Új hozzászólás Aktív témák
-
Killer01
őstag
Hát emberek, nekem most lilul a fejem az Ipon miatt! Sajnos úgy látom azoknak volt igazuk akik óva intenek mindenkit a bolttól. Rendeltem egy Bitfenix Recon ventivezérlőt, ami repedt kijelzővel érkezett. Az volt benne a csavar, hogy nem a felső üvegréteg volt sérült, hanem az alatta lévő (nem tudom mik a pontos megnevezések, annyira nem értek hozzá). Péntek délután átvettem, aznap nem néztem meg tüzetesen ( gyanítom ha a felső réteg sérült észrevettem volna, de mivel "mintás" a kijelző nem tűnt fel a hiba). Másnap akartam beépíteni, akkor -beépítés előtt- vettem észre a repedéseket. Este megírtam az Iponnak a problémát, hétfőn kértek fényképeket. Ehhez még be is kellett üzemeltem, mert a tükröződő kijelző miatt képtelenség volt lefényképezni a repedéseket. Garanciafutár elvitte, most ott tartunk hogy nem cserélték ki, hanem feltételes garanciáról megy a hadoválás meg a gyártó és beszállító véleményéről. Én ezt nem vagyok hajlandó kivárni, vagy kicserélik vagy elállok a vásárlástól, a Fogyasztóvédelmen erősen gondolkodom...
-
Killer01
őstag
Megírtam nekik a 3 napot, erre ezt kaptam: A problémát az átvételt követő napon jelezte, ezen idő alatt bármi történhetett a termékkel. Mi nem feltételezünk semmit, azonban a dobozon semmilyen sérülés nem látszik, tehát így a szállítás közbeni sérülést kizárnánk. Az Ön által kérteket továbbítjuk a beszállító felé, pozitív elbírálás esetén van cserére lehetőség.
Magyarul még én örüljek ha "pozitív" a válasz?!? Na neee vicceljünk már, visszaírtam a törvényi álláspontot:
"151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben felsorolt kötelező jótállás alá tartozó termékek vonatkozásában a fogyasztó 3 munkanapon (a szombat és a vasárnap munkaszüneti napnak számít, függetlenül attól, hogy esetlegesen a kereskedő akkor is nyitva tart!) belül érvényesítheti csereigényét a rendeltetésszerű használatot akadályozó hiba esetén."
A hibás kijelzős cucc a véleményem szerint erősen akadályozza a rendeltetésszerű használatot. Arra a hülyeségre már nem is nagyon akarok reagálni, hogy másnap írtam "csak" meg...ha aznap felfedezem és megírom, akkor az lenne a válasz hogy a 3/4/5/x óra alatt bármi történhetett a termékkel?
Ez kritikán aluli -
Killer01
őstag
Én két esetet tudok felhozni ami hasonló történet mint amibe belefutottam. Egyik szintén magyar webshop (talán a legnagyobb,BSZ), akiktől egy triciklit rendeltünk a csemetének 30 rugóért. A megérkezése után 2 nappal tudtam nekiállni összerakni, akkor detektáltam hogy sérült az egyik elem. Itt is megvolt a levélváltás és a visszaküldés, a beérkezése után 2 nappal megjött a cseretricikli...na ezt nevezem én normális és korrekt eljárásnak.
A másik sztori pont az MM. Pár éve Karácsony előtt pár nappal állt/ugrott elém a Párom, hogy meglepne egy 2.1-es hangrendszerrel ha belefér 20 rugóba, mert tudja hogy le akarom cserélni a meglévőt. Ki volt már nézve részemről a Logitech X-230, de januárban terveztem a megrendelését. Viszont Asszony ragaszkodott hozzá, hogy karácsonyra meglegyen (aki házasember az tudja hogy Asszonnyal lehet vitatkozni ilyen esetekben csak marhára nem érdemes....), így maradt a helybeli beszerzés...na így sikerült betévedni az MM-ba (hozzátenném nekem sem kedvencem az üzlet, az eladók 'hozzánemértése' miatt). Volt belőle (mint később kiderült utolsó db), vittük. Ezt is este álltam neki beüzemelni, akkor derült ki hogy az egyik modulon a háló sérült. Másnap vissza MM-ba, ahol első szóra cserélték...volna, de nem volt több. így kaptam helyette egy Z323-at (drágább volt egy ezressel, de nem kellett ráfizetnem se), amit a mai napig használok. Szintén teljesen korrekt eljárás. Nah, én ezekhez vagyok szokva, nem ahhoz hogy a webshop akitől 8-10 éve rendelek cuccokat (Ipon) egy 11 ezres hibásan kapott ventiszabályzót ne legyen hajlandó kicserélni, mert "bármi történhetett vele" nálam. -
Killer01
őstag
Jelenleg ez a 2 utolsó levél tőlük időrendben:
-A problémát az átvételt követő napon jelezte, ezen idő alatt bármi történhetett a termékkel. Mi nem feltételezünk semmit, azonban a dobozon semmilyen sérülés nem látszik, tehát így a szállítás közbeni sérülést kizárnánk. Az Ön által kérteket továbbítjuk a beszállító felé, pozitív elbírálás esetén van cserére lehetőség.
Megértését köszönjük!
Erre írtam én -bevallom elég ingerülten- ezt:
Tisztelt Ipon,
felháborító ahogy a problémámat kezelik! Kaptam egy hibás használhatatlan terméket, amit előre kifizettem, ez kimeríti a hibás teljesítés fogalmát! Hibás teljesítés miatt az áru kicserélésének kötelezettsége az önök feladata, nem tudom hogy jön ide a gyártó! idézek: " 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben felsorolt kötelező jótállás alá tartozó termékek vonatkozásában a fogyasztó 3 munkanapon (a szombat és a vasárnap munkaszüneti napnak számít, függetlenül attól, hogy esetlegesen a kereskedő akkor is nyitva tart!) belül érvényesítheti csereigényét a rendeltetésszerű használatot akadályozó hiba esetén."
Vagy cseréljék ki, vagy elállok a vásárlástól és megrendelem egy normális helyről!
8-10 éve rendelek önöktől elektronikai eszközöket, most meg itt szórakoznak velem egy 11000 Ft-os alkatrész kapcsán, ekkorát boltban még nem csalódtam!
mai válasz tőlük:
Felvettem a kapcsolatot a beszállítóval, kérem várja meg amíg választ kapunk. Remélhetőleg az Ön számára megnyugtató választ kapunk és le tudjuk zárni az ügyintézést. Várhatóan 1-2 munkanapon belül ez megtörténik, türelmét kérjük.Valószínűsítem a belső réteg repedése nem a kozmikus háttérsugárzás eredménye hanem valamilyen erőhatásé, az vicces lesz ha nekem kéne bizonyítanom hogy nem nálam történt. Mivel nem vagyok celeb meg popsztár (hála az összes Istennek Shivától Odinig) nem követ a nap 24 órájában kamera...
-
Killer01
őstag
válasz Geri Bátyó #6949 üzenetére
Halihó
udvariasan levelezgettünk (kértek fényképet pl) egy darabig.... De írtam feljebb 2 példát, részemről azt tartom kereskedői hozzáállásnak. Nem tudom ebből az egészből mi lesz, de annyiban nem hagyom az biztos. Nem szeretem ha hülyének néznek. -
Killer01
őstag
válasz Geri Bátyó #6962 üzenetére
Hát, Ipon 10 napja kussol. Közben fogyasztóvédelemmel is konzultáltam, jogosan kértem a cserét:
"A 2014. április 9-én, illetve azt követően kötött szerződések vonatkozásában a fogyasztóvédelmi hatóság már a 3 munkanapon belüli cserére irányuló kötelezettség teljesítését is vizsgálhatja a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet 7/B.§-a alapján. A Legf. Bír. Kfv. III. 37.027/2007. számú ítéletében kimondta, hogy a Korm. rendelet 7. §-ának rendelkezése alapján érvényesített három munkanapon belüli csereigény esetén a forgalmazó nem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a meghibásodott árut - amennyiben van ugyanolyan árucikk a forgalmazónál – előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni, az előzetes vizsgálatot igénylő kijavításra nem ad a jogszabály lehetőséget, ebből értelemszerűen következik a meghibásodott fogyasztási cikk azonnali kicserélésének kötelezettsége a forgalmazó részéről. „Ha az azonnali csere azért nem lehetséges, mert a fogyasztási cikk átmenetileg nincs a forgalmazó üzletében vagy raktárában, a GKM rendelet 4. §-ának (2) bekezdése irányadó a Korm. rendelet szerinti kicserélés tizenöt napos határidejére is.” (EBH2007. 1744)A Legfelsőbb Bíróság ezen álláspontját későbbi Legf. Bír. Kfv. IV. 37.206/2007. számú ítéletében is fenntartotta, mikor kimondta, hogy a Korm. rendelet 7. §-a tehát kizárólag a Ptk. 306. §-ára hivatkozik, ezen rendelkezés pedig nem tartalmaz semmilyen olyan lehetőséget, miszerint az igény jogosságát a forgalmazó megvizsgálhatja, illetve ezen § prioritást, és kvázi megkülönböztetett elbánást biztosít az egyes, a Kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikk meghibásodása miatti, 3 munkanapon belüli csereigényt érvényesítők részére. (BH2008. 257)
A kereskedőnek tehát 3 munkanapon belüli meghibásodás esetén – amennyiben a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozta – cserélnie kellett volna a készüléket."
Az álláspontot megírtam az Iponnak, nemleges válasz esetén elindíttatom a hivatalos eljárást. Nem a 11 rugó zavar (pláne, hogy többszázezret elvertem már náluk évente), hanem a szemétláda hozzáállásuk.
-
Killer01
őstag
Leírtam a törvényi álláspontot, szerintem egyértelmű. Ha cserélte és a hibás darabot bevizsgáltatva tudja bizonyítani, hogy a kedves vásárló a hunyó, akkor a komplett költségét behajthatja a vásárlón. De -és itt ez a lényeg- a 3 napon belüli időintervallumon belül nincs mérlegelési lehetősége.
Az én esetem sunyi egy hiba volt, mert külsérelmi nyom nincs a cuccon (ezért is nem vettem észre aznap átvizsgáláskor). Egyébként ha beleállítom a csavarhúzót nyilván nem állok neki reklamálni....
Érdekes módon még délelőtt megjött a válasz az Ipon-tól:
A terméket cseréljük, sajnos készlethiány miatt csúszott pár napot, de a héten már kiszállítják Önnek amit átvételkor kérem ellenőrizzen és ha bármi panasza van ott helyben a futárnál vegyen fel róla jegyzőkönyvet, hogy később gyorsabb ügyintézésre számíthasson.Annyit hozzáfűznék, hogy a cucc minden nap elérhető és rendelhető státuszban volt a weboldalon, külön néztem...
Szóval az esetem -úgy néz ki- happy end-el végződik, de a jövőre nézve biztos hogy keresek másik webshopot, nekem még egy ilyen kör -pláne nagyobb értékű cuccal- nem hiányzik. Ha belegondolok, hogy tőlük van pl a mostani vidkarim (70 k) médialejátszóm (30 k) proc (60 k) nem sorolom tovább -
Killer01
őstag
válasz antikomcsi #7151 üzenetére
AltGr+J a hosszú í ha pc billről vagy
A témához nem szeretnék hozzáfűzni semmit (elkerülendő a flémháborút), kb 20-30 hsz-el korábban leírtam a negatív tapasztalataimat. -
Killer01
őstag
Mikor vetted a gépet pontosan? Személyesen, vagy netes rendelés volt?
"Illetve ha neten keresztül megrendelem,miért lehet 2 munkanapon belül átvenni,cserélni meg csak 15 munkanapon belül?"
erre egyszerű a válasz, szinte semmit nem cserélnek saját készlet kárára...próbálják továbbnyomni beszállító/gyártó felé (velem is el lett játszva). -
Killer01
őstag
válasz lostprophet #7912 üzenetére
"A 2014. április 9-én, illetve azt követően kötött szerződések vonatkozásában a fogyasztóvédelmi hatóság már a 3 munkanapon belüli cserére irányuló kötelezettség teljesítését is vizsgálhatja a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet 7/B.§-a alapján. A Legf. Bír. Kfv. III. 37.027/2007. számú ítéletében kimondta, hogy a Korm. rendelet 7. §-ának rendelkezése alapján érvényesített három munkanapon belüli csereigény esetén a forgalmazó nem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a meghibásodott árut - amennyiben van ugyanolyan árucikk a forgalmazónál – előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni, az előzetes vizsgálatot igénylő kijavításra nem ad a jogszabály lehetőséget, ebből értelemszerűen következik a meghibásodott fogyasztási cikk azonnali kicserélésének kötelezettsége a forgalmazó részéről.
„Ha az azonnali csere azért nem lehetséges, mert a fogyasztási cikk átmenetileg nincs a forgalmazó üzletében vagy raktárában, a GKM rendelet 4. §-ának (2) bekezdése irányadó a Korm. rendelet szerinti kicserélés tizenöt napos határidejére is.” (EBH2007. 1744)
A Legfelsőbb Bíróság ezen álláspontját későbbi Legf. Bír. Kfv. IV. 37.206/2007. számú ítéletében is fenntartotta, mikor kimondta, hogy a Korm. rendelet 7. §-a tehát kizárólag a Ptk. 306. §-ára hivatkozik, ezen rendelkezés pedig nem tartalmaz semmilyen olyan lehetőséget, miszerint az igény jogosságát a forgalmazó megvizsgálhatja, illetve ezen § prioritást, és kvázi megkülönböztetett elbánást biztosít az egyes, a Kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikk meghibásodása miatti, 3 munkanapon belüli csereigényt érvényesítők részére. (BH2008. 257)"
-
Killer01
őstag
válasz HUN]Repa #7915 üzenetére
"Ipon Computer nem tart raktárkészletet, minden eladás rendelésre történik, ez valószínűleg ennyi idő után ismert."
Itt máris bukta van, mert ha új vásárlónak ugyanazt a terméket le tudod hívni, akkor meg kellene tenned a cserét kérőnek mindenféle kifogás nélkül is (a saját tapasztalatom szerint ez nem történt meg).
A többi elég sajátságos értelmezés a részedről, nekem -és fogyasztóvédelemnek, mert az általam beírtak tőlük származnak az Ipon-os ügyem konkrét leírása kapcsán- a "köteles a fogyasztási cikket kicserélni" nem 10 nap/10 hét/1 év..... csere: beadom/elküldöm - megkapom/küldik a másikat.
Mindegy, részemről további sok sikert kívánok az üzlethez, én inkább máshol költöm a pénzem. -
Killer01
őstag
válasz HUN]Repa #7938 üzenetére
Chal: ne keverjük a 3 napon belül jelzett hibásan kapott terméket a garanciaidőn belüli meghibásodással, nem ugyanaz, az összes hozzászólásom erre (hibásan kapott cucc) vonatkozott.
Repa: "Nem világos továbbá mit értesz azon, hogy "le tudok hívni" terméket, nem tudok ilyet az biztos, ahogy az is , hogy nem tartunk raktárkészletet." Leírtam, de nézzük konkrétan: ha mint vásárló megkaphatom a terméket (megrendelem nálatok, ti meg külditek), és az egész megvan 3 nap leforgása alatt, akkor nem tartom elfogathatónak hogy csereigény esetén 10 nap vagy akármennyi az átfutás. Ha szerinted igen, miért?
-
Killer01
őstag
Nem mondtam sehol hogy 3 napon belül cserélnie kell az eladónak, az egész okfejtés elméleti (példákat írtam, nem tényeket). Nem tudom miért értelmezed félre.
Repa: amire hivatkozok az a saját sztorim veletek (már lezárult, cuccot cseréltétek), erre volt a fogyvédnek az általam beírt álláspontja...de igazad van tényleg hagyjuk, rengeteg a félreértelmezés és elbeszélés egymás mellett az elmúlt 30-40 kommentben.
-
Killer01
őstag
Eh, 2.5-ös vonalon a gyári -50 db/doboz- csomagolás se egy nagy eresztés hdd fronton, legtöbbször valami hulladékműanyagból öntött térkitöltővel....ha az megfelelő védelem, akkor strapabíróbbak a merevlemezek mint gondolná az ember Mondjuk van akinél habosított műanyag (szivacsszerű állaggal) a belső, az szimpatikusabbnak tűnik.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen