Új hozzászólás Aktív témák

  • King Unique

    titán

    válasz isti732712 #11691 üzenetére

    A külső házban lévő SSD állapotát is javasolt ellenőrizni naprakész HDS programmal vagy inkább az SSD gyártójának saját diagnosztikai szoftverével.
    A külső házban lévő SSD-nél a fájlrendszer ellenőrzését is javasolt lehet futtatni, hogy nincsenek-e hibák.
    Bizonyos esetekben a modern Windowsoknál a bekapcsolt Fast Startup melletti leállítás is okozhat gondot, ezért akár annak kikacsolása is megérhet egy próbát, vagy a Shift + leállítás vagy újraindítás módszer alkalmazása.
    A modern Windowsban az energiagazdálkodási beállítások leginkább akkor téma, ha X perc után automatikusan kikapcsol a külső SSD és nem akar készenléti állapotból visszatérni, lásd a társtopik esetét. Viszont közvetlenül a csatlakoztatás után normál esetben nyilván nem kellene ilyen problémának lenni.
    A modern Windowsok beépített meghajtóoptimalizálója nem feltétlen ismeri fel minden esetben SSD-ként (szilárdteszt-meghajtó) az USB-n csatlakoztatott külső SSD-ket, meg attól is függhet, hogy támogatja-e az adott modell az UNMAP (TRIM) funkciót vagy sem, lásd egy másik topik esetét. + Olyan is lehet, hogy csak elsőre detektálja HDD-ként (merevlemez-meghajtó), majd pl. egy WinSAT disk teljesítményteszt futtatása után már SSD-ként.

    Egy ilyen külső házat alapesetben a PC bekapcsolása és a Windows bebootolása után szokás USB-n csatlakoztatni és később eltávolítani, nem feltétlen azzal indítva és 0-24-ben rajta lógatva.
    Ha az utóbbi történt, akkor célszerű lenne az előbbit is kipróbálni.
    Célszerű lehet másik USB-porton és másik USB-kábellel is kipróbálni a külső SSD-t, valamint akár másik külső házba téve is. Vagy ha az utóbbi már megtörtént, akkor ugyanazt a külső házat másik SSD-vel.
    Ha van rá lehetőség, akkor célszerű lehet másik PC-n és másik operáció rendszerrel is kipróbálni a külső SSD-t. Ha erre nincsen lehetőség, akkor ugyanazon PC-n másik operációs rendszer alatt, ami lehet akár egy pendrive-ról bootolt HBCD PE vagy Linux Live rendszer is. Ezzel (és az előbbi pontban leírtakkal) jó esetben kideríthető, hogy az adott hardverkörnyezet illetve PC, vagy az azon futó Windows 11, vagy maga az eszköz-e (külső SSD) a probléma forrása.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák