Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zola79

    csendes tag

    Üdv,

    Nem olvastam végig a fórumot, csak a "Star Wars Jedi: Fallen Order - Íme az első tesztek" alatti posztokat. Ott valaki írta, hogy a harcrendszer az ds/sekiro. Nah de melyik? Mert a két harcrendszer teljesen más. Ds-ben küzdesz, sekiroban vívsz. Ha sekiro féle harcrendszerre hajazó, akkor megveszem már holnap, ha ds akkor ráér akcióig is.

    thx

  • zola79

    csendes tag

    Ahoj,

    Egy "kis" egyéni vélemény a játékkal kapcsolatban.
    SW játékkal sosem játszottam, mindig is úgy gondoltam, hogy egy SW játék az RPG. (RPG-vel semmi bajom, Witcher 3 az örök kedvenc marad, csak az SW világa engem nem vonz.) Unaloműzésből néztem meg a trailer-t, és meglepetésre egy platform gameplay fogadott, PoP-s mozgáslehetőségekkel. Tudom-tudom Uncharted meg TR, de azoknak az alapja is a Prince of Persia volt, ráadásul a SWJFO abszolút nélkülözi az Uncharted és a TR nagyobb nyílt területeit, kb annyira cső platform, mint amilyenek a PoP játékok voltak.
    A cső platform viszont nem hiba, hanem így szippant be a játék, így működik a mechanikája és a dinamikája.
    A story az szo-szo, annyira nem nagy, mint ahogy itt páran magasztalják, a végén nem igazán csavar van, hanem inkább egy flash ami egész jó lett. Egy kisebb csavar van a játékban, de álomgyáros filmet látott ember ki fogja találni, szóval nem nagy bumm. Aki pl játszott a PoP Warrior Within játékkal olyan csavart ne várjon, ami abban volt. (Megjegyzem annál nagyobb csavart nem lehet csinálni, csak egy újszülöttnek még egyszer megmutatni)
    Pályaszerkezet azon felül hogy cső a DS játékokat idézi egymásba kapcsolódó szakaszok lerövidítése terén (azonnal nem feloldhatóak, storyval kell menni előre). Harcrendszer DS/Sekiro klónszerűség ha csak a kardban bízik az ember. Nem kell dodge-dodge-dodge-stamina figyelés-belecsípek egy kicsit stílusban nyomni, de az ellen pofájába beleállni és pengeváltásba bocsátkozni sem lehet grand mester fokozaton. Egy az egy ellen mehet a Sekiro vívás stílus, több ellen (már kettőnél is) muszáj úgy helyezkedni, hogy csak egy érjen el. GM fokozaton pepecselés a kardozás, erő használata és inkább annak a fejlesztése ajánlott. Nagyon sokat könnyít, nagyon látványos, nagyon jól van megcsinálva. Többnyire megvan a jedi érzet benne. Szerintem túl erős lett az erő, nem találták el az egyensúlyt a kard és az erő közt. GM fokozaton szintet muszáj lépni, nem DS/Sekiro kategória hogyha ügyes valaki, akkor szintlépés nélkül is akár sérülés nélkül kijátszhatja. A dodge alatt nem sebezhetetlen a karakter, és a távolsága se túl nagy. Legcélravezetőbb bossok ellen a parry, ha védhető, nem védhető támadás esetén a nagyon jó ütemben eltalált kitérés. Mobok ellen legjobb az erő, ehhez kicsit rá kell érezni, hogy a terep nem hátrány, hanem előny.
    GM módban kb 30 óra volt nekem a végigjátszás főboss is simán megcsinálható ezen a fokozaton: nagyon sokadik elhalálozás után rá lehet jönni a taktikára és a ritmusra.
    Újrajátszási faktora nem nagy, maradék ládák/gyűjthető dolgok összeszedése egy kis időre még gép elé tudja szegezni az embert.
    Kevés a boss, ráadásul könnyen kiismerhetőek. PS4Pro-n 4K és HDR felejtős: GM fokozaton van annyira nehéz, hogy igényli a minél nagyobb fps-t. Szerintem egy "csőjátékot" illene 60fps-sel megcsinálni 4K-ástól HDR-estől. Az elvesztett xp visszaszerzéshez megütendő ellen egyszínű átszínezése wtf kategória, szinte láthatatlan mikor jön védhetetlen támadás. Lock érdekes, kijelölt ellenről nagyon könnyen le vagy átugrik, a kamera mozgása harcban lassú. Pár bug akad, pl leesik olyan helyről, ahol talaj van alatta. Sikeres parry-nél a lassítás arra jó, hogy kizökkentsen a ritmusból, másra nem igazán. Ráadásul ilyenkor is sebezhető a karakter, és mivel nem csak a környezet lassul be, hanem a karakter is, így tényleg csak látványelem a lassítás sikeres parry estén. Én szívem szerint kikapcsoltam volna.
    Játékidő a maga 20-30 órájával rövid, újrajátszási faktor platinázás után egyenlő a nullával, szereplők/mellékszereplők nem nőttek a szívemhez, hiába van relatíve sok szereplésük, dialógusuk, velük kapcsolatban fellelhető háttérinfó. Én pl. a főhős nevét sem tudom, valami call vagy carl cestrel vagy mi (igaz engem abszolút nem vonz az SW világa), ellenben a Sekiro szereplőit név szerint fel fogom tudni sorolni 2 év múlva is, pedig töredék a szereplésük ehhez a játékhoz képest. Valahogy az egész nem "eposzi".
    A felsorolt hibák ellenére a játék be tud szippantani, leköt, szórakoztat, a hibák nem mennek a játékélmény rovására. 20K huffocskáért azonban kevés, ezért is lemezen vettem meg, nem pedig store-ból töltöttem le. Ehhez az árhoz kb kéne még 4 bolygó, változatosabb ellenfelek, még több boss, puzzle. Ha jönnének ki tartalommal bíró ingyenes DLC-k, akkor addig megtartandó, ha nem akkor már most eladandó.
    Az eladási mutatónak örülök, talán a kiadók észreveszik hogy az egyjátékos, mikrótranzakció nélküli játékokra nagyobb kereslet van, mint azokra amiket le szeretnének nyomni a torkunkon. Kicsit több tartalom, min 50 játékóra, NG+ és akkor a 20K-ás árat sem fogom sokallni értük.
    Akinek már nagyon hiányzik egy minden tekintetben szépre csiszolt PoP remake, vagy SW fanatikus annak lehet megéri a mostani áron is, aki csak könnyed szórakozást keres ahol nem kell sokat szöszmötölni karakterfejlesztgetéssel, nekik szerintem érdemesebb várni, míg lejjebb megy az ára.

  • zola79

    csendes tag

    válasz myckey #1212 üzenetére

    Az open worlddel vitáznék. Semmilyen jelzővel nem lehet ráaggatni, ráadásul a lineáris open world már önmagában paradoxon. Ez egy visszafelé is járható platform játék. Megjegyzem ha a gameplayekből nem derült volna ki, hogy ez nem open world, akkor meg se vettem volna. Rengeteg ow játékkal játszottam, most olyat kerestem, ahol nem kell térkép felfedezéssel elszuttyogni az időt, gondolkodni a stratégiai irányon, mellékküldetéseknél oda-vissza rohangálni, karakterfejlesztésre/szintlépésre órákat rászánni, elrejtett loot megtalálásáért napokat mászkálni.
    Olyan játékot akartam, ami elé ha munka után leülök nem tovább zsibbasztja az agyam, hanem instant kikapcsol. És ezt megkaptam ettől a játéktól, csak ezért az árért több tartalmat, vagy több újrajátszási lehetőséget vártam volna el. Nem tudom mennyire volt a készítők keze megkötve történet vonatkozásában, de 3-4 fajta befejezés az nagyon előre lendítette volna a játék megítélését.

  • zola79

    csendes tag

    Kicsit off.

    PS4/PS4pro betegség az alacsony fps, vagy az én gépem gebaszos?
    A fentebb belinkelt indexes cikkben lévő videóban (elvileg xbox) nagyon szépen selymesen folynak a képkockák, és a grafika is pöpec. Nálam (PS4pro) hdr off, performance mode on és nem tűnik 50 fps-nek sem és a grafikát se mondanám mindig szépnek, pedig a Digital Foundry szerint átlagban megy annyi fps-sel pro-n.
    Ugyanez volt a Sekiro-nál, bár ott az alacsonyabb felbontás szemre elégségesen megdobta az fps-t, de a 60fps-t ott sem érte el.
    Általában azoknál a játékoknál veszem észre, amik nem PS exlusive játékok. Portolni nem tudják jól? Vagy lenne valami lehetőség a PS4 alap settingjében, ami jól el van dugva, hogy még nem találtam meg? Nem ragaszkodom a 4K-hoz, sőt a HDR-hez sem, de a felbontás 1080p-re állítása és a HDR kikapcsolása sem oldja meg a dolgot mindig.

  • zola79

    csendes tag

    válasz S e t h #1221 üzenetére

    SW fanok csapják még hozzá Chronos85 hozzászólását, úgy teljesebb lesz a kép.

  • zola79

    csendes tag

    FPS-sel kapcsolatban:

    Lehet megoldódott, nem teszteltem, mivel kiplatináztam és nem indítottam már el.
    Spiderman-t most vettem meg, tele háztömbbel, szép fehér függőleges ablakkeretekkel. Kamerát forgatva olyan szépen vibrált a fehér ablakkeret mozgás közben, hogy belefájdult a szemem 720p felbontásnál is. TV-n a képbeállításokban a játék módról átraktam eredetire, és meggyógyult. 4K HDR-ben is szép selymesen folyékony.
    Konzolos fps problémáknál a TV is ludas lehet, a TV mégsem egy monitor. Ráadásul a 4K HDR 30 Hz-re van korlátozva a tévéken. Amelyiken nem, azt meg a burzsoá fizeti meg.

Új hozzászólás Aktív témák