- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- creation: Hogyan lesz léghűtésből folyadék hűtés? Végy egy torony hűtőt és vágd szét!
-
Fototrend
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kali
legenda
válasz Abel-0101 #128669 üzenetére
Ilyen téren, szerintem nem a Telekomtól kell leginkább tartani.
Még akkor sem, ha az előfizetői számot és akár külön a szolgáltatási technológiákat is nézzük.
Ha még azt is belevesszük, hogy melyik szolgáltató miként reagál a leadott hibára, akkor pláne igaz a fenti. -
kali
legenda
válasz Abel-0101 #128675 üzenetére
Egyszerű pedig dolog, amikor nincs meg a szerződésben vállalt garantált le- és feltöltési sebesség - nem a névleges, mert az más téma -, akkor bejelentés a szolgáltató felé.
Ehhez kell persze az, hogy annyira értsen hozzá az előfizető, miszerint tényleges sebességet mérjen, amit a szolgáltató az átadási pontján ad - jellemzően a "modemje" ETHERNET/LAN portja -, kizárva a saját eszközök, hálózat, hadveres és szoftveres esetleges szűk keresztmetszet adta hibalehetőségeket.A vihart, jégesőt ne is mondd, előre látom, milyen sok hibát kell majd holnap leadnunk a szolgáltatók felé (üzleti szegmens)...
-
kali
legenda
válasz prisz #128686 üzenetére
Jó, majd elgondolkodom rajta...
Van itt Vodafone (koax, arról váltottam, a legnagyobb csomagban is sovány a feltöltés a munkához, meg nem tetszik a szolgáltató hozzáállása), aztán DIGI (a meghirdetetthez képest, sok év késéssel hozták nem olyan régen az optikát, de más téren sem tetszik a hozzáállásuk), valamint Flip (de az meg ezen az optikán jönne).[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz Lacielvtárs #128794 üzenetére
Megszokottnak biztos nem mondható, mert nem mindenkinél adott, én semmilyen formában nem találkozom szerencsére a jelenséggel.
Sony a házimozi, optikán megy át a hang az Androidos boxból. -
kali
legenda
válasz luciferk #128943 üzenetére
Jó, ha így látatlanban minősíted az embereket...
Minimális hozzáértés kell csak hozzá, akkor én is mondhatnám, hogy akinél gond van például a hanggal, mert pattog vagy serceg, az hallgassa csak úgy, meg panaszkodjon, de ne tegyen ellene, mert minek?!
Egy központi hibát kivéve, nem tudok rosszat mondani az eszközre.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz luciferk #128945 üzenetére
A csatornák sorrendjének az állítási lehetőségébe nem akarok mélyen belemenni, mert olyan téziseket és egyéb befolyásoló tényezőket is ide kellene rángatni, amiket jobb távol tartani, de a lényeg, hogy okkal van így - nem csak ezen szolgáltatónál - és ha meg is oldják majd valamikor, kompromisszumos lesz akkor is. Nekünk szerencsére nem hiányzik, általában néhány nap alatt megszokunk bármilyen sorrendet és utána szkippeljük a nemkívánatosakat.
Tekergetni, visszanézni nem igazán szoktunk, de eleve arról szól a legtöbb csatorna, hogy gyakori az ismétlés, aztán ez kinek jó, kinek nem...
A kép- és a hangminőség fontos, az pedig nagyon rendben van, minden más hanyagolható, vagy megoldható egyéb módokon.
Alkalmazásokat sem akarunk ráhegeszteni a boxra, van korrekt tévé, amin alapban adott a Netflix...stb. -
kali
legenda
-
kali
legenda
válasz st3v3np3t3r #129242 üzenetére
Az új Androidos SmartBox, valóban nem mondható még húzós használat mellett sem melegnek.
-
kali
legenda
válasz st3v3np3t3r #129246 üzenetére
Ismerni kellene a körülményeket, mert tényleg nem mindegy, hogyan van elhelyezve...stb.
Normális esetben tuti nem melegszik.
Persze én is láttam már olyat, hogy ráteszik másik készülékre, aminél felfelé szabadul(na) a meleg levegő, alulról fűtve úgy a boxot...stb.
A régi Cisco és társai, na azok melegebbek voltak anno nálam is, azokat nem kellett külön fűteni.
Ez az Androidos SmartBox alig langyos.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz mlinus #129292 üzenetére
Mint futó gondolat, nálam is átsuhant, hogy feljebb váltok 1000/1000-ről - ami mindig adja a maximumot és a jó Technicolor FGA2233 van hozzá -, de csak egy eszköz van, ami 1 Gbps felett tud, az is csak Wi-Fi kapcsolaton, mert ax 160 MHz 2*2 MIMO modul van benne - a laptop LAN portja viszont csak 1 Gbps.
Aztán átértékeltem, mert a 1000/1000 Mbps is bőven elég, a fentiek alapján meg pláne nem sűrűn lenne kihasználva az attól gyorsabb sebesség.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
-
kali
legenda
válasz Abel-0101 #129500 üzenetére
Én csak előfizetőjük vagyok*, de nem véletlenül jöttem át ide a privát vezetékes szolgáltatással is - a mobilok 1997 óta itt vannak - és pozitív a véleményem!
Szerintem sokan vannak még így ezzel, de többségében csak azok keresik a fórumokat és írnak, akiknek problémájuk akad és megoldást keresnek.
Az viszont nem a legjobb megoldás, hogy ha valakinek negatív véleménye van egy szolgáltatóval, akkor rendre visszajár a topikba és minden alkalmat megragad, hogy lehúzhassa... (Pláne úgy, hogy a sérelem egy részéről nem a szolgáltató tehet.)*Ja, legyek pontos, csak a lakossági előfizetésünk tekintetben nincs egyéb közöm a szolgáltatóhoz, a munkám kapcsán nem feltétlenül szeretik a nevemet, mert gyakorta adok le hibát - és nem csak a Telekom, hanem szinte minden más szolgáltató felé is.
Szerintem sokan összetennék a két kezüket, ha minden más szolgáltató is úgy állna a hibajavításokhoz, mint a T.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz djalmasi #129599 üzenetére
Szia,
Nem találkoztam még ilyennel, pedig azonnal feltűnne, mert reggeltől estig használjuk Wi-Fi hálózaton a laptopokat munkára.
A titkosításnál ha a WPA2 mellé a WPA3 is képben van, azt nem minden eszköz szereti és okozhat ilyen gondot, ekkor érdemes csak a WPA2 módot beállítani.
A jelszó ne tartalmazzon ékezetes betűt, vagy szélsőséges speciális karaktert.
Ha adott szempontból csak egy problémás ellenoldali eszköz is van a hálózaton, az képes levágni minden más eszközt is, ezért érdemes figyelni, mikor következik be a gond.
Ha túl sok elérhető 2.4 GHz idegen hálózat van ott, akkor érdemes felmérni ilyen szempontból a környezetet és akár manuálisan beállítani a megfelelőt, vagy ha az eszközök tudják és az egyéb feltételek is engedik, akkor átállni az 5 GHz sávra. -
kali
legenda
válasz prisz #129624 üzenetére
Nem lehet, hogy ott valami egyedi gond lehet, kábel vagy ilyesmi?
Mert mi is korrekt 4k-s tévén nézzük és az előző szolgáltató HD adásához képest, jobb az Androidos SmartBox képe, illetve a tévén van Netflix, annak a HD képminőségéhez képest sem rossz a szolgáltatói HD minőség. (Előtte Vodafone/UPC volt és Horizon HD box, ott látványosabb volt a különbség a jobb Netflix HD és a Horizon HD box HD képminősége között.)
Sokat nézünk olyan sportot, ahol azonnal megmutatkozna a gyenge képminőség, de szó nincs ilyesmiről, jó a kép.
Nem tudom, mennyire számít - elvileg nem, de a gyakorlatban nem foglalkoztam még ilyen tekintetben az új eszközzel -, hogy milyen technológiára nyomják rá az új boxot, itt optika van és mindig maximummal megy az 1000/1000.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz Tamas1982.1 #129629 üzenetére
Szia,
OK -> Le -> Jobbra (a hangra, mert a bal oldalon a felirat) -> OK -> Kívánt nyelv kiválaszt -> OK
[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz Túzok22 #129638 üzenetére
Szia,
Nem normális, ha csak úgy random újraindulgat.
Esetleges "túlterhelés" miatt sem kellene azt csinálnia, ha ellenoldali eszköz miatt teszi, akkor ott komolyabb az ok.
Megpróbálhatod kisakkozni, mikor csinálja és egyesével lekapcsolni róla az eszközöket, így leszűkíthető a probléma forrása.
Ha magával a szolgáltatói eszközzel van gond, az lehet szoftveres, de akár hardveres is. Ha a feltételek adottak a reset utána használathoz, akkor vissza lehet állítani gyári állapotra, hátha segít.
De okozhatja az eszköz vagy a táp meghibásodása is. -
kali
legenda
-
kali
legenda
válasz tobias40 #129666 üzenetére
Vélhetően nem jellemző, hogy egy lakossági előfizető két szolgáltatótónál is előfizet, pláne nem a legnagyobb netes csomagokra, még inkább nem úgy, hogy a Telekom ad 2000/1000 Mbps netet és mellé kell még valakinek 1000/1000, az meg végképp nem életszerű lakossági előfizetés esetén, miszerint a 2000/1000 maximálisan kihasználva és mellé kell még az 1000/1000. Utóbbinál megjegyzem, vagy inkább kérdezem, meglepődnél, ha azt tapasztalnád, hogy a garantált minimum párhuzamosan meglenne mindig a két szolgáltató adta neten?
Látják, hogy az egyik érintett szolgáltatónál van előfizetésed és figyelemebe illik venni a másik szolgáltatónak, amikor benyújtod hozzájuk az igényt.
De akinek a 2000/1000 mellé kell az 1000/1000 és mind a kettőt párhuzamosan akarja kihasználni, pláne ha közel maximumon, az jelenleg még nem jellemző lakossági elvárás. -
kali
legenda
válasz Statikus #129672 üzenetére
Igen, a 2000/1000 csomaghoz olyan eszközt adnak már, amin van 2.5 Gbps LAN port.
Nekem - és sok más előfizetőnek egy ideje - már az 1000/1000 csomaghoz is olyan eszközt hoztak, amin van 2.5 Gbps port is. Sőt, Wi-Fi útján is képes 1000 Mbps feletti hasznos (mérhető) sebességre, mivel ax-es. -
kali
legenda
válasz kopa1 #129676 üzenetére
Azzal kapcsolatban tudnál esetleg információt adni - ha publikus -, hogy az 1000/1000 csomagnál mennyi a szolgáltatói korlát?
Mert kábelen nincs olyan eszközöm, ami többet tudna, mint 1 Gbps, de Wi-Fi kapcsolatos szoktam 1180 Mbps környéki sebességeket is mérni a Technicolor FGA2233 és a laptopom között. Nem tudom, ez a szolgáltatói korlát, vagy a Wi-Fi ennyit tud adott feltételek mellett.
Wi-Fi sebességnek már ez is túl szép, nagyon elégedett vagyok, szóval tényleg csak a technikai kíváncsiság miatt kérdezem.David2135: Ilyeneken nem szabad (sajnos) csodálkozni, nekem üzleti(!) kategóriában rendszergazdák(!) adnak le néha olyan hibajelentéseket, hogy ha azt egy az egyben adnám tovább a szolgáltatóknak...
1000/1000 netjük van, bejelenti a lassulást, hogy nincs meg a garantált sem, csak 94/94 Mbps az általa mért érték! Felhívom, mondom, nézzük már meg, mennyit ír a munkaállomás a kapcsolat sebességére, hát persze, hogy 100 Mbps! És rendszergazda jelenti be így...[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz tobias40 #129682 üzenetére
Találni azért infót: [link]
A Vodafone ászf-ben is rémlik hivatkozás a Telekomtól bérelt vonalra, bár mostanában már nem néztem.
Nálunk Vodafone/UPC volt korábban, de csak Horizon HD mediabox tapasztalat van, attól jobb a Telekomos Anroidos SmartBox kép- és hangminősége, természetesen azonos 4k-s tévén és hangtechnikán nézve.
Az új Vodafone box passz. -
kali
legenda
válasz st3v3np3t3r #129703 üzenetére
Szia,
Nem tapasztaltam még ilyet.
Csak a konkrét műsor nem jelenik meg, de a műsorújság...stb. igen, vagy egyáltalán semmi? -
kali
legenda
válasz st3v3np3t3r #129713 üzenetére
Ha nagyon régen nem volt, akkor teljes újraindítás, vagy akár nyomj rá gyári visszaállítást.
-
kali
legenda
válasz st3v3np3t3r #129716 üzenetére
Kíváncsi lennék rá, milyen feltételek mellett jelentkezik, hogy nem mindenkinél jön elő, mert nálunk a bekötés óta (~4 hónap) nem volt ilyen gond.
-
kali
legenda
válasz mr888 #129764 üzenetére
Szia,
Amennyiben az alap beállítás alapján azonos a 2.4 és 5 GHz esetén az SSID, eltérő nevet érdemes - de inkább kötelező - megadni.
Az említett Technicolor 2 Gbps netet is tud.
Az a 300 MB/s nem 300 Mbps akar lenni inkább?
Az a vezetékes kapcsolat sebessége, vagy a Wi-Fi kapcsolatra érted?
Ha a régebbi vezetékes net sebessége maradt, akkor a korábban írt újraindítás.
A Wi-Fi kapcsolat sebessége nem csak a kiszolgáló eszköz függvényre, hanem az ellenoldalié is, de 2.4 GHz sávon arányában nem sok eszköz tud többet, mint 300 Mbps, sőt, olyan is van, aminél 5 GHz esetén is annyi a maximum (n és 2*2 MIMO), jellemzően a régebbi laptopok, okos eszközök.
Nekem is Technicolor FGA2233 van és az ax Wi-Fi szabványt is tudó laptopommal ennyi a kapcsolat sebessége, amit az 1000/1000 net maximálisan átmegy, sőt, attól még több is:[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz mr888 #129768 üzenetére
Az ONT-n jelez az 5 GHz Wi-Fi ledje?
Megfelelő 5 GHz képes eszközöddel próbálsz csatlakozni?
Az ONT Wiereless szekcióban a Show advanced aktiválást követően nézz rá az érintett beállításokra, titkosítás módja - nem minden eszköz kezeli megfelelően a WPA3/WPA2 módot, olyankor WPA2 a beállítandó -, csatorna - nem minden eszköz szereti a felsőbb DFS/TPC értékeket, ilyenkor manuálisan kell lejjebb venni -, az SSID és a jelszó ne tartalmazzon ékezetes betűt, vagy nagyon speciális karaktert.
Ha az 5 GHz neve maradt az eredeti, ami korábban mind a két sávé volt, akkor adott készüléken elfelejtés, de még jobb, ha az 5 GHz is új nevet kap. -
kali
legenda
válasz Kronk #129861 üzenetére
Szia,
Első körben a környezet feltérképezése, szükség esetén a megfelelő Wi-Fi csatornák manuális beállítása - különös tekintettel a jobban terjedő 2.4 GHz sávra -, továbbá az ellenoldali eszközök ki-ki alapon történő tesztelése.
Ha van elérhető idegen Wi-Fi hálózat a tiéd tekintetében problémás csatornán, akkor az főként akkor jelent gondot, ha mérvadó forgalom megy azon, általában ez a magyarázat arra, hogy valamikor tapasztalsz problémát, máskor meg nem. -
kali
legenda
válasz TeeJay #130246 üzenetére
A két sávra ha eltérő SSID kerül beállításra, akkor ax módban is megy rendesen mind a kettő a régebbi Wi-Fi modulokkal is.
Nekem is volt egy Dell Latitude E5430, amiben Intel Advanced-N 6205 volt, a fentiek szerint rendben volt mind a két frekvencián.
Most az új laptop ax Wi-Fi moduljával 1200 Mbps hasznos sebességet is mértem már a Technicolor ONT-vel. -
kali
legenda
válasz Tomp888 #130393 üzenetére
Szia,
A leírás szerint adott eszköz 5 GHz Wi-Fi sávon 3*3:3 MIMO képes, tehát 1300 Mbps kapcsolatot tud.
Ehhez persze kell az ellenoldalra is azonos képességgel rendelkező eszköz.
Azt kell tudni, az általad próbált, használt eszközök milyen MIMO képességgel rendelkeznek?
Megjegyzem, adott sebesség a kapcsolaté, a hasznos (mérhető) attól kevesebb azért, de ideális esetben egy ac 2*2:2 MIMO 867 Mbps kapcsolaton átvihető hasznosan (mérhetően) 600 Mbps felett is akár, ehhez persze szükséges a megfelelő beállítás (csatorna...stb.), illetve a jó környezeti tényezők is.
Azért a 2*2:2 MIMO kapcsolatot írtam példának, mert az 1*1:1 433 Mbps után az a jellemzőbb, viszonylag ritka arányában a 3*3:3 MIMO képességű laptop...stb.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz Tomp888 #130395 üzenetére
A kapcsolat sebessége rendben van akkor.
A hasznos sebesség nem az igazi, megpróbálhatod esetleg más csatornákon is, mert nem (mindig) csak az számít, hogy szabad legyen, bizonyos esetekben nem minden értéket szeretnek a modulok.
A titkosítás módja is befolyásolhatja továbbá.
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.
- Politika
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ukrajnai háború
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Opel topik
- A TCL minden korábbinál nagyobb LCD tévéket akar gyártani
- További aktív témák...
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bontatlan Új BOSE QuietComfort Ultra Headphones, bézs-aranyLimitált kiadás
- ASUS TUF Gaming FX505DU Ryzen 7 3750H GTX 1660 Ti 6GB 16GB DDR4 512GB SSD + 1TB HDD 120Hz Full HD
- ASUS TUF F15 FX516PE 11th Gen intel i7 RTX 3050 Ti 4GB 16GB DDR4 ram 512GB NVME SSD 144Hz Full HD
- Dell XPS 15 9570 Notebook/Laptop, 15,6" 4K Touch, I7-8750H CPU, 32GB DDR4, 512GB SSD, GTX 1050 TI, W