Új hozzászólás Aktív témák
-
quailstorm
nagyúr
HD2500 az egy HD4000 kevesebb árnyalóval.
2D képminőség? Utoljára a 2000-es évek előtt volt téma, az analóg videokimenet DAC-jának minősége nagy felbontás mellett.FullHD-t lejátszik, DX11-et papíron tud, de AAA játékokból érdemes 2007 és előtte maradni szerintem.
Inkább a kép szélét levágó HDMI outja a gáz. -
quailstorm
nagyúr
Én HD4000-et eddig Win8.1 és W10 alatt használtam, alapvető használatot akadályozó problémám nem volt vele soha.
Még mindig HD4000-es a laptopom, az asztaliban a HD2500 nincs használva.HDMI az Ivy-s Intel HD-ból kivezetve lehagyja a kép szélét mind a négy oldalt. Kicsit belenagyít. Franc se érti miért... HDMI overscan ahogy olvasom.
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz totya694 #78632 üzenetére
Nekem az állandó build upgrade-del van bajom, meg a nem túl tiszta in-place upgradekkel félévente.
A Service Pack rendszer sokkal jobban tetszett.Meg azért az is gáz, hogy fél éves különbséggel ez-az nem működik az új W10-en, ami az előzőben igen (WinMO eszközközpont, NOX 3.7, etc...)
-
quailstorm
nagyúr
válasz Orionk #78653 üzenetére
El szoktam rejteni a verziófrissítést. Lehet a wushowhide.diagcabbal is, de újabban ezzel szoktam: [link]
Azért a saját csomagom linkelem, mert a hivatalos az szeret spanyol lenni...A biztonsági frissítéseket mindig felrakom. Persze manuálisan, amikor ráérek. Nem amikor a gép gondolja... (ez meg csoportházirend, csak enterprise-ban van sajna)
-
quailstorm
nagyúr
Szalmabáb érvelés rulez ahogy elnézem.
[link] [link]
Vízműves ismerős nincs, csak DÉMÁSZ-os volt.A többinek utána tudsz nézni te is, internet be van kötve hozzád.
Az a baj, hogy gazdag vagy és nem alkalmazott. Alternatív valóságban élsz. Nyilván, mint minden Fidesz adócsökkentés, a rezsicsökkentés is a sokat fogyasztó gazdagoknak segít. Például egy kerti fűtött medencés koma egész sokat meg tud spórolni.
67 éves nyugdíjas meg a havi 200Ft-os "spórolásért" beveszi a propagandát. Aztán fűt tovább fával.MVM-ben is nyakig benne van a Fidesz, gondolom az se kell különösen magyarázni, elég ha láttál reklámot az elmúlt 1 évben.
Mellesleg az infrastruktúra nem csak a házad előtt lévő csövet jelenti, de ez ne zavarjon. Amit nem látsz, az nem számít ugye.
Nagyon kellene neked pár hónap emlékeztető valamelyik állami cégnél, hogy mégis mi folyik az országban, mert el vagy tájolódva.
Mellesleg a hatósági ár és a számlán lévő "ennyit spóroltál" az mesterséges, kamu szám önbevallás alapján. A piaci folyamatokhoz nincs köze: [link]
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
Sejtettem, hogy érdemben nem fogsz válaszolni, csak igazad lesz mert neked mindig igazad van (sokszor tényleg).
Mindegy honnan van a pénzed, van.
16(18)%-os egykulcsos szja apámnak adóemelés volt, de már egy havi 300k nettósnak is csökkentés. Ezvan.Az az alternatív valóság, hogy szemed füled becsukod. Az, hogy jól kifundált kerülőutakon oldasz meg mindent gyorsan, hatékonyan, közben elfelejted, hogy azért ez mindenkinek nem áll rendelkezésre, mindenki nem autózik annyit mint te, sőt van akinek autója sincs.
Az az alternatív valóság, hogy a "nincs itt semmi baj, a haverok is így látják" egy információs buborék. Ha MÁV-ossal beszélnél, ha tanárral beszélnél, ha eüssel, tűzoltóval, katasztrófavédelmissel vagy közmunkára kényszerült diplomással beszélnél, akkor lehet nem ilyen válaszokat hallanál.
De nyilván amíg mindened meg van, nincs baleset, nem vagy beteg és nincs háború, addig pont nem (akarod) veszed észre hogy mi van körülötted.Ott van benne propaganda, hogy a "rezsicsökkentés" megtakarításaival példálózol. Ami ugye kettő dolgot jelent:
sokat fogyasztasz
fogalmad sincs miért rossz a hatósági ár.Arra bezzeg nincs reakció, amit ketten is írtunk/én linkeltem, hogy mekkora manipuláció megy a földgáz árával. Hogy ott számolja neked a papíron mennyit spóroltál meg, miközben irdatlan összeggel fizetsz TÖBBET.
Az igaz, hogy a rezsócsökkentés keretében maffiakézre tudták juttatni a DÉMÁSZ-t meg a szemétszállítást, ez valóban hatalmas eredmény, az is hogy még nem roskadt össze a hálózat. Bár azért recsegett ropogott már.Tessék itt a "nonprofit" olcsó rezsócsökkentett vízhálózatod eredménye: [link]
És ha eleget várunk, tényleg megveszi a házad előtti csövet is Mészáros. Egyelőre beéri állami beruházásokkal: [link]
Tőled azért kicsit többet vártam ettől a struccozástól, okosabbnak gondoltalak.
Ja és még valami, ne tessék elmúltnyolcévezni 8 év NER után. Oké, a DÉMÁSZ francia tulajdonú volt, nem volt jó döntés és nem volt olcsó sem. De a NER megoldást nem kínált, csak cinizmust és államilag finanszírozott bűnszervezeteket nyújt. Valamint megvette a magyar média jelentős részét, hogy ellenvélemény ne lehessen, vagy ne juss hozzá (egyszerűen).
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz quailstorm #78778 üzenetére
Vásárosnaményi szennvíztisztó példához ez kimaradt, 1 cikk nem ad elég (tömény) infót:
[link]Ha már annyira rá vagy akadva, hogy nem láttál infrastrukturális felújítást csak csőtörés esetén.
Nos, a lényeges helyeken is csak "csőtörés után" jutnak el odáig.[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
(#78781) Rick4: ez most komoly? Mondd hogy viccből csinálod és nem vagy ennyire (hosszúsíp)
SAJÁT oldalára azt ír ki amit akar. Jó hogy nem ismeri el. Mikor ismertek el ezek bármit is? Csernobilt se ismerte el a SZU sok napig*. Ez a lényege az egésznek, aki megvezethető, aki nem akar tájékozódni, aki az egyetemes igazságnak hisz (kormánymédia) az ki legyen elégítve.
Helyszíni riport videóval be lett linkelve, és mutatsz egy sajtpapírt amit a felelős cég írt? Vicc, komolyan vicc.*nem, ez nem Fidesz=kommunisták akar lenni, hanem hogy ennél sokkal nagyobb balesetre/szennyezésre is rámondják a totalitárius rendszerek, hogy nem történt meg, most volt nemrég a Majak-i baleset oroszoknál, azt se vallották be, külföldön detektálták.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
eredeti hsz:Ha mindenki felállna és abbahagyná, akinek írásod alapján javasolod, kb. 1 nap alatt összeomlana az ország.
Sokan vannak, akik csak nyavalyognak, még többen, akik nem engedhetik meg az ellenkezést, mert eltartanak valakit, súlyosabb következménytől tartanak. Nem tartod tiszteletben ezt sem.
Te szabad vagy, nem ápolsz senkit, nem függnek tőled emberek és életek, ráadásul adottságod is meg van a mobilitáshoz és a vállalkozáshoz. Ahol ez nincs, ott vissza is élnek vele.A hatósági áras dolgot még mindig nem érted. Ez nem videokártya, ez közmű. 1 beszerzési forrása van és mindenki fizeti (legalábbis igénybe veszi). Éppen ezért nem mindegy, hogy milyen áron és mit művelnek vele. A hatósági ár miatt meg marhaság tapsolni az ár miatt, mert úgy manipulálják ahogy akarják, ahogy a politika vagy a zsebük megkívánja. Én azon kívül nem foglalkozom a háztartási energiaárral, hogy ki kell fizetni, mert ahogy mondod, változtatni nem lehet rajta. Viszont akkor se fogok ujjongani, ha leviszik 1Ft-ra a benzinárt mint Venezuelában, mert az energiaár hazánkban politikai eszköz, ráadásul a kormánypropaganda sarkalatos ékköve. Ebbe most elég szerencsétlenül beletenyereltél, akkor is ha magad vezetted az elmúlt évek energetikai kiadásait.
Ha jól értem, most büszke vagy arra, hogy nem követed nyomon az ország történéseit mert pénzt keresel közben. Én erre nem lennék büszke, a tudatlanság nem erény.
A zsebkendős példát ismerem, átvettem eredeti formájában. De napi szinten látom is a megvalósítását olyan embereknél, akiknek nincs lehetőségük kitörni, és minden Ft számít. Szar ügy, én nem akarok ide jutni az életemben...
Az is különös, hogy hiába lett neked összeszedve egy csomó forrás és érv, teljesen figyelmen kívül hagytad a válaszaidban. De a francia/mocskos külföldi kiviszi az országból című mantra az nagyon kellett. Azzal indukáltad ezt a threadet.
"Én sem látok mindent, de a véleményemet nyilván az engem érintő dolgok határozzák meg. Bárkivel beszélek, pont ugyanezt látja ő is..."
Tehát te és a barátaid éljetek jól, a többi meg bssza meg. Ha jól értem. Ez is egy hozzáállás. Ez volt a másik, ami kicsapta a biztosítékot. Nyilván nem olyan áramszolgáltatóst láttál távcsővel az autóból, aki benne volt az elbocsátási hullámban. Ez a lényege a rendszernek, kívülről látszólag minden rendben, belül meg rohad az egész és az elhivatott dolgozók tartják össze.
Párhuzamos valóságozás az egy cikkből lett lopva részemről, amit most nem találok, de jól írja le a helyzetet.
Te dolgozol, jól élsz, békében, békén hagynak, nincs bajod, ezért xarsz bele az egészbe, és egyáltalán nem érdekel mi van másokkal.
Egy lecsúszott középosztálybeli szintén nem tudja milyen Borsodban egy zsákfalu. Én se tudok azzal a fejjel gondolkozni, de még egy megnyúzott érettségivel rendelkező alkalmazott fejével sem. Viszont azoktól legalább eljut az infó.Lényegében az, hogy ki milyen anyagi és demográfiai helyzettel rendelkezik, az masszívan meghatározza milyen országot lát maga körül. Akár minden szegletében eltérő módon is le tudják festeni azt.
Ezért fontos a mindenhonnan ömlő kormánypropaganda. Mert amit nem ismersz, amivel nem vagy érintkezésben, viszont sokan mondanak róla valamit sokszor, azt elhiszed. Például a nagyon friss eü bér(nem)emelés. Vagy a csodálatosh Pedagógus Életpálya Modell...Az is érthető, hogy valaki ezekkel miért nem akar foglalkozni, főleg ha megteheti, mert nem pofátlankodik bele az életébe napi szinten: mert nincs értelme. Mert nem tudsz ellene mit tenni és ez volt a cél.
Mondhatnám hogy a demokratikus választás lenne az egyetlen lehetőség tenni valamit, de sajnos az sem. Tekintve hogy épkézláb ellenzék nincsen, elég nekik a maradék. Vagy ha lehet hinni Botkának, akkor más baj is van...
A magyar meg nem az a nemzet, amelyik kimenne balhézni (kivéve, ha a Fidesz szervezi, valamint netadó).
Románoknál lengyeleknél rég az utcán voltak már egy-egy merészebb húzás után.Aztán én asszem itt befejeztem, mert számomra több időt nem ér meg, ahogy elnézem nem egyszeri tájékozatlanság volt részedről, hanem ilyen a világnézeted, tehát nem feccölök bele energiát, hogy más szögből is megvizsgáld a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
Annyi a kérdés, hogy ezek után hogy bírsz olyan politikai beállítottságú lenni, ami az általad megtapasztalt szenvedést csak erősíti és okozza, ahelyett hogy megszüntetné.
Mert ezek szerint a csodálatos egészségügyet nem kell magyarázni egyáltalán.Az indexes cikket csak azért linkeltem mert összekavarodtam a linkekkel és mert az rövid és tömör. A tényfeltáró nem az volt, lehet nem a megfelelőt nézted...
Viccesnek nem volt vicces belinkelni a víztisztító oldalát.Az a helyzet, hogy ha úgy adod elő magad, hogy vesszen a külföldi aki kiviszi a pénzt, majd pedig döngeted a melled a nagymagyar cukormázas Fidesz bevásárlások és politika mellett, utána meg kifejted hogy nem bontogatják előtted a járdát feleslegesen és a megmaradt DÉMÁSZ-os is autóval jár, meg a haverok szerint is minden rendben a világban. Nos akkor az emberek többsége azt fogja levonni, hogy egy csőlátású ignoráns fickó vagy. Annak meg többnyire a nincsgond vanpénz szokott lenni az oka.
Tessék kicsit kevésbé vehemensen ráugrani más kommentjének félmondatára politikai vezényszavakkal, és akkor el tudod kerülni a nézeteltérést is, meg a rólad kialakult tévképzeteket is.
Amúgy meg tényleg nem egészséges amit csinálsz, lehet nem addig kéne tolni amíg belerokkansz.
Másik, hogy amit összehablatyoltál hogy minden rendben van az országban, mi meg írtunk rá dolgokat, arra most se jött reakció, okosan kikerülöd a témát... A kedvemért nem kell válaszolni, lezártam. Ez csak egy megjegyzés volt.
-
quailstorm
nagyúr
Őrületes ez a bullshitelés, most már belefáradtam.
Magadat mosdatod, oké, lelked rajta.Mindig panaszkodsz a moderációról, meg a radírról. Mondjuk az érdekes, hogy mostanában nem járt erre.
Kiragadott mondatként nyomod a kormánykommunikációt mindegy, hogy véletlen egybeesés vagy nem, viszont valótlan.
Aztán fullba nyomod a kretént a gázárról, összehasonlítod a piacgazdaságot a monopolhelyzettel, rosszul, stb stb.Igen, miután már mindent elkövettél magad ellen valóban elkövettem én azt a hibát, hogy próbáltam kitalálni mi az oka ennek a kommentáradatnak és a tartalmának. Nem sikerült. Bumm, hát nem lepődtem meg azért, bár lehetett volna az is.
Ezt a démászos autós agymenésed végképp nem értem már hogy sikerült kikanyarintani és mire, de egészségedre.
Amúgy meg ne tegyél úgy, mintha egyedül énnekem lenne ellenvéleményem az általad leírtakkal kapcsolatban, csak a többiek már rég feladták.Adófizetési szokásod nagyon helyes, de azért ne tegyél úgy, mintha más nem fizetne adót. Van a családban olyan, aki már 42 évet végigdolgozott (MÁV, millió beosztás), és a végén kapni fog egy lóf@sz nyugdíjat. És csirkefarhát meg semmilyen szolgáltatást nem veszünk, mert nem telik rá. Valóban így nem is fizetünk annyi adót, ezért kellene mondjuk felpörgetni a gazdaságot onnan felülről, mert attól hogy Rick4 sok adót fizet még 6 millió másik meg nem.
Orvosi ellátást nem kell magyaráznod. TB-t fizetjük de kb. minek, zsebből kell állni mindent. Undorító fertőzésveszélyes mocsok, síkhülye asszisztensek. Meg az állami finanszírozási rendszer fejése a vizsgálatokkal haladás helyett. Ja és nincs reagens, csinálj új mintát két hét múlva. Én már gyűlölöm az egészet és le is szarom, pedig tartósan beteg vagyok kicsi korom óta, szóval láttam eleget.
Ami normális, az a baleseti sebészet. Abba nem tudok belekötni.Végül pedig: undorító demagógia, hogy mindenki lop, aki kormányon van, akinek hatalma van, és ez az élet rendje. Mindegy ki lop, elítélendő.
A másik meg a mérték. Ilyen mértékű gazdagodásra, rablásra még nem volt példa. Ez nem a mindenki lop, nekünk is csurran-cseppen kategória.
Ehhez teszik még hozzá kényük kedvük szerint az igazságszolgáltatást meg a médiát. De mindegy, neked hiába mondom.
Majd ha véletlen (ne adja Isten) elvisznek mert "kulák", akkor ráérsz gondolkozni. Meg akkor is, ha belerokkansz a nagy hajtásba. Onnantól te is számolgathatod a filléreket a csirkefarhátra.Adózásról meg annyit, hogy a jelenlegi feltételek mellett nem látom értelmét büszkének lenni az adóbefizetésre, egyáltalán az adózásra. Ha lyukas a cső, nem az a megoldás, hogy még jobban öntjük bele a pénzt. Ha meg nem lehet befoltozni, még mindig odébb tudok állni. Pár év múlva mindenképpen.
Részemről a threadet befejeztem végleg, akkor is ha válaszolsz. Csak ezt a legutóbbi mocskot nem bírtam válasz nélkül hagyni.
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
19V 5A-es vagy nagyobb laptoptöltőt keresek a szabvány 5.5mm-es DC dugóval. Nem sürgős.
Kaptam selejtezésből egy MAXDATA lapost, ami hibátlan, aztán ahhoz jó lenne egy táp. Jelenleg labortápról üzemeltettemMaga a laptop megelégszik 4.2A-el is mondjuk, csak mivel ez egy tonna retro laposhoz jó csatlakozó,
a nagyobb sose árt.[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz Agyasima #79059 üzenetére
Neki biztosan van sok tapasztalata erről. Előre nézőt sisakra, hátulra nézőt nyereg alá.
Küldjek privátban e-mail elérhetőséget hozzá?
-
quailstorm
nagyúr
válasz vizslakutya #79063 üzenetére
Mert minek kellett volna történnie?
-
quailstorm
nagyúr
válasz vizslakutya #79065 üzenetére
Forrást tudsz mutatni?
Én kb. 1,5-2 évig dolgoztam vele együtt, nem provokatőrnek ismerem, de kiáll magáért, meg a biciklisekért a többtonnás monstrumok ellenében. -
quailstorm
nagyúr
válasz vizslakutya #79067 üzenetére
Ha megmondod hol provokált és mit vétett atomboy azon kívül, hogy félreállt a troli elől és elengedte, ahelyett hogy bement volna elé vagy felment volna a járdára, akkor hajrá.
De két évvel később összetalálkozott egy nagyobb marhával is ahogy elnézem.
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz vizslakutya #79069 üzenetére
Nézd, ha valaki nem hunyászkodik meg és lapul, elismerve, hogy a tank az úr, hanem két kamerával veszi a szabálytalankodókat és számon is kéri a magatartást, ha szembetalálja magát az elkövetővel, az sok konfliktust jelent.
Nyilván több tucat paré van, akinek az érdekeit sértik a videói.
Autóssal való konfliktus meg nekem pár év alatt összejött éppen elég, a minden áron előzés, a centizés, a leszorítás. Elsőbbség meg nem adása. Ezek szoktak menni. Persze nem ez a többség.
Aztán meg a szabályos autó nem érti miért mondok le az elsőbbségemről, vagy miért fékezek.[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz vizslakutya #79071 üzenetére
Ő viszont ezt hivatásának tekinti. (a kerékpáros-biztonságot és a kerékpáros KRESZ oktatást, nem a balhét)
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz Krogoth #79074 üzenetére
Először is linket. Másodjára is linket. Előző fórumozó is nagyon beleszaladt az alaptalan fröcsögésbe.
Másrészt, ha nem érted, akkor az elmúlt pár évben nem közlekedtél kerékpárral.
Ha nem foglalod a sávot, akkor leszarnak, mintha ott se volnál. 3mm-re melletted húz el max gázon, tekintet nélkül arra, hogy súlyos sérülést tud okozni.
Körforgalomban is KRESZ szerint külső íven kell menni, valójában meg középen, mert elütnek.Rettentő aggályosnak tartom, hogy úgy kell közlekedni kerékpárral, mintha szellem lennél.
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz Krogoth #79077 üzenetére
Remélem nem sokat közlekedsz azért, mert ebből csak annyit szűrtem le, hogy a forgalmi helyzetet képtelen vagy felismerni, és valószínűleg arrogáns, kerékpárosokat veszélyeztető sofőr vagy te is...
Ne keverd össze a retardáltakat egy profival (oktatott már kerékpáros KRESZ-t is). Harmadik legnépszerűbb videója a retardokról szól. Ez nem autós-kerékpáros háború.
Te vagy egy 1 tonnát meghaladó össztömegű monstrumban. Te fogsz valakit egy életre megnyomorítani vagy megölni, ha hibázol, vagy ő hibázik, de nem korrigálod mert szabálytalankodott. Eszerint kéne közlekedni.
A két eset részletesen:
Első: Mégis hogy kéne lereagálni egy tuskó parasztot? Tapssal?
Szokásos történet, nem bír 3 másodpercet várni, és még dudál is.1 irányú utca!!!! Parkoló autóktól ajtótávolság tartása!!!!
Amint lehetősége nyílt rá elengedte. Amikor a BMW-s dudált, félreállni se volt hely. Komolyan csal felszívódni lehetett volna.
Arról meg ne is beszéljünk hogy néhány méterrel később meg is állt a BMW. Mi a franc értelme van ezért dudálni? Annyit számít az a pár másodperc?A lelassítást végképp nem tudom értelmezni. Mi a fenét kellett volna csinálnia? Belehajtani a bűzbombába? Jobbról, szabálytalanul megelőznie? Komolyan nem a kerékpárúton forgalommal szemben hajtó autós a probléma, hanem a szabályosan közlekedő kerékpáros? Amit a bűzbomba eltakarodott, azonnal gyorsított, tehát tényleg nem értem.
Őszintén remélem hogy azt az autót is csak évente kétszer veszed elő, mindenkit megkímélsz vele.
(#79078) vizslakutya: linkeltem egy elemzést, melyben le van írva, hogy miért nem KELLETT, volna felmenni a járdára.
Nem fröcsögtél? Vádaskodtál és megverést helyeztél kilátásba egy olyan személyről, akinek a hivatkozott történetét is csak a harcias kommentelőktől ismered.
Neked hogy esne, ha az interneten valami veled történt dolgot elferdítve és kiforgatva tálalnának, téged negatív szereplőként beállítva?
Sokat nem veszítek azzal, ha ignorálsz, egészségedre. Még mindig könnyebb, mint beismerni, hogy hibáztál.[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz Krogoth #79080 üzenetére
Mutass rá, mit hagytam figyelmen kívül. ugyanis tudomásom szerint arra is válaszoltam, hogy igen, a kerékpárosok között is vannak őrültek, és ők is hibáznak, de ez még téged továbbra sem jogosít fel arra, hogy felelőtlenül, vagy szabályellenesen viselkedj
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz _Petya_ #79082 üzenetére
Mert nincs kerékpársáv, azért. Ezt nem olvastad el.
"Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek."
-
quailstorm
nagyúr
válasz _Petya_ #79085 üzenetére
A bemutatós videón jól látható a tábla.
Egy igen szűk és rossz minőségű aszfalttal ellátott járdán kellett volna tekernie, aztán valahogy visszajutni az úttestre.
Erre őneki nem volt szándéka, cserébe annyit várt el, hogy tűrjék el neki, hogy megvárja, míg mindenki elmegy.Pedig! Akár ő is vezethette volna a sort.
A buszmegállós videón viszont nem volt azon az oldalon, abban az irányban se kerékpársáv, se osztott járda, semmi.
Cserébe volt egy buszsofőr, aki nagyon keménynek érezhette magát. Ahelyett, hogy várt volna 3 másodperccel többet, inkább veszélyeztetett egy közlekedőt.
Nem értelek benneteket tényleg.
Amúgy ez nagyon vicces ám, hogy az autós felküld a járdára, a gyalogos meg leküld az úttestre. Lehet hogy ott és akkor, annál a videónál nem volt foglalt a járda, de amúgy az szokott lenni. Annál rosszabb meg a világon nincs, mint amikor a járdán "szabad" kerékpározni. Mikor kijelölt kerékpárútnak hívják a járdának épített járdát.
Amúgy igen, gumiszabály, de ha közlekednél kerékpárral értenéd. Nem lehet haladni, mert 5 másodpercenként meg kell állni meg leugrálni, ezen kívül olyan utakra vagy terelve, ami a szibériai hegyi úttal egyenlő néha.
A másik meg, bármilyen mennyiségű gyalogossal való együtt közlekedés 10x veszélyesebb mint az úttesten tekerni. Az aztán nem fog szétnézni, hátranézni, számítani rád vagy elengedni. Gondol egyet kilép eléd.
Szóval technikailag igen, már 1db gyalogos is közlekedést akadályozó tényező lehet. Ha járművel vagy.[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz _Petya_ #79085 üzenetére
Közben látom, a megállós esetnél is elvileg van osztott kerékpárút, bár felfestés és jelzés sincs, csak a jelzőlámpa piktogramja jelzi.
Ettől függetlenül olyan szabály nincs, hogy őneki csak ott szabályos közlekedni.(#79089) _Petya_:
Autóval SOHA nem közlekedhetsz a járdán. Kerékpárral közlekedhetsz az úttesten. Mindössze ennyi a bukfenc.
A járdán kerekezés is egy erőltetett szükséges rossz.
Amúgy igen, képzeld el a kerékpáros szeretne haladni, és nem gyökkettővel kerülgetni a gyalogosokat, vagy szabálytalanul és életveszélyesen kerülgetni őket. Nem tudom mi ebben a probléma.
Mást kérdezek. Ha segédmotorossal történt volna ugyanez, ugyanígy. Arra mit mondanál? Csak azért mert emberi erővel hajtott már nem is számít?
Atomboy az úttesten szeret menni, én is az emlegetett szervizutat használtam, tényleg elég jó. Ettől függetlenül nem szabálytalankodott és minimális tolerancián és józan észen kívül sokat nem várt el az autósoktól, szándékosan nem állta el senki útját sem...
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz azbest #79091 üzenetére
Aradi vértanúk tere és a Nagyáruház közti egyirányú utca (Jókai) is egy halál. Ott konkrétan a kerékpáros felfestésen álló, a parkolással látványosan bénázó és frusztrált rendőr üvöltött utánam, hogy "ezek mindenhol átmennek".
De ez is egy csoda, a Jókaiból a kerékpársávra át. Ezt nagyon szeretik a kerékpárosok kétirányúnak használni, hogy még jobb legyen...
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
Tudom, hogy szeret az úton menni, de ennyire helyette nem akarok és nem is tudok válaszolni, nem vagyok képviselője.
Barátja vagyok meg segédje voltam. A bicikliről alig beszéltünk valaha, informatikáról "kicsit" többet. Szóval én nem a YT-t ismertem meg hamarabb, hanem az embert.A jó szándékot meg a "szabadságharcost" nem lehet elvitatni tőle. Ő csak annyit szeretne elérni, hogy jobban vigyázzanak egymásra a közlekedők.
Azt meg továbbra se értem, hogy mi baj van azzal, hogyha valaki kedvtelésből vagy az egyszerűbb/jobb út megválasztásából az úttesten marad, és senkit sem zavarva teker.
Ez miért jogosítja fel a trolist önbíráskodásra és leszorításra? És miért elfogadott ez a magatartás?[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz _Petya_ #79095 üzenetére
Az a helyzet, hogy egy edzésben lévő kerékpáros váltós biciklivel nagyon is rugalmas tud lenni, és tudja tartani a forgalom ritmusát. Sokszor az autós nem is számít erre, hanem előre eldönti, hogy ő ott átfér.
Továbbra is kérem, hogy mutass rá arra a paragrafusra, mely egyértelműen kimondja, hogy atomboy szabálytalanságot követett el az úttesten kerékpározással.
Az úttesten kerékpározással nem a szabályosság itt a gond, hanem az autósok mentalitása miatti potenciális konfliktusforrás.Azt is tegyük hozzá, hogy ezek a kiragadott videók a közlekedés milliomod része, és általában minden említésre méltó eset felkerül. Tehát a közlekedés nem ilyen, a hibák jelentősen fel vannak nagyítva és ki vannak emelve.
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz _Petya_ #79097 üzenetére
Én paragrafust kértem. Random magántulajdonban lévő weboldal szövege nem paragrafus. Ezek az oldalak jellemzően csak valamely olvasó és szerző által átvett, rendkívül leegyszerűsített verziója a szabályoknak.
Ezek a kitételek vonatkoznak az úttesten kerékpározásra:
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól
Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok:
54. § (11) Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek – ha a közúti jelzésekből más nem következik – a kétkerekű kerékpárok az úttesten is
közlekedhetnek.
13.§ (2.) …Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.A trolis esetnél itt csak és kizárólag az utolsó gumiszabály érvényes, mivel főútvonal tábla kinn van. Ennél egyértelműbb megfogalmazás nincs. Attól most tekintsünk el, hogy egyesével el tudjátok magatoknak dönteni. Az a kérdés a bíróság mit ítélne, ha ezen múlna a baleset. Azzal meg gondolom egyetértetek, hogy az ilyen helyeken a kerékpárút használata lassítaná a közlekedést szabálykövető magatartás esetén. Olykor kényelmetlenebbé is tenné. (vastag repedések)
Azt viszont tudjuk, hogy szabálysértés esetén sincs feljogosítva a közlekedés többi résztvevője sem önbíráskodásra, sem szabálysértésre. Ez egy nagyon tanulságos eset volt.
Ebből kiindulva mi a helyzet a trolinál? Van egy nem elég nyilvánvalóan megfogalmazott gumiszabályunk. Van egy kerékpáros közlekedőnk, aki látható, ha nem létezne az út mellett az osztott kerékpárút, akkor szabályosan közlekedőnek tekinthető.
És van egy trolisofőrünk, aki önjelölt igazságosztó, és közúti veszélyeztetést valósított meg.
Ha szimplán csak dudált volna, az oké.És igen, erre rá lehet húzni, hogy magának keresi a bajt, ezért van az átlagosnál több konfliktusa.
De ez még mindig az alulöltözött lányt meg szabad erőszakolni szindróma. Mint fentebb írtam, igazságosztásra az autós nincs feljogosítva.[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
Rendben. Egyezzünk meg annyiban, hogy én nem vagyok atomboy és nem csinálnék mindent ugyanúgy. Ugyanakkor mélyen ledöbbentett, hogy ennyien vannak a türelmetlen és veszélyeztető oldalon. például a BMW és a füstös kocsis videóra a reakciók
A hivatkozott gumiszabályra meg kb. mindannyian elmondtuk a nézőpontunkat, lépjünk tovább, a megoldáshoz közelebb sajnos nem fogunk kerülni. Ahhoz precedensértékű ítélet lenne szükséges.
Ha valaki el is döntötte fejben, hogy szabálytalankodás történt a kerékpáros videókon, akkor se lehet azt mondani, hogy a kerékpáros veszélyeztette vagy zavarta volna a közlekedés többi résztvevőjét. Maximum idegesítette, de az meg magánügy.Btw a trolis megállós videó alatt ott a közlekedési társaság válasza, és ők sem azzal jöttek, hogy mit keresett ott a kerékpáros...
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
Bocs, csak még eszembe jutott így valami, miután még egyszer végigjártam a témát. Ugyanis az a baj, hogy azok az akár csak 50m-es általatok bizonyosan szabálysértésnek vélt úttest-használatok sokszor nagyon rossz tapasztalatok miatt alakulnak elvvé. Legalábbis ahogy olvastam a kerékpáros szószólókat a neten, ezen a véleményen vannak. És minél többet közlekedek, én is inkább a gyorsabb, egyszerűbb, kevesebb konfliktussal járó felé megyek a felrajzolt útvonalak helyett. Viszont értelemszerűen ha itt konfliktus van, az járművel szemben lesz és könnyebb belőle YT videót gyártani. Ismét kiemelném hogy a videó kiragadott példa
Rózsa utca.
Innen szabály szerint (ha egyenesen megyek tovább) fel kellene mennem az úttest bal oldalán lévő gyalogosokkal megosztott kerékpárútra. Ami karvastagságú repedésekkel van tarkítva 30cm-enként. Ezen kívül ott azért szokott lenni mindenféle népség nem kevés (még a kinn ülő réti indián is, amiről nemrég volt szó). Tehát megvalósul az akadályozás gumiszabály.
Ehelyett én jellemzően megyek tovább a töksima autóúton. Majd amikor szabad az út besorolok középre, és a célutcánál lefordulok balra. Ami már azért is szerencsésebb, mert az autósok utálják és nem értik, amikor a kerékpáros a kerékpárútra be-, vagy arról lecsatlakozik. Érted, mész át a kijelölt kerékpár-átkelőhelyen, ami csak egy zebra, és karlendítés balra, bekanyarodás. Ez jobban zavarja őket, mint ha kinn vagy az úttesten, mert azt érti, ezt meg nem.Oskola utca iskolapéldája a közlekedők megszopatásának. nyilván ez most az úttesten haladást nem magyarázza, mert az a másik irány
Tegyük fel, hogy erre jössz kerékpárral. A hídtól elfelé.
Szeretnél eljutni a Dugonics térig.A behajtani tilos, kivéve kerékpár kiegészítő tábla számodra ezt megengedi.
Na most itt az az aprócska bökkenő, hogy az egy egyirányú utca. Az autósok 99%-a ráadásul onnan balra kanyarodik, azon kívül még egyenesen lehet továbbhaladni.
Ez azt jelenti, hogy anyázás, erőszakoskodás és balesetveszély nélkül képtelenség megtenni azt, amit a KRESZ megenged. Mert nyilván az autós nem fog elengedni, egyik sem. Ha meg elindulsz mert van 10 centi rés, akkor meg csodálkozik.Úgyhogy én csak annyit tudok mondani, hogy tessék kicsit empatikusabbnak lenni. Nem idegből közlekedni, nem igazságot osztani. Mindenki A-ból B-be akar eljutni és B nem a kórház.
Hülyék meg mindig lesznek minden oldalon és minden csoportban. Miattuk általánosítani is elég rossz döntés. Miattuk igazságot osztani viszont sajnos szabálysértés, vagy rosszabb esetben bűncselekmény.
Ja és nem azon a 10 másodpercen fog múlni.[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz Krogoth #79108 üzenetére
Oké, csak abba is gondolj bele, hogy az általad linkelt tökölések/feltartások biciklis szemszögből nem azok voltak.
Ajtónyitási távolságot meg kell tartani a parkoló autótól, Fekete Sas meg tele van tolatással, a kerékpárút meg egyirányú. Egyik helyen se egyszerű elengedni egy autót, amúgy se lehet gyorsan menni, ki kell várni duda nélkül...
Aztán én csak arra tudtam gondolni, hogy ha már ez a kettő is sok volt neked, akkor igen alacsony az ingerküszöb.Amelyik láthatóan nem néz semerre, csak megy, arra viszont tényleg érdemes dudálni, hátha észbekap mielőtt felkenődik valamire...
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz Krogoth #79108 üzenetére
Csak úgy adalékként. Engem az elmúlt 3 évben elég sokszor előztek/kerültek ki autósok közlekedés közben. Ritkán izmozva, veszélyeztetve.
Ebből volt pár méterért vívott harc közvetlenül kereszteződésnél megállás előtt, vagy sok olyan, hogy a lámpánál utolértem, hiába nyomott padlót, vagy a kereszteződésnél meg kellett állnia átkelők miatt. Rengeteg dühből vezetőt is láttam, aki a padlógáz-satufék kombót ismeri járművet nem kímélve.
Jobb esetben picit hamarabb ér célba mint én. A kerékpár elég hatékony ugyanis, főleg dugóbanIlyenek miatt szerintem nem éri meg dudálni meg motort koptatni. Pár éven belül remélhetőleg én is kipróbálom a másik oldalt. Beépítve a tapasztalatokat.
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
HDD beépítő keret van valakinél eladó, vagy tudja valaki, hogy melyik helyi boltban lehet kapni? (Ocsi-ban nem)
Semmi értelmes dologra nincs most szükségem pcx-ből, és aránytalan a posta -
quailstorm
nagyúr
-
quailstorm
nagyúr
válasz vizslakutya #79567 üzenetére
3D nyomtatás megoldás lehet. Nem hiszem, hogy unokatesóm elvállalná, de hasonló problémákat oldott meg egy nagyon olcsó gearbestes 3D nyomtatóval.
Szerintem keress valakit a fórumon, akinek van kedve hozzá és küldd el a mintát neki.
Bár lehet ez még így se éri meg.
[ Szerkesztve ]
-
-
quailstorm
nagyúr
Tavaly volt részletes teszt 4 évszakos témában.
Nem akarlak rábeszélni, meg autóm sincs, viszont az idei tél is olyan volt, hogy igazi téligumis idő az csak 1 hét volt kb. Itt meg az jött ki, hogy száraz, de hideg aszfaltra, nem jobb, sőt, rosszabb a téli. El is koptatod hamar, meg a fékút is nagyobb és ott a szubjektív vezetési érzet.
Kis futásteljesítményre tényleg egy komolyabb 4 évszakos való, amit egyben kukázol a végén. Ugyanis ha váltogatsz, akkor lesz két szett nem kopott, de öreg gumid.
Korábbi teszteknek meg az volt a tanulsága, hogy a minőség jobban számít, mint a profilmélység. Valamint a kor tényleg nem tesz jót a guminak.
Ergo egy új legolcsóbb fos rosszabb lesz, mint a profilmélység határértékénél lévő használt prémium.[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen