Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mlinus

    őstag

    válasz poli27 #116675 üzenetére

    A szolgáltatónak kötelessége a hírdetett sebesség biztosítására törekednie, best effort módon. A garantált sebesség arra az esetre jó indok ha éppen csúcsidő van, de ha egész nap a hírdetett sebesség felét se éri el a kapcsolat, akkor az ott hiba és kész. Ugyanezzel a hozzáállással jött valaki a vodafones topikban amikor valaki csak 600 mbitet tudott lemérni a gigás kapcsolaton. Aztán kiderült hogy azért mert a D3.1-es csatornát be se kapcsolta még a vodafone. Ha az ügyfél hagyja, nem is derült volna ki, és ugyanúgy lett volna fizetve a gigás csomag miközben azzal a konfiggal ami a modemen volt, fizikailag lehetetlen lett volna bármikor is elérni a hírdetett sebességet.

    De itt ebben a topikban is volt több alkalom amikor konkrétan egy firmware bug miatt rossz le vagy feltöltési profilra állt át az ONT. A garantált épp megvolt, igen, de a hírdetett sebességet egy 1 gbites csomag sose fogja elérni egy 300 mbites profilra beragadt profil.

    Nem mondom hogy most is ilyesmi áll fent, de ez a "vegyél béreltvonalat és kész" hozzáállás teljesen értelmetlen számomra, úgy teszel mintha csak terheltség miatt csökkenhet valakinek a sebessége, miközbe van tucat más technikai ok is, akár a szolgáltató részéről.

    [ Szerkesztve ]

  • Essejó

    veterán

    válasz poli27 #116675 üzenetére

    Gyanús vagy nekem! :DDD Mint aki a mundért védi.
    Bemész pl egy autokölcsönzöbe és bérbe veszel egy S osztályú Mercit, de átadáskor egy S601-es Trabantot kapsz. A merci bérleti díjáért, mondván a garantált minimumot az is teljesiti, és ezt te szó nélkül elfogadnád, na ne.

    Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?

  • #70234880

    törölt tag

    válasz poli27 #116675 üzenetére

    Arra fizet elő, értem én hogy a szolgáltatók nagy lerázós dumát írod, de ez nem egészen így van. Bár menyire erőltetik. Az előfizető okkal mondja azt, hogy ő Gigás internetre fizetett elő, akkor illik megközelítőleg azt teljesíteni. Előfordulhatnak hibák, ez igaz. De nem jelenti azt hogy a szolgáltató ezzel a dumával folyamatosan próbál ki hátrálni a probléma megoldásában. Hiába próbál a szolgáltató arra hivatkozni hogy a garantált minimum meg van, az nem egyenlő azzal, hogy ezzel a válasszal lezárja a hibajegyet. És ezzel megoldottnak titulálja a problémát. Hiszen ha rendszeresen nincs meg, akkor ott más probléma van.

Új hozzászólás Aktív témák