-
Fototrend
Tőzsde és gazdaság:
Hasznos információk az összefoglalóban!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ngaba
aktív tag
válasz HussarF #2574 üzenetére
Szerintem kábé nyilvánvaló, hogy leszóltak fentről, hogy több kamatemelést ne. (Persze mivel Matolcsy magára vállalta, ezért vehetjük úgy, hogy az ő ötlete volt.) Bejelenteni mondjuk lehet, hogy nem kellett volna...
Egyébként szerintem nagyon régóta az van a magyar gazdaságpolitikában, amit Nagy Márton akar. (Szerk.: 6 éve írt ilyen cikket róla az Index: https://index.hu/gazdasag/bankesbiztositas/2017/03/20/nagy_marton_mnb_karrier/)[ Szerkesztve ]
-
stingy2
senior tag
válasz HussarF #2574 üzenetére
"Az meg a sokmilliókat vesztő spekulánsokat nem vigasztalja meg, hogy az MNB mekkora veszteséget halmozott fel."- jaaaj, ne má... most te tényleg azt gondolod, ez úgy működik, hogy betol vki HUF shortba csomó pénzt, aztán ha nem jön be, akkor előkapja a zsepit és pityereg? Sztem az MNB veszteség jobban fáj Marinéninek a falusi kisboltban vásárolva (infla + nemlétező megszorítások ugye), mint S.Gyuribának, aki a többi "spekulációján" rég behozta azt a mínuszt, amit Mató miatt elszenvedett.
#2581Drizzt Varga nem lesz, neki van agya, és még használja is néha. Én is inkább Mártonkára tippelnék. Potrohos az arrogáns hülyéket díjazza
[ Szerkesztve ]
INTJ
-
stingy2
senior tag
válasz HussarF #2582 üzenetére
Ok, és akkor mi van? Egyetlen, hogy a te szóhasználatoddal éljek: "spekuláns" sem fogja a tőkéje jelentős részét egy HUF shortra feltenni. Ez ált. játékpénz, még ha egyszerű földi halandónak soknak is tűnik. Én is csinálok néha olyat, hogy pár ezer $-t feldobok vmi részvényre, ami előtt ált. 2 út áll: vagy sokszoroz és apró pénzzel rommá keresem magam (persze a befektetéshez, és nem az össz. tőkémhez képest), vagy jön a chapter 11
A nagyok ezt sokmillió $-ral csinálják. Gondolod, hogy a pozíció felvételekor a "buta spex." nem gondolta át, hogy mi van, ha az MNB emel? Ne legyél már naív...
A varázsszó: kockázatkezelés.
Na, ez nem volt a féleszű MNB-nél. Amíg szaladt a szekér, addig a nyereségük elvesztette közpénz jellegét (ugye megvan?) meg olyan nyereséget mutattak ki papíron, ami nem is létezett, most meg hogy beütött a krach, majd az adófizetők pénzén húzzák ki a "céget" a gödörből. És Gyuribá már rég más célpontra koncentrál, mikor Marinéni még mindig az ár stoppos farhátat eszi, mert nem lesz pénze másra...Ezen amúgy jót mosolyogtam: " nem féli meglépni ezt az MNB, akkor sem, ha sokba kerül neki.". Nem, nem az MNB-nek fog sokba kerülni, hanem nekünk. Más f..-val a csalánt tipikus esete.
[ Szerkesztve ]
INTJ
-
julius666
addikt
válasz HussarF #2582 üzenetére
Így van, illetve azt se felejtsük el, hogy a külső körülmények jelentősen változtak az energiahordozók árának beszakadása miatt, egy igencsak jelentős forint gyengítő tényező kiesett.
Az más kérdés, hogy a belső fundamentumok inkább csak romlottak azóta, szóval ha eltűnik a világgazdaságból hátszél, vagy akár újra szembeszélbe fordul akkor semmivel se fogunk jobban állni, mint tavaly. Államháztartási hiány folyamatosan száll el, gazdaság stagnál/zsugorodik, EU pénzek továbbra se jönnek (kormány már kommunikáció szintjén is kezdi elengedni a dolgot ráadásul). Jó kérdés MNB erős forint mellett rendesen betankolt-e devizából, vagy ugyanúgy nem lesz miből forintot vásárolni ha égni kezd a ház.
Egyébként szerintem kicsit túl sok szó esik az irányadó kamatról, nyilván a forint árfolyamára jelentős hatása volt, de "piaci alapon" is jelentős a hozamesés. A 10 éves hozam pl. már egyáltalán nem mondható különösebben magasnak historikusan: [link]
Én személy szerint DCA-zok is kifelé a tavaly ősszel spekulatív céllal vett hosszabb (5-10 éves) forint kötvényeimből. PMÁP 1-2 éves távon várakozásaim szerint jobban hoz ezeknél, beszálló meg lesz még legalább ilyen jó ha mégis hosszú magyar kötvényt szeretnék. Csak a spread ne lenne ilyen nagy.
-
Vesa
veterán
válasz HussarF #2574 üzenetére
Persze-persze, mindig valaki más a hibás...13 éve ez megy. Hibás a tanár, a rokkant nyugdíjas, az orvos, a kutató, az MNB elnöke, a mindenki...Pedig nem lenne nehéz összerakni, hogy egy one man show-ban működtetett rendeleti diktatúrában a király dönt kb. mindenről IS.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Celithrandi
addikt
válasz HussarF #2927 üzenetére
Lényegtelen, mindent leírtam. A tőkeáttét meg gondolom tudod hogy nem jelent semmit ha megvan mögötte a szükséges fedezeted. A különbség annyi hogy ha magas az áttét a fedezet nagy részét tárolhatod.külső számlán pl banki lekötésben, így nem kell a trade cégnél tartani és még egy kis kamatot is hoz. A kockázat pedig értelem szerűen attól függ hogy mekkora kockázatot vállalsz és mekkora háttértőkéd tartozik egy adott összegű pozícióhoz. De úgy gondolnám ez a tőkeáttétes kereskedés első szabálya amivel megismerkedik mindenki.
i9 14900K, MSI Z790 Tomahawk MAX, ARCTIC LFIII 420, MSI 4090, GSkill DDR5 7600Mhz, Patriot VIPER VP4300 Lite 4TB, Lian Li LANCOOL III, LG 34GN850-B, Optoma UHZ66
-
attiati
veterán
válasz HussarF #3002 üzenetére
Már áttértünk a helyes állításra
Miszerint: az élelmiszeriparban a feldolgozó cégek extraprofitra tesznek szert.Hogy lehet, hogy a termelő -> feldolgozó -> kisker láncolatban a feldolgozó cégek extraprofitra tesznek szert tartósan, miközben a kiskerek profitja csökken?
(Ezek szerint nagyon rossz a kiskerek érdekérvényesítő képessége.)Pick/Kométa profitja csökkent és ők a feldolgozóiparban tevékenykednek. Random választottam őket.
MNB miért csak egyetlen negyedévre közölt feldolgozóipari profit statisztikát (se előtte, se utána) --- lehet, hogy egyszeri hatás volt?
-
attiati
veterán
válasz HussarF #3014 üzenetére
Vettem a fáradságot és utánajártam.
Neked és a független forrásból tájékozódni szerető embereknek jeleztem vele, hogy Pogátsa:
a) hülyeséget mond és/vagy
b) nem függetlenEsélyes a Bé bé bé bé.
Semmi szükség írogatni neki, pontosan tudja, hogy mit és miért mond.[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
válasz HussarF #3014 üzenetére
mea cupla
[2022-ben nagyot kaszált néhány hazai élelmiszergyártó, ezért is szállhattak el az élelmiszerárak]
Ezt benéztem, ugyanis két húsipari céget választottam véletlenszerűen, de a húsiparban pont nem volt profit növekedés.
"Az üzemi tevékenység eredménye 56 százalékkal nőtt 2022-ben,... 228 milliárd forintról (2021-es adat), 348 milliárd forintra. Ha összevetjük a bevételt és az eredményt, azért az is látható, hogy a szektor jövedelmezősége igen alacsony maradt."
Árnyalja a képet, hogy a 120 mrd növekményből egy növényolaji cég egyedül elvitt 30 mrd-ot.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
-
julius666
addikt
válasz HussarF #3513 üzenetére
Miért, egyéb társadalmakra van komolyabb rálátásod? Kínában pl. már tisztán demográfiai alapon nem jut az alsó X% férfinak nő, mivel az egykézés korszakában a családok jellemzően a fiú gyerekeket "tartották meg". Erre jön rá még extrán, hogy brutálisan anyagiasak ha párkapcsolatról van szó. A régi hagyományok (hozomány pl.) még nem koptak ki, viszont jól átszőtte a modern újgazdag kivagyiság. Az ingatlanpiacuk elszállásának is ez volt az egyik motorja, értelmes saját ingatlan nélkül férfiként egyedül maradsz gyakorlatilag. Csak ha már elidegenedésről beszélünk...
-
julius666
addikt
válasz HussarF #3515 üzenetére
Ha ezekre a roleplaying AI chatbotokra gondolsz, tippre ezeket ilyen kis noname startupok fogják tolni, ezek közül nem sok cég fog tőzsdére kerülni, pláne nem az igazi növekedési szakaszban. Ezt a sztorit leginkább az egész AI témával együtt tudnád megvenni, azaz az AI modelleket futtató felhős szolgáltatásokra, hardvergyártásra rárepülni. Bár azon belül meg valszeg eltörpül az ilyen poreszra felhasználás.
-
veterán
-
julius666
addikt
válasz HussarF #3519 üzenetére
Én se azt mondtam hogy a pornóiparban ne lenne pénz, csak hogy nem fogod tudni megvenni a cégek többségét tőzsdén (ha már OnlyFans, az is privát cég...).
AI chatbot fingósappot írni nagyon-nagyon nem nagy kaland, ha lenne rá pár szabad hetem lehet egy alapabbat össze tudnék dobni én is. (Nem pont ez a téma, de pl.: [link] ). Meghívsz egy AI chatbot szolgáltatást némi extra kontextus infóval egy appból és jónapot. Ha esetleg valami olyan tartalom kell amit a chatbot szolgáltatások modelljeinek trainelésénél szűrnek (gondolom poresz ilyen), akkor fogsz valami közösség által áttrainelt nyílt modellt és számítási kapacitást bérelsz, ahol te magad futtathatod. Költség a szolgáltatás bérleti díja (ez egyébként viszonylag magas lehet), bevételi oldalon erre tudsz szerencsés esetben rádobni valamennyi margint, amit még "elbír a piac". Belépési küszöb alacsony, kis cégek simán megoldják, nem kell ehhez tőzsdére menni, ráadásul konkurencia is nagy lehet.
Szexrobotok: kétlem ezekre az uncanny szarokra hatalmas potenciális kereslet lenne, főleg ennyiért. Akinek nincs igénye a valódira annak ott a jobb keze + végtelen poresz az interneten ingyen és bérmentve, akinek van igénye az ebből a pénzből elmegy inkább párszor egy hivatásoshoz. Sok rálátásom (szerencsére) nincs, de én ezt úgy tudom elképzelni, hogy ez egy eléggé szűkös niche market turbó degeneráltaknak, amiből nehezen lehet divat akár konzumer, akár befektetői oldalon, ráadásul a gyártási költségek se lehetnek piskóták. Tfh tudsz ilyen részvényt venni, ha elszáll valamilyen alapanyag ára, esetleg leég egy gyár, akkor földbeáll az árfolyamod kb.
(Többet nem tudnék/akarnék hozzátenni, részemről vége )
-
veterán
-
Shadowbull
addikt
válasz HussarF #3528 üzenetére
"Szóval carsharing-es cégekbe lehet érdemes fektetni? "
Szerintem nem. A carsharing a tomegkozlekedes alternativaja, nem a sajat autoe. Es szerintem ha nagyon elkezdenek terjedni akkor siman betiltjak majd oket. Egy nagyvarosnak sem erdeke a carsharing.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
axioma
veterán
válasz HussarF #3528 üzenetére
[Most felreteve hogy kell-e, en csak a felvetesen beluli logikat vitatom.]
Miert pont car sharing, miert nem a taxik?
Jo, Mo-on rohadt draga, meg halalra szivattak oket igy volt ido hogy nem tudtam taxit hivni pedig 3 evente 1x ha hasznalom, de ha az idot meg felelosseget nezed akkor a car sharing eleg kompromisszumos, az Uber vagy a hagyomanyos taxi sokkal inkabb megfelel rendelkezesre allasban meg macera-mentessegben (pl. nem kell parkolohelyet keresni meg az ut elejen gyalog ertemenni). Hasznalat mennyisegetol (es ha mar hasznalod akkor a prioritasok is lehet hogy masok) lehet hogy az sokszor nem annyival dragabb mint amennyivel kenyelmetlenebb. Az egyiknel - jogsival rendelkezoknek feleslegesen - megfizeted az eloerot is, a masiknal meg az uzemanyagtoltes, serulesek stb. kell eloember, meg tobb kell biztositasra.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz HussarF #3536 üzenetére
"nem az történik ,hogy a villanyautók árai mennek le, hanem a hagyományosoké mennek fel"
Ez jo teoria, csak a kapitalizmus nem igy mukodik. A villanyautok ara evrol evre zuhan es ez igy fog folytatodni meg sokaig.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
julius666
addikt
válasz HussarF #3528 üzenetére
Amit írsz annyira eredeti ötlet, hogy az elmúlt években volt, hogy még a csapból is ez folyt.
Egyébként ez a dráguló autók, hagyományos autógyártás halála, stb. tényleg jópár éven át megfigyelhető trend volt, be is lett szépen árazva. Ha beleveszel, kész sztorit veszel. Ha bejön a tipp, akkor korrekt a piaci árazás, várhatóan megkapod hozamban a piaci átlagot (pontosabban várhatóan alul is teljesítesz, mivel az átlagot a nyertesek húzzák fel). Ha nem jön be, akkor a segged alatt fog elfordulni a piac, az viszont fájni fog...
Ráadásul nekem laikusként inkább néz ki úgy a sztori, hogy egy potenciális trendforduló küszöbén állunk, sok márkánál megindultak lefelé az árak, akciók, visszajött az alku, stb. Hogy ez csak a COVID utáni korrekció, egy recesszió előszele, vagy a dráguló trend ténylegesen megtörik az üveggömb kérdése.
Car sharing téma: nekem elég negatívak a tapasztalataim, amikor nekem kéne akkor többnyire másnak is és már nincs a környéken autó... Eddig leginkább csak piáláshoz gyors/egyszerű odajutásra tudtam használni, illetve egyszerű/olcsó bérautóként amikor nem volt kocsim. Amíg nincs full önvezetés (=flotta magától nem tud lokáció-kiegyenlíteni) szerintem ennek a sztorinak van egy igen erős felső limitje, nagyvárosokon belül tud működni csak és ott se mindenhol.
-
Vesa
veterán
válasz HussarF #3536 üzenetére
Eleve ott követed el a hibát, hogy a nyomorult magyarországi árakból és az itteni nyomorult környezetből veszel mintát. Azon a 10 millós autón itthon van egy 27%-os Áfa eleve, ami nem mindenhol ennyi. Plusz annak a 10 milliós autónak az árában benne van a tré forint árfolyam, ami csak egyre rosszabb lesz. Mindehhez párosul egy gyenge bérezés és egy regionálisan és világ szinten is kimagasló infláció. Ezzel szemben az USA-ban fillérekbe kerül egy autó az átlagkeresethez képest, de még Nyugat EU-ban is. Szó sincs paradigmaváltásról. Maximum a meghajtás és az üzemanyag terén, de arról nincs szó, hogy csökken a mobilitás. Esetleg itt hitványisztánban, de ugye kinek mit intézett a kormánya. Ennek alapján viszont nem lehet, nem szabad, és teljesen értelmetlen is lenne befektetési stratégiát építeni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
66zio
aktív tag
válasz HussarF #3564 üzenetére
Mondjuk Várkonyinak ha jól tudom autókereskedő cége is van, szóval kicsit hazabeszél. Én azt néztem, hogy nincs olyan év amikor az autógyártók nem sírnak, még ha nagyobb profitjuk volt min valaha akkor is. Tipikus farkast kiáltók meséje. Aztán ha egyszer tényleg olyat mondanak ami igaz, már senkit sem érdekel.
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz HussarF #3564 üzenetére
Nem a Tesla-ra volt kihegyezve a hsz-em és a Várkonyis cikkben ott van a forrásmegjelölés (linkek) a darabszámokhoz.
66zio: ő flottás autókat vásárol fel nagy tételben, mire érted, hogy hazabeszél?
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Vesa
veterán
válasz HussarF #3572 üzenetére
Pár hónapja hoztunk be egy Dodge Challengert. Lepapírozni megint csak itt rémálom, a cseheknél semeddig nem tart. Onnan meg már honosítható itthon, mint bármi más. Tehát ismét hitványisztán szivat és nem általános a dolog. Ennyit erről.
A tudomány a valóság költészete!
-
Dare2Live
nagyúr
válasz HussarF #3572 üzenetére
A cikk US piacról szólt te meg "+1, köszi"zted is.
Az áfa nagyon szór USben és MSRPbe jellemzően simán bealkudható. Ha tudnád.
Ezek után a "Tudom, hogy ez itt egy ilyen online értelmiségi kocsma, de ha valakinek lövése sincs a témáról, tényleg nem muszáj hozzászólni"
pöppet fellengzős és lehet nekem kéne ezt neked írnom?[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
julius666
addikt
válasz HussarF #3680 üzenetére
Normális válasz a kérdésre: [link]
A külkereskedelmi termékforgalom euróértéke árufőcsoportonként az igazán releváns chart. Májusiak az adatok, de gondolom hasonlóak lehetnek az arányok a júniusban is. Import oldalon az energiahordozóknál volt érdemi beesés (részben árfolyam miatt, részben mert azóta kivezették az ársapkát és az üzemanyagoknál beesett a fogyasztás), exportnál pedig a járműipar futott fel nagyon.Élelmiszerek terén lényegében nem volt változás, kb. az inflációval ugrott az összeg.