Új hozzászólás Aktív témák

  • zola79

    csendes tag

    Ahoj,

    Egy "kis" egyéni vélemény a játékkal kapcsolatban.
    SW játékkal sosem játszottam, mindig is úgy gondoltam, hogy egy SW játék az RPG. (RPG-vel semmi bajom, Witcher 3 az örök kedvenc marad, csak az SW világa engem nem vonz.) Unaloműzésből néztem meg a trailer-t, és meglepetésre egy platform gameplay fogadott, PoP-s mozgáslehetőségekkel. Tudom-tudom Uncharted meg TR, de azoknak az alapja is a Prince of Persia volt, ráadásul a SWJFO abszolút nélkülözi az Uncharted és a TR nagyobb nyílt területeit, kb annyira cső platform, mint amilyenek a PoP játékok voltak.
    A cső platform viszont nem hiba, hanem így szippant be a játék, így működik a mechanikája és a dinamikája.
    A story az szo-szo, annyira nem nagy, mint ahogy itt páran magasztalják, a végén nem igazán csavar van, hanem inkább egy flash ami egész jó lett. Egy kisebb csavar van a játékban, de álomgyáros filmet látott ember ki fogja találni, szóval nem nagy bumm. Aki pl játszott a PoP Warrior Within játékkal olyan csavart ne várjon, ami abban volt. (Megjegyzem annál nagyobb csavart nem lehet csinálni, csak egy újszülöttnek még egyszer megmutatni)
    Pályaszerkezet azon felül hogy cső a DS játékokat idézi egymásba kapcsolódó szakaszok lerövidítése terén (azonnal nem feloldhatóak, storyval kell menni előre). Harcrendszer DS/Sekiro klónszerűség ha csak a kardban bízik az ember. Nem kell dodge-dodge-dodge-stamina figyelés-belecsípek egy kicsit stílusban nyomni, de az ellen pofájába beleállni és pengeváltásba bocsátkozni sem lehet grand mester fokozaton. Egy az egy ellen mehet a Sekiro vívás stílus, több ellen (már kettőnél is) muszáj úgy helyezkedni, hogy csak egy érjen el. GM fokozaton pepecselés a kardozás, erő használata és inkább annak a fejlesztése ajánlott. Nagyon sokat könnyít, nagyon látványos, nagyon jól van megcsinálva. Többnyire megvan a jedi érzet benne. Szerintem túl erős lett az erő, nem találták el az egyensúlyt a kard és az erő közt. GM fokozaton szintet muszáj lépni, nem DS/Sekiro kategória hogyha ügyes valaki, akkor szintlépés nélkül is akár sérülés nélkül kijátszhatja. A dodge alatt nem sebezhetetlen a karakter, és a távolsága se túl nagy. Legcélravezetőbb bossok ellen a parry, ha védhető, nem védhető támadás esetén a nagyon jó ütemben eltalált kitérés. Mobok ellen legjobb az erő, ehhez kicsit rá kell érezni, hogy a terep nem hátrány, hanem előny.
    GM módban kb 30 óra volt nekem a végigjátszás főboss is simán megcsinálható ezen a fokozaton: nagyon sokadik elhalálozás után rá lehet jönni a taktikára és a ritmusra.
    Újrajátszási faktora nem nagy, maradék ládák/gyűjthető dolgok összeszedése egy kis időre még gép elé tudja szegezni az embert.
    Kevés a boss, ráadásul könnyen kiismerhetőek. PS4Pro-n 4K és HDR felejtős: GM fokozaton van annyira nehéz, hogy igényli a minél nagyobb fps-t. Szerintem egy "csőjátékot" illene 60fps-sel megcsinálni 4K-ástól HDR-estől. Az elvesztett xp visszaszerzéshez megütendő ellen egyszínű átszínezése wtf kategória, szinte láthatatlan mikor jön védhetetlen támadás. Lock érdekes, kijelölt ellenről nagyon könnyen le vagy átugrik, a kamera mozgása harcban lassú. Pár bug akad, pl leesik olyan helyről, ahol talaj van alatta. Sikeres parry-nél a lassítás arra jó, hogy kizökkentsen a ritmusból, másra nem igazán. Ráadásul ilyenkor is sebezhető a karakter, és mivel nem csak a környezet lassul be, hanem a karakter is, így tényleg csak látványelem a lassítás sikeres parry estén. Én szívem szerint kikapcsoltam volna.
    Játékidő a maga 20-30 órájával rövid, újrajátszási faktor platinázás után egyenlő a nullával, szereplők/mellékszereplők nem nőttek a szívemhez, hiába van relatíve sok szereplésük, dialógusuk, velük kapcsolatban fellelhető háttérinfó. Én pl. a főhős nevét sem tudom, valami call vagy carl cestrel vagy mi (igaz engem abszolút nem vonz az SW világa), ellenben a Sekiro szereplőit név szerint fel fogom tudni sorolni 2 év múlva is, pedig töredék a szereplésük ehhez a játékhoz képest. Valahogy az egész nem "eposzi".
    A felsorolt hibák ellenére a játék be tud szippantani, leköt, szórakoztat, a hibák nem mennek a játékélmény rovására. 20K huffocskáért azonban kevés, ezért is lemezen vettem meg, nem pedig store-ból töltöttem le. Ehhez az árhoz kb kéne még 4 bolygó, változatosabb ellenfelek, még több boss, puzzle. Ha jönnének ki tartalommal bíró ingyenes DLC-k, akkor addig megtartandó, ha nem akkor már most eladandó.
    Az eladási mutatónak örülök, talán a kiadók észreveszik hogy az egyjátékos, mikrótranzakció nélküli játékokra nagyobb kereslet van, mint azokra amiket le szeretnének nyomni a torkunkon. Kicsit több tartalom, min 50 játékóra, NG+ és akkor a 20K-ás árat sem fogom sokallni értük.
    Akinek már nagyon hiányzik egy minden tekintetben szépre csiszolt PoP remake, vagy SW fanatikus annak lehet megéri a mostani áron is, aki csak könnyed szórakozást keres ahol nem kell sokat szöszmötölni karakterfejlesztgetéssel, nekik szerintem érdemesebb várni, míg lejjebb megy az ára.

Új hozzászólás Aktív témák