Új hozzászólás Aktív témák
-
villifog
tag
válasz Biga123 #40600 üzenetére
Szia!
Nyugodtan cserélheted, mi is minden téli-nyári gumicsere alkalmával felcseréljük az első és a hátsó kerekeket. Ha jól emlékszem normál módban van a járgány, 2,5 bar-ra pumpáljuk mind a 4db. kereket. Szerintem olyan 2,2 bar körül már bejelezhet. A garázsban az autó előtt van a 4db. nyári gumi (most már a téli gumi, pár napja cseréltük), simán átcseréltük, nyomás 2,5 bar, be sem jelzett a TPMS. Viszont egy hidegebb idő után bejön egy melegebb idő (légnyomás változás), kisebb nyomásnál simán bejelez a TPMS. Ilyenkor indulás előtt célszerű ellenőrizni a nyomást, amikor a gumi még nincs üzemi hőmérsékleten. Felfújod óra szerint 2,6-ra, mire leveszed, pont 2,5 lesz benne.
-
z0l1ka
aktív tag
Sziasztok!
III-gen 2005-ös Suzuki Swift katalizátor előtti lambdaszonda cserét csinált már valaki ?
Nos, következő a gond ,Vettem egy vadi új denso 0113-as szondát amin ugye a csatlakozó nincs..de szépen rá lehetett tenni a gyári csatlakozót amit meg is tettünk ,nem volt gond mivel színre szint kellett csak összecsatlakoztatni..viszont az helyzet ,hogy miután beletettük a hiba maradt ,saru is levettük egy órára és ugyan úgy gyenge ,rángat harmadik fokozatba mag az alapjárat is le esik..a csatlakozó szét húzásával a hiba megszűnik tökéletesen megy az autó 800-900-as egyenletes az alapjárat is!
Na most kölcsönbe kértem egy gyári suzuki lambdaszondát is..azzal is ki lett próbálva ,de hiba nem szűnt meg azzal is hasonlóan szar volt igaz itt nem volt idő a sarut lehuzogatni.. esetleg ha hibakódot töröltetni azzal és úgy megpróbálni ? Van valakinek valami ötlete ? azt se tudom kihez vigyem már , villamosságszerelő?<-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->Célom .: Egy olyan rádió csatorna üzemeltetése, ahol a nap 24 órájában adásszünet van !!
-
villifog
tag
válasz Biga123 #40603 üzenetére
Szia!
Igen direkt TPMS rendszer van benne. Ilyen TPMS szenzor kell minden kerékbe. Nekünk a nyári, és a téli garnitúrában is van TPMS szelep. Ennél az autónál nincs konkrét nyomás kijelzés, ha bármelyik kerékkel gond van, akkor csak a keréknyomás ellenőrző lámpa világít. Amennyiben TPMS szelepet szeretnél tenni a másik garnitúrába, akkor a linkelt gyári continental TPMS szelepet válaszd. A gyári TPMS szelepeket programozni nem kell, automatikusan működnek.
A TPMS szelepeket máshonnan is vásárolhatod, csak ilyenek legyenek:
NYOMÁS ÉRZÉKELŐ GYÁRI CONTINENTAL VDO 43139-61M00, 43130-61M00
Előfordulhat kerékcsere, vagy új TPMS szenzor beépítésekor a keréknyomás ellenőrző lámpa világít. Ebben az esetben 5-10 perc (kb: 10-15km) használat után az ellenőrző lámpa automatikusan elalszik.[ Szerkesztve ]
-
Zoleee83
addikt
Túl vagyok egy kisebb felújításon 2005-ös Swift-tel, egész jó áron megúsztam:
2db Monroe gyári hátsó lengéscsillapító: 18.000/pár
4db NGK gyertya IFR6J11: 14.000/4db
Jobb első nyulvány + stabilizátor + fékolajcsere + lengéscsillapító csere + gyertyacsere összesen: 35.000
Össz-vissz került 67.000-be.A gyertyák rettenetesen néztek ki a 2.-3. hengernél már nem is gyújtottak rendesen, az első nyulványban elszakadt a ponthegesztett csavar, a stabilizátor teljesen kikopott. 118.000 km, valószínűleg ez az első csere mindenből, 2. tulaj vagyok 90k-val vettem 4 éve.
Ég és föld ahogy megy most, érezhető a gyertyacsere, plusz sokkal stabilabb is.
* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
#77646080
törölt tag
válasz Arolotifar #40607 üzenetére
Szia!
Szép darab.
-
Drughi
addikt
Ha minden alap dolgot cserélne az ember ( amit "illene")használt autó vásárlás után, egy 1M-es kocsira zokszó nélkül ráköltenél még 200 ezret.
Olaj mindenhol, hűtőfolyadék, gyertyák, ablaktörlő lapát, szűrők, klímatisztítás stb
Én is úgy vettem a kocsit, hogy friss olajjal adták ( még a 4 literes flakon alján lévő 1dl olajat is adták), mégis a szerelőm rögtön lecserélte mert szar volt...
Én pl nem engedgettem meg rögtön mindent, a gyertyákról még szó sem esett nálunk. Apránként..
[ Szerkesztve ]
-
Zoleee83
addikt
Köszi mindenkinek, tényleg élmény vezetni csaptam egy 100km-es utat, tényleg jobban húz, kanyarokban stabil.
Ide:
A gyertyát miért is kellene cserélni vásárlás után? Ennek is csereperiódusa van, felesleges pénzkidobás intervallumon belül cserélni, ez nem olaj... Attól tekintsünk el hogy én blfsz voltam és túlmentem 13k km-rel.* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
dnelb
veterán
válasz Drughi #40613 üzenetére
ahh nincs annyi. Nekem a 3 millás sporta 100k alatt volt markaszervizben : motorolaj, váltóolaj, hutofolyadek, gyertyák, klíma tisztítás, összes szűrő, fékolaj.. Szerintem ezek alap dolgok, ha már ennyire megbízható autó, plusz vezérlés sincs, ennyit megérdemel. Annyira olcsó minden hogy már csak a saját nyugalmam miatt megeri. Komplett első zimmerman fék 60k.vicc árak.
A vw-mre vásárlás után 600k ment rá ugyanígy kötelező/megelozo jelleggel, pedig semmi baja nem volt Csak egy vezérlés 240k, váltóolaj 90k. és ez csak egy csöves vw[ Szerkesztve ]
-
ElGatto
aktív tag
Hi,
Itt is megpróbálom, de elsősorban nem autó probléma szerintem.
Múlt héten vettem egy roidimi 3s típusú fm transzmitteres szivargyújtós töltőt. Az alap gondolat az volt, hogy a Xiaomi jó minőséget árul így navigáció közben tudok tölteni + ráadás lesz ha saját zenét is tudok lejátszani ha már unom a rádiót.
Sajnos csak utólag kezdtem olvasni a kommenteket, miután néhány bosszantó dolgot véltem felfedezni.Első körben bizonytalan a csatlakozása (Suzuki Swift 2005) nem akar folyamatosan tölteni.
Második, hogy rettenetesen zavarja a rendes rádiót ha be van dugva. A saját frekvenciája szól zaj mentesen szépen, de a többit elnyomja.Van valami ötlet esetleg a csatlakozás javítására, vagy mit érdemes megnézni esetleg az aljaztban, valamivel feltuningolni szigetelkő szallag vagy alufólia?
Van - e megoldás a rádió zavarására?
Az a vicc, hogy egy régi kábeles kb. 1000 forintos no name cuccot váltott ami csak töltő volt, de az nem zavart semmit. egyedül a kábel miatt kellett cserélni.Köszi!
-
Kicsirics77
veterán
válasz ElGatto #40616 üzenetére
A zavart nem fogod tudni megszüntetni mert rf zavar,nyilván magának a rádiónak sem egy szuper a szelektivitása de egy ilyen fm transzmitter ha szar alkatrészekből van összerakva(nincs megfelelő rf zavarszűrés)akkor sajnos ilyen előfordul.kicsit más de pont így jártam a led refikkel a garázsban,mikor be volt dugva még a szomszédbál sem ment a rádió mert olyan szinten fújta a nagyfrekis jelet.sajnos ha így viselkedik akkor nemcsak a rádiót zavarja hanem mást is.A többire nemtudok válaszolni.
.... .- --... -.- ..-. . -.- .-. .- ..-. - .-- . .-. -.- .-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
-
ludsimon
veterán
Amikor ilyen fenntartási költségeket olvasok a Swiftrol, mindig elgondolkodok rajta, ha egy 2012 es Swift Sportot akarok venni, akkor lehet erdemesebb lenne beinvesztalni egy 0km es 2019 es Swift Sportba, hosszu tavon ha egy tarsgephez hasonlítjuk visszahozza pl 10 ev alatt az arat. Ha meg bmw hez hasonlítjuk, sztem az első 5 ev alatt visszahozza azt a +3M ft kulonbseget amit egy bmw re koltene az ember.
Persze nem mindegy mihez hasonlítjuk.
Bkv hoz kepest tényleg gazdagság akinek autója van, de most ne arról beszeljunk.
A fenntarthatosagban ezek a Suzukik elegge verhetetlenek ar ertek aranyban.[ Szerkesztve ]
undefined
-
dnelb
veterán
válasz ludsimon #40619 üzenetére
Azért az m16a egy 15 éves motor, nyilván ismerjük már, fillérekért fenntarthato, kb megolhetetlen. Az 1.4 turborol nem tudunk semmit még, így hosszabb távon se lehet kalkulálni vele.. Az ecoboost is milyen jól indult, év motorja, aztán 100k km körül behalt egy csomó.. Én széria végi előző gent vennék Vagy nagy turbós erős legyen, vagy fordulat, az újba egyik sincs Mondjuk a facelift kapott egy csomó marhaságot, tpms meg váltás segítő, szerencsére nekem nem voltak
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz ElGatto #40616 üzenetére
Szia!
Kb fél éve használok egy Roidmi3S-t;
Első körben bizonytalan a csatlakozása (Suzuki Swift 2005) nem akar folyamatosan tölteni.
Második, hogy rettenetesen zavarja a rendes rádiót ha be van dugva. A saját frekvenciája szól zaj mentesen szépen, de a többit elnyomja.Nálam 3-4 hónapig semmilyen csatlakozási probléma nem volt; mostanában előfordul, viszont ahogy elforgatom, mintha lenne egy pont ahol megakad. Ennél a pontnál most pár hete megint stabil.
Nálam egy dashcam van belekötve fixen, +1 MicroUsb kábel, aminek a végén néha van egy telefon. Szóval ha nem ad áramot, egyből feltűnik, mert nem indul a kamera.
A rádiót előtte sem hallgattam, de holnap megnézem, hogy mennyire zavarja, vagy mennyire javul a vétel, ha nincs bedugva. ( milyen frekvenciát használsz amúgy? gyári fejegység?)"... and I hope you have a great day!"
-
ludsimon
veterán
Engem a 3+7 ev gari elegge megyőzőnek tunik. Vagy majd próbálják a felelősséget a tulajdonosa hárítani?
Na es ha minden szervizt szepen megcsinaltattam?
Amugy nem hiszem a Suzukinal lenne pont baj a boosterjet turbositott kis motorokkal.Raadasul nem is tobbgeometriaju a turbo, egy iszonyatosan egyszeru szerkezet. Ha meg 0 km és en veszi vki akkor lehet ra figyelni, hogyha meghajtotta az ember akkor visszahutse egy 3-5 percig.
undefined
-
@tco@
aktív tag
válasz ludsimon #40628 üzenetére
Engem a 3+7 ev gari elegge megyőzőnek tunik. Vagy majd próbálják a felelősséget a tulajdonosa hárítani?
Aligha, szerintem simán csak bíznak ennyire a cuccaikban. Én most 2-3 évig biztosan nem cserélek autót (és később se újat vennék), de ez még engem is meggyőzőtt, a következő valószínűleg szalonból Swift/S-cross lesz.
-
ludsimon
veterán
Igaz?
Én is pontosan így voltam! Minek is vennék új autót, ha 2-3 év múlva megveszem majd 1-1,5 M ft al olcsóbban..
Viszont úgy gondolom aki ma Boosterjet motoros 3+7 év garis suzukit vesz, nem nagyon fogunk találni az elkövetkezendő 6-8 évben eladó Suzukit, mert pont annak a vásárlókörnek akar a Suzuki kedvezni, akik tartós és megbízható autót szeretnének hosszú távra.Ha pedig valami bevált, miért adná el 3-4 év múlva?
Aki el is adja, akkor az is csak mert nagyobbra akar váltani, vagy valamiért nem jött be neki.
De úgy gondolom ezekből az újgenerációs Suzukikból nem nagyon lesz eladó használt úgy kb 2024-2025-ig csak elvétve 10-20 db (szemben most a több száz előző generációval).Bakker de rossz volt leírni is és belegondolni erre a 2025-ös bűvös számra.
Okosak, látják, hogy a vásárlótömeg mit néz és mi a fontos számukra. Kiváló a marketingjük.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Tamoo
MODERÁTOR
-
Pickit3
aktív tag
Ohh, hogy ilyen topik is van, Üdv!
Hát ja csak nem értem, hogy mire jó ez a downsizengolt turbo motor erőltetése. Ott van pl az ignisem káros anyag kibocsátása 154g/km, az ősök 1.6os vitarája 123g/km, az új 1.4t-es vitara meg 121g/km. 1.6 és az 1.4t közt 2g/km különbség van és mégis nyugdíjazták a filléres költségű 1.6ot amivel pont szemeztem aminek a fogyasztása is szerényebb. 3-4éves 1.6 vitara újkori árán megy vagy egy kicsit feljebb. Amúgy a káros anyag kibocsátás számításából kihagytam valamit? -
nagyúr
válasz Pickit3 #40633 üzenetére
Múltkor bent voltam egy kereskedésben és ott afalon ki volt téve egy táblázat erről a károsanyag kibocsátásról. Meg is lepődtem hogy a kis szívó 1.2-es Balenóm kb az 5. legjobb volt míg a turbos Vitarák, Scrossok rosszabb értékkel hátrébb szerepeltek. És mégis a kis szívót vezetik ki (a Baleno forgalmazása meg konkrétan megszűnik pedig remek kis gép).
Més que un club!
-
ludsimon
veterán
Amúgy most olyan nehéz helyzetbe hozott a Suzuki.
Most spóroljak még pár hónapig és vegyek egy rally-s sárga új Swift Sportot ami költségmentes lesz teljesen az első 10 évben, vagy nagyon minimális ráköltéssel lesz el.
Vagy vegyek inkább egy 2012-es Z32S-t?Nem akarom az anyagi dolgaim megosztani, de másra is kéne pénz, viszont a dilemma még tovább bonyolódik, ha belegondolok, hogy ez az új Swift valószínűleg filléres fenntartási kötlségből menne és 15-20 évig tuti nálam lenne, ugyanis én nem hiszem mennék évi 8000km nél többet vele, ingázásra nem használnám, csak fun autó lenne, viszont évi 3-4-5 x lenne nagyobb külföldi út is vele, ebből lenne a 8000km -nek a 80%-a kb.
Nem tudok dönteni.[ Szerkesztve ]
undefined
-
nagyúr
-
ludsimon
veterán
A végén az lesz veszek egy M15A motoros sima Swiftet 1m Ft körül valami megkíméltet, abban bukni sokat nem lehet, 4-5 év múlva meg eladom nem sokkal kevesebbért, főleg ha kímélem is (megpróbálom kímélni )
Mennyivel másabb amúgy a felfüggesztése a simának a Sportal szemben?
Gagyibb sokkal? 102LE is elég lenne első autónak 1000kg ra.[ Szerkesztve ]
undefined
-
őstag
Hát ha jó áron lesz a Rav4 suzuki változata (és tényleg csak suzuki emblémát kap, de pl. hangszigetelés marad toyota) akkor lehet hogy elcsábulok. Annak meg csak örülni fogok hogy röhejesen kevés értékvesztéssel adom el az scrosst (mer nem nagyon lesz konkurencia + ez még nem részecskeszűrős). Valószínűleg még a vevő is örülni fog, rendesen karban van tartva (féléve olajcsere stb.)
-
nagyúr
-
ludsimon
veterán
Nehéz amúgy, mert mindenre is jó autót akarok.
Amivel le lehet vezetni 300-400 km-es megállásokkal és nem olyan érzés mintha hokedlin ülnék, de lehet élvezni is az autót, jó kis kanyargós utakon.
BMW kiesett már alapvetően a súlya miatt is (dögnehezek), a fenntarthatósági költségekről nem is beszélve, nekem nem ér meg a BMW életérzés +30-50%-al magasabb fenntartási kiadást autóra.
Ezért is gondoltam a Swift Sportra.
Ráadásul én egy nagyobb darab ember vagyok, 186 cm 93 kg. Szóval nem tudom mennyire vállalható a kényelem.[ Szerkesztve ]
undefined
-
őstag
válasz Napfénysüti #40643 üzenetére
Hát igen. Bár a suzuki szerviz azért olcsóbb mint a toyota (mondjuk ez kb nettó mindegy, mert toyotához vinném nem az ebben még tapasztalatlan suzukihoz).
De ugye van egy pár kérdés:
1. Ki gyártja ezeket?
2. Ha a Suzuki mivel fog spórolni?
3. Ha Toyota akkor melyik változatokat kapja meg a Suzuki (valahogy nem hiszek a JBL hifis executive változat GLX-esítésébben )?Szóval az én tippem is az lenne hogy nem lesz nagy lehetőség (vagy sokat lesz "butítva" a suzuki változat vagy nem lesz olcsóbb, csodák ritkán vannak).
-
nagyúr
-
ludsimon
veterán
válasz Napfénysüti #40649 üzenetére
Én csak azt nem bírom, hogy túlárazott, ha pedig M-et látsz, még ezen felül X2.
Meg 1500kg a 330i E90 is...
A problémásabb 320i motoros is 1400kg..
Magyar utakon nem csoda, hogy szétB-ódnak ezek a dög nehéz autók.Szörnyű a mai világban autót találni.
Kettőt nem akarok fenntartani.undefined
Új hozzászólás Aktív témák
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- TCL LCD és LED TV-k
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Horgász topik
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Önfenntartásra rendezkedik be a kínai chipszektor
- Call of Duty: Black Ops 6
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest