-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
Szerintem kifelejtetted pedig fontos, hogy a dizel végig nyomták. Németben 150-160+al, ausztria/mo on is amivel még nem büntetnek. Ezért durva az 5.5es fogyi.
Toyota új hibriddel nagyot alkotott, nincs nagyon elmaradva hatásfokban dizeltől. Durva. Ami miatt többet fog enni az annyi, hogy 1l dízel égetésénél több energia szabadul fell mint 1 liter benzinénél. Evvel nincs mit csinálni fizika.
szerk: video 1.8 hibrid
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Nem 1.8al 1.0al pályáztam évekig.
Nem turbo sima szívóval.
IGO volt 140re beállítva, hogy bemondja a "rosszcsont túl gyorsan mész"t mert különben rendszeresen túlléptem. GPS szerint olyan 150-155fele volt a vége, óra szerint 165-170.Persze előzésnél vissza váltás, hogy 3500 fordulat meglegyen és 6000 környékéig huzattam. Soha nem éreztem kevésnek, alulmotorizáltnak. Eközben megy a sírás az 1.0 turbosoknál, hogy csak 120-130le meg csak 200nm. Az kb duplája mint amit az 1.0am tudott ja és 1600tól végig megvan a 200nm 6000ig. Nem 1600nál 50nm, hogy lepadlozod és 10secig amíg el nem éri a 2500+t nem történik semmi.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"Hogy egy 10 kg/LE-s kocsival lehet közlekedni? Én is évekig közlekedtem ilyennel. Lehet használni egyedül. Aztán beülnek melléd, pár csomag, és vége...."
1.4 szivó benzin IX20al mentünk Gardara 4en fullra pakolva. 90le 1200+kg alapból. A tetőn csomagtartó, box. Azon + benne két surfdeska, 3 vitorla, 2árbóc, két bumm meg ami nem fért be a csomagtartóba, 4személyre azért kell cucc. Sztem nem voltunk messze a megengedett ösztömegtől ami 1710kg.
Végig pályáztunk figyelnem kellett ne menjek 130-140 felett simán bírta az 1.4. Nem éreztem, hogy bárhol vége lenne.
Ellenben a homlokfelület miatt simán behörpintetet a 12+litert....Szóval ez kinek mi. Én jól el vagyok ezekkel a mások szerint rémítően "alul motorzizált" dolgokkal. Soha nem volt olyan bivaly autóm mint az 1.8as hibrid.
más/érdekesség: Egy model 3 kb 20KWt eszik 130nál. Tehát ~27le teljesítmény kell neki, hogy tartani tudja ezt a sebességet.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
0van kiegyenlítő tartályba feltöltöd vezetsz 3 órát majd újra 0víz van benne? Az durva.
Ez szerintem azonnal szerelő. Ilyesmivel pillanatok alatt ki lehet nyírni a motort.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
amig vki markaszervizbe viszi ahol 5w30at raknak bele alapbol addig cikk szerint esely sincs arra hogy ne legyen gond.
marpedig elso 5evben 99% oda viszi.sztem amugy 1.33on es 1krfen a 10.000kmenkent cserelt 0w20 se segit. max kesobb kell generalozni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz pècsimunkás #8046 üzenetére
egy jo turbos konstrukcioval nincs is baj. max 250-400kkm kozt kell egy turbocsere. nem tetel.
ami problema az az ha rossz a motor. es itt az 1.6rol tudjuk hogy ha csereled az oljat szurot orokelet +1nap. az 1.2trol nem tudjuk. ettol meg lehet jo.
es amikor egy motor szar az meg egy szivo 1.33nal is kb totálkár...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
vegul mennyiert hoztad el?
akarmi van az autovasarlas egy kemeny kompromisszum.
mindegyik tipusnak motornak vannak elonyei hatranyai. ha meg nem csak maganak veszi az ember akkor foleg. en sx4et vettem volna 1,4 turboval android autoval. helyette lett venga. mert rovidebb.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Csabroncka #8099 üzenetére
ez mivel jobb mint egy pl eneos pu 0w20? Mert drágábbnak jóval drágább.
amúgy ki gyártja?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dluinet #8116 üzenetére
mondhattam volna más márkát is. Mi a nagy éljen oka? Szakszervizekben évek óta van Toyota csomagolásos 0w20 hogy épp ki a beszállító az x. Régen eneos volt.
A bemondásra vannak meg szabványairól vmi közelebbi?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Nekem is rendszeresen eszembe jut, hogy jobb lett volna s-cross venga helyett. Kevesebbet eszik jóval erősebb motor, android auto....
Ilyenkor mindig eszembe kell juttatnom, hogy fél misivel olsobb volt, halkabb, nincs részecskeszürő, lehet tologatni üléssort.... különben úgy érzem rossz döntés volt. Persze nálam a lelki válságot elviszi feleségem ő akart rövidebbet.Amúgy az rémlik hogy nem akartál nagyon 6fölé menni árban. Amit akartál az meg simán lett volna 7.5 hibridben nem?
Fogyi:
Szerintem te össz átlaggal számoltál. Ott a 2liter difi sztem reális. Persze kérdés milyen környezetben, távokra használod.Pályán kb uannyit eszik. ezek szerint hideg indítás 0-3kmen is hasonlóan eszik.
Ahol durva difi van az a tipikus városi közlekedés. Ott a te 8.5led egyaltalán nem veszélyes. De egy hibrid simán tud ugyanott 5l alatt lenni.Innen az dönti el, hogy megéri e az 1misi difit az az, hogy mennyit mész városban és ennek mekkora része 3km+. Másik oldalon meg beraktad az 1misit map+ba. Kalkulálni egy mennyivel drágább 10-15-20évesen egy hibrid mint egy szivó. és kb ennyi. Ki kell számolni aztán dönteni.
és persze van rengeteg ismeretlen tényező. Mennyi lesz 5év múlva a benzin ára?...szerk: 130nál egy 10km/hs difi meg elég sokat dob. 130helyett 150 yarisnál majdnem +2l
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz MasterDeeJay #8143 üzenetére
"Szóval szerintem azzal az 1.33-asal nincs semmi baj csak rosszul lettek tájékoztatva az emberek."
Tájékoztatva? Az annyi, hogy elmondják vinni kell évente/15.000kmenként.
Aztán beviszi átadja a kulcsot 1h múlva fizet és kész.
Szóval ha az 5w30 a probléma akkor a márkaszervíz hibás alkatrészt rak bele.btw egy nagy kamu a 0W20. 1.33on csak késlelteti a letapadást.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz MasterDeeJay #8150 üzenetére
A lehuzó letapadás egy ~20éves dolog toyotanal.... szóval nem beáll a sorba hanem beállt. De csak bizonyos esetekben. Közbe gyárt még legendásan jó benzineseket... Egy nagy x akta az egész nekem.
Vmi olyasmi ez mint VWnél az első szériás turbosok a bicikliláncal. Vagy Hyundai/Kia vonalon a theta esete... na az mondjuk csúnya.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Gaben92 #8155 üzenetére
Ahogy írtam korábban a 0W20 nem megoldás. (Egyes esetekben (furat eltömődés) vmit segíthet... más esetekben meg ront (gyürű koszosodás, letapadás). De ebbe nem mennék bele.)
Ettől még röhely, hogy elő van írva márkaszervízek de a márkaszervizek szarnak előírásokra. Meg kb szervizek túlnyomó része is.
Én évekig mondtam rakjanak bele 0W20at. Mindig volt nekik sose tették. Végül mailt is küldtem direkte kifényképeztem. Akkor sem. Itt aztán úgy döntöttem, hogy jó akkor csinálom én magamnak.
Végülis köszönöm nekik, rengeteg pénzt sporolnak meg nekem.... ettől még amit csinálnak meg, hogy van pofájuk annyival lerendezni, hogy 0w20 az röhely és sztem simán BTK.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Csabroncka #8179 üzenetére
vmi link erre? jó ebay, ali akármi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"Ha vettem ma egy 7 milliós turbós benzinest, arra mondjuk 200e km után ráköltök 1 millát, és elmegy további 200e km-t."
sztem egy anno 7misiért megvett 200-250-(300)kkmet futott autó valós piaci értéke Golfnál maradva pl kb 1-1.7misit [link]
az, hogy bele kell borítani 1misit az kb GTK. És nincs olyan, hogy nem kell beleborítani ezt akkor se ha vigyáztál rá.
És akkor tényleg beeshet még az is, hogy ráköltöd és kell neki egy generál. vagy DSG probléma, vagy... Ami tipusfüggően dettó elég durva összegbe kerülhet.Még pár év és végképp izgi lesz a használtpiac.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Halkan: Ha én csúsztatok, meg kihagyok akkor te is. Nem 1-1.5öt írtam.
Igen ~10éves néztem 200+kkmel. Reméltem, hogy legalább 10év és 200kkmig nem kell szerelőhöz menni 100k+os költségek miatt. De igazad lehet túl optimista lehetek amúgy is 8évet írtál nem 10et.
Azt se felejtsd el másik oldalon, hogy alkuval nem számoltam. Elég szépet lehet alkudni most is az meg nem fogja feljebb vinni az árukat ha közismert lesz mennyi nyűgje is van ezeknek 200kkm után.Bár lehet tévedek. Még mindig vannak bombabiztos örökélet+1nap autók 10éves korral. Ahogy látom nem drágábbak mint a golf. Bár anno nem is kerültek annyiba.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Semmit. Véletlenül sem.
Amire talán utalni akartam, hogy jelenleg aki használtban gondolkodik lehet kapni 10éves 200.000+kmet futott örökélet+1nap autókat. Amikre utána nem kell rákölteni egy turbó, egy dsg, egy kettőstömegű, egy direktszürő, egy... árát. És a rozsda miatt lesznek GTKk 20-25-30évesen. 10év múlva nem lesz ilyen.
Végülis ez most is adott... első szériás kisturbosok vs egy 2SZFEs yaris. kb uannyiba kerül és hiába tartották mindkettőt karban az egyik elmegy még 400.000kmet simán zizikből a másik meg nagy hagyjuk is.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Nem beszéltem hibridről sehol. Új DI turbósról beszéltem. Hogy is volt a terelek, kihagyok...?
"Azok sem rossz motorok, csak többet kell költeni rájuk.."
Te hoztad az 1misit pldanak. Amikor vki 8-10évesen 200.000kmel megveszi erre számíthat. Nem nagy biznisz lesz. Ehez képest egy ismert régi szívonál nincs ilyen. Megveszi 200.000kmel aztán nem fog tönkremenni ami nincs rajta. De kokszosodni se fog...
és még mindig nem beszélek arról, hogy magának a blokknak kell e esetleg egy generál..."...viszont kevesebbet fogyaszt"
A kevesebbet fogyasztot esete válogatja.. Van amikor vmihez viszonyítva igen. Van amikor nem.
Én mindig legkisebbet bérlek 90%ban ilyeneket kapok: Polo 1.0 TSI, Renalult Clio 0.9TCE... a 130at ezek is simán tartják. Saját tapasztalat alapján pedig semmivel se fogyasztanak jobban mint egy modern fogyasztásra, tartosságra összerakott 10+éves szívó yaris.
Az egy előnyük, hogy stabil a nyomaték görbéjük. Már amikor betölt a trubó mert alatta vmi elképesztően döglöttek.De végeredménybe ha oda kell lépni nem is gyorsulnak jobban. Csak yarissal (is) vissza kell váltani. Ennyi.Ebben a kategóriában semmi előnyük nincs újonnan megvéve. Hátrányuk viszont lesz 8-10évesen használtan megvéve.
Én meg ezt akartam mondani.Az egy tök más kérdés, hogy egy régi 30éve tervezett már piacon se lévő 2.0 szívónak csak hátránya van fogyasztásban, nyomatékban egy 1.5TSIhez képest.
hamár hibridet szóba hoztad 8-10év múlva nem az lesz a baj hibriddel hogy drága fentartani. Hanem, hogy jelenleg az eladások elenyésző része hibrid. Amit tavaly, most nem adtak el az meg nem lesz 8-10év múlva piacon.
Kiváncsi vagyok az idei év hogy fog alakulni. Idén mindenkinek villantania kell és az elsődleges szempont idén nem a nyomaték/lóerő/tartosság lesz hanem a fogyasztás.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"Nincs modern szívó benzin, annak a típusú motornak vége. "
hamár említetted ott a Suzuki 1.2es mocija. Mitől lenne nem modern? Mert tartós és elképesztően keveset fogyaszt? Nem megy hude rosszabbúl mint egy 0.9TCE és talán még jobban is fogyaszt. Tény nem megy 0-100at 8.6alatt de ez pl feleséged zavarja? Akkor mi a turbós előnye? Mert az az 1.2es Suzuki sanszosan túléli az 1.5TSIdet.
btw lesz idén hozzá 48Vs szögegyszerű hibrid rendszer. Hasonló mint az új Golfban.
"Ezzel nem értek egyet a blokk tekintetében..."
Még ez se feltétlen. Egyszerűen nem tudjuk. Van amikor valószínű mert uaz a blokk van 10+éve és csak nem cseszték el avval hogy ráraktak egy csigát, van amikor meg tök új a blokk. Gamma 15éves blokk pár év és kifut helyét átveszi a pl kappa. Amiről nem tudjuk mennyit fog bírni. Az tudjuk viszont, hogy sem a DI, se a turbó nem segített gammanak...
"cserébe azonos lökettérfogat esetén azért lényegesen erősebb a turbós."
Azonos lökettérfogat esetén nincs fogyi előnye a turbósnak. Ami az előnye, hogy ha kell van + teljesítményed. Vagy és ez most a gyártóknak a fontosabb uazt a teljesítményt tudja kissebb CCMből. Ekkor eszik kevesebbet. Gondolj bele plda kedvéért, hogy dugóba állva mennyit eszik egy kis blokk percenként és mennyit egy nagyobb. AFRnek ugy kb fixnek kell lennie.
"Ez a jövő, tök más lesz az autópiac..."
Ez lett volna a mondandom lényege. Hogy az lesz, hogy első vásárló bár kifizeti amennyivel többe kerül a "turbos" de vmennyit visszakap belölle élmény+fogyasztásban. De a vásárló aki 8-10éves autót fog nézni 2-4év+ múlva annak csúnya dolgok szakadhatnak a nyakába.
Dizellnek lehet lesz reneszánsza. Az, hogy azonos teljesítmény/nm mellett pl 15grammal kevesebbet pufog ki nagyon nagy előny. 15*95= 1500eur. kb ennyivel kerül többe egy dízel.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"az akkút feltettem tölteni"
sztem itt lesz a probléma gyökere. De ha égett szag volt és nem éretsz hozzá nagyon nincs min gondolkodni kockáztatni sztem is szerelő.
Amúgy mért vetted ki akut tölteni? Ha mentél vele egy 20kmet az ha nem volt totál lemerítve tuti teljesen feltölti.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
1.2 hibridként annyit változott tudtommal, hogy kapott egy nagyobb alternatort, meg egy 1kws aksit. Nem lesz olyan nagy gond ha bármelyik tönkremegy.
Evvel nem tudom mi a problémád, kocsik nagyja kmek nagyját városban futja. Ahol kijöhet a kis ccm+trubo előnye.
"15 grammal kevesebbet pufog ki, csak éppen miből?"
CO2. Ami gyakorlatilag egyenesen arányos a fogyival. 15gramm nagyon sokat számít 2020 jan1től.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"Ja, "csak" ennyit... plusz hibaforrás, plusz költség a javításban. Erről beszélek."
Mivel már alapból van max itt nagyobb így olyan nagy +hibaforrásnak én nem tartom. Vagy talán a te autódon nincs?
Szerintem egy elég elegáns megoldás ami valós fogyi csökkenést hoz minimális +költséggel.Én így látom.
"Értem, tehát a dízel kevésbé káros, a tudósok meg hülyék..."
Itt azért sok lett. Nem értesz hozzá és belebeszélsz. Nem arról van szó a tudosok hülyék vagy a dízel kevésbé káros. Arról van szó hogy azonos autó, felhasználás mellett a dizel 15-20 grammal kevesebb CO2t pöfög ki. És ez 2020tól nagyon nagyon sokat számít. Ennyit mondtam, nem azt, hogy a tudosok hülyék vagy kevésbé káros.
Én nem látom, hogy érvelnél. Jellemzően nem érted meg amit írok belemagyarázol vmit ami nincs ott ls utána még te jösz scopozással. Ld pl feljebb. Nem érted miről beszélek, belemagyarázol vmit amit nem mondtam és neked áll feljebb. grat.
"Az eredeti állításaim tartom, miszerint nem rosszabbak vagy kevésbé megbízhatóak a mai motorok, mint a régiek"
Én meg azt látom kikönyököl a részecskeszürő 3évesen! 60.000kmnél!, újabb check engine 5évesen 100.000kmnél..... és visszasírja a 20éves szívóját mert annak nem ártott az, hogy 99%ban 3-8km megy városban. Max a végén 400.000km után csipegette az olajat.
Ezek az új motorok meg ezt nem bírják. És nekem nem jut eszembe egy DPF/DI/turbos se amire azt tudnám mondani, hogy bírja. Jah nem kevésbé megbízható, meg nem kevésbé költséges a fentartása. Aha.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"De ugyanakkor arra is volt nem egy példa a jelek szerint, amikor garanciaidőn belül, gyári szervízbe hordott némelyik 1ZZ motoros Toyota 100e km alatt elkezdte enni az olajat. Ezt nem lehet félrelökni annyival, hogy a gonosz gazdi ellógta az olajcserét."
Erre volt extended waranty. 3 helyett 8éves korig ingyen javította Toyota. Rengeteg ave van ami úgy is volt hirdetve, hogy toyota javította sött motort cserélt benne. Hasonló a probléma az 1.33hoz.
Amúgy vettél egy 1.6os toyotat... ami nem megy úgy mint egy turbos, nem is fogyaszt annyira jól, annyira nem is volt olcsó és annyira nem is kényelmes.... mért vetted? Tartossága miatt? Mert ott pont sztem vírat az 1.6. vigyázol rá cseréled a 0W20at jó esélyed van arra, hogy 500.000km+ig nem lesz vele baj.
Mondjuk ilyeneket nem lenne szabad neked írnom... most majd gondolkozol, hogy mi mással jártál volna jobban.szerk: Első keresés. [link]
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
csak mint érdekesség, sokan nem tudnak róla ahogy látom videó készítője sem. A VVTInek szokott lenni egy külön kis szürője. Ha ilyen eset áll fenn, hogy ennyire mocskos, darabos azt is érdemes lenne tisztítani vagy cserélni mert az is tömve lesz oil sluggal. [link]
@rob210 ehez nem kell autószerelőnek lenni. Sztem senki se gondolta itt, hogy kizárólagosan elektronikusan megy az állítása. Illetve nem tudom elképzelni.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diablo1984 #8294 üzenetére
légszürő mitől lett ilyen?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diablo1984 #8298 üzenetére
Nem akartam mondani, hogy ez mindha olajos lenne... lehet vmi fekete poros, szénbányás helyen jársz vagy tudomisén.
Ennyitől nem fogy az olaj. Gondolj bele ha 1dl fogyna/lenne rajta amit kb nem veszel észre akkor tisztta olaj lenne szürő.... ez meg annyira tuti nem.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diablo1984 #8300 üzenetére
nemrég volt egy nagyobb köröm amikor pár tipusra szükítve használt autókat néztem. Magyar használt nagyon nem volt mind külföldi.
Gyors átnézéssel motorral kapcsolatban mit tudok megnézni?
ha volt szervízkönyv mikori utolsó bejegyzés. Utána olaj/légszürő állapot. Az esetek 70%ban itt elbukott az egész. Volt amikor hasonló koromfekete légszürőt találtam. Tippre szénbányában élt vagy 80.000km+el korábban lett cserélve.
Olaj nivo 1/3nál. Miközben 2000kmel korábban volt olajcsere. vagy olaj nivo minimum alatt. vagy olaj nivo felénél és olyan korom hogy olyat még nem láttam.Eközben ment a duma, hogy normális, hogy a kinézett 100.000futott szívó megeszik ~1l olajat 2000km alatt. Hát nem. K*ra nem normális.
Persze voltak a kiglancolt darabok. Nagyon változatos okból mind bukott. Egy kettőnél jutottam el a na akkor szervíz autószerelő átnézni biztos nem volt törve mert ha igen és nekem 20.000be kerül mérges leszek jött a hát őőő vagy a vigyem csak aztán autószerelő megemelte 10perc után mutatta hol volt csúnyán törve... hálisten nem kérte el érte a megbeszélt 20kt.
Lehet nekem jött szembe a szemét mind külföldi volt, de 10ből 8 szívás ha megveszem. Kettő csak akkor ha komolyan csattanok és megnyaklik.
A legkeményebb, hogy pár hónap múlva a tényleg legkehésebb darabok se voltak már fenn hahun...
szerk: ja 2-3misi közt venga/ix20 volt a csapásirány. Szóval nem a 800ks kategória....
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz theuprising #8302 üzenetére
én meghirdetném hahun 400ért aztán ha nem viszik el pl 2hónap alatt lejjebb rakod az árát.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diablo1984 #8303 üzenetére
milyen motor van yarisban?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diablo1984 #8307 üzenetére
hát őőő szeintem az a toyota egyik szégyene. Párszor kifejtettem már a véleményem... [link]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diablo1984 #8309 üzenetére
1szfe + 2szfe kezd legenda lenni. Olyan van nekem.
Ha az ember kifog egy ami megkapta olajcserét meg kell venni. 10-12 évesen mondjuk 1misi. Nem 4+. És a köv 10év 300.000kmben motorikusan (is) kevesebb baj lesz vele mint az pl új 3hengeres 1krfevel. Ez a durva.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz titetoyz #8315 üzenetére
Eddig E5öst raktál bele és tönkrement? Ha nem nem hiszem... de ha tutira akarsz menni akkor préium. Ez van.
Nem úgy volt cseréled? Napi 100kmre vmi ultra kis fogyasztású kéne....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Újabban már kb csak a kemény fékezés, vészfék ami nem táplál vissza. Ez probléma is mert aki ilyet nem csinál ott kb végtelenségig nincs cserélve a "vészfék".
Gyorsításra meg elektromosaknál az energia fogyi nem urgik úgy mint belsőégésüeknél.
A Leafos vszeg nem ezért töttyögött. Ha igen nem sporolt vele annyit mint egy benzines. Főleg, hogy 500-800Ftból megy 100kmet és nem 2800-4000ftból.Benzinesnél ennél sokkal többet lehet sporolni.
Sebességhatárokat betarva ha "előrelátóan" vezetsz. Amikor gurulni kell hagyod gurulni, amikor motorfékezni célszerű akkor motorfékezel, országúton nem mész 130al, híg olajat raksz, keréknyomás min az előirt értéken...don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
van egy harmadik lehetőség. Pont akkor elvakította a nap, megfájdult a hasa... Pont akkor/nemrég történt.
Analógiának olyan mint a féktávolság. Tök8 mért satuzott. Ha azt mondja látott egy nyuszit ami kiugrott elé és azért (de már elfutott) vagy azt hitte vki le akar lépni járdáról, vagy furán ment azt hitte rámegy útra, vagy... tök8 milyen baromság. Aki nem tartott féktávolságot az lesz a hibás.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
2008as yarsiba régi 1.3as (2szfe) motorú autóba milyen hütőfolyadék kell?
(Azt ovastam, hogy a "red" és a "pink" csereszabatos és ha anno ebbe az autóba még redet is írtak de akkor is pinket rakjak mert akkor nem kell 2-3évente cserélnem.)
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
2023as még nem az új gen CHR hez gépkönyvet/linket tudna vki adni?
közbe megtaláltam, hogy 0W16 API SP kell bele. Viszont ACEA nem volt megadva.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #19926 üzenetére
Hátha mást is érint. ~2001-2004tól a pink HOAT az ajánlott hűtőfolyadék Toyotakba. Reddel kompatibilis annyi hogy jóval tovább bírja.
A gyári toyota hütőfolyadéék kvázi aranyárban van 5000ft+ litere a pre mixednek. Én vszeg mannoil AF12+t fogok rakni a 2007es yarisomba [link] ebből 4 liter 2500Ft.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz sakal83 #19880 üzenetére
Én toyotanal(VW, Renault, BMW) azt láttam, hogy vannak motorjaik amik tartósak meg vannak amik szarok. Benzinesnél ilyen a régi 1szfe/2szfe vs 1krfe 1nrfe. Az elöbbi kettőnél ha időben cserélték az olajat, szűrőket, gyertyát... általános hogy 500.000km után nem eszik olajat még 0W20at sem (5W30 az előírás) sött akár gyári a vezérlés az utobbi kettőt meg hiába dédelgeted cseréled az olajat idő elött akkor is 200.000kmnél már túlnyomó részt csipegeti majd erősen eszi az olajat.
Dizelnél tipikus plda az 1.4 vs 2.0/2.2 d4d.Az új motorokról fogalmam sincs, az 1.8as CHRre én adtam az áment az egy kifort atkinsonnak tűnik, nincs direkt befecskendezés, kokszosodás. A Toyota CVTk megbízhatóak bár használat miatt fog kapni 60-100kkm közt olajcserét.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz polonic #19949 üzenetére
6db márkaszervizre 250.000Ft = 41.000Ft/szervíz
Gondolom a szokásos olajcsere+fékfolyadékcsere lehet benne ennél többre már nagyon olcsó lenne.
És kapsz még +ba 1év assistancet (10-20K körül van amúgy)
És hibridnél garit is ad!Kia/Hyudani vonalon ez 400-500.000Ft+ lenne úgy, hogy nem jár hozzá 1 év ingyen assistance meg +garit se ad.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz polonic #19955 üzenetére
4+nál hálisten fix munkadíjak vannak meg lehet nézni előre [link] éves karbantartás így hogy ad assistancet+hibridnél garit kifejezetten olcsó.
A többi viszont márkaszervizes ár...Persze mindent összevetve a legolcsobb ha magának csinálja az ember. Úgy egy olaj+olajszürőcsere ~6.000Ft a yarisomba.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz KubanitoS #19972 üzenetére
Be kell próbálkozni de erős a gyanum, hogy parasztvakítás.
Ha jól sejtem céges vonalon még megy az, hogy tipusfüggően 8-20%ot engednek. 20% a kifutó CHRből volt.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Tom1939 #19976 üzenetére
Kinézett CHR kifutó modellre magánszemélyként 1misit ~8.5% kedvezményt adtak. Ez fenn is volt honlapon ennél többet akárhogy próbáltam nem tudtam kialkudni. Cégeként azonnal 2misi+t 19.5% és kis beszélgetés után még kiegészítőt. Durva difi.
Nekünk cégesként jobban megérte.RAV4re érdeklődtem ott 800K volt a honalpon és nem tudtam többet belealudni. Cégesként 1.5misit azonnal adták és detto nem sikerült többet kiharcolni.
Corolla Crossból érdemben nem engedtek. Amit kinéztem az 13misi+ volt. Viszont nagyon nehéz volt indokolni az árdifit egy scrosshoz képest amibe 5misivel olcsobban panorámatető is volt, 13+misiért corolla crossba meg nem. Végül magamnak nem vettem semmit.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Microsoft Outlook topic
- Videós, mozgóképes topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Ukrajnai háború
- Autós topik
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend Bordó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- profi traffipax védelem és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest