Új hozzászólás Aktív témák
-
bul07
nagyúr
válasz Killer01 #6925 üzenetére
Ha hibásan kaptad meg akkor elállás nem játszik mivel sértetlen tökéletes eszközt kell visszaadni.(És az hogy a belső réteg sérült nem a bolt hibája hanem a gyártóé tehát már eleve kérdéses az odot termék minősége)
Ha jól tudom 3napon belül azonnali csere ami még járna , de ebben nem vagyok biztos hogy pontosan hogy is van
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
őstag
válasz Killer01 #6925 üzenetére
Megkellet volna nézni átvételkor(erre egyébként a webshopban is felhívják a figyelmedet).
Mivel te átvetted a terméket, aláírtad, kifizetted, onnan már a te felelősséged, és az sem segít rajtad h másnap derült ki. Nem lehet bizonyítani, h valóban töröttet kaptál vagy esetleg te törted össze.(#6928) Killer01
De a termék nem hibás, hanem fizikai sérült...[ Szerkesztve ]
AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!
-
DNReNTi
őstag
válasz Killer01 #6929 üzenetére
Patt helyzet.
Egyébként egyszer amikor nagy értékű előreutalt rendelésem volt megkértem a futárt, hogy bontsuk már ki a dobozokat megvan e minden. Az volt a válasz: láthatom, hogy a dobozok nem sérültek, neki nincs erre ideje. Egyébként megvolt minden. Csak fura.
but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray
-
04ahgy
nagyúr
válasz Killer01 #6945 üzenetére
"...ne legyen hajlandó kicserélni..." Ezt eddig nem írtad. Írásban is szerepel, hogy nem lesz cserélve?
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
Geri Bátyó
őstag
válasz Killer01 #6948 üzenetére
Drága barátom!
Igaz, hogy 1000 éve nem beszéltünk, de most egy letolással fogom kezdeni (nem szép tőlem, tudom!)
Nem elképzelhető, hogy egy udvarias hangvételű levél az Ipon felé más hozzáállást eredményezett volna részükről? Most ugyanis nem tesznek mást, mint betartják a törvényben megfogalmazottakat, ugyanis (sajnos) nincs konkrét bizonyíték arra, hogy a sérülés nem nálad keletkezett, függetlenül attól, hogy gyári hibás termékről van szó.Pont most folyik egy garanciáztatásom náluk. Egy Corsair Flash Voyager GTR 32GB (USB 2.0) pendrive szállt el 3 év használat után. 5 év gari van rá, így visszavittem. Tegyük hozzá, hogy a garipapírt nem találtam meg, de a számla és az eredeti csomagolás prezentálása mellett probléma nélkül bevették. Ez volt 05.28-án.
Tegnapelőtt udvariasan rájuk írtam (reggel 8 körül), hogy legyenek szívesek ráérdeklődni a termékre, mert elég sok idő eltelt már a leadás óta.
Jött egy válasz dél körül, hogy rákérdeznek a beszállítónál és még aznap kapok választ.
Kora délután azt írták, hogy az ügymenet meggyorsítása érdekében felajánlanak egy másik terméket (az adott eszközt ugyanis már rég nem gyártják), amit én udvariasan visszautasítottam mondván, hogy a garanciát ne ők, hanem a gyártó prezentálja.
Nem sokkal később felajánlottak egy Corsair Flash Voyager GT 64GB (USB 3.0) pendrive-ot, de erre már csak péntek reggel válaszoltam, hogy köszönettel elfogadom. Szerdán átvehetem.Nem ez az első eset, hogy gariztatok náluk és eddig mindig ez volt a felállás. A gyártó/beszállító leszarta a dolgot én pedig némi udvarias levélváltás után kaptam egy megfelelő csereterméket, vagy levásárolhattam annak az árát.
"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)
-
Geri Bátyó
őstag
válasz Killer01 #6954 üzenetére
Remélem megoldódik a probléma.
Kétségtelen, hogy nekem nem volt még sérült cuccom, bár egyszer egy alaplapot gyanúsnak találtak és úgy vették át, hogy ezt a gyanút ráírták a papírra is. Végül gond nélkül kaptam egy cserét.
Mondjuk nem is aggódtam, mert én szereltem be a lapot és a tulaj nem nyúlkált a gépbe, szóval tudtam, hogy ha van is sérülés, nem utólagos.Mondjuk IPON-ék most kicsit beparáztattak. Átvettem a cserependrive-ot és még aznap jött egy e-mail, hogy visszajött az általam leadott cucc. Én meg addigra már kibontottam és kipróbáltam amit kaptam.
Kérdeztem másnap reggel, hogy most mi a teendő, mert nem tudom visszaszolgáltatni bontatlanul az általuk felajánlott csereterméket. Kora délután jött a válasz, hogy elnézést kérnek, csak adminisztrációs hiba volt!
Kicsit azért megkönnyebbültem!
Nem azért, mert nem kellett volna a régi, hanem azért, mert nem tudtam volna kifizetni az újat.[ Szerkesztve ]
"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)
-
ACE-
addikt
válasz Killer01 #6971 üzenetére
Az a baj hogy ez nem ilyen egyszerű, mert 3 napon belüli meghibásodás esetén kötelesek cserélni. Te esetedben pedig az a kérdés, hogy meghibásodott-e (gyárilag ilyen volt-e), vagy Te törted-e össze. Gondolom az számodra is logikus, hogy ha megrendelsz egy terméket, aztán földhöz ba**od, és visszajuttatod a darabjait, nem kötelesek cserélni...
Persze tudom, hogy nem Te okoztad a sérülést rajta, de az iPON éppen ezt vizsgálja, okkal vagy ok nélkül, azt ki tudja...Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
Geri Bátyó
őstag
válasz Killer01 #6978 üzenetére
Végül azért csak jó lett a történet vége!
Ettől fügetlenül még mindig értetlenül állok és nem értem, hogy miért volt ez az egész zűrzavar. Nekem mindig problémamentes volt a gariztatás náluk.
"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)
-
Doblós
aktív tag
válasz Killer01 #7287 üzenetére
Sajnos 3 napon túl jelentkezett a probléma,ahogy azt kell.Neten rendeltem a cuccokat,de személyes átvétellel.De annyi eszem nem volt,hogy ott kinyissam a dobozokat és megnézzem De pont erre nem gondoltam,hogy egy zsír új,gyári alaplapon fordítva legyen bármi is.Viszont ettől független az alaplap elindulása,egy fordított hütőborda ilyet nem csinál.Viszont a szervízben már kezdődött a bas@tatás,mert a fickó mondta,illetve mutatta,hogy valaki megfordította.
A Gigabyte logós borda van fordítva,a procifoglalat felé van a 4 vízszíntes borda,viszont a felirat meg ugyanígy áll
[ Szerkesztve ]
Nincs ez elb@szva,csak másra lesz jó
-
SSJPeter
őstag
válasz Killer01 #7604 üzenetére
Csak akkor nem kötelesek cserélni a terméket, ha ki tudják menteni magukat a kontraktuális felelősségi szabályok alapján.
Vagyis ha igazolják, cserélni azért nem tudnak, tehát azért szegnek szerződést, mert idézem a Ptk.-t: "előre nem látható, ellenőrzési körükön kívüli esemény következett be, és nem volt elvárható tőlük, hogy a kárt elhárítsák vagy elkerüljék".
A Vis Maior (árvíz, tűzvész) például lehet egy ilyen ok, de ha ott áll a polcon a csere-termék akkor szerződést szegnek ha nem cserélik ki, és ilyenkor akár kártérítést is lehet követelni, persze bíróságon, ügyvéddel...hiába adják vissza a pénzt, ha a vásárlót kár éri, (vagyis ha csak drágábban tudná megvenni máshol mondjuk) azt a különbséget minimum követelheti.
[ Szerkesztve ]
Let’s go Brandon!
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Killer01 #7913 üzenetére
Egyrészt az Ipon Computer nem tart raktárkészletet, minden eladás rendelésre történik, ez valószínűleg ennyi idő után ismert.
Továbbá: a rendelet szövege pontosan így szól:"7. §12 Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."
Egyrészt a rendeletben egyéb pontjaiban sincs szó azonnali cseréről, hanem a javítást tiltja 3 munkanapon belül meghibásodott termékek esetén, azaz a hiba meglétét ellenőrizni, azaz a terméket bevizsgálni lehet, sőt feltétel: " feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."
Másrészt ezek a bírósági határozatok egy-egy konkrét ügyben születtek, közel sem biztos, hogy azonos tényállás alapján.
A 3 napos ügyintézés ezzel együtt gyorsított eljárásban szokott végrehajtódni, hacsak a hiba vagy reprodukálása, esetleg egyék ok ezt nem akadályozza.
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
Chal
addikt
válasz Killer01 #7931 üzenetére
Nem kell 3 napon belül cserélni, ilyet nem mond a jogszabály, csak annyit, hogy a 3 napon belüli meghibásodás miatti csereigény esetén mérlegelés és vizsgálat nélkül cserélni kell. Magyarul NEKED van rá 3 napod hogy az igényed bejelentsd, nem pedig nekik, hogy teljesítsék. Nem ugyanaz.
Másrészt meg ezeknél a virtuális boltoknál olyan ez mint a "körbetartozás", nyilván ők is igénnyel élnek a beszállító/nagyker felé amikor te egy ilyen folyamatot elindítasz. Ezt kell kivárni, puszira nem fognak a saját keretükből vásárolgatni új terméket senkinek.
Nincs ez így jól, nem azt mondom, de akár tetszik, akár nem, ez van, mindenki így csinálja. Akik meg nem, azok nem 500Ft-os árréssel dolgoznak, és megfizeted rendesen az ilyen jellegű "szolgáltatásokat" a termék árában. Bár tartok tőle, hogy ilyen bolt Magyarországon már nincs, mert a kutya se vásárolna ott.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Killer01 #7935 üzenetére
Pedig pontosan így van. A jogszabály annyit mond ki, hogy az eladónak törekednie kell rá hogy 15 napon belül cseréljen vagy javítson, de egyáltalán nem tér ki rá hogy mi van akkor ha ez nem sikerül, illetve nem is teszik kötelezővé ezt, csak amolyan iránymutatást ad.
Egyébként volt már nálam olyan, hogy 150eFt-s meghibásodott vga kártyára azt mondta a nagyker, hogy sorry, de mi ezt nem tudjuk benyelni (pedig nem kevés pénzt hagyunk ott), meg kell várnotok amíg a gyártó bevizsgálja és jóváírja nekünk. Namost ez egészen pontosan 7 hónap lett. És ez egy nagyker aki gyártóval (Gigabyte) közvetlen kommunikál, mi meg otthagyunk náluk nem kevés pénzt. Akkor most képzeld el ugyanezt végfelhasználóval meg kiskerrel, mondhatnám hogy "üdv Magyarországon", de inkább nem mondom
btw: se iponos nem vagyok, se egyéb kiskerhez nincs közöm, csak van némi rálátásom a dolgokra, ami nem olyan húde hatalmas, de hidd el, hogy a te problémád még bolha pöcsén pattanás kategória ebben az országban és ezen a piacon. Én azt csodálom hogy egyáltalán léteznek még számtech boltok itt.
De ne értsd félre, mindenkinek a saját problémája a legnagyobb, én is voltam ilyen helyzetben, tudom hogy mennyire idegesítő, de egyszerűen itt ipontól meg mindentől függetlenül így működnek a dolgok, ha tetszik ha nem.
[ Szerkesztve ]
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Killer01 #7935 üzenetére
Nem akarok felesleges vitát generálni, ez a téma már többször át volt rágva, akit érdekel olvasson vissza, de egyrészt mi is egyeztettünk már néhányszor a fogyvéddel és szerintük egy 3 hónapos csere is lehet jogszerű (ezt az időtartamot ők mondták), amennyiben indokolt. Másrészt fontos lenne ismerni a körülményeket, illetve azt tudni, mit kérdeztél pontosan, és mit válaszoltak pontosan. Az 1 hónapos ügyintézési határidő tudtommal a fogyvéd szerint is még elfogadható.
Nincs különösebb jogszabály értelmezésre szükség, egyszerűen nincs benne az, hogy azonnal meg kell történnie a cserének. Az pedig, hogy "csere" nem jelenti azt, hogy "azonnal csere". Ha az lett volna a cél, azt írják bele, tavaly updatelték, de ez nem módosult.
Nem világos továbbá mit értesz azon, hogy "le tudok hívni" terméket, nem tudok ilyet az biztos, ahogy az is , hogy nem tartunk raktárkészletet.God save us from the arrows of the Hungarians.
-
Chal
addikt
válasz Killer01 #7939 üzenetére
Chal: ne keverjük a 3 napon belül jelzett hibásan kapott terméket a garanciaidőn belüli meghibásodással, nem ugyanaz, az összes hozzászólásom erre (hibásan kapott cucc) vonatkozott.
Te kevered, nem én. Minden feltétel ugyanaz, nincs külön a 3 napra semmi, egyet kivéve, és ezt már ketten is írták neked:
Ilyen esetben az eladónak nincs mérlegelési és vizsgálati lehetősége, mindenképpen cserélnie kell. Minden másban ugyanaz a dolog mint egy garanciális ügyintézés, semmilyen extra határidőt nem kapsz.
az egész megvan 3 nap leforgása alatt, akkor nem tartom elfogathatónak hogy csereigény esetén 10 nap vagy akármennyi az átfutás. Ha szerinted igen, miért?
Bár ezt nem tőlem kérdezted, de erre is megkaptad már a választ, és tartok tőle hogy ő ezt nem fogja megerősíteni Egyszerűen arról van szó, hogy a párszáz forintodért nem fogják azt vállalni, hogy egyből cserélnek, aztán nekik meg 10 nap múlva valami probléma miatt a nagyker vagy beszállító pattintja vissza a cuccod. Megvárják tehát amíg cserélik nekik is, és azt adják oda, nincs bizományban előre cserélgetés. Persze csak tippelek, de a piac ezt diktálja, szóval kétlem hogy máshogy csinálnák, kivéve a nagyon olcsó termékeknél.
És úgy érzem le kell írnom ezt ismét: szerintem egyik fenti dolog sem jó, és én sem örülök neki, 99%-ban végfelhasználó vagyok, szóval én is ugyanúgy iszom a levét mint te, csupán próbálok tényeket közölni, meg józan paraszti ésszel szemlélni a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Killer01 #7941 üzenetére
Oké, én ezt itt hagyom abba utolsó hsz-em a témában: a fogyasztóvédelem is azt mondja amit én, csak te rosszul értelmezed.
"A 2014. április 9-én, illetve azt követően kötött szerződések vonatkozásában a fogyasztóvédelmi hatóság már a 3 munkanapon belüli cserére irányuló kötelezettség teljesítését is vizsgálhatja a Korm. rendelet 7/B.§-a alapján.
Nagyon sajnálom (de tényleg), de ez nem azt jelenti amit te értesz alatta. Hanem azt, hogy vizsgálhatják magának a kötelezettségnek a teljesítését , nem pedig azt hogy 3 napon belül cserélni kell. A kötelezettség pedig csak annyi, hogy mérlegelés nélkül cserélni kell, illetve ez 15 napon belül meg kell hogy valósuljon. Ennek az elmulasztását vizsgálhatják. A 3 nap nem az eladónak szóló határidő, hanem neked.
De ha egy csomó pénzt akarsz bukni, akkor menjél csak bíróságra, sok sikert. Kicsit már bánom hogy próbáltam elmagyarázni
[ Szerkesztve ]
-
-
ubyegon2
nagyúr
válasz Killer01 #8384 üzenetére
Tényleg, ha belegondolok, mindig AMD vonalon voltam! Így is marad egy darabig, nemrég vettem az alaplapot és az APU-t is a RAM-okkal, azelőtt az SSD, WD Black. Ha magamnak állítom össze a gépet, még ha apránként is, akkor tűnik fel, hogy milyen szutykokból rakják össze a gépeket a boltok.
A házat a külön házventikkel nemrég vettem, mert a régibe ventiket se lehetett rakni.
Igaz, már egy ideje oprendszer sem ablakos. Így nem kell X-re frissitenem legalább.[ Szerkesztve ]
Samsung 860 EVO 1TB SSD 30eft 6,7TB írás még garis
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Az Xbox Series X|S konzolnak három új verziója jön idén
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Gaming notebook topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós kamerák
- ANNO 1800
- További aktív témák...
- Apple watch SE 44mm cellular 100% "hibátlan 4 hónapos!!!
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- L380 Yoga 13.3" FHD IPS érintő i7-8550U 16GB 512GB NVMe magyarított vbill ujjlolv IR kam gar
- 2025.11.04. Garancia! MSI RTX 3080 12GB GDDR6X TRIO PLUS Videokártya! BeszámítOK
- ThinkPad T14s Gen2 14" FHD IPS i7-1165G7 16GB 512GB NVMe magyarított vbill ujjlolv IR kam gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen