálni előtte magam is, hogy tényleg működik. A hétvégén sikerült és jelentem tényleg a legjobb módszer az FE (EV) expozíció beállítására nagy dinamikájú felvétel készítése esetén. Ez egyébként a7rii-vel is megvalósítható, csak nem olyan egyszerűen. A Hsz végén ezt is leírom. Javaslom, akinek van lehetősége próbálja ki!
Tehát:ETTR (expose to the right) with Soany a7rIII: Highlight metering mode with +2 EV comp
Tehát a lényeg, hogy ezzel a módszerrel lehet úgy beállítani, az optimális fényértéket, expozíciót, hogy a szenzor legnagyobb dinamikai tartományát ki tudjuk használni és mindemellett az árnyékos , sötétebb területen a legkevesebb zaj keletkezzen. Ez egy olyan módszer, ami nem azt jelenti, hogy képfeldolgozás (post processing) nélkül kapjuk a legjobb eredményt. Ez arra való, hogy a legszélesebb dinamikai tartományhoz jussunk, úgy hogy ne vesszen el adat beégett terület miatt. Ezzel a módszerrel az árnyákos területek a szenzorban rejlő lehetőségekhez képest a legnagyobb világosságot kapják, így ritkábban szükséges, és ha szükséges is sokkal kisebb mértékben az árnyék csúszka használata, így minimalizálódik a sötét terület zajossága. Képfeldolgozás folyamatában a csúcsfények visszahúzásával esetleg a témától függően a teljes kép sötétítésével lehet beállítani a megfelelő világosságát a képnek. Ami ugye nem növeli a zajosságot olyan mértékben.
A módszer működési elve: A Sony a7riii-be bekerült egy új fénymérési módszer mégpedig a "Highlight", (magyar menüben: "Megjelölés"). Ez az algoritmus úgy működik, hogy megkeresi a kép legfényesebb területét automatikusan és ahhoz állítja az expoziciót. Olyan mintha spot (pontszerű) fénymérési módszert alkalmaznánk és a kép legfényesebb területén mérnék pontszerűen fényt. (AEL Lock gomb használata). A mérési és beállítási elv az, hogy ezt a területet veszi középszürkének és az expozíciót úgy állítja, hogy ennek a területének a fényessége a középszürke világosságával egyezzen meg. Ez a Sony kamerákon (a7rii és a7riii) is elvégzett próbák alapján 2FE értékre van a fehértől, attól a világossági értektől, amin a szenzor még el tudja tárolni az adatokat tartalomvesztés, kiégés nélkül. Tehát ha a +2FE (EV) eltolás azért szükséges, hogy a fényképezendő területnek a legvilágosabb pontja az a szenzor legvilágosabb érzékelési pontja legyen. Így valóban ki tudjuk használni a szenzor maximális dinamikai tartományát.
Tehát az a7rIII-n ki kell választani a "Highlight" fénymérési módot és az EV kompenzációs tárcsát +2-re kell állítani. Majd a képfeldolgozás folyamatán vissza kell venni igény szerint a fényességet az érintett területeken. Egyébként az a7rIII váz lehetőséget biztosít, arra, hogy a különböző fénymérési módokat állandó értékkel eltoljuk, azonban Csak +/- 1FE-vel. Tehát az is járható út, hogy valaki átírja a menüben, hogy a "Highlight" fénymérési módot mindig +1 FE-vel korrigálja a váz automatikusan és az expozíció kompenzációs tárcsát csak +1 értékre állítja.
Az a7rII esetén hiányzik a "Highlight" fénymérési mód. Tehát fénymérési módnak "Multi-pattern" (magyar menüben: többmintás) módot kell kiválasztani. Be kell kapcsolni a "Zebra 100+" lehetőséget, amikor az éppen kiégett területet villog. Ezek után jöhet a képkészítés. Mégpedig úgy hogy az expozíciót úgy kell beállítani, hogy éppen ne legyen túlexponált terület, tehát ne villogjon a Zebraminta. Majd +2FE (EV)-vel el kell tolni az expozíciót. Ezzel meg is van a maximális dinamikát és a legkevesebb zajt eredményező expozíció. Természetesen itt is a befejező lépés a képfeldolgozásnál a fényerősség beállítás.
Jah és persze ez csak RAW-ok esetén működik. Aki JPG-ben fotózik annál ez nem járható út.
Pár napja megtudtam, hogy "az összes hozzászólásom tudatlanságról árulkodik", emiatt kérem, ha valahol butaságot írtam jelezzétek, hogy ne maradjon hiba....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz p_adam #17076 üzenetére
Kérdés, hogy mit értünk gyakorlat alatt...
Azt, hogy általánosságban, hogyan működik, vagy konkrétan az általam említett vázon....
A gyakorlat az én esetemben is és másoknál is azt mutatja, hogy tökéletesen működik ez a Sony a7riii esetén. Pont emiatt nem írtam le addig, amíg magam is le nem teszteltem. A színek sem csúsznak szét. Hiszen nem írtam túlzott árnyékfelhúzásról, hanem a fénymérési algoritmus sajátosságainak a korrekciójáról....Ezzel a +2FE-vel pl egy napsütéses időben, minden a helyére kerül. Főleg ha kültérben, a legvilágosabb pont mondjuk az ég és azon a felhő lesz, ami pont a fehért tartományba csúszik bele kiégés nélkül a korrekciónak köszönhetően. Vagy beltérben nagykontrasztú megvilágítás, akár lámpa, vagy ablakon bejutó fény esetén. Nagy előny még akkor, ha fehér ruha található a képen. Mert ki ne szeretné, hogy a valóságban fehér a képen is fehér legyen és látszódjanak rajta a színek, meg a kép többi része is látható legyen...
Valóbban nem minden esetben ez a használatos, de Sony a7riii esetén, széles dinamikájú, nagykontrasztos felvételek esetén ez adja a legjobb eredményt.
Továbbra is csak azt tudom mondani, hogy ki kell próbálni. Ha te kipróbáltad szívesen olvasom a tapasztalatodat....
Vagy ha nem akarod keress képeket a Google segítségével és meglátod... De ez annak szól aki ki szeretné használni a vázának képességeit és tudását... Annak meg megér egy próbát....Canon-hoz valóban nincs tapasztalatom. Nem tudom, hogy ott hogyan működik, hogy ott mi a valóban jó módszer. Nem is érdekel....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz total90 #17104 üzenetére
UWA területén két fényerős FF AF-es obiban érdemes gondolkodni. 16-35/2.8GM és Zeiss Batis 18/2.8. Van még a 12-24/4 de az elég spéci Tájképesek szeretik nagyon.
Nemsokára jön a Tokina FiRIN 20mm f/2 AF obija. Még ebben a hónapban jönnek a Sigma Art natív obijai is. Lesz benne fenyérős UWA is. Mondjuk több mint egy kg lesz.... De ezeknél még az AF teljesítménye és a "motor" hangja kérdéses lehet...
-
mikrofon
veterán
-
mikrofon
veterán
válasz Nand708 #17259 üzenetére
Én az alábbit tenném:
Amennyiben ez nem volt benne a leírásban, és rá sem kérdeztem, akkor kommunikációt kezdeményeznék az eladóval és meg próbálnék az eladóval kommunikációt kezdeményezni először csak egy normál beszélgetést.... Vissza veszi-e, vagy kártérít-e tehát vissza utal-e valamennyi pénzt. Aztán a válasz alapján mérlegelnék, elégedett vagyok-e az eredménnyel, vagy nem. Ha nem és biztos vagyok benne, hogy hibátlan terméket hirdetett, és ez nem is típushiba, akkor paypal-on keresztül visszafizetést kezdeményeznék...
A továbbiakban, pedig mindig rákérdeznék a pixelhibára, vagy bármilyen észlelhető hibára vásárlás előtt, ha ezt nem tettem volna meg eddigiekben is....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Nand708 #17274 üzenetére
Paypal-on keresztül intézd a visszaküldést.
Bár most már az e-bay-en is van ilyen funkció, ebay protection, eBay Money Back Guarantee a neve keress rá hogyan működik...
Mindkettő pont erre való! Neked csak azt kell igazolni, hogy nyomkövetéses csomagként feladtad....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz belovary #17282 üzenetére
Igen ez egy valós és igaz állítás. Ez nem csak a zoom-oknál van így, hanem a fixeknél is.
85/1.4GM fókusza lassabb mint a 85/1.8 vagy Zony 50/1.4 lassabb fókuszú mint a Zony 55/1.8
Ennek oka sokak szerint a nagyobb rekesznyílás, a nagyobb tömeg és a nagyobb méret növekedés a fókuszáláshoz mozgatandó alkatrészeknél, lencséknél...
Emiatt kiemelkedő a Batis objektívek AF sebessége....De ugye ez a sebesség nem összekeverendő a pontossággal, ill. a kevesebb fényben való fókuszálás sebességével....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz belovary #17284 üzenetére
Sok minden nincs itt a fórumon tárgyalva. Érdemes nemzetközi szinten is keresgélni....
De azt azért tegyük hozzá, hogy ez a különbség mindennapi használat közben nem hoz senkit hátrányban. Igen sportfotózásnál lehet, hogy ki jön.
Arról sokat lehet olvasni, hogy a nagy és nehéz fenyérős zoom-okat akkor érdemes választani, ha szükséges a nagy rekesz.
Itt a fórumon is volt már szó, én is többször írtam, hogy a fényerős fix-eknél (F1.4) az AF lassabb ezzel számolni kell. Természetesen azért írtam, mert a különbség észrevehető, főleg, ha valaki egymás után esetleg egyszerre használja....Tehát igen, észrevehető zoom-ok esetén is...
(#17285) Mirman: ha a két öreg alatt még a dslr rendszerre gyártott obikra gondolsz, akkor ott teljesen más a felállás, mert más a fókuszálás működése, mint a MILC-ek esetén....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz belovary #17289 üzenetére
Pár infó:
- Sportfotós felszerelés gyors eszközökhöz (Motor, autó, hajó) a Sony világból: Sony a9 + Sony 100-400 (csak, hogy példa is legyen és még egy )
- a 70-200/2.8 GM nem sportfotózáshoz lett kifejlesztve, hanem teljesen más felhasználási módra szánták. Így a gyors AF helyett, a pontos AF, a háttérmosás, és a kevesebb fény melletti AF-re összpontosítottak, a kiváló képminőség és élesség mellet a tervezésnél....
- a 100-400-as lencse előtt a 70-300G lencsével "próbálkoztak" sportfotózásnál...Saját tapasztalat:
Én használtam Batis 25/2-t és 18/2.8-at is. Jelenleg pedig a 16-35/2.8 GM-et használom. Semmi panaszom nincs a fókuszra egyiknél sem. Nagyon szépen, gyorsan és pontosan teszi a dolgát. De az is tény, hogy az összes nálam megfordult lencse közül az 55/1.8-nak volt a leggyorsabb az AF-je és a Zony 35/1.4-nek a leglassabb. Igen, észrevehető volt, de a Zony 35/1.4-tel sem mulasztottam el egyetlen fotót sem AF lassúság miatt. Mondjuk nem versenyautókat, csak gyorsan mozgó embereket fotóztam.....
Azt is mondhatom még, hogy a 70-300G-s lencse fókuszgyorsasága tudja a repülőmadarak követését és itt sincs probléma AF gyorsasággal. De ha madarakat szeretnék fotózni akkor biztos a 100-400-as lencsét venném meg. Sose jutna eszembe 70-200GM lencsével "szerencsétlenkedni" .....Ha jól emlékszem @cOxeR fórumtárs a komplett GM sort használja. Az átállás után írt jó pár gondolatot, de arra nem emlékszem, hogy azt írta volna, hogy lassú lenne valamelyik lencséjének az AF-je... Pedig neki is van összehasonlítási alapja a Canon vonalról.....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Megjelent a Capture One új frissítése (11.1) szerintem az egyik legjobb újítás az LLC profil kezeléséhez kapcsolódik, mégpedig az automatikus szenzorkosz eltávolítás, míg a másik a "normalizálás" aminek segítségével több fényképen lehet a fenyérőseget és szint egy-egy közös területük kijelölésével egymáshoz igazítani két kattintással .... Mindkettő nagyban gyorsítja a feldolgozást....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Köszönöm a részletes beszámolót. Én az utolsó karakterig kíváncsian olvastam. Szerintem az utolsó bekezdésed a legjobb.. jelenlegi technika csúcsa, ami megkönnyíti a dolgokat, de nem helyettesíti a jó fotóst...Én nem használok vakut két OK miatt mert nem szeretem és mert megtehetem .
Iso 6400 és 12800 között szoktam azon gondolkodni, hogy komolyan ilyen kép az a7riii-ből, mert ugye az már egy jobb kompakt szint... De olyankor m8ndig megnyugtatom magam, hogy nade ez már 5 jegyű iso-val és vaku nélkül...
Ennek ellenére kicsit mozgat a téma. Ezért kérdezem miket és hogyan használtok vaku témában ?Mivel ketten két vázzal dolgoztok folyamatosan, esetleg tegyetek egy próbát az esti buli résznél az 55/1.8 lencsével. Összességében nem GM szint, és ha készítesz pár képet érteni fogod mire gondolok, de AF-ben a legjobb...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Egyetértek ezzel teljesen.
Az a7RIII-böl sem tudtak eleget gyártani. A sima a7iii pedig sokkal jobb árban van és ha nem kell valakinek a 42MPx akkor mindenképpen bestBuy kategoria szerintem.
Tehát az ára miatt külföldön nagyon pörög. Aki az ára miatt bizonytalan volt az a7riii-ben az most mind megveszi az a7iii-t.... -
mikrofon
veterán
Náluk érdemes még nézelődni. Nekik szokott lenni raktáron az új dolgokból és hivatalos viszonteladók. Természetesen szállítanak Mo-ra is
Sony Alpha 7 III Gehäuse + 5 Jahre Pannenschutz GRATIS
Sony Alpha 7 III + FE 28-70mm 3.5-5.6 OSS
Sony Alpha 7 III Limited Professional Kit
Sony Alpha 7 III + FE 24-70mm 4.0 ZA OSS
Sony Alpha 7 III + FE 24-105mm 4.0 G OSS
Sony Alpha 7 III + FE 24-70mm 2.8 GM -
mikrofon
veterán
válasz mikrofon #17360 üzenetére
Még náluk is érdemes nézelődni, ők is korrektek, normál (nem szürke importos) és szállítanak Mo-ra is:
UK oldal:
Sony Alpha A7 III Body (E-Mount)
Sony Alpha A7 III Body + 28-70mmDE oldal:
Sony Alpha A7 III Body (E-Mount)
Sony Alpha A7 III Body + 28-70mmÉn ilyen értékű vázat csak is EU garanciával vennék és semmiképpen sem szürkeimportosat. Inkább várnék rá többet. De az 5 év EU gari nagy előny... Bármikor lehet egy visszahívás, vagy garanciális szervizes módosítás..... Ráadásul a Sony kiadott egy nyilatkozatot, miszerint vizsgálja, hogy szürkeimportos-e a beszerzés és a szürkeimportossal nem foglalkoznak garanciában. Jah és ez a nyilatkozat nem magyar specifikus, hanem minden országban kiadta a Sony központilag, így mindenhol vizsgálják, hogy adott régióból való-e....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Nah ezt nem tudom megmondani. Én már vásároltam náluk Paypal-lal és ide is szállították.
Bár az igaz, hogy én nem az új és standard termékek között nézelődtem, hanem a használt és bemutató termékek között... Mert ott szoktak jó akciók lenni...
Ha jól beszélsz németül, hívd fel őket. Esetleg írj nekik....Egyébként meg az e-bay-en is fent vannak. Itt is kapcsolatba léphetsz velük...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Úgy tűnik még április végén előrendelhető lesz a Tamron 28-75mm f/2.8 Di III RXD Sony E objektív és június elején kerül kiszállításra....
-
mikrofon
veterán
válasz topikk #17386 üzenetére
Nah ezért érdemes garis vázat venni, mert ha ez nem csak a "korai vázakra igaz" akkor biztos, javítani fogják, hiszen ez egy hiba... Megveszel egy ilyet, és ezt tapasztalod, már viheted is a szervizbe, mert ez hiba....
Bár az is igaz, ha a bajonetten gumis szigeteléssel rendelkező lencsét (pl.: Batis) veszel akkor ilyen nincs
Halkan jegyzem meg és zárójelben, hogy az a7III-vel van, volt még egy hiba. Mégpedig a szemfókusz. Valami miatt nem mindig a szemre, hanem elé állította a fókuszt az algoritmus, de csak akkor ha nagyon közel volt a a lencséhez az arc (kb. 1m) és teljesen az arc töltötte ki a képet... De javították már az új firmware-vel...
A hiba azért volt mert ezen a távolságon nem tesztelték az algoritmust, mert nem éppen az ideális portré távolság (legalábbis erre hivatkoznak), de a felhasználok jelezték a Sonyi központ felé, ezért tesztelték és javították szinte azonnal... Pont mint a Sony 24-105 G lencse hibájánál. Szerintem ez a Sony legjobb tulajdonsága, hogy foglalkozik a hibajelzésekkel és gyorsan reagál rá....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz topikk #17388 üzenetére
Szerintem...
Az hogy laza a csatlakozó, esetleg lötyög és be tud menni a szennyeződés, az nem időjárásállósági probléma...
Ha tényleg így van, akkor a Sony be fogja látni és cserélni fogja a bajonettet... Volt már ilyenre példa, csak ott műanyag foglalat volt....
Sony 24-105 G lencse hibájánál is belátták, hogy a felhasználói hibajelzések valósak. Módosítottak a gyártáson és a szériaszám alapján érintett lencséket pedig garanciálisan javítják.
Szerintem....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz mikrofon #17364 üzenetére
A legújabb hírek szerint már csak holnapig kell várni a Tamron 28-75mm f/2.8 Di III RXD Sony E objektív árára és szállítási infókra mert holnap lesz bejelentés. Ráadásul az is lehet, hogy rögtön, azaz még áprilisban nem csak az élőrendelés lesz lehetséges, hanem a gyártó a szállítást is megkezdi a forgalmazók felé....
Jah és még lehet több új objektív fejlesztését is bejelenti holnap a Tamron....
(#17391) grigo: én csak natívot vennék most már, főleg, hogy szépen lassan jönnek a 3rd gyártók is a natív lencsékkel....
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mesterséges intelligencia topik
- Linux kezdőknek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Gyúrósok ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Hobby elektronika
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest