Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz SkyS1gn #10 üzenetére

    "...az infotainment rendszere a legjobb..." vs. "...ha egy waze--t hozzáadnak majd..."

    Akkor még sem a legjobb. :DD

    "Android auto/Carplay nincs"
    Alapvetően hibás döntésnek tartom a támogatás hiányát. Mind a két rendszer mögött egy teljes rendszer áll, fejlesztőkkel, appokkal.
    Az AA-ban ugyan úgy megvannak a gyerekjátékok, ha valakinek hiányzik. Navigációs szoftverből az összes támogatott, ami a Google kínálatában van. Igény szerint lehet választani ...
    Az autómban egy TomTom rendszer van önmagában egy fostalicska. A Tomtom szégyene. A navigációs szoftver nem képes lekérdezni az aktuális forgalmi adatokat. Az AA teszi használhatóvá az eszközt.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Danex #28 üzenetére

    "Csak a Tesla már évek óta megtervezi a töltést is előre, időjárást, földrajzi adottságokat figyelembe véve, waze -ben poi-t keresni szörnyű vagy akár csak a térképre bökkve beállitani egy célt még mind nem megy android auton keresztül pl."[/I

    Bocsika! Nem én akarom használni a Wazét a Teslámban.

    A cél bökdösését még sohasem próbáltam. Egyszerűbb megmondani az autónak, hova akarok eljutni. Ezt legalább menet közben is lehet csinálni. Írogat és bökdösni nem. ideális a köztes cél beiktatásához.

    (I)"sok gyártó nem, sok gyártó inkább árulta 20-60e Ft-ért a 400x400as felbontású ultralassú navigációhoz az sd kártyákat a térképfrissitéssel."(/I)
    Ezen már régen túllépet a legtöbb gyártó, még az alsó kategóriában is. Amúgy a felbontásnak nincs nagy jelentősége. Mint ahogyan a kártyás frissítés is a múlté.

    (I)"Ehhez képest persze jó az android auto és a carplay is, de azért azok nsem tökéletesek."(/I)

    Ha tökéletes lenne a Tesla navigációs szolgáltatása, miért akarna SkyS1gn (#10) Waze-val navigálni?

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Fritz Teufel #77 üzenetére

    "A villanyt meg meg kell termelni mondjuk hidrogénből és csak annyi villanyt tárolni, hogy elég legyen indításra, állóhelyzeti fűtésre stb."

    Mert ez így környezet barát?! Ja nem.
    A hidrogén előállítását. energia befektetéssel finanszírozod meg. Ha a ma használt módszert, lopjuk ki a hidrogént a vegyületből használják, roppant környezetszennyező eljárás. Ha elektromos energiából állítják elő, akkor azért tisztán látszik az előállítás alacsony hatásfoka. A tárolása sem egyszerű, menet a kompozit tartályokból is meglép. Majd ebből állítsunk elő újra áramot.

    Amúgy az autóipar miért omlana össze az átállás évében?

    Mivel nagy piacot lehet szakítani egy olcsóbb és tartósabb akkumulátorral folyik az verseny az akkuk fejlesztésében. Azt senki sem állította, hogy ami technológiás akkumulátorokkal fogják szállítani a jövő autóit.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz MaCS_70 #85 üzenetére

    "A fő gond az, hogy nem csak a matekkal, hanem a (I)fizikával (/I) mechanikával is ez a helyzet. "

    A mozgással illetve erőhatásokkal kapcsolatos ismeretekkel a mechanika foglalkozik. Nyilván a fizika részének tekintjük, ám önálló tudomány ág. Ha már törekszünk a precizitásra.

    Úgy tűnik új akkumulátor fajta kerül forgalomba. Már kínai autógyártó alkalmaz a járműveibe lícium mentes nátrium ionos akkumulátort.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz stellaz #115 üzenetére

    Bizonyítékot szeretnél?
    Tesla: nagy visszahívás az önvezető rendszer miatt

    Ez a hír nem fogja mindenki fejében rendbe tenni a gondolkodást, de a többség számára megfelelően árnyalja az önvezetés körüli állapotokat.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz MaCS_70 #129 üzenetére

    Az oktatód nem tanította meg neked. hogyan kell betolatni. Vélhetően ú sem tudta.

    1. meglátsz egy parkolásra alkalmas helyet.
    2. Párhuzamosan beállsz az elöl lévő autó vagy tereptárgy mellé. Annyira haladsz előre, hogy az autód hátulja egy kicsit, pár centivel előzze meg a parkoló autót. (Ha valamiért nagyobb a két jármű közötti oldaltávolság a "normálisnál", akkor még előrébb állsz meg a másik autó mellett.

    3. Megkezded a tolatás. Told be az autó hátulját a szabad parkoló helyre. Kettő dologra figyelsz. A még melletted lévő autót nem koccantod le. A másik. Nézed a vissza pillantó tükörben azt az autót, amelyik elé fogsz beparkolni.

    4. Amikor a tükörből eltűnik a hátsó autó, azonnal elkezded forgatni a kormányt a másik irányba. Se korábban, se később! Ekkor továbbra is ügyelsz az előtted lévő autóra, hogy ne zúzd meg. És figyelsz a hátsó autóra, hogy ne tolass rá.

    5. Ha sok hely van a két autó között, akkor pontosan párhuzamosan állsz be a két autó közé.
    Ha kevesebb a hely, akkor még egy manőverrel, előre menetben fordulsz be a párhuzamosra az úton.
    Ha még kevesebb a hely. Vagy játszol az előre - hátra menettel vagy keresel egy nagyobb szabad parkolóhelyet.

    Némi gyakorlás után, mindenféle tükör trükk nélkül, csak a másik 2 autó figyelésével centiméter pontosan állsz be a hátsó autó elé, párhuzamosan.
    Ha van lehetőséged, akkor próbáld ki egy újabb Ford Fiesta, Focus, .. beparkoló automatikáját. A tolatókamerát és a két másik autó helyzetét elég nézned. Látni fogod, hogyan kell csinálni.

    Tükör állítgatásra vagy más okosságra soha többet nem lesz szükséged. A módszer alkalmazható az út mind a két oldalán.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Teasüti #137 üzenetére

    Találtam egy tolatási, autós iskola videót,

    Ez tökéletes alap a betanuláshoz. Érthetőbb is mint leírva.

    [ Szerkesztve ]

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz SkyS1gn #146 üzenetére

    "Tudod, pl a részvénypiacon, elég nagy volumeneket mozgat ha meglátnak egy ilyen szalagcímet, joggal. Hiszen ha egy gyártónak több100ezer db-ot kell visszahívnia az brutális kiadás, logisztika, pénz."

    Ezt csak te gondolod.
    Nyilván nem idióták a részvényesek többsége és tisztában vannak vele, hogy fizikailag kell visszarendelni a járművet vagy elegendő szoftvert frissíteni rajta.
    Amúgy a jármű eladásakor keletkezett bevétel egy részét a jármű garanciás javítására és visszahívására félre kell tenni. (Általában egy költségszámlát rendelnek a járműhöz és abból finanszírozzák a javítás költségét.)
    Amúgy a Tesla visszahívó centrikus gyártó. A visszahívás nem lepi meg a részvényeseket.

    Amúgy érdemes lenne mélyíteni az ismereteidet az önvezetés állapotáról, a többi gyártó esetében. A térkép alapján vezetés bullshit kategória, a forgalom figyelése nélkül csak zárt pályán lenne értelme. A Teslánál vannak gyártók előrébb az önvezetésben. Például a Mercedes rendelkezik korlátozott sebesség mellett használható önvezető rendszerrel. A vezetés felelőssége a gyártóé és nem a jármű vezető ülésében lévő emberé.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz MaCS_70 #151 üzenetére

    2Köszönöm a kioktatást... "

    Sajnálom, hogy kioktatásnak értetted a hozzászólásomat. Annak viszont örülök, hogy másnak ez segítség volt.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz SkyS1gn #172 üzenetére

    A Tesla Level 2
    A Mercedes Level 3, ami az idén kezdett terjedni. És ne felejtsük el, a parkolás Level 4.
    Miért lenne a Level 2 a Mercedes előtt Level kettővel a Tesla?!

    A te belinkelt videód készült tesztpályán.
    "Mercedes-Benz is the first to bring Level 3 automated driving to the US
    The company’s Drive Pilot system is approved for use in Nevada, but only at speeds up to 40 mph. You can play Tetris while cruising down the highway, but make sure your face stays visible to the camera, or the system disengages. "

    Nyilván a Mercedes sincs készen a saját rendszerével. De lehetnek még hatalmas meglepetések. Több autógyártó készíti a saját rendszerét Európában, csak nem pofáz róla. Kínáról sem érdemes elfeledkezni.

    "Szerintem nem nekem kell mélyíteni az ismereteimet. ;)"

    Szerinted.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz SkyS1gn #177 üzenetére

    "De igen, igazad van, Nevadában, azon a pályaszakaszokon, azokban a körülményekben, 65kmph-ig, mikor előtted vannak max 100m-re tehát dugóban, nem nagy kanyarban jó látási viszonyokban, akkor valóban a Tesla előtt járnak és level 3.

    Te nem érzed milyen röhejesen hangzik? :DDD"

    Tudod, ezt eredetileg a német kora reggeli és délután dugóira tervezték. Az idén várható a következő szakasz. A sebesség növelése mellett, területileg is növelik a használhatóságot.
    Az autópálya balesetek jelentős többsége nem a nagy sebességű szakaszokon következik be. A városok közelében és a a pályák városi szakaszain. Itt az átlagsebesség 15 km/óra sebességet sem éri el.
    Mégis itt történnek a koccanások. Gyorsan változik a sor sebessége és nagyon kevés a követési távolság. Annyit tartanak, hogy véletlenül se férjen be a sorba, a párhuzamos sávon haladó jármű.
    Nagyon könnyen bealszik a figyelme a jármű vezetőjének. Mire felnéz, lekoccolta az előtte haladót.
    Habár a ráfutásos balesetet megelőző rendszerek már terjednek, de még a németeknél is kevés járműben vannak.

    "Tesla ezzel szemben valós tuajdonosok általi valós levezetett km-ekre hagyatkozik, LÁTÁS alapján fejleszt, ami skálázható, a kamerák olcsók és el fog tudni mindenhol vezetni."

    Valamit félre érthetsz.
    A lidar vagy a radar pont olyan látás, mint a kamera. A legfontosabb információt milyen távolságban van a legközelebbi tárgy az adott irányban. A denevérek is jól el vannak az ultrahanggal éjszaka, látnak mindent. (Nem mindent, a nem visszaverődő ultrahangot felület, nem látszik a denevérek számára.
    De önmagában a fényvisszaverődés figyelése nem garantál baleset mentességet. Ha azonos színű kis jármű halad be a nagy jármű mögé, láthatatlan maradhat. Ezért legalább két, eltérő érzékelés megoldással rendelkező rendszer szükséges a biztonság garantálásához.

    A BMW újabb modelljeiben van egy aranyos parkolást és szűk helyen vezetést segítő rendszer. Körbe van kamerázva az autó. A fedélzeti rendszer a kamerák képéből képes a környezetét leképezni. Egy "félgömbön" bárhova pozicionálható virtuális kamerából látható a jármű környezete. Felülről is, ahol nem lehet fizikai kamera.

    "Mutass nekem ilyet [link] Mercedes rendszerével, vagy amikor földúton vezet, [link] vagy elengedi a szembe jövőt. [link]"

    Még egyszer. A Mercedes nem sínautó rendszert épít. Nem is építhet a mai GPS rendszerek pontosságára. Még akkor sem, ha az összes rendszer figyeli az autó. Városi forgalomban, magas házak között, főleg nem.
    Ezt a téveszmét nyugodtan felejtsd el.

    Lehetséges egy ilyen megoldás ami kötött útvonalon közlekedik helyi pozicionálással, mint például a villamos. De ezeknél is kell környezet figyelni.
    A metró az egyetlen hely, ahol az önvezető rendszernek nem kell a környezetét figyelnie. Az alagútban nincs mire figyelni, a megállóban figyel a személyzet, kamerák segítségével, a jármű helyett.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz SkyS1gn #179 üzenetére

    "Szóval extrém limitált és nem "önvezetés"!"

    Ezt a meccset nem velem kellene lejátszanod. Az engedélyeket kiadó hatóságokkal beszéld meg, hogy A Tesla van magasabb önvezetési szinten és nem a Mercedes. Biztosan hallgatni fognak rád. :DDD

    "Kérlek, akkor mond meg nekem egy távolságból, hogy az egy zacskó, szemét, átlászó dolog vagy kőkemény objektum, kisgyerek, kutya stb. Átmehetek rajta ha kisodorja elém a szél és szemből jönnek, vagy satuzzak hogy megvédjem az utasokat? Ugye nem mindegy?"

    A te tévedésed az, hogy a jármű útjába eső tárgyakat minősíteni szeretnéd, a veszélyesség szerint. Minden tárgy, ami ütköző pályán mozog veszélyes. El kell kerülni az ütközést. Az, hogy ez lassítással, gyorsítással vagy irány korrekcióval oldható meg, azt a helyzet kiértékelése határozza meg. Azt, hogy ezt mekkora hatásfokkal oldja meg a Tesla, jól mutatja a tesla rendszerének besorolása. Musk apuka, ha lehetne, már kijárta volna a rendszere magasabb kategóriába sorolását.

    Szóval a tények makacs dolgok. Lehet mást állítani, de ettől a tény, tény marad.

    "Eleve ott kellene kezdeni, hogy elég követési távolságot hagy az ember, a magyar közlekedési kultúrát most hagyjuk, mert nagyon a béka segge alatt vagyunk."

    Tévedésben vagy.
    Mi nem a magyar közlekedési kultúráról beszélgetünk idáig.
    A követési távolság az a távolság, amivel az előtted haladó jármű mögött, biztonsággal meg tudsz állni. Még akkor is, ha az előtted haladó erőteljesen fékez. Pont.
    Erről sincs és nem is lehet vita. és nem a közlekedési kultúra része, hanem a KRESZ előírása.

    A magyar közlekedési kultúra nem csak következmény.
    Az embereket a teljes kompromisszum képtelenség jellemzi. A kölcsönös előnyön alapuló együttműködés egy közlekedési helyzetben szinte lehetetlen. Ez, a hibás helyzetfelméréssel is társul. Ennek eredménye a közlekedési kultúra állapota.

    "Besatuzol, vagy sem? Ha egy széles körben kiterjeszhető, skálázható, megfizethető rendszert akarsz fejleszteni egy idő után rájössz, hogy egy irány a helyes út, az úthálózat pedig látásra van kifejlesztve. ..."

    Őszintén leírom. Ez így érdektelen.
    Leírtam. Önmagában a kamera nem elegendő az automata vezetéshez.
    Sötétben, ködben, erős hóesésben nem megbízható információ forrás. Mint ahogyan az azonos színű járműveket is egynek láthatja és ha a látott jármű van távolabb, fékezés nélkül fogja letolni az útról a hátsó járművet.

    Ezt vagy meg érted vagy nem. Nem az én problémám.

    "Amit én láttam az azt csinálja, hogy megjegyzi hogy álltál ki és azt lemásolva parkol be. Nem rossz, de ez nem intelligencia."

    A látásod sem jó.
    Mivel a parkoló járművek folyamatosan váltják egymást és a járművek nem azonos nagyságúak és nem pontosan a másik helyére állnak be, az a fantazmagória amit leírtál, koccanásokat okozna.
    A ki - vagy beparkoláskor meg kell mondani a járműnek, Melyik szélén az útnak, párhuzamosan vagy merőlegesen kell végrehajtani a parkolást vagy a kiállást.
    Kiálláskor is tesztelni kell a rendelkezésre álló hely méretét. Ebből számolja ki az elektronika, hogy végrehajtható vagy sem a kiállás.

    Most komolyan. Muszáj olyan dolgokban vitatkozni, amiről csak elképzelésed van?

    "De pont hogy de, már elmondtam miért. Előre felmért útszakaszok és abban helyezi el magát lidarral, radarral."

    Erről már elképzelésed sincs.
    Leírtam, nem érted. Leírom még egyszer.
    Önmagában a kamera, önmagában lidar, radar nem elégséges.
    Az út szélét a radar is észlelni tudja. Az autópályák korlátját folyamatosan lehet észlelni. Az utak fényvisszaverő útszél jelző karóit is. De a sávtartást egy egyszerű kamera biztosítja. Az elektronikája elegendő információt adhat a vezetési rendszernek a jármű helyzetéről.

    Leírom. Azt csak te gondolod vagy olvasod, hogy a többi gyártó nem akar kamerát használni.
    Nagyvárosban, magas épületek között a navigáció nagyon pontatlan. Ezért alkalmaznak elektronikus iránytűt is a navigációhoz. De 4 méter pontossággal meghatározott helyzetből, térkép alapján nem lehet önvezetni.

    Aki azt mondta neked, hogy a többi gyártó ezzel próbálkozik, ordas nagyot hazudott. Remélem nem a Te önálló találmányod.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz SkyS1gn #181 üzenetére

    "Országúton, földúton te mit érzékelsz egy távmérővel? Ne röhögtess már. :DDD

    Mind szoftver kérdése, csak idő, tréning, visszacsatolás, tanulás. This is the way. Majd rájössz."

    Ne viccelj.
    20 éve már, még Romániában is fehérrel festették az út menti fák törzsét, ahol nem volt az őt szélét jelző, fényvisszaverős felülettel ellátott műanyag jelzőrúd. Tudod, amelyiknek a vezető felőli része fehéren veri vissza a fényt. A másik oldalon vörösen, hogy meg tudd különböztetni a két oldal jelzését egymástól.

    Ezen kívül szokták a sávjelző vonalakat festeni valamint a közlekedési sáv széleit is festik.

    Az összes sávtartó rendszer ezt is figyeli. De az út és az útszéli zöld növényzet is használható sávtartásra. (Nyilván kevésbé hatékony, mint a festés.

    De a fixa ideád, miszerint a Teslán kívül senki sem akar kamerákat használni alaptalan hazugság. Ne terjeszd!

    "Autoparknál nem a sima beparkolásra gondoltam, mi abban a nagy cucc? Minden autó tudja. Van a BMW-nél olyan amikor bemanőverez komplexeb..."

    Nem csak a BMW tudja, de mindegy ....
    Egyszer meg kell neki mutatni, hova lehet parkolni. Utána tudja. Nem szokott előfordulni, hogy a mélygarázst átépítik, miután be- vagy elhajtasz az autóval. Ha mégis sikerül átépíteni néhány óra alatt, legfeljebb emberi segítséget kér az autó.

    Ha ismert a parkoló terve, akkor elegendő megmondani az autónak a parkoló jelölését, a gyengébbek kedvéért C157 a beálló emeletének és a beállóhely jelölése, és a jármű önállóan ki- és be parkol. Ezzel kiváltják azt az embert, aki hozza viszi a kocsikat parkolni. Legalább is jobb helyeken.

    "Te is 2 szemmel és egy központi feldolgozó egységgel vezetsz? IGEN!"

    Nem.
    Ennél sokkal többel.
    Visszapillantó tükrökkel. Hátul kamerával és elöl hátul parkolást segítő elektronikával.
    Gyorsabban tudok beparkolni, mint a jármű elektronikája, de van amikor fáradt vagyok és nincs kedvem tekergetni a kormányt. Szóval a két szemem mellett használom a füleimet is, mint minden ember.

    Nyilván az önvezető járműnek is figyelnie kell a zajokra. El kell engednie a megkülönböztető jelzést használó járművet, még akkor is, ha az önvezető jármű éppen nem látja a megkülönböztető jelzést használó mentőautót.

    Nem szükséges leírnod még egyszer leírnod azt, amit már többször írtál le. Értem amit írsz csak nem megalapozott dolgokat írsz. Ennyi.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Reggie0 #190 üzenetére

    Nyilván lehetséges halláskárosultan vezetni. De ettől függetlenül hátrányt jelent a közlekedésben.

    Elég csak gyalogolni és nem meghallani a hátulról közelítő kerékpáros csengetését.
    Útkereszteződésben zöld lámpa mellett, hatalmas meglepetés a hirtelen odaérkező mentőautó látványa. A mentőautó vezetőjének is.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Reggie0 #196 üzenetére

    Ha a német autópályán laza 200 - 220-as tempóban haladsz a belső sávban, szinte biztos, le fognak dudálni a sávról, mert mindig van aki haladni szeretne. Mindig van gyorsabb az úton. :DDD

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz SkyS1gn #247 üzenetére

    "mobility + (enBW) app nyugatra viszont nagyon fasza,"

    A saját töltőoszlopainál online adja át az adatokat az appnak. A társ szolgáltatói általában nem biztosítják az online információt.

    A töltőoszlop töltés utáni blokkolása viszont percenként 10 cent extra költség. Erre oda kell figyelni.

    Más.
    A töltőoszlopok használatának rituáléjára nagyon oda kell figyelni. Pontosan úgy kell csinálni, ahogy előírják.

    Nem mindegy, hogy a kártyával kezded vagy a kábel csatlakoztatással. De az sem mindegy, hogy az autóba vagy a töltőbe kell először csatlakoztatni. a kábelt.

    A kedvencem-
    A töltő csatlakozója le van zárva. A kártyával lehet kinyitni.
    Kártya érintkezik, megnyílik a töltő csatlakozója. Bedugom a töltőkábelt. És és a kijelzőn megjelenik a felirat. Csatlakoztassa a töltőkábelt.
    Most csatlakoztattam.
    Egy perc eltelik. Változik a felirat. Nem sikerült a csatlakozás. Kezdje újra folyamatot.
    Megcsináltam még egyszer ezt a kört. Aztán jöttem rá. Általában az autóhoz kel először csatlakoztatni a töltőkábelt. Ebbél a töltőnél az oszlophoz kell először csatlakozni.

    Használok egy másik otthoni töltésre szakosodott szolgáltatót is. (Közösségi szolgáltató. Általában mélygarázsokba telepítik a töltőket.

    Ha a kártyával kezdek, akkor minden OK. Ha a kártya az utolsó lépés, akkor nem mutatja a töltési időt és a betöltött energia mennyiségét, a teljes töltés végéig.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #56573440 #270 üzenetére

    "A zsúfolt japo városokban hogy sikerült a kei vonalnak megerősödni?"

    Pontosan azért, mert minél kisebb egy jármű, annál alkalmasabb a városi közlekedésre. És annál veszélyesebb is, Lásd a motorizált kerékpárokat.

    Nem kell ahhoz kicsinek lennie a járműnek, hogy letartsa a forgalmat. Rakj ki egy 60-as táblát és 300 méterrel utána egy fixre telepített sebességmérő kamerát. Az autósok fele akkor is fékezni fog a kamera előtt, ha csak ötvennel megy. A kemény mag akkor is fékez, ha már 30-al sem halad a sor.

    Ideális méretű városi autó a smart. Szinte akárhol lehet parkolóhelyet találni. Én a munkahelyemen egy E-UP!-ot használok. Kicsit nagyobb, de még jó méret. Nem dudálnak le az útról. Ha dudálnának is nem az én bajom lenne. Annak van problémája aki dudál, nem nekem.

    Amúgy lényegtelen mennyivel lehet menni a városok bevezető szakaszain. Ha akadályozza valami a közlekedést, akkor gyorsan torlódnak fel a járművek. Alacsony forgalom mellett is lesz olyan autós, amelyik a figyelmen kívül hagyja a nagyobb sebességet megengedő táblákat. A SUV -k többsége divat autó, gyenge motorral, hogy bele férjen a szennyezőanyag kibocsájtási normákba.
    Engem inkább ezek az autók tartanak fel. :DD

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák