Új hozzászólás Aktív témák
-
Putbill
csendes tag
Király topik, én 6 éve végeztem PTM-en, de kész nosztalgiám támadt egy jó kis szopó vizsgához az olvasottak hatására
kár, hogy akkoriban még nem volt divat ez a netes fórumozás, levelezni is pine-nal leveleztünk
-
Putbill
csendes tag
válasz snow.man #3205 üzenetére
persze sok minden függ attól is, mit dolgozol. Egyetem után 1 évig még melóztam a Képfeldolgozás tanszéki oktatókkal (Eörs, Kuba - ő meghalt sajnos, talán nem ismeritek már, stb.) egy külső, kutatási projekten, az pl. marha jó volt, tanultam egy csomó mindent. De a kulimunka az nem nagy szám, márpedig a legtöbb állásba sztem olyat keresnek.
A közgázt már munka mellett csináltam, na úgy sokkal sz@rabb, hidd el
-
Putbill
csendes tag
válasz snow.man #3207 üzenetére
Nem egészen erre gondoltam, inkább arra, hogy a munkák nagy része egyszerű software maintenance, hibakeresés, dokumentációk nyálazása, javitás, dokumentálás satöbbi. Van persze olyan hely is, ahol tényleg fejleszteni ill. kutatni kell, de ilyen van talán kevesebb. Jókat lehet viszont röhögni a maintenance során az eredeti kóder ökörségein Pl. nemrég láttam egy ilyesmit, hogy :
if((!A & B) || (A & !B) || (A & B))
{
...;
}egyszerűbben nem ment a srácnak
-
Putbill
csendes tag
válasz Agyaggalamb #3209 üzenetére
háát, ez a konkrét példa nem ilyen nyakatekert megoldásra volt hivatott (ha jól értem, amit mondasz, az amúgy csak röviditett kiértékeléses nyelveknél (vagy nyelv-implementációknál) működik)
-
Putbill
csendes tag
válasz Agyaggalamb #3211 üzenetére
nem Java volt nem is C, egy célnyelven irodott és nem is pont igy, csak úgy akartam iderakni, hogy értsétek, ezért a negáció/és/vagy operátoroknál az általános megjelölést használtam, ami a legtöbb nyelvre igaz, persze birka voltam, mert || mellett &&-t kellett volna használnom következetesen, de elcsesztem
egyes, leülhetek, viszem az indexem
-
Putbill
csendes tag
válasz Agyaggalamb #3213 üzenetére
na igen, ha az ember magának pötyög otthon, akkor elmennek ezek a guru módszerek, de ha valaki aztán később megkapja a kódot, vért izzad, mire megérti - a 10 évvel ezelőtti kötprogijaimat nem biztos, hogy még érteném
Aztán van a másik véglet, régebben prog. vizsgán előszeretettel adták a sin(x) kiszámitását adott x-re, Ödönke elsőéves PM hallgató megoldása:
main()
{
printf("%d", sin(x));
} -
Putbill
csendes tag
válasz snow.man #3214 üzenetére
hát erre igen nehéz kategorikusan válaszolni, mondjuk én Szegeden maradtam, de el tudtam helyezkedni, államvizsgát követő hétfőn már dolgoztam (alább irtam), aztán váltottam egy másik helyre, azóta ott vagyok. Pesten viszonylag könnyen találni állást, legalábbis a volt évfolyamtársaknál ez nem volt nagy gond.
A fizu az megint egy nehéz téma, mert nagy a szórás szerintem. A becslésem mondjuk bruttó 200-550, a kezdőtől a viszonylag tapasztaltig. Pesten ez eltolódik egy százassal jobbra. Hozzáteszem még egyszer: abból indulok ki, amiket én hallottam.
Hozzátanulás: szükséges és ez természetes. Miért? Rengeteg technológia van, ezek egy része annyira speciális, hogy egyetemi kereteken belül nemigen találkozni velük, vagy ha igen, csak véletlenül. De egy egyetemet végzettől elvárható, hogy hamar beletanuljon bármibe. Úgy látom egyébként, hogy a Java most, ami nagyon elterjedt (ill. C#). Nekem mondjuk a Java nem a kenyerem, de ez most mindegy.
Hasznos kurzusok: szerintem sok ilyen van, gondolom a szoftverfejlesztés szakirányos dolgok, Java technológiák, Web-es dolgok, CISCO kurzus, ha még van.
-
Putbill
csendes tag
nem ismerek, de sztem tök menő GWT-ből szakdolgozni (vajon ki ért ehhez az egyetemen, gondolom senki)
Úgy értem, hogy a speciálisabb témákhoz nagyobb implicit tudás feltételezett, pl. a GWT az valami Ajax-szerű framework, vagyis JavaScript, XML, stb. tudás eleve feltételezett - és ez független attól, hogy te konkrétan a GWT-vel tudsz-e később kezdeni valamit a munkapiacon. Én pl. értékesebbnek tartom ezt, mint hogy valaki összedob valami kommersz pure Java alkalmazást.
A szakdogámat képfeldolgozásból irtam, mellesleg ehhez kénytelen voltam mélyebben beletanulni az MFC/C++ programozásba - és jóllehet csak mellékesen ástam bele magam, később jól jött.
Másfelől az (n+1). nyelv/technológia/framework elsajátitása egyre könnyebb, ahogy n tart végtelenbe.
-
Putbill
csendes tag
válasz snow.man #3227 üzenetére
persze, az látszik, hogy nem a dimat a borotva, csak az indulólétszámokból az jön le, hogy az 1. félév után sokan nem kezdtek neki a 2.-nak (bármi más miatt, bár nem hiszem, hogy a dimat2-nek lenne a dimat1-en kivül más előfeltétele)
btw nálunk a dimat volt a legnehezebb tárgy elsőben, az architektúra meg mondjuk a legkönnyebb
-
Putbill
csendes tag
válasz Agyaggalamb #3233 üzenetére
háát, az algoritmusok szerintem olyan helyen fontosak, ahol "alacsonyabb" szinten kell kódolni, magasabbszintű nyelveken tálcán kinálják az optimális adatszerkezeteket és algoritmusokat
pl. grafikából - szerintem csak érdekességképpen - tanitják a szakaszrajzoló algoritmusokat, ebből van vagy 5, a vége már olyan, hogy csak összeadás van benne .. na most még az igen "primitiv" (értds: nem OO, semmi extra) OpenGL is kábé a leggyorsabb szakaszrajzoló algoritmusokat nyújtja, nem is nagyon érdemes próbálkozni szvsz sajáttal, vagy ha igen, akkor speciális igényekhez mérten
egy dolgot fűznék ehhez hozzá, szerintem marha fontosak a szkriptnyelvek + reguláris kifejezések, sokszor előfordul pl. hogy több megás logokat kell kiértékelni, raw adatokból kell kinyerni információt satöbbi, ezekhet baromi jól lehet pl. perlt használni, igaz hogy fél napig gondolkozol a megfelelő reg. kifejezésen, de aztán nagyon hatékony tud lenni
-
Putbill
csendes tag
válasz Agyaggalamb #3234 üzenetére
ehhez annyit fűznék hozzá, hogy nekünk az architektúrát Bohus tartotta, azt hiszem, több kérdésetek nincs is akkor
-
Putbill
csendes tag
az egyébként igaz, hogy tavaly 5 darab PTI diplomát adtak ki?
Volt egy cikk valamelyik elektronikus egyetemi lapban, ott emlitik ezt a konkrét számot.
-
Putbill
csendes tag
no, megnéztem az inf-es honlapot, igy beugrott, hogy E. Erzsébetnek kellett leadni a cuccost, ő intézte az ilyesmit, rendes nő.
Ha abszolutóriumot nem szerzed meg, akkor egyezkedni kell a témavezetőddel, hogy aláirja-e a suckdoga készités gyakszidat (kell-e a kredit pl.) vagy áttolod azt is köv. félévre.
A TO nem tudom mennyit változott az idővel, de őket ilyen ügyben nem igazán kérdezném, mert nekem nem egyszer mondtak iszonyatosan nagy ökörségeket.
-
Putbill
csendes tag
sőt, régebben a témavezetőnek kellett leadni, aztán ő továbbitotta a megfelelő helyre ... csakhogy rájöttek, hogy ez trükkökre adott lehetőséget, mert a témavezetőnek volt 2-3 hete arra, hogy értékelje a szakdogát, ami annyit jelentett, hogy ezzel a 2-3 héttel tudott játszani a hallgató, mert a tanár nyilván ismerte annyira a cuccost, hogy 1-2 nap alatt értékelje, igy volt még pár heted a tényleges határidő után is
na erre aztán kiméletlenül lecsaptak az egyetemi illetékes bizottság vasmarokkal rendelkező tagjai, mert ez egyszerűen tűrhetetlen, mi az, hogy a hallgatónak még van 1 hete pluszban?!
nekem eredetileg KPM-esként a PM diplomát is meg kellett csinálnom (utána mentem PTM-re), és pont utolsó félévben szivtunk mi is a logikával, az államvizsgázóknak kábé 2 hete volt megcsinálni a vizsgákat, szóval úgy mentünk el fülöphöz, hogy a vizsga vagy meglesz, vagy igen, mert muszály
-
Putbill
csendes tag
válasz snow.man #3259 üzenetére
Családias lehetett a hangulat az utolsó kurzusokon ...
Volt valamennyi rálátásom ismerősökön keresztül, mit össze variáltak ezzel a szakkal, már eleve a kreditrendszer is, ááhhh, no de aki az egyórás gyakszikat kitalálta, az konkrétan egy elmebeteg. Nem is tudom, hogy az ilyen döntések mögött milyen magyarázatokat hoztak fel a nagyokosok. Mert nincs kétségem, hogy megideologizálták valahogy.
-
Putbill
csendes tag
akik ezt kitalálták, kábé 20 éve nem tartottak gyakszit, gondolom
nekünk az első két-három évben még majdnem minden gyakorlat két órás volt, jó, nem mondom, van, amelyik tárgyhoz tényleg felesleges a két óra, de az alapozókhoz kéne még három is
de az szte mindig is különcködött szerintem - pl. itt találták ki ezt a fajta dimat-linalg-kalkulus alapozó hármast tudtommal (sőt, magát a PTM szakot is), aztán mire más egyetemek átvették, addigra itt megint megbuzerálták az egészet, mert csak - biztos az otthoni munkára akarják kényszeriteni a hallgatókat, volt egy albitársam, aki alattam járt 4 évvel, és később is együtt laktunk egy darabig, állandóan otthoni beadandókkal baszkódott/baszkódtunk, alga kötprogit pl. szégyenszemre nem tudtuk megoldani úgy, hogy az a kurva szkript elfogadja (azt is akkor vezették be, egy alattam járó srác irta ha jól tudom az eredeti verzióját)
-
Putbill
csendes tag
Ez inkább legenda .. mi kaptunk vagy 30-40-en egyszerre (+KPM olyan 15-20, asszem a végére KPM-ből egy csoport maradt a négyből), de tesómék debrecenben is végeztek vagy 25-en (kevesebben is indultak eleve, mert az még régebben volt)
ami itt vicces az az, hogy szvsz pont a kreditrendszer hozadéka ez a tárgyhalmozódás és az ennek köszönhető csúszás (pedig pont az lenne az elvárható, hogy rugalmasabb a képzés, jobban alakitható a hallgató szemszögéből)
-
Putbill
csendes tag
válasz snow.man #3268 üzenetére
nna mondom én
140 fő, ez két diplomaosztót takar és jópár szakot, még kifutó MI, PM, PTM, KPM-eseket is szerintem erősen halmozva
eleve ahogy CsT is mondja, vigyázni kell a nyers számokkal, mert egy csomó ember nyelvvizsga miatt nem kap, de 1x megszerzi azt is, aztán besétál a TO-ra és átveszi
-
Putbill
csendes tag
válasz snow.man #3270 üzenetére
Mondjuk ez szvsz egy ökörség, legalábbis PTI-re. Hogy értik azt, hogy az ötéves képzés anyagát akarták belezsúfolni három évbe? Mi anno pont úgy vettük észre, hogy évről-évre hülyitik lefele a tantervet, egyre kevesebb tárgy van pl.
10 éve még a sima mezei PM része volt az opkut2, a (legendás ) nummat2, forditóprogramok, hogy mást ne mondjak igy hirtelen, ezeket aztán kitolták 4., 5. évre vagy áttették választhatónak. Minden vizsgán volt elmélet is ráadásul.
Ami miatt szarabb (ezekhez láttam elemzéseket is):
- a kreditrendszer (bár lehet, hogy ez jó, én nem vettem észre)
- a gyakokon jobban szivatnak
- kisebb nyomás van a hallgatón, hogy tanuljon (majdfelveszemjövőre)
- kisérleti évfolyamok vannak ténylegállitólag most egy bsc-t elvégezni 3 + kb. 1-1.5 év, vagyis 1-1.5 évet lapátol rá az, aki egyáltalán végez, és azt is olvastam, hogy hülyébbek a középiskolások, lehet, hogy igen, lehet, hogy nem
-
Putbill
csendes tag
válasz snow.man #3272 üzenetére
Biztos van, amit összevontak, meg előrébb hoztak, de pl. az szembeötlő, hogy a kreditszámok általában felülről közelítik az óraszámokat. Mi voltunk az első évfolyam, akik belekóstoltak a kreditrendszerbe - de még nemkreditrendszerben kezdtük (meg kéne néznem az indexem, de ha jól rémlik úgy számolták vissza a krediteket negyedéves korunkban, hogy egyszerűen az óraszámokat vették, pl. 2+2 -> 4).
A kreditrendszer rugalmas, és pont ez a hátránya: nem ösztönöz tanulásra. A régi rendszerben, ha nem sikerült egy bármilyen balfék, kötelező tárgyad, akkor egy fél évig pihiztél, nem vehettél fel semmit (gyakorlatilag megbuktál és évet kellett ismételned). És ezt csak egyszer lehetett eljátszani, magyarán 1 félévet lehetett ismételni. Persze rektori engedéllyel, meg ilyen-olyan kerülőutakkal volt esélyed, de nem feltétlenül. No, ez aztán ösztönző volt Ja, és akkoriban a PTM-hez/KPM-hez kellett az első 5 félév 4.0-ás átlaga + egyszer sem lehettél 3.5 alatt. Dupla ösztönzés
Persze emiatt a tanárok is megértőbbek voltak talán, nagyon ritka volt pl. a gyakuv, és inkább csak elsőben fordult elő. Beadandókkal sem nagyon szívóztak (elég ritka is volt). Megkockáztatom, hogy aki az első évet lehúzta, az majdnem kezében tudhatta a diplomát (na jó, még az assembly meg a nummat húzós volt). Amit most látok, hogy a szopatást szétterítették az egész 6/10 félévre és kitolták a gyakorlatokra is.
Abban, hogy a középiskolák gyengék.... hát istenem, én is egy elég béna középsuliból jöttem, de nem volt problémám, mert a dimathoz lényegében a négy alapműveleten kívül nem sokmindent kellett tudni implicite, a kalkulus is eléggé a nulláról indult, a linalg nemkevésbé.
1 szó, mint 100 sokminden változott, sokmindent nehezítettek, de sokminden lazább is lett szvsz.
-
Putbill
csendes tag
válasz snow.man #3276 üzenetére
ja, és amit kihagytam, hogy sztem jobban rámentek arra, hogy egész évben tanulj. Mi évközben nem is nagyon készültünk, zh előtt összeültünk, mindig volt valaki, aki értette az aktuális anyagot, 1 óra alatt elmagyarázta a többinek, hogy merre-hány-méter, aztán megírtuk a zh-kat
az alsóbbéves albitársam meg állandóan beadandókkal szívózott, én is írtam egy havernak multimédia kötprogit, vagy 3 teljes napom ráment, azzal a köcsög flash-sel
-
Putbill
csendes tag
-
Putbill
csendes tag
válasz snow.man #3281 üzenetére
no de minek?
a technológiák jönnek-mennek, de egy alapozás az mindig elkél
Azt mondják, aki mindenhez ért, az nem ért igazából semmihez. Egy klasszikus (C) és egy OO nyelv (C++ vagy Java) készségszintű elsajátításával nálam nyerő lenne a delikvens, ha én lennék céges felvételiztető, a tényleges technológiába meg majd beletanul úgyis. Mondjuk eleve elfogult vagyok a C++-szal, mert abba ástam bele magam a legjobban és megkedveltem
-
Putbill
csendes tag
válasz snow.man #3283 üzenetére
persze van még egy-két dolog, ami jó, ha van, szkriptnyelv pl. (mondjuk Perl + regexp-ek), én is írtam korábban asszem
engem úgy vettek fel, hogy abszolút nem értettem ahhoz, amire felvettek, annyira speckó cél-szoftveren kellett dolgozni. Azt nézték, tudok-e várhatóan csapatban dolgozni, tudok-e angolul, van-e józan paraszti eszem, meg persze elpötyögök-e valamilyen nyelven (ezt egyébként semmilyen teszttel nem ellenőrizték, elhitték bemondásra)
De sok olyat hallottam volt évfolyamtársaktól, hogy pl. elment a srác xy céghez C++ programozónak, mondom tudod te azt a nyelvet? Azt mondja, tudom a faszt, de mivel 5 éve Java-zok, azt mondták, hogy az elég referencia.
Van persze a másik oldal, amikor hirtelen kell mondjuk egy Oracle-szakértő vagy egy SAP rendszergazda, na az tényleg speckó tudást igényel, de az meg annyira belterjes dolog, hogy keveseknek adatik meg, hogy megtanulják - és azt tuti nem egy féléves kurzus keretén fogja elsajátítani a hallgató.
-
Putbill
csendes tag
válasz Putbill #3269 üzenetére
az OM weboldalán ragyogó statisztikák vannak visszatérve ehhez a témához (http://www.okm.gov.hu/main.php?folderID=1488&articleID=213&ctag=articlelist&iid=1)
PTM-et végzettek száma 2002-ben:
DE - 32
ELTE - 65
SZTE - 472003-ban:
DE - 35
ELTE - 52
SZTE - 52 (na ez érdekes, mert a doksi szerint 21 embert kirúgtak az államvizsgán, what the fuck? - erre nem emlékszek, inkább elcseszhették az adatot) -
Putbill
csendes tag
válasz snow.man #3292 üzenetére
elérhető, de az újabbakat kissé nehézkes kisilabizálni (azokat már nem tették ki pdf-ben)
(kissé torzítottak is az adatok, mert közben rájöttem, hogy az lehetett a záróvizsga vs. kiadott diploma nemegyenlőség mögött, hogy nyelvvizsga hiányzik pl. Szerintem 2003-ban ez lehetett az eltérés az szte-n, itt még engedtek záróvizsgázni nyelvvizsga nélkül (a diplomát viszont nem adták ki), a többi egyetemen meg gondolom nem, ezért vannak ezek az eltérések. Másik, hogy sokan mentek át évközben kpm-ről ptm-re, ez is kicsit az szte javára hajtja a puszta számokat. A 2008-as még nincs fent, az lesz majd az igazán érdekes )
-
Putbill
csendes tag
válasz snow.man #3347 üzenetére
egyébként egyetem után rájön az ember, hogy ha 5 év seggelés helyett elment volna segédmunkásnak, akkor annyival előrébb lenne az életben (lakás, autó, stb.)
egy jó mesterember simán jobban keres mint én szvsz
más: a multimédiára még emlékszek, nagy arccal elmentem vizsgázni, hogy ez a tárgy iq-ból nyomós, aztán majdnem begyűjtöttem egy UV-t
-
Putbill
csendes tag
válasz snow.man #3349 üzenetére
hát pedig a programozó élete is jó eséllyel gályamunka napi több, mint 8 órában, persze nem fizikailag megterhelő, hanem másképp, pl. ha határidő van, akkor senkit nem érdekel, hogy 5 órakor leteszed a klaviatúrát, be kell fejezned a projektet - ebbe bele is lehet fásulni 10-15 év alatt, annyi közép/felsővezetői pozició meg nincsen, hogy mindenkiből főnök váljék
és ezt nem azért irom, mert a diploma értékét vonom kétségbe, hanem mert sajnos ezt tapasztalom
más tészta, ha folyamatosan kreativ, fejlesztői munkát kapsz, na ilyennel én még nem nagyon találkoztam
-
Putbill
csendes tag
válasz snow.man #3353 üzenetére
nézd, én nem nagyon találkoztam még 45-50 éves programozóval, szerintem addigra sokan beleunnak az egészbe vagy addigra közép/felsővezetők lesznek
bár ehhez hozzátartozik, hogy abból a generációból nagyon kevés szaki végzett még info szakot, azokat meg a cégek elkapkodták rögtön ahogy beléptek a munkapiacra és valszeg azóta már vagy saját cégük van vagy vezető pozícióban vannak. Mára ennél rosszabb a helyzet, mert van egy raklap programozó és nehéz egy egyenes karriert befutni. Én pl. majd idővel inkább elmennék valami gazdasági pályára...
-
Putbill
csendes tag
válasz Putbill #3357 üzenetére
no még a kalk. témához annyit, hogy olyan nincs, hogy átadja másnak a tárgyat - szerintem
a matek tárgyakhoz feltételezésem szerint a matek intézet vezetése (vagy a megfelelő tanszék vezetője) jelöli ki, hogy na most a kalkulus1-et 2009-ben XY tartja oszt kész. továbbá ezt szeretik pörgetni ahogy én láttam, a kalkulust pl. elég sokan tartották már, nekünk még Szabó L. + Krisztin T. volt az első ill. második félévben, tök korrekt volt, nekem tetszett
ugyanígy a dimatnál nekünk még zádori volt, aztán sokáig szendrei (aki a könyvet is írta) - zádori az pl. halálra szopatott minket, mert szó szerint kellett leírni az összes köcsög tételt/definíciót
-
Putbill
csendes tag
egyetemi stockholm-szindróma
ahhoz a tanárhoz ragaszkodik a legjobban a hallgató, aki a legkeményebben megszívat
-
Putbill
csendes tag
válasz Agyaggalamb #3372 üzenetére
bruhaha
egyszer valamelyik tárgyból felmerült egy eldöntendő kérdés, és mikor kérdeztük a tanárt, hogy miért "igen" a válasz, azt mondta, hogy azért mert "nem nem"
nem logika volt a tárgy
-
Putbill
csendes tag
válasz snow.man #3394 üzenetére
egyedül prog. beugrón nyaltam el, az volt az első vizsgám, aztán hogy keretes szerkezetű legyen az 5 év, majdnem gyakuv-ztam a legutolsó tárgyból, mert mondom azon már csak nem szivatnak meg (tévedtem)
és hogy legyen ive az egésznek, egy tárgy volt olyan, amiből úgy éreztem, hogy kész, megtelt az agykapacitásom, az pedig a tanulmányok közepe táján volt
-
Putbill
csendes tag
automaták és formális nyelvek (nem az, amit ti fonya-ként emlegettek)
volt benne egy téma (az automaták és a másodrendű logika kapcsolatáról), azt szerintem az előadó se nagyon értette, persze államvizsga tétel volt, miért is ne ... a v. sanyi mondta róla, ha jól emlékszek, hogy azt "nem ajánlott kapni", persze azt ki nem hagyták volna egy ÁV napon se (mert nem húzni kell tételt, hanem szépen boritékban megkapod, "véletlenül" ez a tétel mindig kiosztásra került) - egy srácot majdnem kikúrták, mert azt kapta ésiknél, pedig nem volt hülye a gyerek, sőt
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Tippmix
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- SkyShowtime
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- További aktív témák...
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen