Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz ToRR3nt3 #297 üzenetére

    A B-2A Spirit lelövésével csak az a probléma, hogy összesen 21 példány épült belőle, mindnek saját neve van, és hogy-hogy nem, de a mai napig mind szerepel a nyilvántartásokban. A yugók állítása szerint lelőtt gép (ugyanis megnevezték) az azévi (azt hiszem fairfordi) repülőshown részt vett! Meg aztán nehéz lenne eltűntetni a költségvetésben egy 2 milliárd dollár értékű gép elvesztését!!!

    Az F-117A Night Hawk elvesztése egyértelműen a pilóta számlájára írható. A yugók a büdös életben nem szedték volna le, ha a pilóta nem ereszkedik a felhők alá egy kivilágított város felett. Mert ugye a megvilágított fehér felhőkkel a háttérben egy fekete repülőgép bizony ordít! Az sem javította az amerikaiak esélyét, hogy egy francia NATO tábornok kiadta a yugóknak a berepülési útvonalakat. Persze ezt el lehetett volna kerülni ha nem mindig ugyan azt az útvonalat használják. Az megint köztudott, hogy az oroszok szinte minden légvédelmi rakétarendszerükhöz kifejlesztettek optikai célkövető rendszert. Ezt használva tudták lelőni a Night Hawk-ot. Ugyanis nincs olyan radar a világon ami a fegyvertér kb 2 másodperces nyitvatartása alatt akár csak be is tudna fogni bármit, nemhogy követni. A rávezetés teljességgel lehetetlen ilyen körülmények között. A lopakodás pedig nem arra épül, hogy elnyeljük a beérkező elektromágneses energiát, hanem arra , hogy szétszórjuk! Ez viszont nem frekvenciafüggő, tehát buherálhatsz bármit egy radarral, önmagában soha sem lesz képes befogni egy ilyen technológiával épített gépet. Erre csak az elosztott radarhálózatok képesek, azokat viszont nem lehet könnyen áttelepíteni, mivel csak akkor működnek megbízhatóan, ha a sugárzó és vevő berendezések egymáshoz viszonyítva pontosan meghatározott helyen vannak. És ebbe minden beletartozik: távolság, irányszög, magasságeltérés.

    A Gripen szerintem nem lehetett semmilyen körülmények közt sem a legjobb, az F-16 lett volna az, MLU után, ahogy nekünk is felajánlották. És azok már itt is lennének. A Gripen beszerzés egy gépre levetítve példátlanul drága volt, pont ez az amit egy ekkora honvédelmi költségvetésű ország nem engedhetne meg magának! Az F/A-18C/D tényleg egy csodálatos gép, viszont már nem gyártják. Ez viszont követelmény volt a tenderen.


    Latissimus Dorsi: Az összehasonlítás igenis áll. Az F-16 alapvetően közel légiharcra lett kifejlesztve, de az amerikai légierőben a légifölény kivívása az F-15-ök feladata, ezért a F-16 feladatkörét kibővítették a szárazföldi csapásméréssel.

    Egyébként a te olvasatodban nézve ez még súlyosabb kritika a MiG-29-re nézve, mivel egy vadászgép maradt alul egy vadászbombázó ellenében! A MiG-29 sárkánya (bár hozott anyagból származik) tényleg kifejezetten jó konstrukció. Csakhát ennyiben ki is merül az egész. Ahhoz, hogy normális gépet lehessen kihozni belőle bizony ki kellene cserélni benne minden egyebet, kezdve az avionikai rendszerektől a fegyverzeten át a hajtóműig.

    Az iraki pilóták akkoriban a világ élvonalába tartoztak, mivel egy Irán ellen vívott 8 éves háború után voltak!!! Rendkívül harcedzettek voltak, és motiváltak. Ugyan ez igaz a későbbi jugoszlávia feletti légiharcokra is, kitűnően felkészült ellenséggel találkoztak a NATO erők. Ez a kiképzés duma egyébként is gyenge: az izraeliek nem egy orosz pilótát ejtettek foglyul a környező arab államokkal vívott háborúk során, volt köztük berepülőpilóta is! Ugyan ez igaz a koreai és vietnami háborúra is, azzal a különbséggel, hogy ott nem esett amerikai fogságba egyetlen orosz pilóta sem, de ez azért lehetséges csak, mert a hadműveletek mindig az ''orosz'' oldalon zajlottak.

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák