Új hozzászólás Aktív témák

  • Arpee78

    senior tag

    Nem szakértőként beleszakértenék a nyelvtan tanulás vs nem tanulás témába, szóval csak szerény magánvéleményem osztom meg. A tanulás szerintem kétlépcsős folyamat, de ezeken belül is többféle módon megoldható. A kérdés, mennyi idő alatt.

    A tanulás első fázisában az adott feladatot megértjük, valamilyen mélységben. A másodikban ezt a tudást tartósan rögzítjük, valamilyen mélységben. A vita szerintem az első fázisról szól.

    Egy béna matekos példát citálnék: 1x1=1, 2x3=6, 6x6=36, 16x16384=262144
    Ezt meg lehet tanulni matematikai ismeretek nélkül és külön matekot tanulva is.
    Matek tudás nélkül is megmondható mennyi 2x3. Aki nem tanul külön matekot gyorsabban megtanulhat valamennyi kombinációt, egy ideig előnyben lehet.
    Aki viszont megtanulja a szorzás matematikai elvét, kezdetben ugyan le lesz maradva, de hosszabb távon előnyben lesz, mert az új kombinációkat hamarabb megérti és talán a tartós rögzítés is jobban megy.

    Nem pontos az analógia, de a lényeg , hogy a nyelvtant így és úgy is meg lehet tanulni. Egyéntől, konkrét nyelvtani szabálytól és az elérendő készségszinttől függ melyik módszer a jobb.
    Nekem az a sejtésem, hogy gyerekeknek nem annyira jó külön nyelvtannal bajlódni, mert ők máshogy tanulnak nyelvet mint a felnőttek. Az utóbbiak viszont, talán jobban teszik ha külön nyelvtanoznak is, főleg ha magasabb nyelvi szintekre törnek.

Új hozzászólás Aktív témák