Új hozzászólás Aktív témák

  • Sensut

    őstag

    válasz agojozsef #3145 üzenetére

    Mellesleg a Solyanka az eredeti SOC 1.0006-os motorját használja, mivel a mod nem önálló, hanem rá kell húzni az eredeti SOC alapjátékra. Nem mondom, hogy nincsenek abban is crashek, leginkább a 2 Pripyat vacakol ott is, de nem annyi, mint a Soupban - az én tapasztalatom szerint. Central Pripyatban folyton csata van a monolit és a lonerek között, nem ürül ki soha a város, és ez totál leterheli a motort. Az a pálya amúgy is a legkomplexebb, talán ezt a háborúsdit kihagyhatták volna belőle és akkor ott sem lenne gond. De be kell látni, hogy ez a "leves" még akkor is nagy falat az első X-Ray motornak, ha csak a sima Soupról beszélünk (vagyis az eredeti, szimpla NS-ről, ami sosem működött jól), és nem a 3x akkora NS CP2-ről. Csoda is lenne, ha úgy működne, mint mondjuk az OGSE, ami fele sincs a Soupnak és mellesleg nem egy "szedetvedett" mod gyűjtemény, hanem csak egy bővített alapsztori. Ezért én előbb kicsit kutakodtam volna a Solyanka készítőinél, hogy mi az ő titkuk, és csak utána nyúlok bele a Soupba, és hirdetem meg a publikus tesztet, mert így ebben a formában ez az egész projekt egyre rosszabb és rosszabb. Olyasmiket olvasok naponta a Steam fórumán, hogy az már nevetséges és egyre inkább elvesztem a reményt, hogy ebből valaha is lesz valami. A 3-as verzió után nekifogtak "optimizálni", és azóta még ott sincsenek, mint a legelején. Fegyver nélkül rohangáló ellenfelek, teljesen lefagyó szereplők, amitől nem lehet tovább folytatni a játékot stb.
    Amúgy váltottunk néhány szót a múltkor az Oblivion Lost készítőjével Facebookon és ő azt állítja, hogy a "stack overflownak" semmi köze a memória elfogyásához. Azt a hibát egy pillanatnyi rossz szkriptelés okozza és azért hivatkozik a memóriára, mert valójában ilyenkor az a hiba emészti fel hirtelen az erőforrásokat, minek következtében a program összeomlik. Ez általában egy helyzeti képből alakul ki leginkább olyankor, amikor a programnak egy véletlenszerű eseményt kellene előállítania, de egy nem megfelelő kód valahol keresztbe tesz neki és anomáliát okoz, leginkább bonyolult események közepén. Ezért annyira nehéz moddolni és az ilyen random dolgokat kiszámítani a rengeteg lehetséges variációból. Ez mondjuk egy COD-ban nem gond, mert ott az van és annak kell történnie, amit egyszer s mindenkorra megírtak a készítők, mert nincs másképp. De egy open world játékban ez elég körülményes feladat. Viszont ez megmagyarázza, hogy miért 100x stabilabb a NS CP2 a Soupnál - mert ott jobban odatették a seggüket a modderek és kijavítottak jóval több ilyen hibát. Ha tényleg szimpla memória hiány lenne csak a baj, akkor a Solyanka is jobban kellene crasheljen, nemde? :) Sőt, más modok is.

Új hozzászólás Aktív témák