Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz olivera88 #13472 üzenetére

    A, North Carolina, South Dakota és az Iowa esetén az orr és a tat 1,5"-es acélból volt, azokon a részeken nem is volt több páncélzat rajtuk. A Montana is ezt a mintát követte volna.

    A Bismarck és Tirpitz esetén az orr 60, a tat 80 mm páncélzatot kapott, de csak a vízvonalon. alatta, felette csak 20-30 mm sime, egyszerű acéllemez volt. De ez a nagyobb páncélzat sem mentette meg egyik hajót sem. Mind a kettőnek átütötték könnyedén az orrát, mind a kettő több ezer tonna vizet nyelt be emiatt. Pont az ilyen dolgok miatt voltak úgy vele először az amerikaiak, majd később a britek és franciák, hogy nem foglalkoznak a nem létfontosságú részek páncélozásával. Amit ott megspóroltak, azt inkább a citadella védelmére költötték. Ami ráadásul önmagában úszóképesen tudta tartani a hajót (ergo ha nem üti át semmi a citadellát ezeken a hajókon, akkor nem fognak elárasztás miatt elsüllyedni). A németek mindent a vízzáró ajtókra és falakra bíztak, akárcsak a japánok. Nem vált be, mind a három Yamato osztályú hajó elárasztás miatt veszett el. A robbanás a Yamato-n már csak a hab volt a tortán, anélkül is elveszett volna. A két Bismarck-osztályú hajó vesztét is az elárasztások okozták. Emiatt lassult le a Bismarck, emiatt volt szinte állandóan dokkban vagy keszonközelben a Tirpitz, emiatt kellett utóbbinak több bevetését is törölni,vagy megszakítani. De ugyanez elmondható volt a Schanrhorst-ról és a Gneisenau-ról is.

    Szóval használhatnák akár a történelmi értékeket is, de kb semmit sem számít. A játékban szereplő összes hajó összes ágyúja könnyedén átütötte még azt a 80 mm-t is, akár 15 km távolságból.

    Viszont ha a történelmi értékeknél akarunk maradni, akkor jelentősen vissza kellene venni a német hajók tűzerejét, ami finoman fogalmazva is túl lett tolva. A Scharnhorst és a testvére ezalapján maximum T IV lehetnem egyébként. Védettségük alapján sem lenne semmi keresnivalójuk T V felett.

Új hozzászólás Aktív témák