Új hozzászólás Aktív témák

  • squir

    aktív tag

    válasz K.Andras.Vfx #207714 üzenetére

    Naszóval: a széntartalom csak az egyik összetevő a keménységet illetően. Jelentősége abban áll leginkább (nagyon leegyszerűsítve), hogy minél több benne a szén annál könnyebben rozsdásodik. "Acél nemesítésnek" az edzési eljárást nevezik. A 316L egy remek, edzhető (elég széles keménységi tartományban), erősen ötvözött acél alacsony széntartalommal (jól ellenáll a korróziónak). A titán ötvözetek nem edzhetőek, azok az ötvözési eljárás során kapják meg az alap "keménységet". Általánosságban minél keményebb egy anyag, annál ridegebb-törékenyebb.
    A Grade2 elnevezésű titán ötvözet jóval alacsonyabb keménységgel rendelkezik, mint egy edzett acél. (más szempontok szerint viszont szívósabb és vannak egyéb tulajdonságai is, amiben jobb az adott acélfajtánál. Más tulajdonságok tekintetében gyengébb). A Grade5 szintén eltérő tulajdonságokkal bír. És igen, felületi ellenállás tekintetében mindkettő "gyengébb" az adott edzett acélnál.

    A "Super titanium" elnevezésű óratokokat a Citizen saját oldala is "bevonatosként" aposztrofálja.

    "These technologies are ion plating (IP), cold plasma, gas hardening (MRK) and duplex coating."

    A videóban a tok melegen történő kialakítása van présgép által, semmiféle hőkezelési eljárás nincs benne

    dzsi23: kevesen vállalják valóban, mert macerás és főleg a Grade2 elég "nyúlós" anyag. ASas utcai szerviz csinál titán tok felújítását azt tudom, Hantos Laci Grade5-öt vállal (a 2-t nem tudom) és talán a Seiko szerviz is a Bajcsy-n (ebben nem vagyok biztos)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák