Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • frpeter

    Topikgazda

    válasz Gyöször #20977 üzenetére

    Nekünk is van szulfátmentesítőnk, ez a típus, és elég jól teszi a dolgát: [link]
    Sajnos nem olcsó, így egy-egy akkuért nem biztos, hogy megéri, de mi is rendszeresen használjuk.

    Motorakku: nálunk a Banner és a Varta leszerepelt, jelenleg Yuasa, Kage, Landport, Exide vannak. Mindből már csak a zárt.
    A Yuasa és Exide esetén szinte nincs garos esetünk, a Landport és a Kage sem rossz, de itt azért van 40-50-ből 1 ami nem 100-as, szerencsére cserélik gond nélkül. A sajátomba most Exide-ot tennék.

    UPSakku.hu - a legjobbak a legjobb áron

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Gyöször #20977 üzenetére

    Amint frpeter is írta, ez a Forex szulfátmentesítője.

    Két éve még 72e Ft-ért vettem magánál a Forexnél. Szépen felment az ára.

    Maga a cég az évenkénti használatát ajánlja, akkor szerintük sokáig elég ez az évi egy ciklus, de ha már komolyabb szulfátképződés tapasztalható, akkor akár 2 vagy több is kellhet. Az általam említett esetben egy-egy bő egynapos ciklus elég is volt.
    A szulfátképződés egy egészséges ólom-savas akku üzemi feszültségén nem indul meg, csakhogy: az akku állománya és ezért a feszültségeloszlása nem teljesen homogén. Ezért már 1-2 éves, különösen a nem mindig teljesen feltöltött akkuk esetén is megjelenik a szulfát, a képződése meg ráadásul öngerjesztő folyamat. A négy oxigénatomot tartalmazó ólom-szulfát ráadásul már stabil (a folyamat elején keletkező három oxigénes változat még könnyen szétesik üzemi feszültségen), tehát üzemi körülmények között már nem fog leépülni, leoldódni a lemezekről. Ezért kell a szulfátoldó, amelyik nagy feszültségű impulzusokkal elegendő energiát tud átadni a kémiai kötés felbontásához.

    A szulfátoldó ugyan drága, de vagy egy komoly előnye: ritkán kell használni, ezért baráti körben is megosztható.

    MaCS

    [ Szerkesztve ]

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Új hozzászólás Aktív témák