-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
thyeby
őstag
válasz petakpa1 #343 üzenetére
Ne vidd Te azt a klímát sehova!
Úgy hűt az, ahogyan kell. Az én corollám négy éves, és már újkorában is így működött, meg most is. Egyszerűen arról van szó, hogy 35 fok van, nem 25. A toyota ilyenkor ilyen. Meglátod, ha lehűl a levegő 30 fok alá, ismét elégedett leszel.
Menj csak Dubrovnikba.
A szűrőt viszont érdemes minden évben szigorúan újra cserélni. A bacik miatt. Magad is kicserélheted - a kesztyűtartó mögött van, de én nem xarakodok vele, a szervíz gyorsan és olcsón kicseréli. (Vannak ezek a klímatisztító spay-k. Azzal a járatokat illik tisztítani, nem a szűrőt.)
Más:
Ha alapos szakember nyúl a klímaberendezésedhez, az munkadíjat is alaposan fog kérni. Ha viszont olcsón megszámítják, nna, onnantól kezdve fog csak igazán meggyűlni a bajod a klímáddal.
Megint más:
Ha egy klímából elszökik a nyomás, akkor az autópályán se lesz nyomás. Persze, igazad van abban, hogy a fordulat magasabb, de akkor már autópályán sem fog lefagyni a lábad. (azt egyébként én is nehezményezem, hogy valahogy úgy pörgeti lent a levegőt, hogy fáj a bokámnak)
S mégvalamit:
Télen is érdemes havonta tíz másodpercre bekapcsolni a klímát, hogy a szimeringek ne tudjanak kiszáradni, kifáradni.Több fa van, mint asztalos!
-
-
thyeby
őstag
"hany BAR kell a gumikba? "
Általában 2,2 és 2,5 között fújjuk a gumit. (én 2,2-t szeretek télen, nyáron) Ha keményebb, akkor simábban fut autópályán, kisebb a fogyasztás, ám nem tapad olyan jól - pláne esőben.S mégvalamit: Ha tartósan gyorsan mégy (pl autobahn), számolni kell azzal, hogy melegszik, és megnő a nyomás. (Egy ismerősöm keményen szerette, és párezer km alatt defekt defekt után barum gumikkal)
"Ebben a modellben van e ABS?"
Nagyon egyszerű megnézni: Legalább hatvannál kétlábbal ráugrasz a fékre. Ha elkezd a fékpedál rezegni a talpad alatt, akkor van ABS. Ha nem rezeg, akkor még ha van is, hát nem működik.
Több fa van, mint asztalos!
-
thyeby
őstag
válasz petakpa1 #357 üzenetére
"de a polirozás nem vékonyítja el a festéket?"
Nem. Az egy plusz réteget hord fel rá. Ha még frankó a fényezésed, akkor nehogy összemaszatold valami ócsó xarral, mert úgy valóban sipákolhatsz. A jó polír után sokáig még csak nem is koszolódik a kocsi. Én átpingáltam már egy éves korában is. (az egy kemény délután!)
Ha kéred, leszaladok a műhelybe, megnézni, mi a csudával kentem. Közismert neve van, de nem akar beugrani, h mi is az. Úgy emlékszem 2 rugó egy kis flakon.Több fa van, mint asztalos!
-
thyeby
őstag
válasz gaborbol #362 üzenetére
Több helyen is olvastam már, h a polírozás elkoptatja a lakkot, majd a festéket.
Ez egy tévhit.
Többféle polírozási eljárás létezik, és valóban van olyan, amikor lekopik a festék is.
Tudni kell azonban, hogy a helyes polírozás nem koptat le semmit. Az egy plusz réteget visz a felületre, ami a mikron méretű karcolásokat kitöltve egy filmet képez a lakkon. Létezik olyan eljárás is, ami komolyabb karcolásokat is (ha még nem lett átkarcolva a festék a réteg teljes vastagságában) "eltüntet" (Pl 3M I, II, és III polírpasztája). Ez valóban koptatja a felületet. (számozásának megfelelő intenzitással)
Polírozáskor gyakorlatilag a polírozógép a lúdas a kopásért. (az is elsősorban az éleknél, ahol nem oszlik a nyomás a teljes korong felületén szét, hanem az élre koncentrálódik). Mert gyakori jelenség, hogy a már kész felületen még sokáig (nemritkán odanyomva) dolgoztatják a gépet. (biztosan azért, hogy legyen sokkal jobban kész)Ha valaki nem rest kézzel polírozni, annak nemigen fog se a lakk, se a festék lekopni. (Még a rongy se, amivel dörzsikél!)
Több fa van, mint asztalos!
-
-
thyeby
őstag
-
thyeby
őstag
hogy ezzel is megéri bizniszelni - megáll az eszem...
Nekem lelopták hátulról még újkorában, de ha ingyen kapok másikat, se teszem fel. Hogy aztán baró süldők mégjobban összekarmolásszák csavarhúzóval a fényezést egy szirszar embléma miatt? Meg mosni is nehezebb az embléma környékét. A kocsi meg pont úgy gurul nélküle is, mint vele.
Ha a szalon árulna embléma nélküli kocsit is, én külön felárat fizetnék ezért az "extráért".Több fa van, mint asztalos!
-
thyeby
őstag
Kromofág, aztán alu polírpaszta, és pöröghet rajta a merinói filc. A kromofágot alaposan mosd le a munka végeztével, mert az új festékeddel is kitol - no és gumikesztyűben dolgozz, kézmosás előtt fel ne húzd a flitymát, mert ha meghallják a hangod, szerződtetni akarnak szopránnak az operába.
Persze a homokfúvás is jó, de ahhoz olyan szaki kell, aki nagyobb kádban fluidizál inkább. Az már felér a polírral is egyben.
[ Szerkesztve ]
Több fa van, mint asztalos!
-
thyeby
őstag
válasz Winner_hun #404 üzenetére
Mit tudjon egy komresszor, ha fújni akarom vele a homokot? (nekem úgy 120 literes tartállyal egy home-made teherautó kompresszorra épített herkentyűm van - nyolc bár-ig már felnyomattam, de tovább nem mertem, pedig szerintem tudna akár 12-t is)
És mekkora csövön érdemes kiengedni a levegőt?Több fa van, mint asztalos!
-
thyeby
őstag
válasz Winner_hun #404 üzenetére
Mi a körösztannyjuk valagát akarnak félóra munkáért 15 rugót?
Abnormálék 40 milliós CNC gép bérmunkájáért kérnek óránként 12 ezret. Dobják ki azt a CNC-t, és vegyenek a sivatagból homokot, mert abban nagyobb üzlet van!
Több fa van, mint asztalos!
-
thyeby
őstag
válasz Winner_hun #417 üzenetére
Arra tippeltem én is, h 10 bar elég lesz, inkább a levegőmennyiségen van a hangsúly szerintem, és a jól eltalált fúvókaméreteken, ill. azok elhelyezkedésén a kádban.
A küldött linkhez hasonlót már többet is megnézegettem, de nem nagyon lehet leszedni belőle, h mik a fontosabb műszaki paraméterek.
Egy ilyen szerkezet meglátásom szerint rém egyszerű, és ehhez képest baromi drága. Úgy gondolom, érdemes lesz vele ithon bajolnom inkább.Arra gondoltam, h lehetne néhány esetben a fát is csiszolni vele. Nemritkán csak az a baj, hogy jó a felületem, csak szőrös. (A pálcákat pl nem én húzom, és van, akitől úgy kapom meg, h csiszolást kíván. Nna, ez mehetne a homokkádba sztem, és pillanatok alatt meg lenne borotválva, meg vannak nehezen hozzáférhető helyek, amit szintén utólérne a homok.)
Több fa van, mint asztalos!
-
thyeby
őstag
válasz Winner_hun #418 üzenetére
Igen, néztem én is a homok árakat. Jó drága.
De:
1 - purhintés az, h hányszor ment fel a homok ára! Egyszer feltöltöd a kádat, és kész. Annak nincs vesztesége. Ha mégis van, akkor azt nyelje be az, aki fújja. Ne borítsa ki a helyéről, üzem közben meg fedje be rendesen. Persze, belekerül a festék, a rozsda, de ha valaki ezt nem tudja szűrni, ülepíteni, szétválasztani, annak nincs sok a tarsolyában. A festék simán fennmarad a vízen, a rozsda meg hozzáragad még egy egyszerű hűtőmágneshez is. Az pedig, h más nemesfém kerül bele, szerintem nem ront annyit a homok minőségén, h ezért kukorékolni kelljen, és csillagászati összeget kérni, ugyanis kis százalékban szennyez csak.
2 - Nem hiszem, h a homok minőségét akkora hókuszpókusz a természetben megtalálni. Lényeg, h magas kvarctartalmú, homogén anyag legyen kívánt szemcsemérettel. Ilyen pl a tiszahomok, dunahomok, de homokbányákból is nyerhetünk jó anyagot, vagy a szögedi lösz is lehet finom alapanyag. Másik dolog, h a homok a használattól finomodik, és egyre homogénebb lesz.Na, majd ha beleásom magam, beszámolok róla, milyen tapasztalataim vannak.
Az, h a műgyantát nem választja le rendesen a homok a fémről, szerintem is csak szédítés. Akkor gyakorlatilag tegyem rendbe a felnimet magamnak otthon, de utána vigyem el nekik, hogy megkopaszthassanak?
Több fa van, mint asztalos!
-
thyeby
őstag
válasz róbert gida #423 üzenetére
Nehéz jó választ adni erre.
Ha találsz bontóban fiatal corollából, és tudsz igen jókezű szakit, aki beszereli, akkor harmad, negyedáron megúszhatod.
Ha meg elviszed a szervízbe, hogy kérsz egy gyárit, hát ne arra számíts, h annyiba fog kerülni, mint újkorában a klímafelár. Fognak kérni navazze, hát mostjutotteszedbe felárat is...
Azért érdeklődj rájuk mindenek előtt egy árajánlat erejéig. Kiindulási alapnak mindenképp megéri a telefonköltséget.Több fa van, mint asztalos!
-
thyeby
őstag
válasz róbert gida #426 üzenetére
Várj vele januárig!
Egyrészt akkor jeges az út, sok autó törik, másrészt pedig egy bontósnak se fog remegni a szája széle, ha felajánlod a kikiáltási ár négyzetgyökét érte.Több fa van, mint asztalos!