Új hozzászólás Aktív témák

  • Exian

    őstag

    válasz LaySoft #1139 üzenetére

    Én Asterisk-kel foglalkozom. Abban lehet simán (config fájlokban) megadni, hogy adott számok merrefelé menjenek (belső saját mellékek maradnak hálón belül, tökingyen, külső számok meg mennek a VoIP szolgáltatón keresztül).

    Dialplan-ban kell állítgatni, asterisk esetén az extensions.conf-ban.

    Példa belső híváshoz, 80-as melléken lévő telefont csörgetve:

    ; Anyu belső ingyen
    exten => 80,1,Dial(SIP/80,20)
    exten => 80,n,Hangup

    Példa külső hívásra, 801-es melléket csörgetve az adott mobilszámot csörgeti a külső (VoipBlazer) szolgáltatón keresztül:

    ; Anyu mobil t-mobile
    exten => 801,1,Set(CALLERID(num)=+3670XXXXXXX)
    exten => 801,n,Dial(SIP/voipblazer/0630XXXXXXX)
    exten => 801,n,Hangup

    Ezekhez persze kellenek a megfelelő bejegyzések a sip.conf-ban is, de gondolom az már meg van.

    Én is ilyen megfontolásból IS csináltam saját VoIP központot, hogy legyen egy teljesen privát, saját hálózat, amire tudok saját, tetszőleges mellékeket csatlakoztatni. Illetve, ha már van, használom (vállalkozáshoz), mint "call center", ha valaki hívja a külső, földrajzi számomat, akkor először automata hölgyike jelentkezik, de bizonyos számot nyomva csörgeti a mobilomat is, ha azt kéri a zügyfél. De ez már más téma :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák