-
Fototrend
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
kali
legenda
válasz kisapa #58411 üzenetére
igen, leadhatod;
12.2.2. Az előfizetői hozzáférési pont megszüntetése
Az előfizetői szerződés megszűnése esetén az előfizető kötelezettséget vállal arra, hogy a szolgáltatás hozzáférési pont leszerelése céljából teljes körűen együttműködik a szolgáltatóval. Kötelezettséget vállal továbbá arra, hogy az átadott, szolgáltató tulajdonában álló technikai eszközöket a szerződés megszűnésekor és a szerződés teljes időtartama alatt rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban postai úton, a teljes körű csomagfelvételt ellátó posta helyeken történő csomagfeladással, a Szolgáltató által biztosított csomagolóanyaggal, térítésmentesen juttatja el a Szolgáltató részére, vagy a Szolgáltató ügyfélszolgálatán személyesen visszaszolgáltatja, amennyiben az a szolgáltató által nem kerül leszerelésre, elszállításra.
forrás: linkennek ellenére is szeretnek postára küldeni vele - tisztelet a kivételnek -, mert úgy kevesebb a dolguk veled, de az üzletben is kötelesek átvenni a fentiek alapján.
[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz kisapa #58414 üzenetére
igen, velem is eljátszották, hogy vigyem a postára, az ügyintéző kamuzott is egy sztorit, hogy miért...
nem különösebben foglalkoztam a dologgal, mert a duna plaza esetén épületen belül volt a posta és az üzlet, így nem kellett messze mennem - piripócsra nem vittem volna el, akkor erőszakosabb lettem volna és leadom az üzletben -, de később megpanaszoltam a dolgot, behivatkozva az ászf kapcsolódó pontját, utólag elnézést is kértek...stb.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz zoli62 #58416 üzenetére
az egy dolog, hogy körülményesebb, de cseszhetik a gyakorlatot, ha az előfizetőkkel aláíratott szerződésben az íródott le, hogy az üzletben is leadhatják az eszközöket.
az ügyfelek egy része rábeszélhető a postai leadásra, meg nem is mindenki panaszolja meg az üzletben eszközölt jogszerűtlen lepasszolást, de amikor igen, akkor a szolgáltató vizsgálgassa, szankcionálja - papíron legalábbis legyen nyoma annak is -, meg tájékoztassa a kivizsgálás eredményéről az érintett ügyfeleket, kérjen elnézést...stb., ha ez jó nekik, akkor lelkük rajta...[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz Intruder2k5 #58418 üzenetére
alapban is van, ahol korrekt módon állnak hozzá, de nem csak üzlete, hanem ügyintézője is válogatja...
Rick4; a logisztika legyen az ő problémájuk.
meg aztán sok életszerű helyzetet tudok elképzelni, amikor nem egyszerű az ügyfélnek megoldani a postára menetelt, mert például olyan t-s üzletben küldik el, aminek a közelében nincs megfelelő posta - nem lehet leadni bármelyikben -, vagy nem olyan időpontban történik, mert például szombaton a késő délutáni órákban ügyintéz, aztán hétfőn külön menjen még postára, ha egyáltalán olyan a munkarendje, hogy megoldhatja...stb.btz; az üzletkeresővel gyorsan megállapítható, hogy milyen szintű üzletről van szó; link
-
kali
legenda
válasz Intruder2k5 #58452 üzenetére
arra vált, a kedvezmény csak a hűség ideje alatt adott.
kisapa; a 8 nap adott esetben nekik kedvez, legalábbis annyiban, hogy általában kihúzzák az intervallum végéig.
313313; elírták vagy rendszerhiba, nekem is volt ilyen anno, bár némileg fordítva.
volt olyan, amikor nem is tudták/akarták módosítani a rendszerben, viszont - kérésre/panaszra - kaptam papírt a valós helyzetről.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz tota961023 #60304 üzenetére
panaszt kell tenni!
szélsőséges esetben az ügyintéző anyagi érdekeltségéről is lehet szó, amely bónuszt az újonnan megkötött szerződés okán kap, de ezt ne az előfizető kárára tegye, illetve normális esetben soha, ha te hosszabbítod a hűséget, akkor tegyen úgy, ne pedig megszüntessen és kössön újra! -
kali
legenda
válasz Gedeon31 #60313 üzenetére
mint szélsőséges lehetőséget írtam csak, nem biztos, hogy erről van szó, meg azt sem tudom, hogy milyen szintű ilyen esetben az anyagi "elismerés" az ügyintéző tekintetében, de olyat is hallani néha, hogy egyik vagy másik viszontosnál szinte alapban elvárás néhány trükközés...
adott esetben az a nagyobb gond, hogy a rendszer nem igazodik hozzá és a hűség miatt bedobta a kötbért, mert az ügyintéző valahogy benézhette.
régebben hivatkoztak olyasmire, hogy a rendszerek összevonása miatt kell új szerződést kötni, de ha az az ok, akkor sem fizettethetnek kötbért az előfizetővel, oldják meg a problémát, mert az ő oldalukon keletkezett.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz anderledani #60664 üzenetére
az epc3925 is tud jóval többet, mint 40 Mbps, csak megfelelő ellenoldal kell hozzá, ideális környezeti tényezők és jó beállítások - utóbbi a szolgáltatós és a saját eszközök esetén is elvárt.
[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz szmartin2007 #62859 üzenetére
szia,
65 - 72 Mbps kapcsolati sebesség esetén normális a 30 - 40 Mbps mért érték.
a wifi modulok ha 150 Mbps jelölésűek, akkor azoknál általában csak annyi a gond, hogy nincs beállítva/engedélyezve a 40 Mhz, hanem 20 MHz-en megy és azért tudnak alacsonyabb a kapcsolati sebességet, de van olyan lite-n modul/eszköz, ami valóban csak 65 - 72 Mbps kapcsolatra képes. -
kali
legenda
válasz szmartin2007 #62863 üzenetére
ne csak a routeren mehessen a 40 MHz, hanem az ellenoldalakon is, utóbbiaknál a wifi speciális beállításaiban lehet beállítani, már ha szoftveresen lehetővé tették, illetve a megfelelő illesztés is adott hozzá.
-
kali
legenda
válasz szmartin2007 #62865 üzenetére
anélkül is megy, az eszközkezelőben nézz rá a wifi modul tulajdonságainál a speciális beállításokra.
-
kali
legenda
válasz Teko001 #62869 üzenetére
az ideális eset az, hogy ha a router kapcsolódó beállítása auto, de az ellenoldal 40 MHz kérést indít, akkor a a router biztosítja azt.
más kérdés, hogy a hibalehetőség kizárása miatt is jobban szeretem azokat az eszközöket, ahol nem csak 20 MHz és auto (20/40 MHz) opciók adottak, hanem van külön csak 40 MHz is.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz szmartin2007 #62871 üzenetére
ott is engedélyezve legyen a 40 MHz, akár auto, akár 20/40 MHz formájában, a lényeg az, hogy ne csak 20 MHz beállításon álljon.
vannak olyan wifi modulok, ahol az illesztés okán a g szabvány kapcsolódó beállítása is kihatással van/lehet az n szabványos átvitelre, tehát minden szabványnál érdemes engedélyezni a 40 MHz átvitelt. -
kali
legenda
válasz dchard #62883 üzenetére
szép dolog az elmélet, de a gyakorlatban ez így nem teljesen igaz, gyártó függvénye is a dolog, többnél is van lehetőség gyári firmware alatt is a direkt 40 MHz beállításra - asus, tp-link...stb. -, ráadásul valósan engedi is a két csatornát, tehát a 20 + 20 MHz kapcsolatot, ez nagyon könnyen ellenőrizhető is, ha adott a megfelelő router, ellenoldal, beállítások és környezet - utóbbi most a rosszabbik értelemben írom, például esetemben 20 felett számolható az elérhető idegen hálózatok száma, szabad csatorna pedig nincs az általam is használt 1 - 11 tartományban a 2.4 GHz sávon, de ennek ellenére tökéletesen működik a 40 MHz beállítással mind a két csatorna. (rt-ac56u router, amin gyári firmware verzió van, előtte tl-wdr3600 volt, az is gyártói firmware verzióval, azonosan működött az is.)
linksys router (régebben cisco, mostanság belkin) volt nálam több is, aminél csak 20 MHz és auto (20/40 MHz) beállítási lehetőség adott, tehát direkt 40 MHz nincs, de még az is engedte ebben a problémás, szabad csatornával nem rendelkező környezetben is a két csatornás működést, hamarabb hasalna el a kapcsolat, mint tiltaná le az eszköz a segédcsatornát.
elég sok helyen állítottam már be különböző eszközöket, de az enyémtől húzósabb környezetben sem tapasztaltam még, hogy nem engedte volna a router/hgw adott (segéd) csatornát használni csak azért, mert akár többek által is foglalt volt - más kérdés, hogy olyan valóban volt, ahol csak egy viszonylag ideális csatorna volt használható, így magam javasoltam a csak 20 MHz beállítást, bár az is elég volt a 30 Mbps net maximális átvitelére.
két csatornáról van szó, így nyilván 20 + 20 MHz, de a gyártók attól még 40 MHz opciót adnak meg a beállítási felületeken, így értelemszerű a felhasználóknak is úgy írni.
amíg telekom előfizető voltam, addig cisco epc3825 és epc3925 hgw volt, azok is hamarabb akadoztak és lassultak, mint vették volna vissza a segédcsatornát, ha én nem módosítottam manuálisan a csatorna értékén, vagy kapcsoltam manuálisan 20 MHz-re és állítottam be a legideálisabb csatornát.
amennyire csak lehetett, átálltam azóta 5 GHz kapcsolatra, azt alig használják elérhető közelségben, azt viszont csak mellékesen jegyzem meg, hogy ott is adott alapban, gyári firmware verzióval is a 80 MHz (ac) kényszerítés is.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
akkor kérdezz rá telefonon vagy írásban, hogy mi a helyzet.
Intel fan11; csinálnak, pont a fejlesztéseknek "köszönhetők" a problémák is, persze biztos nem tervezték két hetesre, de gondok adódtak, azt javítgatják, ez van.
semmi akadálya, hogy megfelelő módon és formában jelezd feléjük a felháborodásodat.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
Szia,
2.4 GHz 2*2:2 MIMO 300 Mbps wifi kapcsolatra képes, a hasznos (mérhető) sebesség persze ellenoldali eszköz, beállítások és környezeti tényezők függvénye is, így számszerűsíteni elég nehéz.
Ha a te eszközöd is tudja a 2*2.2 MIMO kapcsolatot adott sávon és a környezet is úgy akarja, valamint a beállítások is stimmelnek, akkor a harmadán túl is teljesíthet hasznos sebességben.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
A telefonokkal óvatosan kell bánni a 2.4 GHz mérések kapcsán, mert sok gyártó/típus estén az elég lassú és csak az 5 GHz gyors, de ha csak 72 Mbps-os a 2.4 GHz modul, a fele környékén akkor is tudnia kellene hasznosan adott frekvencián, ha a csatorna megfelelő...stb.
Lehet, hogy valamelyik régebbi díjcsomag ketyeg még ott.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz Anonymus95 #104324 üzenetére
Mindentől függetlenül, a különböző szabványok miatt az 1000 Mbps sebességűnek hirdetett internet egyik szolgáltatónál sem érheti el a maximumot, hanem kicsivel alatta van és így van ez a 100 Mbps esetén is, ha 100 Mbps portokon fut át, akkor is csak 94 - 95 Mbps fér ár maximum hasznosan.
Jelenleg UPC előfizető vagyok, de volt már Telekom és DIGI eőfizetésem is, mindegyik szolgáltatónál kicsivel a névleges felett kaptam és kapok jelenleg is - kivételt képez ez alól a fentiek miatt az 1000 Mbps és korábban a 100 Mbps csomag, mert a 1000 és 100 Mbps (szolgáltató) portok miatt csak ~940 és ~ 94 Mbps fér(t) át hasznosan.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz Anonymus95 #104332 üzenetére
Ez minden más szolgáltatónál is Így van, hogy hely és ottani hálózat, terheltség...stb. függvénye is az elérhető maximális sebesség, elég olvasgatni a DIGI...stb. topikokban, valahol megy a közel maximum, máshol meg az 1000-es csomag előfizetője nem látott még 600 - 700 Mbps feletti értéket, pedig az ő hálózata és eszköze bírná.
UPC esetén is így van, valahol szinte mindig megy maximummal az 500 Mbps, máshol meg megközelíteni is nehéz és nem csak csúcsidőben.
Talán a Telekom optikánál a legjobb összességében a helyzet, ha a névlegeshez adott hasznos sebességet, terheltségi mutatót...stb. nézem.lszlogal: Olyanra is biztos van példa.
-
kali
legenda
-
kali
legenda
Pedig én azért is vártam a bekötés megrendelésével, hogy már az új boxot kapjam, aztán a héten rá is szántam magam.
Na de majd kiderül, hogy mi a helyzet, hamarosan jönnek és kötnek be.
Optika, Gigaerős Net (1000/1000) és Szuper Családi HD díjcsomagok nagyon korrekt áron, mert egyrészt Magenta, másrészt elérhető itt érdemi konkurencia. -
kali
legenda
Meglepődtem kicsit a gyors ügymeneten:
- 2021. április 10-én (ami szombat és nem munkanap) leadtam az igényt az új bekötésre a Telekom fiókban
- 2021. április 11-én (ma, tehát vasárnap) délelőtt jött az SMS, hogy szerződés elkészült és 30 perc múlva hívott Vanda, hogy egyeztessünk időpontot a kiépítésre
- 2021. április 13-án (kedden) délelőtt jön az illetékes bekötniLétezik, hogy ilyen gyorsan mennek most a dolgok?
Örülök persze, ha igen, de régebbről nem ilyen pozitív tapasztalataim vannak. Sőt... -
kali
legenda
Köszi az infót, az jó, akkor hamar bekötésre fog kerülni.
A Telekom fiókban néhány perc alatt összedobtam a Magenta csomagot, csak az új vezetékes szolgáltatásokat kellett hozzáadni a meglévő mobilos előfizetésekhez, nem akartam emiatt külön telefonálgatni - egyrészt nem gondoltam, hogy néhány napon belülre tudnak időpontot adni, másrészt kedvem sem volt most érvelést és kifogáskezelést hallgatni, hogy de akkor már jobb lenne nekem a mobilokra több net...stb. -
kali
legenda
válasz Provox OW #126125 üzenetére
Szia,
Olyan sok tényező befolyásolja a wifi kapcsolatot, hogy látatlanban nem lehet biztosan megmondani, miszerint elég lesz a saját router, teljesen beszórja majd az egész lakást, de jobb eséllyel teheti, mint a szolgáltatós eszköz.
Kipróbálod, beteszed a megfelelő helyre és ha elég egyedül, akkor használod úgy - tud minden szükséges működési módot, AP...stb., tetszés szerint konfigurálhatod, ha pedig nem, akkor felosztod a területet a két eszközzel.
Nekünk 54 nm a lakás és eddig semmilyen szolgáltatós eszköz nem fedte le teljesen - sarkítok, mert a wifi kapcsolat nem csak az egyik oldal/eszköz függvénye -, viszont a saját router igen (Linksys EA7500 van jelenleg - még a v1, amiben erősebb hardver van, mint az újabb verziókban -, több éve használjuk megelégedéssel), még az okostelefonokkal is mindenhol jó a kapcsolat, az adott tekintetben legkényesebb sarkokban is.
Tízemeletesek vannak itt, így sok az elérhető idegen hálózat, ezért fontos a megfelelő csatorna beállítása, továbbá az is segít, ha a lakásban a megfelelő helyen van a router, valamint az antennákat is a megfelelő szögben javasolt beállítani, illetve nem rátolni a falra például.[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
Sziasztok,
Megtörtént tegnap az optika bekötése, (bár elsőre majdnem feladta a szerelő, mert a földszinten lakunk ugyan, viszont a tizediken nem jutott be a szekrényhez, hogy mérhessen és már távozott volna, de felmentem vele adott helyre és becsengettem, kijött egy lakó és megoldódott a dolog).
Az 1000/1000 net rendben ([link]), Technicolor FGA2233 MAG, beállítottam mindent és egy ideig azt teszteljük, Wi-Fi tekintetében mennyire képes kiváltani a saját routert (Linksys EA7500), amit ki is iktattam a hálózatból, aztán majd kiderül, hogy ideiglenesen, vagy akár végleg.
A Wi-Fi tökéletesen elérhető mindenhol a lakásban a szolgáltatós eszközzel, a sebesség is rendben van, az egyedüli kérdés a kapcsolat stabilitása, de ha az is okés lesz, akkor a saját router (amivel amúgy nagyon elégedett vagyok ilyen tekintetben is) nem lesz használva.
Az Androidos SmartBox bár még csak néhány órát volt használva, jónak tűnik. A tévé gyorsan felismerte az eszközt a szolgáltató megadása után, így annak a távirányítójával használjuk azt is - mint minden más eszközt -, bár fordítva is működne, a box távirányítója is képes lenne kezelni a tévét is, de a tévéhez kapottat megszoktuk már.
Remélem, a későbbiekben is csak ilyen pozitívumokkal fogunk szembesülni adott szolgáltatások kapcsán. -
kali
legenda
válasz kopa1 #126295 üzenetére
Ahogy írtam is korábban, Vodafone kábelnet, ez eleve a volt UPC-s hálózat és külön van a Telekom (és Flip) optika, a Vodafone (volt UPC) viszont koax.
Nem történt migrálás, teljesen új Telekomos előfizetésről van szó.
Nagyon remélem, hogy nem lett elcseszve semmi.
Amiket írtál, hát ha másik eszközön bejelentkezek a Telekom TV Go felületre, akkor azonos sorrendben látom a csatornákat, mint a SmartBoxon, viszont az SD és HD csatornák minősége között látok eltérést a szolgáltatói eszközön, illetve a távirányítón ha nyomom a CH + és - gombokat, vagy az előzőleg nézett csatornára történő visszaléptetés gombját, akkor a másodperc töredéke alatt megtörténik a váltás - már ha erre gondoltál a gyors csatornaváltás tekintetében.
Ha így nem elég, mit kellene még néznem, hogy egyértelmű, illetve biztos legyen, a megfelelő módon van beállítva, beléptetve a SmartBox, tehát nem a mezei TV Go megy?
Köszi szépen![ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
Köszi Neked és kopa1-nek is.
Mindent vágok, de ez az új SmartBox nem volt világos.
Az optikai kiépítést végző srác mondta, hogy hallotta már, miszerint nem csak Telekomos neten lehet aktiválni és használni, most ki is próbálta, ezért aktiválta gyorsban a Vodafone-os netemen a Telekomos boxot.
A Telekomos mobilos email címemet adta meg a SmartBox aktiválásakor - azzal van már régóta Telekom fiókom -, levélben jött az aktiváló kód (második fele) és akkor mutatta a fentiek szerint, hogy másmilyen neten aktiválva is megy.
Mobilos előfizetésem van több régóta és ahhoz lett Magentában összegyúrva az új TV és NET, a már meglévő fiókomban.
Direktben nem használok TV Go szolgáltatást, de a SmartBox aktiválása és a belépés azonos módon történt, ez zavart meg, meg az azonos felület.
A Vodafone-os hálózatot már lebontottam, de az ajtó előtt a szekrény, megnézem, vissza tudom-e tenni rá a HGW-t egy teszt erejéig.
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.
- Garmin Forerunner 965
- iPAD 8 (2020) 98% aksi
- LENOVO IDEAPAD GAMING 3 -15.6"FHD 120Hz - Ryzen 5 5600H - 16GB - 512GB - RTX 3050 - Win11 -1 év gari
- Bomba ár! Dell Latitude 7300Touch - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD Touch I I Cam I W11 I Gari!
- Bomba Ár! HP ProBook 650 G1 - i5-4GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen