Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Putbill

    csendes tag

    válasz snow.man #3272 üzenetére

    Biztos van, amit összevontak, meg előrébb hoztak, de pl. az szembeötlő, hogy a kreditszámok általában felülről közelítik az óraszámokat. Mi voltunk az első évfolyam, akik belekóstoltak a kreditrendszerbe - de még nemkreditrendszerben kezdtük (meg kéne néznem az indexem, de ha jól rémlik úgy számolták vissza a krediteket negyedéves korunkban, hogy egyszerűen az óraszámokat vették, pl. 2+2 -> 4).

    A kreditrendszer rugalmas, és pont ez a hátránya: nem ösztönöz tanulásra. A régi rendszerben, ha nem sikerült egy bármilyen balfék, kötelező tárgyad, akkor egy fél évig pihiztél, nem vehettél fel semmit (gyakorlatilag megbuktál és évet kellett ismételned). És ezt csak egyszer lehetett eljátszani, magyarán 1 félévet lehetett ismételni. Persze rektori engedéllyel, meg ilyen-olyan kerülőutakkal volt esélyed, de nem feltétlenül. No, ez aztán ösztönző volt :D Ja, és akkoriban a PTM-hez/KPM-hez kellett az első 5 félév 4.0-ás átlaga + egyszer sem lehettél 3.5 alatt. Dupla ösztönzés :D

    Persze emiatt a tanárok is megértőbbek voltak talán, nagyon ritka volt pl. a gyakuv, és inkább csak elsőben fordult elő. Beadandókkal sem nagyon szívóztak (elég ritka is volt). Megkockáztatom, hogy aki az első évet lehúzta, az majdnem kezében tudhatta a diplomát (na jó, még az assembly meg a nummat húzós volt). Amit most látok, hogy a szopatást szétterítették az egész 6/10 félévre és kitolták a gyakorlatokra is.

    Abban, hogy a középiskolák gyengék.... hát istenem, én is egy elég béna középsuliból jöttem, de nem volt problémám, mert a dimathoz lényegében a négy alapműveleten kívül nem sokmindent kellett tudni implicite, a kalkulus is eléggé a nulláról indult, a linalg nemkevésbé.

    1 szó, mint 100 sokminden változott, sokmindent nehezítettek, de sokminden lazább is lett szvsz.

Új hozzászólás Aktív témák