Új hozzászólás Aktív témák

  • Bad Pritt

    nagyúr

    Esküszöm haragudni akarok a Wasteland 3-ra, mert egy bugos szar, de egyszerűen nem tudok. Mikor már épp kezdene elég lenni, egy órán belül kétszer omlott össze, majd beglitchelt egy emberem harc közben és nem lehetett lépni vele, aztán nem tudtam megnézni két status effectet, mert nem lép oda a játék a karakterképernyőn, akkor úgy kilépnék, de mondom még befejezem ezt a küldetést gyorsan.

    Belépek az utolsó terembe, félek, hogy megint összeomlik, harc közben nincs quicksave lehetőség, aztán... beindul ez a zene a semmiből és nagyjából 10 másodperc alatt elfelejtek minden problémát, mert holeee shit, ez a játék brutálisan erős. Jó a Torment, még jobb a Pillars és a Divinity, de ez itt az igazi, vegytiszta, nagybetűs HANGULAT, ami igen kevés rpg-ben van meg manapság.

    A küldetések nagyrésze fantasztikus, rendszerint fel is vet valamilyen morális dilemmát, több megoldása van (nem egy vagy kettő és sokszor nem is menüből választós yes/no, mint a Fallout 4-ben pl), minden döntésünk kihatással van a megítélésünkre és a világra, ahogy haladunk előre a sztoriban, úgy nyílnak meg vagy tűnnek el lehetőségek a döntéseink következményeként a legegyszerűbb dolgoktól kezdve (kivel tudunk kereskedni) a játék végkifejletét befolyásoló tényezőkig. A játék legnagyobb fegyverténye, hogy nagyon ügyesen egyensúlyoz a komoly és humoros témák között, néha egy küldetésen belül is, de mindig hagy időt a két véglet között, nehogy egyik a másik rovására menjen.

    És akkor ott vannak a párbeszédek, rendszeresen felnevetek a dumákon, az egyszerű npc beszélgetésektől kezdve a teljesen first person nézetű komolyabb párbeszédekig minden szinkronizálva van és annyira kreatívak a popkult utalások, mint sehol máshol. A leírások mindegyike fantasztikus, a poénokon túl a játék rövid összegzést ad mindenről.

    A legjobb az amúgy az egész játékban, hogy úgy vezet végig, hogy igazából nem fogja a kezed. Nem vezet egy nyíl a küldetések során, néha egész soklépcsős folyamatot kell végigcsinálni, hogy kész legyen egy egyszerűbbnek tűnő feladat, máskor konkrétan csak 2 percet kell sétálni hozzá oda-vissza, de az ember valahogy mindig feltalálja magát, nincsenek igazán eldugva a megoldások, csak fel kell fedezni a területeket, ezért kicsit kezdő barátabbnak érzem, mint mondjuk a Pillars of Eternity-t.

    Nagyon sajnálom amúgy, hogy tele van hibákkal, mert amúgy rengeteg jó ötletet is bevezet a játék, pl egy csatatéren lévő összes halottat egyszerre tudod lootolni, ha vége a harcnak, meg az is nagyon jó, hogy nem kell manuálisan kezelni a squad tagjait, ha van egy zárt ajtó például, akkor bárkivel kattintasz rá, az a karakter fog odamenni és kinyitni, akinek lockpick képessége van, az ilyen döntésekkel nagyon sok felesleges mikromenedzsmenttől szabadították fel a játékost.

    Remek játék ez, jó irányba fejlődött a Wasteland 2 után, csak sok a bug, de rpg kedvelő Game Pass tulajoknak egy remek szórakozási lehetőség kb. 50 órára.

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

Új hozzászólás Aktív témák