Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
SSJPeter
#7714
üzenetére
Igazad van, de próbáltam egyszerűsítve írni. Ez egy jogi láncolat, mármint hogy ki kivel van kapcsolatban, és mit vállal. Ha te holnap nyitsz egy 15m2-es üzletben egy kis mosógép szalont, akkor nyilván nem kell mellé se összeszerelőüzemet se szervizhálózatot üzemeltetned. Persze nyilván a vevőd veled áll kapcsolatban a jótállás ideje alatt, te pedig a hivatalos márkaszervizzel, legyen az bárki. Tulképpen gumiszabály az egész, hiszen nagyon sok esetben a kiskereskedők csak annyira foglalkoznak ezzel, hogy megmondják hova vidd be. Ha jogi útra terelődik a dolog, akkor viszont a kereskedővel kell harcolnod, ez tény.
A jognak annyi köze van a dologhoz, hogy kimondja, hogy nem a vásárló dönti el, hogy pénzt kapjon vissza, új terméket, vagy javítást. Ha nem így lenne, akkor csődbe menne kb mindenki, hiszen az emberek magasról tesznek a kereskedők/gyártók érdekeire, nekik mindig a számukra legjobb megoldás kéne (pénz vissza, vagy új termék). Az egyedi esetektől tekintsünk most el, az gondolom mindenkinek egyértelmű, hogy az elállási időre más dolgok vonatkoznak, meg arra is, ha gyárilag hibás a termék, rosszul javítják meg, etc etc.... Ezeknek is megvannak ugye a jogorvoslati lehetőségei.
>(I)Ha erről máshogy dönt az adott gyártó/szerviz/akárki, akkor örülj neki.(/I)
Ezt a kiskereskedésnek is joga van eldönteni, hogy mit csinál vele, nincs megkötve a keze!Így van. Az egésszel azt akartam mondani csak, hogy bárkinek joga ezt eldönteni a kiskertől kezdve egészen a gyártóig, hiszen ez a saját üzleti ügye, úgy dönt ahogy akar. Akinek nincs joga ez eldönteni, az egyedül a vevő (neki csak harmadik fél segíthet, ha nem tetszik neki az eredmény, az pedig a hatóság), és innét indult az egész szál, ami miatt most irkálunk, mert az eredeti kérdező ezt másképp látta.
-
válasz
SSJPeter
#7699
üzenetére
Azért ne várjuk már el, hogy egy jól működő terméket jóváírjanak...
Kocsidnak elromlik az indexe egyből új kocsit követelsz?(#7703) torma1981
Adnak is, ahogy itthon is adnak, csak nálunk újra indul a garancia.
Nyugaton (mondjuk hogy itt pontosan mire gondolt az rejtély) többségében meg nem indul újra.
Itthon sokkal jobb, kedvezőbb jótállási feltételek vannak.(#7704) zolikaDB
X nagykernél elfogyott, másiknál meg drágább. -
BullKoxa
őstag
válasz
SSJPeter
#7696
üzenetére
Ha tákolás lesz akkor befejeztem a vásárlást náluk! pedig már vagy 500.000-t hagytam ott, mert volt hogy ismerősnek is én vetem cuccot onnan. Meg most úgy néz ki veszek egy Dell monitort, de akkor máshonnan fogom venni ha beletákolnak a tápba, és ha rosszul csinálnak valamit meg a tápban egyből a Corsair-hoz fogok fordulni és megírom nekik honnan van a tápom, és mit csináltak vele. Mert a venti dologról a Corsair is tud,nem az enyém az első ilyen típusú ( GS Serial ) táp aminek baja van a lentijével !! Most úgy megy a gép, hogy a táp nincsen a házban ( mert holnap jön a futár érte ), és a ház szűrőjét rátettem a ventihez ahonnan a levegőt szívja, a por miatt, és TV mellett is zavar a hangja.
-
04ahgy
nagyúr
válasz
SSJPeter
#7636
üzenetére
A cicergést azért hallani, mert eltér a frekvencia a gép többi alkatrészének hangjától (igen, egy számítógép nem hangtalan!), az emberi szervek jórésze pedig a differenciális hatásokra érzékenyebb, mint az abszolútakra (hiába van nagyon meleg, a változást hamarabb és jobban érzékeled, mint az abszolútértéket, ugyanez íz, tapintás, hallás, látás, szaglás esetén, stb.). Amúgy nem hangos maga a cicergés. Ha a meghatározott végfelhasználói készülékekre előírt zajszint alatt van, akkor írhat a doki bármit. Egy tudományos állítást – teszem azt 30dB hangerejű 2-3kHz-es cicergés károsítja a hallást – tanulmányokkal is alá szokás támasztani. Az az orvos, aki meg valótlant "szakért" olyan kamarai kizárást, eltiltást kap, hogy onnantól kuruzslónak hívhatják csak maximum.
Az amerikai kártyák is ciripelnek, mégsem hallani az általad vizionált perekről és szakértői véleményekről. Pedig ott aztán be lehetne perelni rendesen.
Sőt! Pereljük be az áramszolgáltatót, mert az oszlopon a transzformátor búg! Meg a vasutat is, mert a mozdony is! Sőt, a teherautó, sőt a személyautó is zúg! Azt is pereljük be! Meg pereljük be a világegyetemet, mert a kozmoszból érkező nagyenergiás sugarak (kozmikus sugárzás), ami egy ionizáló sugárzásként, igen, rákot okoznak, ha épp osztódás közben ionizálják a sejtjeid DNS-ét. Ez mindig van, háttérsugárzás, és a hatása is bizonyított.
Tipikus jogászi szűklátókörűségre vall ez a szakértőzés...
HGyu
-
ACE-
addikt
válasz
SSJPeter
#7611
üzenetére
Ezt is jogászkodd már meg: "Nos egy szoftverhiba kapcsán ezt a vélelmet nyilvánvalóan nem lehet azzal megdönteni, hogy lötyög a töltőfej, mert egy szoftver hibát értelem szerűen ez nem okozhat!"
Fél éven belül megdönthető, ha szakvéleménnyel bizonyítják, hogy a töltőfej okozta a hibát. Tehát Te, mint jogász nem mondhatod meg hogy milyen hibajelenség milyen hibát okozhat, azt max. egy szakértő leírja egy szakvéleményben. Fél év után viszont ez rád hárul, neked kell bizonyítanod hogy a szoftverhiba már megvolt a szerződés megkötésekor, és azt nem okozhatta a laza töltőfej. Nem elég ehhez hogy leírod hogy az nem okozhatta... -
SSJPeter
őstag
-
ACE-
addikt
válasz
SSJPeter
#7603
üzenetére
Pont ez az, hogy van ugyanolyan termék, csak azóta 2500 Ft-al drágább. Először úgy gondolták, hogy visszaadják a pénzt, ráfizetek 2500-at, és kapok egy ugyanolyat. Azért ezt végiggondolva is vicces. Veszek egy terméket egy összegért, és mivel meghibásodott, én fizetem a plusz költséget, amiért felment az ára? Persze azóta helyt adtak a kérésemnek és cserélik.
-
válasz
SSJPeter
#2874
üzenetére
Nem vagyok érintett, ez tény. Mindössze próbálok tisztán látni az ügyben, ami mostanra eléggé zavaros lett.
Emellett elnézést kérek mindenkitől, hogy hozzászólok és megfogalmazom a kétségeimet itt, egy nyilvános fórumon, ahol te hoztad fel a témát!Egyebet pls privátban...
-
válasz
SSJPeter
#2872
üzenetére
Aham. Szóval vettél egy majd' százezres kártyát a 15 nap miatt - gondolom pisztollyal kényszerítettek - kölcsön pénzből, amit mellesleg három hétre kértél... Tehát azzal számoltál, hogy rögvest el is tudod adni a kártyát, esetleg a futárra rá is tudod sózni?Ne haragudj meg, de nekem ez egyre kevésbé életszagú!
szerk: Önmoderálás....
-
válasz
SSJPeter
#2869
üzenetére
Az iPon ott hibázott, hogy nem szólt, hogy húzódik a dolog.
Te viszont eléggé alpári módon vitted végig a dolgot, itt is egy eszetlen flame-el nyitottál. Csodálkozol, hogy páran kiakadnak???"És igen jogszabályt sértetek mert nekem jelentős kényelmetlenséget okoztok!"
Ehem... Ők felajánlottak egy átmeneti megoldást, amit te nem fogadtál el.
Ezen felül a 15 nap és a 15 munkanap nem ugyanaz... -
Shad0w
senior tag
válasz
SSJPeter
#2859
üzenetére
Hát, az iPon-ban is emberek dolgoznak, ha kapnak egy ilyen aranyos e-mailt, akkor lehet hogy a te dobozodat inkább a kupac aljára teszik. (persze erről fogalmam sincs, és eszem ágában sincs meggyanúsítani senkit az iPon dolgozói közül. Az én garanciális ügyeimet mindig maximális korrektséggel és a jogszabályok teljes körű betartásával intézték).
Viszont az sztm is elég szerencsétlen dolog, hogy az e-mailben azt írták, hogy "maximum 15 munkanapon" belül lezajlik a garanciáztatás. Ezt vagy át kellene fogalmazni, vagy ha előre látható, hogy már nem tartható a határidő akkor a vevőt megkeresni e-mailben és tájékoztatni, akkor talán elkerülhetőek lehetnének az ilyen hangvételű üzenetek. És természetesen ettől a ponttól érdemes csak megemlíteni a további jogi lépéseket, nem pedig előre fenyegetőzni, az ilyen embereket sehol nem szeretik.
Azzal nem árt tisztában lenni, hogy ugyan ez a 140 ezer forint egyeseknek két havi fizetését jelenti, a boltnak mégis csupán ~10000 forint bevételt. (10%-os haszonkulccsal számolva a nettó árral)
-
válasz
SSJPeter
#2861
üzenetére
Az viszont tény, hogy már az első leveled is pofonvadász hangvételű volt! Érdekes módon eddig mindent meg tudtam velük beszélni ha gond volt. Volt már rá példa hogy náluk húzódott el a dolog, meg volt, hogy én balf@szkodtam el, de normális hangvételben meg lehet beszélni!
szerk: Nagyon OFF, magánvélemény...
-
HUN]Repa
aktív tag
-
Shad0w
senior tag
válasz
SSJPeter
#2855
üzenetére
Érdekes egy hozzáállásod van, a garancia ügyintézés megkezdése előtt 1 hónappal már a fogyasztó védelemmel és bírósági perrel fenyegetőzöl... (természetesen ez nem mentség az iPon-nak)
A jelentős kényelmetlenség megállapítása meg sztm nem csak annyi, hogy te azt mondod. Ez szerintem vhol ott kezdődik, ha ez miatt anyagi kár ér, mert mondjuk nem tudsz dolgozni, erre fel is ajánlottak egy csere kártyát, egy nem is olyan gyengét, amivel sztm minden további nélkül lehet grafikai munkákat is végezni. De hogy nem tudsz játszani, azt én nem nevezném jelentős kényelmetlenségnek.
Más: Lemaradtam valamiről? Nem 31 nap van a garanciára, és csak törekedni kell a 15 munkanapra?
-
sasa311
veterán
válasz
SSJPeter
#2855
üzenetére
Van igazságod a történetben, de:
1., Teljesen feleslegesen pörgeted magad itt. Leírtad, oké. De nem kell kisregényt írni hozzá. Inkább várd ki a reakciót
2., Elég "érdekes" stílusú az első mail is, holott ott még szó se volt problémákról... Kissé bicskanyitogató.
Szerintem nyugodj le egy kicsit, várd ki még azt a pár napot amit kértek az Iponos srácok és utána számolj be a fejleményekről. Szerintem.
-
SSJPeter
őstag
válasz
SSJPeter
#2851
üzenetére
Ám valóban ha a héten nem lesz itt a kártya kijavítva és nem tudtok nekem egy teljesen új ugyanolyat szállítani akkor nincs más lehetőségem mint a pénzem visszakérni mert ebben az esetben ahhoz is jogom van.
De ezt most kérem először,itt, és csak feltételesen!
Én ezt eddig nagyon türelmesen és korrekt módon intéztem de ha még egyszer hazugnak neveztek és állítjátok,hogy ti az első perctől kicseréltétek volna új ugyanolyanra már nem fog érdekelni,hogy kicserélitek-e vagy sem bírósághoz fordulok!
És a legkevésbé sem anyagi kártérítésért hanem azért hogy majd 6 hónap múlva be tudjam ide linkelni a bíróság elmarasztaló végzését és akkor majd talán nem tudjátok más gyanútlan vásárlóval megtenni amit velem! -
HUN]Repa
aktív tag
válasz
SSJPeter
#2847
üzenetére
Szia Kedves Péter !
Akkor nézzük sorban a panaszodat ,az nem derül ki az olvasó számára ,hogy mi egyből cserekártyát ajánlottunk fel ! a 15munkanap nem telt a mai napig se le mi pedig erre törekszünk ,nem szeretném kirakni egyik e-mailedet sem ide ami nem éppen a "barátságos és kulturált hivatalos hangnem" ami a mi korrektségünket illeti ferdíted a valóságot mindent megtettünk /cserekártya ,díjmentes kiszállítás..stb/ a szervizzel egyszer sem takaróztunk csupán kérdésedre a választ miszerint ,hol a vga osztottuk meg veled. Mivel te egyáltalán semmilyen ilyen kártyát cserét ,javítást nem kérsz ,márpedig jogilag neked ez járna... mindenképpen a pénzedet akarod visszakapni. Amennyiben ilyen kérésed van felénk mi igyekszünk megtenni mindent az ügyfélért ,de sajnos ezt elintézni is több időbe telhet. Bármi kérdésed vagy hozzáfűzni valód van oszt meg kérlek itt a többiekkel is.

-
SSJPeter
őstag
válasz
SSJPeter
#2846
üzenetére
Ha figyelmesen megnézitek az e-mailt amit az Ipon-tól kaptam akkor látható,hogy azt Répás Tamás írta vagyis HUNRepa...aki itt is elég barátságos hangnemben írogat csak hát sajnos semmi köze a valósághoz annak amit nekem írt,mert az IPon nem törekszik a 15 nap betartására,ha erre törekedne már kicserélte volna a kártyát!
A jogszabály kimondja ha a garanciális javítás határidőn belül nem lehetséges cserélni kell a terméket!
Egyenlőre még csak ide írtam ha holnap után vagyis 4 hét után nem kapom kézhez a kártyát panaszt teszek a boltban,a fogyasztóvédelemnél és lehet bírósághoz fordulok!
Új hozzászólás Aktív témák

- 170 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090
- magyar billentyűzet - 165 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- 164 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090
- Microsoft Surface Hub 2s - Interaktiv 4K monitor/ All in one PC - I5 8. generációs - Piaci ár alatt
- Benq - LU951- 5000 Ansi Lézer projektor - Piaci ár alatt
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3437, 100% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B450M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700 XT 8GB Thermaltake VersaH17 ADATA 650W
- Apple iPhone 12 Pro 128 GB Pacific Blue 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- BESZÁMÍTÁS! MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI alaplap garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
mivel csereterméket kérek.
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
pl volt anno a nagy hdd mizéria az "árvizek" miatt, rögtön inkább pénzt vissza opció játszott az összes hibás garis hdd-nél
Aham. Szóval vettél egy majd' százezres kártyát a 15 nap miatt - gondolom pisztollyal kényszerítettek - kölcsön pénzből, amit mellesleg három hétre kértél... Tehát azzal számoltál, hogy rögvest el is tudod adni a kártyát, esetleg a futárra rá is tudod sózni?

