-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Csabroncka #6576 üzenetére
"A minőségi dolgok a motorháztető alatt vannak, azt fizeted meg (nagyon). "
Az a baj, hogy amíg sorolni lehet a motorokat amik 80-100.000kmnél már zabálják az olajat, 110-150.000kmnél meg lehet motorfelújításra gyűteni, pedig megvolt rendesen az olajcsere addig miről beszélünk mint minőség motorháztető alatt...?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diablo1984 #6720 üzenetére
Szerintem elírtad az árat. Vagy nagyon durván át akarnak verni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diablo1984 #6722 üzenetére
Nekem 2éve betört első 2008as yarison. SOS kellett de azonnal első helyen ahol volt. Munkadijjal volt 42KFt. És szívtam a fogam... és gondolom első biztonsági és drágább.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diablo1984 #6725 üzenetére
Ez rendben de a 42.000Ft meg a 155.900Ft közt van egy kis difi.
Első keresésre. [link] 30-53ig vannak árak. Érdekelne rászánnék 10percet lenne ez olcsobban is. Csere ára 8-10kft.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
kulcs nélküli yarisom par napja 90%ban nem erzekeli kulcsot.
elem cserelve. van hogy csak kulcsal starthoz erintve indul.
ma lejottunk siofokra hirtelen megjavult ajto nyilik 40mrol azonnal indul kezemet kilincsre rakom nyitja...
kivancsi vagyok hazaerunk ujra "tonkremegy e". mert ha igen akkor vmi interferencia...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Csabroncka #6793 üzenetére
Mondjuk abban speciel sok szubjektív nincs, hogy ha be akar ülni maga mögé akkor beveri a fejét.
Miután beül a feje meg a tetőt súrolja.
..."az emberek többségének az autó egy tárgy, mint a mosógép. Eljuttat a-ból b-be"
Így lenne akkor az emberek többsége venne egy Dacia kalibert. Elvisz A->Bbe.
@gaborbol: Én 4.2t láttam de nem számít mert egy érték soha nem érték. Meg x éve tudjuk hogy fogyaszt egy prius városban.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Csabroncka #6804 üzenetére
"Ez a Toyota nem megbízható már opciót sokan erőltetik"
Én elővettem?
Amúgy hamár akkor legyen konkrét eset a "fejlődésre". Az 1sz-fe, 2sz-fe örökélet +1nap motorok, kaptak olajcserét 500-800.000km után se eszik olajat... van amikor 500.000km+ van az első vízpumpa csere!
Jött az utóda 2005 ill 2008tól az 1KR-FE és 1NR-FE. Szerencsésebbeknek garancia idő alatt már zabálja olajat (1l/1000km), esik szét vízpumpa, klimakompresszor... és gariban végig lehet verni. Sajnos esetek 99%nál 100.000kmnél még nincs meg az 1l/1000km Toyta meg megrántja a vállát.
"és ezt árazzák be a 10-15 éves modellek esetén"
hja madaraknak lehet max eladni....
"igénytelen, primitív belső amit egy német autógyártó kizárt, hogy megtegyen."
sztem belsőben nagyon nagyot fejlődött Toyota. Az más kérdés, hogy ergonomiailai, stilusra ez nem jön be.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Chereiose #6826 üzenetére
A klippben egy tipikus hül*e p*csa van már elnézést. Autószerelő az apja de ő bemegy az első kereskedésbe és vesz egy swiftet annak ellenére, hogy ezt az autószerelő apa nem javasolja, segítene neki....
Eközben a műszempillája miatt izomláza lehet a nyakában....Régi swift ahogy yaris is nagyon jó autó ha karban tartották. Ha nem mindkettő kerülendő. Ami markáns, komoly különbség, hogy a yarisnak van utascellája. Amiben a régi swiftben meghalsz ott yarisból kiszálsz. Ez nagyon nagy difi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Igazából ha Yaris 1el minimálba foglalkoztak nem egy rohadós autó. Ez az első kis toyota ami rendes hot cinkfürdővel, 12év átrozsdásodás garival jött. imo itt vetkőzte le Toyota végleg hogy rohadós japán és vált el végleg a mazda vonaltól.
Yaris 2től viszont foglalkozni kell vele. pl [link]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
pályán óra szerint ~130at tartva hány órakor (klíma miatt) mennyit eszik?
Ez az 5l pályán 130 légkondival nagyon jónak tűnik, yaris ilyenkor 6.8 környékén.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"Elektromos a klíma. Autópályán nem számít bele semmit a fogyasztásba."
Azt az energiát is meg kell termelni nem 0energiával működik....Eléggé tisztában vagyok a hibrid előnyeivel csak Dizz mindha 5l írt volna pálya 130ra aztán meglepett, hogy ennyire jó...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"Pl az M6 dimbes-dombos nagyon sok szintkülönbséggel. Ott mindig sokat eszik a kocsim."
Pont a dimbes dombos tájon lehet legjobban pulse & glideolni és így lehet összehozni kb a legalacsonyabb fogyikat. Főleg hibriddel...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
" Hybrid Assistante szerint egy 128 km-es útból így megtudtam tenni tisztán 17km-t villanyosan és összesen 22-t No fuel állapotban."
Nah ezt lehet pulse and glideal durván feltornászni. 40% no fuel... az már jó. Dimbes domboson felfele megy motor és tölt aksi, lefele motor 0rpm és persze ha aksi teli ha lehet amíg lehet aksiból. persze tempomat kinyírja az egészet simán +0,5 akár 1l is rádobhat.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Csabroncka #6919 üzenetére
Ez nem szeret, nemszeret. Ami gépkönyvbe van írva.
A legbosszabtobb, hogy még a hivatalos Toyota szervizeknél is általános, hogy beleraknak 5W30/5w40et mert az olcsobb nekik és ha nincs más/átmenetileg megengedett. Amikor 0W20 meg 0w16 van előírva.... és ha vmi nem jó a jó japán motorkoknak (de németnek) sem az ez. hibridbekbe is max 0W20. de inkább ami az előírás. 0W16.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Chereiose #6967 üzenetére
mindenképp a régi 2sz-fe motorkodost keresd. kb 2008 végéig jött vele.
uarra kell figyelni mint minden másnál. karbantartott legyen ne 500.000kmről visszapörgetve... komoly törése ne legyen... meg nem értesz hozzá vidd el átnézetni.
Én digit klíma, kulcs nélküli indítost vennék. EXE de kevés van belölle. SOLok manual klímások.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
yaris 2nél fékfoladékot cserélnék, de alig lehet hozzáférni sa betöltő nyíláshoz. Le lehet azt a műanyagot venni ami felette van, mi tartja, hogy?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ide való "dugót" honnan vegyek?
[link]A kocsi alá néztem és hiányoznak. Csak jobb oldalról. Ilyen szivacsa van alatta ami tök tiszta fia sár, piszok nincs rajta, nem vizes... vmikor mostanában szedhették le.
Elég értetlenül állok a dolog elött vki alá mászott és leszedte??? wtf...don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Csabroncka #7140 üzenetére
tudtommal kotelezo mindbe a 6%.
jovore pedig ez kötelezően emelkedik 8%ra
http://blog.holtankoljak.hu/keszulnek-az-olajvallalatok-januari-benzinvaltozasra/
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Csabroncka #7198 üzenetére
sztem ultragáz, hogy a márkaszervizek mindenbe öntik az 5W30at, miközben legtöbb toyota motorba 0W16-0W20 az előírás.
És amikor 80.000kmnél beviszi tulaj, hogy fél liter/1000km eszik elhajtják, hogy az elfogadható. 130-150.000km után már megvan az 1-1.5l/1000km de akkor már nincs gari...
Vannak persze agyonverhetetlen Toyota motorok de nagyja már nem az. Azt kell önteni bele ami előírás és tűlnyomóan váris használatnál véletlenül se megvárni a 15.000kmet....
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Graphics #7448 üzenetére
az egyetlen toyota dizel amit sztem tartos jo azaz ajanlhato. persze sok verzioja van.
de itt is problema ha 10+evig tapostak vegtelen km nem betartott olajcsere...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Csabroncka #7460 üzenetére
Bármit át lehet tolni műszakin. Tényleg bármit.
Elképesztő füstgenerátorok járják az utakat.Euro5 2009től mindegyik dizelben ott a részecskeszürő. Ami 400-600.000Ft és átlagban 150.000 tisztítással 200.000kmet bír. Megadja magát 4-5év után lehet találgatni hány vállalkozás cserélteti és hány kötteti ki.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"és elsődleges a megbízhatóság"
Legalább átnézetted foglaló elött? Vagy csak láttad, hogy szépen ki van takarítva, lemosva és izgalomba leraktad a foglalót? Szervízkönyv vmennyire leelenőrizve? hamár szóba került nemrég DPF volt már cserélve vagy neked fog 400-500ba fájni?
btw a 2.0át nem ismerem de a 2.2es az egyik legproblémásabb Toyota Dizel.
Bocs
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
pont azon filozok, hogy évi max 1hét hóra nem veszek télit akkor lesz HO, gyaloglás, egy nappal késöbb megyünk.
140k a 4gumi + felni + 6év alatt 120 a szerelés meg a tárolás =260k/6= évi 43.000Ft
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Tomi8822 #7606 üzenetére
Az még 2SZ-FE motor lesz sanszosan.
Miből tippesz a motorra? Nekem az erősen fura, hogy 1-2ben fura hang 3-4ben meg nincs fura hang. Ha motor akkor 3-4ben is kéne csinálnia nem?
A gyorsítás mit jelent? Finom gyorsításnál is csinálja vagy csak ha odalépsz neki?Van olyan, hogy 150kkmnél lánccsere érdemes ránézni ettől a hibától függetlenül. Ha meg a lánc kezdett megnyúlni akkor jobb minnél elöbb kiszúrni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Toyotaknal az alap a 15.000km/1év olajcsere periódus, 99% 1ZR-FAEnal is.
Jó motor hírében ál de sztem a 20.000km+os olajcserék kinyírják.
Én igazából nem értem az egészet az olaj filléres dolog ahoz képest mennyibe kerül ha egy szerelőnek hozzá kell nyúlnia, 4L 0w20 9000Ft, minőségi szürő 3000ft. Ha magadnak csinálod 20perc 0Ft. Megvan 12.000Ftból. 30.000kmenként kell még levegőszürő jobb félék 3000Ft/db.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dluinet #7663 üzenetére
Gyári előírást kell tartani.
Ami ezen sokkal túllóg az gigantikus anyagi bukás lesz amikor felújítani cserélni kell a motort, mert 500-600.000km helyett kikönyököl 100-150.000kmnél.
Ami meg sokkal van előírás elött az max annyival jobb, hogy kissebb bukás. És ez végülis lehúzás.pl Nekem most van egy Kia Vengam is. Meg is néztem mennyibe kerül a gyári olaj (2016ig ezt rakták 1.6 MPI (G4FCbe)) [link] Hát nem egy nagy tétel.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dluinet #7668 üzenetére
EUban amit én ismerek ott 15.000km/1év. Ritka esetekben OMMS képes motoroknál 7500km-30000km. 7500-15000kmről még nem hallottam, biztos van ilyen is.
Sehol nem írtam a levegő szürő nem fontos.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dluinet #7675 üzenetére
Szerintem se túl reális Kanada, arrafele elég sok helyen akár hónapig nem ritka a -30C reggelente és hidegebb helyeken a -40C alatti hőmérséklet se hude ritka sött esetenként ez lehet -50C alatt is... Nálunk evvel szembe nem tudom mikor volt utoljára -20C.
btw jópár régi 1szfe/2szfes yarist ismerek ahol még csak nem is szigorúan csak kb tartották az 1év/15.000kmet, ráadásul anno évekig 10W40et raktak bele csak késöbb váltottak 5W30ra és 20évesen túl vannak az 500-600-700.000kmen és 0 olajfogyasztásuk van. Van ami még eredeti vezérléssel láncal fut.
Evvel szembe ott van a hírhedt 1.33as, meg az 1KRFE amibe meg mindegy milyen olajat öntöttél és cserélted 10.000kmenként max annyit érsz el vele, hogy késöbb kell a motorgenerál.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dluinet #7678 üzenetére
Szerintem meg pazarlás.
A táblázat meg muris. Egyérszt gépkönyvekben, hivatlos szervíz előírásban 1kr-fere és 2szfere is 15.000km van megadva sehol nincs severe 7500km.
Másrészt pont ezt a két pldat hoztam fel pldanak. Mindkettőt jól ismerem. 2szfe ha tartod a 15000km/1évet szó szerint örökélet +1nap, 1kr-fe/1nr-feben meg cserélheted benne 5000kmenként is az olajat az se segít rajta.Ha valami lehúzás akkor az meg az 1kr-fe, 1nr-fe
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Azért dőltek be a 30.000kmes olajcserének mert nem értenek hozzá és azt gondolták, hogy a motor gyártója meg igen.
Ezen nem tudom mért kell csodálkozni azt mondták a fodrásznak, hogy 30.000km/2év akkor mit gondoljon?Itt meg sehol se beszéltünk, ajánlottunk 30.000kmes olajcsere periódust. Toyota se max egyes OMMS motoroknál van ilyen opció.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"Rovidtavon diesel es normal benzines is be fog sz*rni..."
Nekem nem ez a a tapsztalatom és nagyon sok konkrét helyről.
Van ami szar és beszar akármit csinálsz és van ami bírja.
pl Édesanya minden reggel úgy indít, hogy Pécs Jakabhegyi út fel. Az 300m fölfele és durva hegyi meredek út. Télen ha hó van max akkor kerül amúgy -10Cben is felcsapat. Megérkezik első munkahely 2-3h után át másik munkahely, majd 1-2h múlva harmadik munkahely. Esetkeg hívás akkor az újabb hdeg indítás. Mind 1-5kmes táv.
És édesanya hírből se ismeri a hidegen nem szabad pörgetni, nem szabad lepadlózni dolgot. Nem megy felfele lepadlozza. Még mindig nem megy felfele akkor visszavált és lepadlozza. Mindezt 250-300 napon egy évben 99%ban hideg motorral.Ezt az 1sz-fes Yaris édesanya 15.000kmenként ha elvitte olajcserére. Én vettem meg 9évesen el lehet képzelni mit kapott 9év alatt.
Aztán 0W20ra váltottam és 0 olajfogyasztással használtam 5évig. (Aztán baleset és totálkár).Yaris klubbos voltam legendás az 1szfe 2szfe motor. Tényleg a legjobb örökélet+1nap japán motorok közt van. Használd rövid távon vagy 140el 4500on pörgetve pályán. 500-600-700.000kmet futott darabok rohangálnak úgy, hogy motort még nem kellett megbontani. Brutál.
Egy 1KR-FEs yaris váltotta. Márkaszervíz 3évig majd én cseréltem benne előírt olajat max 10.000kmenként Édesanya úgynúgy használta. 6évesen 90.000kmnl 500km alatt evett meg 1l olajat, totálkár lett a motor felújítani se lehetett.
És ez nem egyedi eset amikor elkezdtem yaris klubbos toyota szerelőknél kérdezgetni lesújtó volt a vélemény az 1KRFEről, akárhogy cserélgették olajat max 150.000kmnél már gyűteni kell a motorgenerálra.
Azóta lehet Toyota javította a hibáit nem tudom a kb 2005-2008es 1KRFEk ezt tudták.Az 1.33as lehuzógyürű/olajfogyijáról már tudtam, azért nem lett újabb Toyota. Talán le is írtam itt jópár évvel totacar cikk elött.
Most egy IX20van kb 7-8000kmenként kapja az olajcserét. Olyan 60.000kmnél jár. Ugyanazt az elképesztő brutál terhelést kapja mint az elözőek, kiváncsi vagyok meddig huzza. Féktárcsák 30.000kmet bírnak.
Mindegyik autó újonnan lett megvéve. Azért mindig szívó benzin, mert jól tudom mit csinál egy dízel részecskeszürő, DIs dizellel ez a használat. Szerintem 50.000kmet se bírna ki a részecskeszürő 0db regenerációval. Mert max 5kmen nem hiszem lefut egy regeneráció.
(De másik plnek ott az első gen láncos TSI. Hullottak HOk közt. A mostani meg állítólag kifejezetten jól bírja ezt a féle gyűrödést is, csak a részecskeszürő döglik.)
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Én feladtam ezt az egészet. Feleségem még csak vmennyire figyel. pl Indítózás után vár 20sect nem azonnal lepadlozza, de édesanya meghalgat majd következő nap ugyanazt csinálja. Hugom detto. Pedig gyönyörű a BMWjük de amit az kap...
Édesanyánál annyit tudok tenni, hogy cserélem/cseréltetem az olajat előírás szerint 7000-8000km körül. Jövőre 70.000km fele meg váltóban is lesz csere. Ha jól emlékszem ott 90.000km a sürített csere előírása.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Tapasztalatom szerint bármit vállalnak amiért fizetni kell.
És még 3.év után se hülyeség Toyotahoz vinni, van erre akciójuk. [link]
pl az én 2008as yarisomba FIX 22.100Ftért megcsinálják az olaj+olajszürő cserét, ami még nem biznisz de emellé kapsz 1év assistancet ajándékba. Ez így elég jó ajánlat főleg ha magadnak nem tudod megcsinálni az olajcserét.
Amire még figyelj, hogy az előírás szerinti olajat rakják bele cserénél és ne a megengedettet. Jellemzően a 0W20 az ajánlott és 5w30 de akár 5w40 is megengedett.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Amíg garis muszáj. Talán megnyugtat, hogy ha annyi akkor nem is sok, Kia Ceednél első olajcsere 70.000Ft.
Gari lejárta után 4l 0W20 9.000Ft. Gyári szürő kb 3200Ft. Fáradt, hszanált motorolajat én MOL kutaknál szoktam leadni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Venganal csak 50.000Ftt mondtak első olajcserére. Ebbe légszürő még nincs bent. Ha azt is cserélik akkor 70.000Ft.
Én max 5perc alatt cserélek légszürőt és ha megveszem a gyárit akkor az 4.000Ft. Szervíz max 1500Ftt fizethet egy légszürőért.
Simán megvan a 200.000Ft+oss órabér.@Master: Yarisnál is élettartalmot ad meg Toyota. Yaris 1nél ez az élettartam 300-400.000km. Ha egyszer cserélted 100.000km környékén akkor meg örökélet az élettartalma.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Empsepo #7723 üzenetére
kb kizárt de tankold tele.
Ha meg 2nap alatt eltűnik akkor két nap alatt kicsöpög. Nézd végig hol. Ha nagyon x akta szerezz egy garázst aztán ahol viztócsa van ott a probléma. Mondanám, hogy ajtó de azt kiszúrtad volna amikor kinyitod, becsukod és lötyög.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs