Új hozzászólás Aktív témák
-
SityiSXT
őstag
válasz lupus_l #19548 üzenetére
Egy apró történet ehhez kapcsolódóan:
A régi telefonom már haldoklott, így ideje volt új után néznem. Az egyik előfizetési konstrukcióban mintegy tucatnyi telefon közül választhattam, így utánaolvasgattam, melyiket érné meg kérni.
Bementem a fejlett nyugati ország fővárosában található (az egyik piacvezető) mobilszolgáltató üzletébe, ahol elémlibben az eladó. Szép plecsni hirdette boltozatos mellkasán, hogy ő nem ám halandó eladó, ő beza' nagytudományú ám! Én előadtam, hogy ilyen előfizetéssel olyan telefont kérnék, de izibe'. Ő bociszemeket meresztett rám, hogy olyan telefonjuk nincs is, nem is hallott róla (megj.: pár hónapja jött ki, nem csúcsmodell). Bociszemek részemről viszonozva: de hát én a szolgáltató oldalán láttam ezt, és azért ez, mert a proci ilyen, a háttértár akkora, és még jégkrémszendvicses is. Na jó, ő tudna ajánlani mást. Mondogatta az alternatívákat, én meg sorra kötöttem bele: ennek lassabb a procija, az nem jégkrémszendvicses, amannak meg jóval kisebb a háttértára, emez meg más platform és a már megvásárolt kevéske appomat azért nem dobnám el. Mindketten már kínosan éreztük magunkat, mert szimpla vevőként láthatóan többet értek hozzá, mint ő, pedig nem vagyok telefonbuzi. Végül megkért, hogy mutassam meg a szolgáltató honlapján, hol találtam én ezt, meg annak a telefonnak a specifikációját - valamint javasolta, hogy akkor inkább online rendeljem meg. Előadtam neki, hogy én abban a reményben léptem be az üzletbe, hogy új telefonnal távozom, de hát ha ez a helyzet...
Ennyit a Nagy Nyugati Szakértelemről.[ Szerkesztve ]
-
SityiSXT
őstag
válasz lupus_l #19561 üzenetére
Akkor nevezzuk neven a gyereket: Londonban tortent a dolog, az egyik O2 szakuzletben, ahol nagyon nyomjak az O2 Guru minositest - legalabbis az egyszeri ugyfel fele azt kommunikaljak, hogy amelyik alkalmazottan O2 Guru nevtabla van, az sokat tud. Na persze... Sokat en sem vartam el, de amikor mondtam neki, hogy nekem Android telefon kene ICS-sel legalabb olcsoert, kapasbol Gingerbread meg BlackBerry telefonokat kezdett ajalnani. Azert ha nem is tudja az osszes telefon specifikaciojat fejbol - nem is varom el, plane a kinalat puszta mennyisege alapjan sem -, de legalabb abban kepben lehetett volna, hogy kb. mit ajanljon. Plane annak tukreben, hogy az elofizetesi konstrukciorol se hallott meg soha (PAYG - Pay Monthly valtas).
A sarki paki zugmobilos meg jo javitani, de telot en ott biztos nem vennek - mar csak a gari miatt sem. Pont egy ilyennel vettem akkut a doglodo telefonomhoz, ami nem birta 2 honapig sem normalisan (pedig elvileg eredeti Samsung akksi volt) - aztan amikor vittem volna vissza, a bolt szoren-szalan eltunt. Es nem egy lyukba beallo egyahmedes bolt volt, hanem ket-harom pakival a pult mogott.[ Szerkesztve ]
-
SityiSXT
őstag
Nem vennek erre merget. Azzal kezdtem a beszelgetesunket, hogy a regi Androidos telefonom rosszalkodik, koranal fogva nem hiszem, hogy erdemes volna javitani, ergo szeretnek egy uj, Android alapu telot, legalabb ICS-sel. Elegge konkret voltam. Meg abban a naiv hitben voltam, hogy ha elmondom, hogy mar egy platformon jelen vagyok, nem biztos, hogy szeretnek valtani, mert konnyen lehet, hogy nem akarom a mar megvasarolt appjaimat elveszteni, barmekkora osszegrol is legyen szo (plusz itt ugye van azert Google Books, Music, Movies is, szoval nem csak az appokrol van szo, es egy mobilboltban dolgozo embernek talan ennyit azert illene tudnia). Annyit meg dolgoztam a kereskedelemben, hogy tudjam: ha a vevonek hatarozott elkepzelese van valamirol, plane, ha egyertelmuen adja elo, nem kezdek el suketelni masrol, hanem probalok minel jobban megfelelni az igenyeinek. Es igazabol engem az zavart, hogy van pofaja a telefontarsasagnak egy ilyen lathatoan inkompetens embert technikai szaktanacsadonak cimezni. En nem ertek az okostelefonokhoz, igy elvartam volna legalabb egy minimalis tajekozottsagot tole, mint eladotol - ehelyett meg en mondtam neki, hogy az adott konstrukcioban szereplo negy droid telefon kozul miert epp a Miro kene nekem. Meg micsoda boszmeseg az, hogy en benyogom neki, hogy a Move to Monthly elofizetest neztem ki, erre meg nekem kellett megmutatni az o gepen, merre is talalja azt...
Szeretnem azt hinni, hogy csak en fogtam ki egy ennyire ketbalkezes eladot... -
SityiSXT
őstag
Na, jol kezdodik a mai nap is...
1. User felhiv, hogy nem tud az egyik szerverre menteni. Mutatom neki a sajat gepen, hogy ha a Windows azt irja ki, hogy 4 kilobyte szabad hely van, akkor nem is nagyon fog tudni... Aztan meg 5 perc magyarazas, hogy mi csak szolgaltatjuk a tarhelyet, az adataitokkal mar ti gazdalkodtok - ergo honnan a banatbol tudjam, mi a fene torolheto...
2. Email (avagy hany egyetem diszdoktoranak kell lenni ahhoz, hogy egy ketsoros hibauzenetet elolvassunk, ertelmezzuk, aztan ennek megfeleloen cselekedjunk): "Hello, a halozati nagy nyomtatok egyike kiirta, hogy baj van, kapcsoljam ki, majd be, aztan ha ez a hibauzenet megint megjelenik, hivjam a szervizt. Ujrainditottam a nyomtatot, de meg mindig ez irja ki. Mit csinaljak?" Mit lehet erre mondani? Mennye lekvart kaszalni, b+... Mondjuk ugyanebbol a nyomtatobol a szervizes mar kihalaszott egy csavarhuzot, amit valamelyik trefas kedvu lelek hagyott benne - persze senki sem vallalta a felelosseget. Egyes userek igen kreativak tudnak lenni, hogyan kell egy papirelakadast minel destruktivabb modon megoldani.
Es meg csak fel tiz sincs...[ Szerkesztve ]
-
SityiSXT
őstag
Mai napi gyongyszem:
Usertol kertem screenshotot. Mibe kuldte? PowerPointban! -
SityiSXT
őstag
Errol jut eszembe: napokban hiv a user, hogy egy kepet akar nyomtatni, es erre lefagy a gepe. Ahogy bedekaztam a gepebe, kiderult, hogy azert eros csusztatasokkal lehetne ez igaz... Nem fagyott le a gepe, csak a Chrome kergult meg, ami valahol talan jogos is, hiszen egy oriasplakatot akart nyomtatni a lelkem a maga kb. 7000x4000 pixeles felbontasaval (es gondolom ennek megfelelo DPI-vel) - nem csodalom, hogy a preview generalas hosszasra sikerult... Aztan amikor mondtam neki, hogy mondjuk egy kepszerkesztovel kene inkabb probalkoznia (plane, hogy 1 db A4-es lapra szerette volna lekicsinyiteni), akkor nagy mergesen azt mondta, hogy neki erre nincs ideje, es lecsapta a telefont pont akkor, amikor ugyanazt a kepet mar megnyitottam neki Paint.NET-ben. Vajon a File -> Print ment neki onnan?
[ Szerkesztve ]
-
SityiSXT
őstag
Miert van az, hogy ha azt mondom a szerencsetlennek, hogy jelentkezzen ki, majd be (log off, then back on), akkor reflexbol ujrainditja az egesz gepet? Mondjuk megy a munkaido ilyekor is, de nehany user Darth Vaderkent szuszog a telefonba, ami viszont nagyon idegesito tud lenni...
-
SityiSXT
őstag
válasz Szakbarbár #19671 üzenetére
Nalunk is sokaig tart egy ujraindulas, de szerencsere a legtobb user inkabb bevallalja, mert egyebkent nem tud dolgozni. Ami pedig a zeneket meg ilyesmiket illeti: nalunk az a gyakorlat, hogy a munkahz szukseges dolgokat termeszetesen elmentjuk a magancuccokert nem vallalunk felelosseget. A legtobb user ugyis a Dokumentumokba meg az asztalra menteget, esetleg csinal maganak kulon mappat a sajat konyvtaraban, azt hali. Ha vissza akarja kapni, toltse le megint iTunesrol vagy Google Musicrol.
-
SityiSXT
őstag
Valami kozmikus sugarzas erhette Londont - ket user is megkoszonte kulon emailben a segitsegem. Az egyik radasul valami igazgato... Azert ez jolesik.
-
SityiSXT
őstag
válasz SityiSXT #19712 üzenetére
Ja, azt nem is mondtam: Az igazgató laptopjának "csak" annyi baja volt, hogy elejtette... Amit persze a HDD bánt. A user persze tagad erősen... A HP küldött új merevlemezt, miután bejelentettem nekik, hogy az eredeti erősen döglődik, beraktam, újrahúztam, ő pedig örül, hogy milyen gyors lett hirtelen a gépe.
-
SityiSXT
őstag
Most láblógatás következik nálam: a komplett hálózatunk letérdelt egész Londonban: se internet, se email, se telefon. B-) De legalább megtapsoltak az egyik emeleten, amikor bejelentettem. Biztos az akcentusom... :-D
-
SityiSXT
őstag
És még mindig próbálnak hívni, holott meg lett mondva, ők nem hallanak minket.
-
SityiSXT
őstag
Par fajdalmas aranykopes a kolleganotol (szinten helpdeskes, csak nem tudom miert*)
- Egy GB hany MB?
- Ez milyen billentyu? - mutat ra a Shiftre egy Apple billentyuzeten
Gep indulaskor kiirja, hogy "Keyboard error, press F1 to continue or Esc to enter BIOS".
- Most mit csinaljak?A Novell "szakertonk" is azert odateszi magat:
Loginkor nem csatlakozik az egyik halozati meghajto. Feltunt, hogy a pathban van egy / is, holott vegig \ van mindenutt. Megy a ticket neki, hogy nezze mar meg, jo-e a login script. Visszajon a ticket ezzel: "Nem ez a hiba" - Ez aztan segitokesz valasz volt... Aztan persze nemi szimatolas utan kiderult, hogy nem letezik az a mappa, ahova a mount mutatott volna - ezt letrehoztam, a secadminok beallitottak a jogosultsagokat, utana ment minden.
Masik kolleginat hivja a user, hogy hibat dob a Novell bejelentkezeskor, es nem jut be. Kollegina segitseget ker a hibakoddal, valasz: "Nem tudom, telepitsd ujra a klienst." Mivel ez nem oldotta meg a gondot barhogy is csinalta, jott hozzam, hatha nekem van otletem. Google + hibakod + Novell mint kulcsszo: ot perc mulva mar mondtam is, mit kene meg leszedni a kliensen kivul a geprol ahhoz, hogy normalisan ujra lehessen rakni magat a klienst. Igy a gond mar megoldva.
Amit en nem ertek ezek utan: en bocinyit nem tudok a Novellrol, megis valahogy nekem sikerul ezeket megoldani, a "szakerto" meg...
-
SityiSXT
őstag
válasz TESCO-Zsömle #20296 üzenetére
Az tuti - es mimind nagy kakiban leszunk!
-
SityiSXT
őstag
Azert jo latni, hogy nehany user a humoranal van (a "charming bald guy" en vagyok, es hat ezek az angolok nehezen birkoznak meg olyan magyar nevek megjegyzesevel, mint az Istvan):
"Hello, I gave my BlackBerry to the charming bald guy with glasses who is currently being attacked at the moment by up to 5 women for simply trying to encrpt their machines.
Forgot his name."
-
SityiSXT
őstag
Megneztem Kiszel Tunde kepet. Nem kellett volna...
-
SityiSXT
őstag
Pár szösszenet az elmúlt napokból:
Hétfő reggelre csak így, éhgyomorra küldenek egy userhez, akinek először is kisdoktorit kell előadnom arról, hogy a Novell és a Lotus Notes fiókoknak és jelszavaknak kb. annyi közük van egymáshoz, mint nekem a független palesztin államhoz, azaz semmi - ergo ha a kolléga átírja a Novell jelszót, a Lotus Notes jelszó nem fog megváltozni. Ezek után akadémiai székfoglaló következett a Caps Lock és a Shift billentyűk működése közötti különbségek feltárásából, különös tekintettel a Caps Lock visszajelző LEDjének a Shift megnyomásakor megfigyelhető inkompetenciájáról. Végezetül elképesztő kalandok után felfedeztük, hogy létezik jobb oldali Shift billentyű is és - minő meglepetés - pontosan ugyanazt csinálja, mint a bal. Mindezt csekély 10 percben, hosszasan vitatkozva. Ezek után a usertől távozván azon kezdtem el elmélkedni, vajh' mi lehet az "Anyád!" legfelső foka...
Csörög a telefon, felveszem, user fogazatának kerítését a következők hagyják el:
- Nem fontos, már megoldottam!
Költői kérdés: akkor mégis mi a búbánatnak hívsz?User hív, hogy talált pár IT cuccot a fiókjában, visszaadná. Gyanús a dolog, mert egyrészt ha mi valamit odaadunk, azt nagyon ritkán adják vissza; másrészt pontosan ezen okoknál fogva nem is adunk oda semmit. Mindegy, ha lesz egy kis időm, elugrom érte, feleltem. Ő közölte, hogy kinn hagyja az asztalon, majd a kollégái megmutatják, mik is azok. Mire odaértem, ő már nem volt ott, de az egyik kolléga bátortalanul rámutatott az asztalra, ahol elvileg a user ül - aztán ketten vakartuk a fejünket, hogy az asztali lámpa és a starphone hogy a mákba került összefüggésbe az IT-val userünk zavaros gondolataiban... Végül a kolléga röhögte el magát előbb...
-
SityiSXT
őstag
Minden tiszteletem es megbecsulesem az itt jelen levo boltos kollegake, de ezt a szosszenetet azert gondoltam megosztani, hogy lassatok, itt a Nagy Budos Nyugaton is mik vannak:
(Mar nem is olyan) Nagy-Britanniaban ugyebar masfajta konnektor van, mint ami az europai okereszteny kulturkorben megszokhattunk, igy arra gondoltam, gepallatom allaganak megovasa vegett atterek az atalakitorol a rendes helyi tapkabelre (pontositok: a gepallat mar UK tapkabelen van, a kijelzo nem volt meg, en meg csokkenteni akartam a rumlit). Betertem egy egesz rendesnek tuno, ambator lathatoan pakik altal uzemeltetett szamitastechnikai es mobilos szatocshoz es eloadtam aziranyu szereny ohajomat, hogy delejmadzag kene. (Pont elottem tavozott egy vevo gyari bontatlan zacskos peldannyal, ezert is lepett meg, ami ezutan kovetkezett) Paki elovesz egyet, mondja 5 penz. Mondom neki jo az ar (hiperekben 7-ert lattam), kerek szepen akkor egy olyat, ami nem festekfoltos, mint az altala mutatott peldany. Elovett egy masikat, am fizetes kozben ahogy jobban megneztem, lattam, hogy erre mar valaki izombol ralepett, ugyanis a ket kes/tuske/akarmi (ami fembol van es becsuszik a csatlakozoba) nem 90 fokot zar be magaval a dugoval, hanem olyan 45-ot. Mit volt tenni, megmutattam neki es jeleztem, nem akadekoskodni akarok, de szeretnek vegre valami olyat kapni, ami mind esztetikailag, mind muszaki parametereiben hozza az elvarhato minimumot egy ujnak mondott allapothoz viszonyitva. No, erre megunta a velem valo szorakozast es kaptam bontatlan zacskosat vegre. Oke, nem en hoztam az evszazad bizniszet, de nem ertem, mire volt ez igy jo... -
SityiSXT
őstag
A nap idezete az egyik "kedves" usertol:
"Szeretnem olyan pocsekka tenni az eleteteket, mint amilyen pocsekka ti teszitek az enyemet!" -
SityiSXT
őstag
válasz Kicsirics77 #20410 üzenetére
En is, de sajna telefonon keresztul egyelore nem tudom. Sebaj, ment a jelentes a csopveznek es a fonoknek, majd elbeszelgetnek vele, hogy a Dr. elotaghoz azert a jomodor is hozzatartozik.
-
SityiSXT
őstag
Jaj de jo! Most jott az email, hogy hetvegen fertotlenitik a szamitogepeket. A hetfo reggel tuti nyuzsi lesz majd a kollegaknak (szerencsere en kesobb kezdek a jovo heten). Vajon hany billentyuzet es eger leli halalat a nagy takaritasban?
-
SityiSXT
őstag
válasz cbmfan #20425 üzenetére
Olyat már én is láttam, hogy az ezer forintos gagyi/olcsó kéjbordát megküldték Dómesztszósszal, aztán jöttek gariztatni. Mondjuk a gombokon se nagyon volt felirat a művelet után...
Ez elvileg valami profi KoszBasztersz banda, erre specializálódott. Tavaly is voltak, és kellett beviteli eszközöket cserélnünk utánuk...
-
SityiSXT
őstag
Biztos tuningolta azt az egeret! Kérdezd meg, meddig húzta fel...
-
SityiSXT
őstag
Százból minimum 95 alkalommal:
Én: - Mindjárt kapcsolódni fogok a számítógépéhez. Kérem, hagyja jóvá a csatlakozási kérelmet, amikor az majd megjelenik a képernyőjén.
User (kapásból): - Még nem jelent meg!
Szövegértelmezés... Azért mondom, hogy majd, amikor, hogy várjál egy kicsit rá, valamint hogy rábökj arra a rohadt Yes gombra, amikor felbukkan, és ne kérdezz olyan egymilliós kérdést, hogy "Felbukkant valami ablak, mit nyomjak?"[ Szerkesztve ]
-
SityiSXT
őstag
A párizsi központban tanyázó kolléga gyönyörűen hazavágta a melósgépem, miközben reszelni próbálta a Lotus Notesot. Történt ugyanis, hogy pár user (köztük két vezérigazgató is) elkezdett sírni, hogy nem megy a drag&drop fájlcibálás Notesból/-ba. Történetesen az én gépemen se ment, ergo némi időt szakítottunk rá, hogy a kolléga megszakértse a problémát, miután azon jótanácsok, amiket elküldött, hatástalannak bizonyultak. Fószer bedekázik a gépembe, végigzongorázza mindazt, amit már egyszer (sokszor) leellenőriztünk, majd egy "biztos fájljogosultsági hiba!" felkiáltással elbarmolta azt durván az óperenciás rendszer partícióján. Közöltem vele, hogy ez bizony mellé, mert egyrészt a kutya sem bántotta ezt, másrész azért van két partíció minden gépállaton nálunk, hogy ha újra kell húzni az OS-t, akkor a user cuccai megmaradjanak, ugyanis a rendkívül rejtélyes nevű Data partícióra van átirányítva a home mappa. Ezek után az OS X elkezdett panaszkodni, hogy olyan semmiségeket nem tud hirtelen kezelni, mint például a tapipad kernel extensionje. Na jó, újracsimma. Gép azt mondja: nyekk. Target disk mode, dugom a kolléga gépébe: Data partíció nem olvasható, mert az összes filejogosultság tótágast állt. Jól megcsinálta a szerencsétlen... Szerencsére az EMEA Sytems Architectes gyerek rendes volt és némi konzolos varázslattal visszahozta a Data partíciót, de a Snow Leopardba nem tudott már életet lehelni. Sebja, újrahúztam a gépet, ezúttal Liont kapott. Ugyan az OpenDirectory User Management konzol így nem fut, de segáz, a SecAdminosok Macjére be tudok dekázni, jelszót átírni feledékeny usereknek ott is tudok (azon még Snow Leopard van). Hanem jön a dolog pikantériája: hétfőn az a piszok Notes még rendesen működött, tudtam fájlokat cibálgatni ki-be, keddre viszont újra megnyekkent ez a fícsör... Szóltam a francia gyereknek, hogy akkor erre varrjon gombot, mire ő: oké, megy a hibajegy a Global Teamnek. Még jó, hogy pénteken külön kértük, hogy olyanvalaki jöjjön a gépemet piszkálni, aki ért is hozzá... (Az egyik érintett diri fülébe is eljutott, hogy jártam. Ő annyit fűzött a dologhoz, hogy már úgy volt vele, hogy kibírja egy délután gép nélkül, de így jobb, hogy nem adta ide)
-
SityiSXT
őstag
Nálunk nincs recovery partíció, mert minek? Terminál sincs, nehogy valami nagy hülyeséget csináljon a helpdeskes (ha nagyon kell, az egyik szerverünkön fenn van). Én sem értem, mi a fene zakkant meg ennyire, főleg úgy, hogy a Data partícióhoz hozzá se nyúlt, és mégis elmásztak a jogosultságok ott is. Törölni nem törölt semmit...
[ Szerkesztve ]
-
-
SityiSXT
őstag
Van itt mas is. Az egyik cegunk ugyfele megkoveteli, hogy azon userek, akik az o anyagaikkal dolgoznak laptopon, a laptopot titkositani kell. Nos, a parizsi kozpont vett valamit, ami nagyjabol ellatja a feladatat, csak eppen a kovetkezo apro(?) kompromisszumokkal:
- Windowsos gepeken le kellett tiltanunk a Novelles bejelentkezokepernyot, mert a titkositos cucc SSO modulja nem kompatibilis vele. Userek sirnak, mert igy a Windows asztalon kell kulon bejelentkezniuk a Novellbe
- Ez a tundibundi csoda nem kompatibilis az OPenDirectoryval, amt a Maceken hasznalunk, igy egy kevesbe biztonsagos modon, userhez kotes nelkul lett valahogy megoldva a titkositas.
- Emellett ha a user elrontja a preboot bejeletkezest (= a felhasznalonevet nem nemecsek ernoi modon csupa kisbetuvel irja be), akkor a Windows asztalra kerulven nem lesz halozati kapcsolata. Ok: ez az ipari hulladek ilyenkor valahogy tulterheli a Kerberos moduljat a Windowsnak, ami elvileg kiadja a rendszer leallitasa parancsot, ami viszont nem tortenik meg, en meg a userrel egyutt kanonban neztem butan a laptopra. Mindegy, ment a mail a kozpontba es a fejlesztoknek, valasz azota sincs. Ugy tunik ez nem bug, ez feature... Csak ezt valahogy vezerigazgatoi szinten levo usereknek is meg kene valahogy magyarazni... -
SityiSXT
őstag
Ehh, franciak... A fene tudja, hogy megy ott a donteshozatal, de nem is olyan neha iszonyat hulye dolgokat kepesek kitalalni. Pl Lotus Notes: mivel naluk vannak a szerverek, ezert mindent ok fognak csinalni. Meg a jelszovisszaallitast is! Igy ami eddig olyan 10 perc volt, most egy nap lett. Userek meg persze orjongenek, mert addig is mennie kene a biznisznek.
-
SityiSXT
őstag
-
SityiSXT
őstag
User jelenti, hogy folyton fagy a MacBookja. Raengedek egy fajlrendszer-ellenorzest, dob egy gyonyoru signal 8 errort. Ubuntu CD be, GSmartControllal ranezek - a reallocated sector count tullepte az egeszseges erteket. Hibajegyet megirom a szerviznek, hogy a HDD SMART hibas, cserelni kene; adatokkal ne foglalkozzanak, azt mar sikerult lementenem (user kapott egy tartalekgepet). Egy het mulva visszairnak este 6 korul, hogy ok ujratelelepitettek, es szerintuk semmi baja. Aztan masnap reggel 10 utan jon a kovetkezo mail: bocsi, megis valami hibat dobott a gep, tenyleg a HDD doglott be. Es ez az Apple markaszerviz...
-
SityiSXT
őstag
válasz localhost #21163 üzenetére
Pedig van Apple plecsnijük... No, mindegy, csak már nem először csalódok bennük. A hibajegyen mindig megírtam, mi a hiba és mivel jöttem rá, hogy az, aztán ők elkezdenek balf...ékeskedni, végül egy darab idő múlva jön a "jé, tényleg" effektus. Pedig én helpdeskes vagyok, nem szervízes, ergo elvileg nem is az én dolgom volna rájönni, mi a baja - csak én vagyok annyira jófej (meg tapasztalt), hogy megmondom, hol keressék a hibát. Az nem hibakeresés, hogy egy döglődő vinyóra újrahúzzák a rendszert...
-
SityiSXT
őstag
válasz Balinov #21166 üzenetére
Na ez az, amihez nekem nincs gyomrom. Egy ticketben szepen leirom, mi volt, aztan csok. User survey ugyis kimegy, azt altalaban ki szoktak tolteni, a fonok meg meg is nezi a legtobbet (azokat mindenkepp, ahol kiugroan jol vagy leminositettek a helpdeskest). Ha azt latja, hogy "sokat" tettem a user elegedettsegere, azzal a sajat megitelesemet novelem az o szemeben, es ez fontosabb, mint par statisztikai mutato - es ezt o is tudja.
-
SityiSXT
őstag
Tegnap meglepo dolog tortent: user bocsanatot kert, amiert bunko volt. Elfelejtette a Lotus Notes jelszavat, es azt pont nem mi menedzseljuk, ergo ha ilyen tortenik, csak kuldjuk a kozpontba a hibajegyet, aztan varunk. Hiaba mondtam neki, hogy egy munkanap az SLA, o csak nem tul finoman kozolte velem, hogy neki ez elfogadhatatlan, mert fontos emaileket kell inteznie. Kepes volt 20 percenkent telefonalni es szetcincalni mindenki idegeit, amig vegre a kozpont meltoztatott a jelszot resetelni olyan 4 ora mulva. Miutan bejuttattam a redszerbe, kert bocsanatot, hogy ennyire turelmetlen volt....
Masik user pedig egyszeruen csak hulye volt: tegnap este irt egy emailt a service desknek, hogy nagy a baj, InMagic nem mukodik, hegesszuk meg de izibe. Ma reggel hivom, hogy akkor itt volnek, helyrekalapalnam, erre o: most baromi elfoglalt vagyok, vegul is ez annyira nem fontos, majd holnap delutan inkabb... -
SityiSXT
őstag
Azt hiszem, a mai nap vicce:
- Van Blackintosh toltotok?
Most ez akkor Blackberry vagy Macintosh akar lenni? -
SityiSXT
őstag
Nem IT, de ezen nagyot rohogtem magamban:
User: - Hello, XY vagyok az AB ugynoksegtol, es a gepem ma total kikeszit. Lassu, szar, nem tudok bejelentkezni, es meg a levelezesem se megy. Hiaba, ilyenek ezek a hetfok...
En: - Nem akarom lehangolni, de kedd van.
User: - Akkor rosszabb a helyzet, mint gondoltam. -
SityiSXT
őstag
válasz TESCO-Zsömle #21612 üzenetére
Engem! De mar elmult... [link]
-
SityiSXT
őstag
Most lett elegem az egyik ugynoksegunkbol, amit supportalunk. Masik irodaban vannak, metroval kb. egy ora ut csak oda (autoval meg tobb), igy hat megegyezett a vezetoseg, hogy minden szerdan 9-tol 12-ig egyikunk ott csovel es segit. Mindennek mar majdnem egy eve. Erre a fap...a idejon rinyalni, hogy csomoszor van az, hogy aki itt van, nem csinal semmit. Finoman figyelmeztettem, hogy mindenkinek illene tudnia, mikor vagyunk itt es nem 11.55-kor kell a szerencsetlen ugyeletes nyakaba esni, hogy var ra egy 2 oras szoporoller... Na jo, ervelt o, de mi csak beulunk a sarokba, es varunk, mi lenne, ha korbemennenk erkezeskor? Mondom neki ezt csinalom mindig, amikor en vagyok itt, ehhez kepest volt mar nem egyszer olyan, hogy a lifttol hivtak vissza, hogy meg ezt meg azt csinaljam meg. Es ezek utan meg o van felhaborodva... Raadasul az ottaniak szoktak nagy ivben tenni az emailjeinkre, aztan persze jon a duhos email/telefon, amikor lezarjuk a hibajegyet nem teljesitettkent...
-
SityiSXT
őstag
válasz mephi666 #21734 üzenetére
Itt 30-on innen is, ez eletkor-fuggetlen.
Most is ugyanitt, fiatal csajt at kellett koltoztetni masik laptopra. Megtortent, jon oda hozzam, hogy aszondja:
- Fel tudnad telepiteni az Adobe Digital Editionst?
- Mar telepitve van.
- Nem, mert amikor egy bizonyos PDF-et nyitok meg, Acrobatban nyilik meg, es amikor ott kerem a Digital Editionsben torteno megnyitast, a letoltesi oldalra iranyit.
- Probaltad megnyitni Digital Editionsben?
- Mondom, hogy nincs telepitve!
- Az ki van zarva, a te ugynoksegednel minden gepen alapbol ott van.
- Hat az enyemen biztos nincs.
Odaballagok a gephez, Start menu, beirom, hogy digi, elso talalat. Csak kimereszti a szemet, en meg csapok egy entert, mire a hon ahitott program megnyilik.
- Ooooo.... Koszonom...
- Nincs mit. (Csak legkozelebb hasznalhatnad azt a nyomorult keresosavot.) -
SityiSXT
őstag
válasz Melack #21737 üzenetére
Errol jut eszembe, userek pampogtak, hogy amikor pcAnyWhere-rel csatlakozunk hozzajuk, akkor az csak ugy, gyorsan megtortenik, de ok nem akarjak, hogy esetlegesen bizalmas dolgokat lassunk. Erre bevezetesre kerult az a rendszer, hogy akkor a usernek kell kattintania, hogy elfogadja a csatlakozast. Ennek eredmenye: mindig, mindenkinek el kell mondani, hogy ha jon egy felugro ablak, akkor fogadja el a kapcsolodasi kerelmet. Tipikus reakciok:
- Meg nem jelent meg az ablak. (Bazz, hogy nem tudsz 10 masodpercet varni...)
- Veletlenul Nemet nyomtam
- Ja, ez az ize, ami felbukkant az az volt? (30 masodperc utan automatikusan elutasitja a user gepe a csatlakozasi kiserletet)
- Nem jonne inkabb ide hozzam valaki? (Az, hogy a KPI emiatt hogy fog kinezni (incidensek tavoli megoldasa mutatonak jo magasnak kell lennie), usert nem erdekli, mig a menedzsmentet igen - oket viszont az nem erdekli, hogy az iparagi standard az az, hogy 75 user jut egy helpdeskesre, nalunk viszont ez a szam 135)
Új hozzászólás Aktív témák
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- RAM topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Tőzsde és gazdaság
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Nem lesz olcsóbb a Razr 50 Ultra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Bejutott az európai 5G-be az Amazon
- Autós topik
- További aktív témák...
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend Bordó
- DELL 7070 SFF Core i7 8700 vagy i7 9700 8/16GB DDR4 250GB M.2 SSD számla + gari - több db
- Wacom Intuos Pen&Touch medium eladó
- Feiyutech AK4500 Gimbal + follow focus + hyperlink eladó (standard kit)
- Apple Ipad Pro M1 2021 128GB Wifi + Apple Pencil 2.gen + tok + extra fólia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest