-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
Sziasztok!
Fórumtársunk 5N-jét vettem meg (csak a vázt), most vennék hozzá obikat. A Sony SEL50F18 50mm F1.8 OSS a tesztek alapján nagyon szimpatikus lenne, viszont elgondolkodtam egy másik lehetőségen. Ha vennék egy ilyen adaptert, úgy látom, több és olcsóbb obiból válogathatnék. Tévedek? Egy Canon EF 50mm f/1.8 II (amit a Sony fenti obija helyett vennék) elvileg tökéletesen működne vele? Mert ha így van, már egy obi esetén bejött az adapter ára (fényerőcsökkenés fellépne ezzzel párosítva?). Mindkettő a különösen ajánlott kategóriában szerepel, a Sony anyagminősége jobb és én a képeit is jobbnak láttam. Igazam lehet ebben?
Elnézést a láma kérdésekért, de tanácsra van szükséges, merre induljak (általános és amatőr felhasználó vagyok).
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Bogyó bá' #4342 üzenetére
(#4342) bogyo112
Megnéztem alaposabban a Canon 50 mm-es objektívjét, hasonló volt más felhasználók véleménye is, így ezt a lehetőséget el is vetettem. Elég sokan panaszkodtak a téves kalibrálásból adódó fókuszproblémára, illetve - ahogy írtam is - a Sony hasonló obija annyival jobb képeket csinált, hogy a verseny ennek nyomán köztük el is dőlt.
Mégis elgondolkodtam a konverter beszerzésén, mivel a Sony 16-50-es és 18-55-ös obijait is érezhetően gyengébb teljesítményűnek láttam a Canon hasonló átfogású termékeinél és ezt erősítették meg a velük készült tesztek is. A Sony obijai jobb anyagminőségűek, emiatt valószínűleg tartósabbak, de drágábbak is. Jól látom vajon?
(#4343) tailor
Köszönöm a véleményed. Mit gondolsz a most leírtakról?
-
#31733248
törölt tag
(#4350) schawo
"Képileg a Sony jobb, mint a Canon, ez tuti."
A Sony SEL-50F18 jobb az említett Canonnál, ez nem vitás. A zoom objektívekre mondtam, abban a Canon szerintem jobbat ad a Sonynál (pl. a 18-55 mm méretben). Több tesztet is elolvastam és jónéhány képet is megnéztem, a Canon nyújtotta a meggyőzőbb teljesítményt. De fotós táskát biztosan nem viszek magammal, így maradnak a kisebb, a Nexekhez méretben is jobban passzoló Sony objektívek.
-
#31733248
törölt tag
válasz Bogyó bá' #4374 üzenetére
Naná, hogy az STM-et néztem, azután gondolkodtam el a konverter beszerzésén először. Számomra nagyon meggyőző volt a Canon teljesítménye, a Sonyét sajnos közel sem láttam ilyennek. A mérete miatt a
SELP1650 mellett döntöttem mégis. Annyira pici, hogy biztosan nálam lesz (zsebben elfér), a Canont és a konvertert sokszor valószínűleg nem vinném magammal. -
#31733248
törölt tag
Nemrég vettem a NEX-5N-hez egy 30 mm-es Sigma objektívet. Bátran ajánlom mindenkinek, jelentős előrelépés volt a SEL-1650 képminőségéhez képest. Annyira, hogy megrendelem a Sigma 60 mm-es változatát is, amiről szintén meggyőző teszteket olvasok.
Érdekességképpen készítettem összehasonlító képeket (Sony NEX-5N kitobjektívvel vs. Samsung Galaxy S4), íme:
Fényképezőgép vs. telefon
Fényképezőgép vs. telefonHasonlóan közel persze csak az ilyen, nappali jeleneteknél jut a telefon.
-
#31733248
törölt tag
#4745) jjeahh
Gondolod, hogy tényleg koszos lehet? Én nem látom ezt...
#4746) konyi79
A két említett Sony objektív tényleg jó, de a Sigma képei nekem jobban tetszettek (jobb felbontás, a széleken is), főleg 51 ezer forintért... A stabilizátor hiánya számomra nem túl fájó pont, mint ahogy a gyengébb fényerő sem. A 60 milliméteres Sigma kicsit hosszabb is, ez portéobjektívként számomra szimpatikusabb. Persze mindez egyén és igényfüggő. Most egy Helios 44-2 obit használok, ami nem éles, inkább hangulatos. És persze nehéz.
#4747) mik-oca
Várom már, a 30-as meghozta az étvágyamat.
-
#31733248
törölt tag
(#4750) jjeahh
Aztt hiszem, azt én szúrtam el, leszedtem a sapkát a frontlencséről, aztán elfelejtettem és még egyszer, vakon odanyúltam... Szóval alighanem ujjnyom lesz, mert a többi, homogén hátterű álló képen szerencsére nem látom.
(#4751) schawo
"Az 1,8 vs 2,8 előnye sokkal nagyobb, mint a hiányzó 10mm hátránya."
Gondolkodóban vagyok én is...
"Szóval ha az objektíved túl széles, lépj hátra egyet."
Inkább előre...
-
#31733248
törölt tag
-
#31733248
törölt tag
Kis érdekesség: http://www.dpreview.com/articles/8412124023/beta-alphas-sony-shows-mockups-of-upcoming-fe-lenses-for-alpha-7-system
Tegnap egyébként vettem a NEX-5N mellé egy A5000-et is. Az előző egyértelműen minőségibb darab, komoly különbség van köztük használat során (az érintőképernyőről nehéz lekattanni, nem beszélve a kétszeres felbontásról), de még inkább minőségérzet tekintetében.
-
#31733248
törölt tag
Vettem ma 20 ezerért egy új 55-200-as Alpha objektívet és a márkaboltban vásárolt jelátvivős adapterrel rögtön ki is próbáltam. Egészen elégedett vagyok az eredménnyel:
A zajt ne nézzétek, maximálisan felhúztam az árnyékokat és levettem a csúcsfényeket, kíváncsi voltam a tartalékra. Ezt az obit ritkán fogom kézbe venni, de időnként azért jól jön. Kellemes meglepetés volt, hogy még 200mm-en sincs okom a panaszra (érdemes a hálót nézni).
-
#31733248
törölt tag
"és miben jobb egy la-ea3+55-210-es kombó, mint a sima sel55210?"
Ez az 55-200, a tükrösök obija. Előnye és hátránya egyaránt van: a tesztek és a képek alapján is élesebbnek tűnik, mint az E-s objektív, ugyanakkor nincs benne stabilizátor, lassú az AF és adapter is szükséges a használatához. Nekem ritkán kell ekkora méret (akkor is szinte csak statikus témákra), de ha mégis, akkor rajzoljon szépen. Van még olyan A-s objektív, ami nagyon tetszik (SAL-85F28), ennek is tervezem a megvételét.
-
#31733248
törölt tag
válasz konyi79 #5215 üzenetére
(#5215) konyi79
"Nem semmi vagy, ezt az A5000-re rakod adapterrel?"
Simán, persze nem ez lesz a leggyakrabban használt objektívem. Adapterrel együtt kb. olyan hosszú, mint az E-s 55-210.
(#5217) narpad
Elégedett vagyok az első tesztképek alapján vele. Ha gondolod, kölcsönadom adapterrel együtt, hogy első kézből legyen tapasztalatod vele.
(#5220) .mf
"Én inkább a széles oldalt, ill. kisebb obikat érzem a rendszerhez illőnek"
Én is, de ennyiért nagyon megérte. Nekem legalábbis.
-
#31733248
törölt tag
-
#31733248
törölt tag
(#5289) .mf
"Egy volt főnököm mondta: "lassan nem lehet repülni"."
Manapság tényleg nem... Sokszor csak két véglet van: vagy nagyon sokat dolgozol, vagy semmit.
(#5295) rumos14
"ééés.... 780g az FE 24-240."
Ezért nem is fordul meg a fejemben FF.
(#5305) jmakk
"Nem tudom, én inkább mászkálnék egész nap egy darab kicsi fényerős fixszel, mint ezzel a behemóttal."
Én is így vagyok vele. Ha meg a kitobi mellett nálam van a 30mm f2.8 és az 50mm f1.8, akkor az igényeim jelentős része le is van fedve. Úgy hogy az egész csomag 1 kiló alatt marad.
-
#31733248
törölt tag
Csak jelzem a részetekre: az A5000 mellé vettem egy A6000-et is. Igazatok volt, amikor azt mondtátok, hogy nagyszerű gép, egyelőre a méretével vagyok bajban (remélem, megszokom) és a NEX-5N után azért hiányzik az érintős kijelző is.
Más: kipróbáltam a tükrös Sonykra gyártott 50mm-es f1.8 obit is. Elégedett voltam vele, de az E-re gyártott változat miatt mennie kell, így éppen árulom. A tükröshöz gyártott 35mm f1.8 is hasonlóan járt (pedig az is jó), ott az E-re gyártott Sigma 30mm-es f2.8 obi maradt meg. Nyilván ízlés és megszokás kérdése, de a 30mm-es után valahogy kényelmetlenül hosszú volt a 35mm-es.
Általános tapasztalat (különösen a tükrös 50mm-esénél): nem igényel extra figyelmet, de azért nem szabad elhanyagolni kézi fókuszálásnál a belenagyítást. A fókuszgyűrű kis úton jár és érzékeny, az E-s obik ilyen szempontból felhasználóbarátabbak, mint az említett fixek. A tükröshöz gyártott 55-200mm-es viszont iyen szempontból jól kezelhető. Ezt egyébként eléggé meg is kedveltem, 100mm-ig f4-gyel lehet vele dolgozni (150mm-ig f4.5), egészen jó minőségben.
Konyihoz hasonlóan nekem is hiányzik a hosszabb, fényerősebb fix, a tükrös 50mm-est ilyenre próbálom éppen elcserélni. Maximum használom adapterrel. Pótmegoldásként használom egyelőre az 55-200mm-es tükrös obit, bár az f4 és a bokeh sem az igazi.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz rumos14 #5348 üzenetére
"jól belecsaptál a lecsóba!"
Bele. Nem tudom, mennyire figyeled az eseményeket, de fényképezésre nincs túl sok időm mostanában sajnos... Egyedül az időjárás milyensége vigasztal.
"a tükrös 50/1.8-nak nem igazán van értelme NEX-en, mivel a natív E bajonettes 50/1.8 is jó áron beszerezhető, anyagminősége kiváló, optikailag korrekt, és stabi is van benne."
Van az is, a gyakorlatban egyértelműen jobban vizsgázott, mint a tükrös változat. Ráadásul szebbek a színei és kontrasztosabb a képe, legalábbis az A6000-rel.
A 35-ös viszont így, hogy már próbáltam belőle a tükrös változatot, kevésbé érdekel. A 30mm-es számomra több lehetőséget tartogat (több minden belefér a képbe) és ez a 24 megapixeles szenzor olyan nagy felbontású képet ad, amiből könnyebben kivághat szükség esetén az ember. Hozzátenni viszont bonyolultabb egy kicsit.
"SAL55-200 tényleg jó üveg, én a Tamron változatát használtam sokáig, kár, hogy az E bajonettes változat nagyobb, drágább, fényerőtlenebb."
Valóban azt írják, hogy optikailag megegyezik a Tamron és a Sony változat. Fényerőben pedig tényleg nagy a különbség, a tükrös változat 90-100mm körül kétszer olyan fényerős, mint a SEL-55210. És még a képe is szebb... Amíg nincs hosszabb és fényerősebb fixem, addig jól elvagyok ezzel is.
-
#31733248
törölt tag
válasz rumos14 #5352 üzenetére
A SEL 35mm-es valóban nagyon jó, fényerős obi. Nálam valószínűleg az emberi szempontok játszhatnak leginkább főszerepet e téren, nagyon hozzászoktam már a 30mm-es látószöghöz, emiatt érezhetem kényelmetlennek a 35mm-est. Meg aztán a lassabban fókuszáló adapteremmel azért csökken a felhasználói élmény is az E-Mount obikhoz képest.
-
#31733248
törölt tag
válasz konyi79 #5569 üzenetére
Az érintésérzékeny panelt megszerettem a NEX-5N-nél, az elején még hiányzott, később már kevésbé. A vízszintező viszont nekem is nagyon jól jönne, a rácsvonalakat használom ugyan, de így is elég sok a ferde kép, gyakori az 1-2% korrekció.
Méretben ugyan nem annyira passzol egy MILC-hez, de jó lenne erre a rendszerre is a Tamron 17-50mm f2.8, vagy valami hasonló jellemzőjű, 100 ezer körüli áron kapható objektív (persze ez minden rendszernél elég méretes). A 16-50, vagy a 18-55 a 24 megapixel felbontású szenzorhoz sajnos elég gyengék (fényerőben is), a jobb obik meg elég drágák. Mondjuk én sokkal inkább szavazok a fixekre. Jó hír, hogy van már Samyang 135mm f2.0, ami még ahhoz képest sem drága, hogy manuális. Viszont optikailag nagyon meggyőző.
Képminőségben az A6000-rel sobre benn tudok betelni, nagyon tetszik. RAW-feldolgozásra többnyire a gyári programot használom, az én felkészültségemhez eleget ad, de az ég színével nem vagyok túl elégedett, alapból sajnos zöldes árnyalatú. A Raw Therapee meg alapban lilás, ami szintén nem tetszik igazán.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Ti mivel dolgozzátok fel a nyers file-okat? Nemrég néhány kép erejéig összehasonlítottam a Lightroom 5.7.1-ben feldolgozott képeket a Capture One 8.3 képeivel. Az utóbbi lett jobb, szebb színek és egyértelműen jobb színátmenetek jellemzik.
Ti mit tapasztaltok?
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
(#5766) madgie
Megnéztem alaposabban, még lejjebb kell húznom a csúcsfényeket és megjelentek a tónusok. Íme az eredmény (kikapcsolt DRO, RAW-feldolgozás, a képmódok utólagos változtatásával):
OOC JPEG
Lightroom 5.7.1 Adobe standard
Lightroom 5.7.1 Camera standard
Capture One 8.3 (Sony A6000 Generic, Film Standard)
Lightroom 5.7.1 Camera Deep
Lightroom 5.7.1 Camera Light
Lightroom 5.7.1 Camera Portrait
Lightroom 5.7.1 Camera Landscape(#5790) Nippon
Annyiért nagyon jó vétel!
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Tegnap Hungarica koncerten jártam az A6000-SEL-50F18 párossal. A fények a helyszínen eléggé emberidegenek voltak, így hozzányúltam a fehéregyensúlyhoz, gyakoribb színes lámpázásnak és egy kis füstnek is örültem volna, de azért így is elégedett vagyok.
-
#31733248
törölt tag
válasz konyi79 #5870 üzenetére
Köszönöm a tippet, majd kipróbálom, bár az eddig látottak alapján nem tartom jobbnak az A6000 kreatív stílusainál. Átnyomtam a Capture One-on is gyorsan, de ezúttal a vágáson kívül nem nyúltam hozzájuk. Az előző változatot valahogy "koncertesebb" hangulatúnak érzem, persze ez nyilván ízlés kérdése is.
-
#31733248
törölt tag
(#5903) lenan
Megy a stabilizátor is vele? Milyen hatékonysággal? Megköszönném, ha írnál róla picit.
(#5912) t.benedek
"Nézegetem a sel35f18-as fix obit, most hogy szerdától akcióban lesz ~110e forintért. Megéri ez a sigma 30mm f2.8hoz képest a dupla árat?"
Felhasználástól függ... Mivel én ezt általános célra, jellemzően rekeszelve használom, ezért nekem nem érte meg, így a Sigmát vettem.
(#5928) Pompi
A 6000 + 18-105 kombó foglalkoztat engem is. Van hasonló nagyságú obim, adapterezve használom a tükrös Sony 55-200mm-esét. Hordani nem jó, kézbe fogni azonban nagyon kellemes, jó fogása van egy hasonló nagyságú obinak, főleg a Sonyk egyébként is jó markolataival együtt.
-
#31733248
törölt tag
(#5963) .mf
"A 35 a preferált gyútávom, de a három obi közül egyik sem az igazi. Az f2.8 ugyan kompakt és éles, de sötét és drága. Az f1.4 nagy, nehéz, és drága, s nem tájkép-obi: bár középen karcol, de saroktól-sarokig élességhez eléggé rekeszelni vagy vágni kell."
Javaslom, nézd meg ezt a tesztet, aztán döntsd el, vajon mennyire lehet gyenge?
http://admiringlight.com/blog/sony-zeiss-fe-35mm-f1-4-vs-fuji-xf-23mm-f1-4/
Szerintem ez több, mint meggyőző.
Más: sokszor látom, hogy rövidebb, fényerős obival ha kell, ha nem, tágra nyitva lőnek. Aztán élesség persze még a témán is olyan, mintha egy 40 ezres kompakttal lőtték volna, a környezet pedig pont annyira életlen, hogy már láthatóan az, de a háttér persze semennyire nincs leválasztva. Ízlések és pofonok, de az ilyesmi nekem nagyon nem jön be...
-
#31733248
törölt tag
(#5978) 80hun
"Jól karcol a zeiss "
De még mennyire... De csak addig lesz a fotózás az eddigi legolcsóbb hobbim, amíg nem nézegetek ilyeneket.
(#5979) madgie
Nézd meg önmagához képest a Fuji tesztbeli obiját: f1.4 és f2.8 ég és föld a képszélen. Sok mindent be lehet karcolni a feldolgozásnak, de ezt aligha... Amúgy nagyon jó a cikk, FEDman kiválóan szemléltetett. Jó lenne az ilyen ide is, a címoldalra, úgyis kevés cikk jelenik meg fotós témákban.
A Zsó & Heni gitárjátékát tényleg senki nem kísérte figyelemmel? A hátulról készült fotóról ez jött le...
(#5980) .mf
Nagyok ezek az obik, valóban... Ezért nem is gondolkodom komolyabban a FF kínálatban. Inkább több időt szánnék fotózásra.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
A '70-es évek rockzenéje és Santana - igazi örömzene volt és bár nem tudtam közelebb menni, fotózni is jó volt.
-
#31733248
törölt tag
válasz konyi79 #6021 üzenetére
(#6021) konyi79
Jó lett!
(#6022) ccs2929
Én manuális Yongnuo vakut használok, kioldóval.
(#6036) rumos14
"ráadásul mindegyik adapter más-más obira köhög, ill. bizonyos obik, pl 85/1.8 USM állítólag egyáltalán nem mennek."
Ez mennyire biztos? Pont azzal kacérkodok, jó az ára... De ha nem megy az AF, akkor nekem már kevésbé izgalmas. Mivel van LA-EA2 adapterem is, gondolkodom a SAL-85F28-ban is. Ha esetleg volna Nálad eladó, beugranék érte valamikor. Volt valakinek ilyenje már?
-
-
#31733248
törölt tag
válasz rumos14 #6998 üzenetére
"ezzel a megoldassal nincs stabilizator es az A6000 csucs AF rendszere helyett az adapter AF-a hajtja meg az obit."
Így van, de az én felhasználói szokásaim alapján ez nem lényeges. Szinte soha nem kellett a telével olyan záridő, ami rövidebb lett volna a reciprok szabály szerint elérhetőnél. A hosszú végét eleve ritkán használom, 80-100mm között lövök vele a legtöbbször, akár portrét, akár tájképet.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Ezért nem jön az A6000 utód, mert így is nagyon jól fogy (amerikai piac, szeptemberi állapot)... Technikai szempontból a mai napig vezet, ha a FF gépeket nem számítjuk ide. Még úgy is, hogy jó lenne bele vízszintező, érintős kijelző, 4K. De amíg ennyire jól fogy, addig a gyártónak nincs különösebb késztetése arra, hogy fejlesztési költségekbe verje magát egy utódmodell kedvéért.
[ Szerkesztve ]