Új hozzászólás Aktív témák

  • Frenky89

    őstag

    Mi a bajotok a sándorfalvi bicajúttal? Milyen 3 km? Mi az, hogy túl széles és hogy 4-5 alkalommal van átvezetve a sándorfalvi úton? Felüljáró? Rögtön viadukt, nem?

    Nemár! :O

    A sándorfalvi út teljességgel csak a kamikázéknak ajánlott bicajozásra a nagy forgalma és a keskenysége miatt. Ráadásul az M43-as építése alatt teljesen szétcseszték a homokszállító kamionokkal. És bár utána egy-két éven belül felmarták a nyomvályúkat, de ezzel csak az autósoknak lett jobb, a bicajosoknak még szarabb lett a helyzet, mert jellemzően teljesen tönkre lett téve az út széle.

    Szóval végre elkezdődött, aminek rég el kellett volna. Balástya, Kistelek, Ópusztaszer, Forráskút és pár szomszéd település között már régóta van frankó bicajút, csak Szeged és Sándorfalva között nincs. Pedig csak kb. 9 km és egy csomóan használnák. Jó időben például teljesen jó alternatíva a teljesen szar DAKK járatok helyett. Én pl. simán járnék melóba bicajjal, vagy mondjuk strandszezonban simán ki lehet majd bicajozni (az általam amúgy annyira nem kedvelt) Nádastó strandra Szegedről is akár gyerekekkel is ahelyett, hogy a random járó klímátlan buszokon kelljen zötyögni.

    Ahogy írták is, a most majdnem elkészült rész kb. 6 km, további 3 hiányzik Sándorfalváig, 10 Dócig és további 7-8 Ópusztaszerig.

    Komolyan rögtön az az első, hogy de jó széles, mert ha baleset lesz, akkor lesz hol kerülni!? Ok, most, hogy az útépítők járművei mászkálnak rajta abból látszik, hogy tényleg éppen elfér rajta egy autó, de ismerjük a helyi balkáni felfogást úgyhogy remélem lesz valamilyen megoldás rá, hogy az autósok ne tudjanak felhajtani.

    Nincs 4-5 átvezetés. Egyszer megy át a bicajút a csongrádin a makkosházi körforgalomnál, de ez már régóta így van. Az új szakaszon egy átvezetés van az M43 felüljáró előtt, majd egy utána. Valószínűleg ez is azért, mert a felüljáró építésekor pont nem érdekelt senkit, hogy hol lesz később a bicajút, ha lesz. Egyébként, ha a mostani bicajútnak megfelelő oldalra rakják a felüljárón átvezető bicajút szakaszt, hogy ne legyen átvezetés, akkor vagy 4 helyen keresztezné a fel- és lehajtó utakat - ami szerintem megint csak gáz -, vagy az egész felüljárót úgy kellett volna megcsinálni, hogy az M5 felőli oldalon legyenek a fel- és lehajtók. Szóval ez már akkor el lett cseszerintve.

    Egyébként, a vasúti töltés aljáig kész volt már rég óta Szeged felől. Innentől csinálták meg Szeged közigazgatási határáig, ami az Algyői-főcsatorna Sándorfalva felőli oldaláig tart. Nem értek az útépítéshez, de csinálni kellett egy csomó feltöltést, mert csomó lápos terület volt; csináltak frankó alapot; hidat a csatornára; a felület, a felfestések és a tanyákhoz vezető bekötések is jók lettek; ráadásul már szinte kész és tök gyorsan dolgoztak.

    Ami még hiányzik az a vasúti töltés tetején lévő rész, de ebbe bekavar a tram-train építése, ami szintén most zajlik. Ezen kívül hiányzik még egy-két apróbb forgalomtechnikai dolog.

    Szerintem, amin picsogni lehet az az, hogy a további rész, azaz a főcsatornától Sándorfalváig, majd Ópusztaszerig vezető szakaszok még sehogy sem állnak, mert az egész fuldoklik a bürokráciában. A pénz már réges-régen megvan, de még a nyomvonal sincs meg konkrétan, mert a tanya tulajdonosok és a természetvédelmi terület gazdái háborognak. :W

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák