Új hozzászólás Aktív témák
-
marci3
tag
válasz rumos14 #1668 üzenetére
én évekig 18-70 + 5d vagy 7d-t használtam beépített vakuval.
most 24-70 + a900-at + 58-as vakut demjénsanyi féle diffuzorral.
ha nem kell vaku, akkor kikapcsolom, de jó az, ha van.
sosem viszek telét buliba, felesleges szerintem.
fixszel meg nem jutok többre ott, mint ezzel a zoommal. -
#65755648
törölt tag
válasz rumos14 #1687 üzenetére
Rákerestem a neten hogy milyen módszerek vannak a CA-t eltüntetni photoshoppal, mert nem vagyok nagy guru ebben, de rögtön találtam több módszert is amivel 2 perc alatt 90-95%-ban eltüntettem a CA-t. Így már nem is tűnik olyan nagy problémának.
Amúgy én erdélyi vagyok ezért a vatera itteni megfelelőjén néztem szét, elég sok eladó Minolta obi van, bár a beercanek általában túlárazottak (50k ft). Mondjuk épp ma találtam egy közepes beercant kb. 25k-ért, amiről azt írja az eladó hogy furcsa zörejeket ad ki, de ezt leszámítva jól működik.
Az én Minoltám teljesen karcmentes, eddig csak filmes gépen volt (állítólag) nem sokat használva valahol Moldovában és kb 33k-et fizettem érte szállítással. A csomagolása alapján amiben az obi érkezett az előző tulaj ért az objektívekhez. Te mennyiért vetted?
-
őstag
válasz rumos14 #1759 üzenetére
naccerű, akkor egy csónakban evezünk. Néztem ezt a B+W "MRC Käsemann" szűrőt, azt olvasom, ez a "leg-leg". Csak nem igazán lelek infót arról, hogy miért is... Mindenesetre az ára elég szép... De egy polárt nagyon szeretnék beszerezni még a nászút előtt
Szerk: Végre, google, my friend! "A Käsemann kivitel az extra klimatikus terhelésekre ad megoldást. Különlegesen szigetelt módon rögzítik a keretben az üveget."
Nos, akkor legalább tudom, hogy nekem erre nincs szükségem. Pont.
[ Szerkesztve ]
-
wector81
csendes tag
válasz rumos14 #1777 üzenetére
Használtan vettem, az előző tulaj nem említett semmilyen problémát vele, sőt, kifejezetten dícsérte. És teljesen normális muki. Mondta, hogy ha nem válik be, visszaveszi.
A200-on használta.
Feltettem 4 képet, most lődöztem hirtelen:http://kepfeltoltes.hu/100218/PICT1032_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100218/PICT1033_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100218/PICT1034_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100218/PICT1035_www.kepfeltoltes.hu_.jpgAz első 17mm-en, második 28-on, harmadik 50-en, negyedik 70-en, de ezek csak képkivágások.
Kézből, egy helyről, világítás közeli asztali lámpa + vaku.
f/2.8-on, fénymérés középsúlyozott, AF Single, iso100.
AF vakuvillogtatás nélkül, gyorsan, határozottan beállt minden esetben, fókuszpont középre, a puskás ólomkatonára irányítva.
Első képen (17mm) látszik, hogy totál homály, a katonához köze sincs. Ami nem látszik, a polc alatt van egy TV, annak a háta mögött/mellett egy elosztó, kb az lett éles, vagy egy méterrel lejjebb...
Második képen (28mm) már a polc alatti sávban a távirányítók és a telefontöltő síkja kb éles.
Harmadikon (50mm) közelít az élestartomány a katonához, de még mindig inkább a mókus meg a tűzoltóautó lett éles.
Negyedik képen (70mm) már azt lehet mondani, hogy talált a fókusz, de én még mindig inkább a mókus orrát látom élesnek...
Hozzáteszem, hogy nem minden esetben van ez így. Van, hogy eltalálja a témát, de tény, hogy többször nem, mint igen (BELTÉRBEN!!! - kint szuper)Ha mindenki azt mondja, hogy ez halott, akkor vissza viszem. Ja, a 18-200 kb ugyan ezeket a tüneteket produkálja. Kezdek a Sigma-val nem jóban lenni... De a Tamron-ról is túl sok negatívot olvasok ahhoz, hogy nyugodt szívvel be merjek egyet vállani. Amilyen "profi" vagyok, még rumos kolléga Tamijából is képes lennék kihozni valami anomáliát
Egyre szimpatikusabb a MAF 17-35 f/2.8-4 D - egyetlen bajom vele, hogy a 35-ös végállás kicsit kevéske...legalább ha 50 lenne...tudom, túl sok bajom van
No, fentiekre valakinek jó ötlete? ( Törőjek bele / Vigyem vissza ) -
wector81
csendes tag
válasz rumos14 #1779 üzenetére
Köszi, redben, ezt is ki fogom próbálni.
Az első képen egyébként (mivel kivágás, ezért nem látszik) az éles tartomány kb egy méterrel a polc alá esett. A fókuszpont fixen középre volt állítva és a kis katonára irányítva.Az obi használt, gari tudtommal már nincs rá. Nem vagyok biztos benne, hogy 10k-t ki szeretnék adni kalibráltatásra...
Az nem lehet, hogy a vázzal van valami probléma? Tudtommal ha egy obi back vagy front fókuszos, az mindig az. Ez viszont, a 18-200-al karöltve csak beltrében produkálja ezeket a tüneteket és ott sem mindig. Kint, rendes fényben nem ront egyik sem, csak nagyon szélsőséges téma esetén, ritkán. -
wector81
csendes tag
válasz rumos14 #1779 üzenetére
Hát akkor az újabb teszt. Ez a sűrűn szedett szöveges papíros-dolog abszolút pozitív, kb 45°-os szögben, kb fél méterről 50mm-en, legtágabb f/4-es rekeszen. Ráadásul bent szobában, természetesen vaku nélkül!!! Tessék:
http://kepfeltoltes.hu/100220/PICT1127_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100220/PICT1128_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100220/PICT1129_www.kepfeltoltes.hu_.jpgKivittem az obit az udvarra, és vegyes eredmény született. Van hogy olyankor is talált a fókusz, mikor nem is számítottam volna rá (szomszéd udvarán ruhakötélen csipesz penge éles, pont ahova a fókuszpont mutatott), néha pedig a szobában is leírt eredmény lett, hogy az éles tartomány a téma és a beállított fókuszpont mögé esett. Változatlanul tanácsatalan vagyok, mert a néha back-fókusz probléma - néha nem, azért érdekes...
Csak egy másik kép, szintén fura. Teraszon készült. Fókuszpont középen, a kaktuszokon. Hol éles? Az asztal alatt........................ááááááááááááhhhhhhh........:
http://kepfeltoltes.hu/100220/PICT1116_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Valaki mondjon erre okosat.........................................
-
pdave
aktív tag
válasz rumos14 #1785 üzenetére
ha minden igaz, ma helyi idő szerint 6-kor lesz a sony sajtókonferenciája, és ott lehull a lepel az utódról meg néhány új obiról, esetleg az EVIL kameráról is - legalább is a sonyalpharumors szerint
én is izgatottan várom hogy mit tudnak felmutatni ennyi év fejlesztés után, főleg a szenzor tekintetében - lv meg videó az lesz tuti, de ezek nem olyan fontos dolgok
meg amire még igazán kíváncsi vagyok, hogy vajon meg tudják-e őrizni a legendás ergonómiát, vagy elmennek az újabb alfák irányába..https://www.facebook.com/pasztordavidphotos
-
Szten Márs
nagyúr
válasz rumos14 #1815 üzenetére
"nemtom ti hogy vagytok vele, de én olyan nagyon azért nem szeretek obit cserélni, nekem a 17-35, 35-70 már túlságosan "darabolós""
Képzeld el a fix fetisisztákat, akiknek gyakorlatilag csak fixeik vannak - na, az a darabolós
Nem mellesleg, ha annyi pénzem lenne, amennyi nincs, valószínűleg ebbe a sorba állnék be én is -
pdave
aktív tag
válasz rumos14 #1815 üzenetére
hát igen ez egy kicsit kényelmetlen benne, én is gondolkodtam néha, hogy lecseréljem emiatt, de a 35-105-el együtt ár/értékben nem nagyon van jobb - szerintem.
a 16-105 lehetne alternatíva, de az is 100k körül mozog használtan, a sigma ugye nem mindig megbízható, tamron gyakorlatilag nincs használtan..https://www.facebook.com/pasztordavidphotos
-
pdave
aktív tag
válasz rumos14 #1820 üzenetére
hát annyi fajta lehetőség van (szerencsére) hogy mindenki megtalálja a neki megfelelőt - csak bírja a pénztárcája bár végül is ez fogja úgyis megszabni, hogy melyiket választja. én pl szoktam lábzoomolni, legalább mozgok egy kicsit
én is vennék 10-20-at, csak akkor át kellene variálni az obiparkot, még többet cserélgetni - meg azért a pénzért mi minden mást lehetne venni...
akkor már inkább megvárom a sigma 8-16-othttps://www.facebook.com/pasztordavidphotos
-
Szten Márs
nagyúr
válasz rumos14 #1819 üzenetére
Én is abszolút hobbifotós vagyok, és maradok is annak. Pont a más életérzés miatt tetszenek a fixek.
A hivatásosok szerintem gyakrabban nem engedhetik meg a fixeket maguknak, pontosabban a fixekkel járó idővesztést és rugalmatlanságot. A hobbisták pedig könnyedén megengedhetik maguknak -
Szten Márs
nagyúr
válasz rumos14 #1828 üzenetére
Megkésve bár...
Sportfotós max azért, mert nagytelében a fixek könnyebben beszerezhetők, mondjuk nem is rájuk gondoltam. Esküvőfotósok többnyire zoomobjektívekkel dolgoznak, bár van kivétel is, nyílván.
A kép tetszik, viszont a fixnek ez a hátránya az egyik előnye. Nem mindig tudunk azt, és úgy belekomponálni a képbe, ahogy szeretnénk. Gondolkozni kell, hogy most akkor hogy is, mit is, meg kell erőltetni magunkat, hogy abba a fix tartományba hogy is tegyük bele a témát. Kreativitásra sarkall - engem mindenképpen. Sokkal jobban "érzem" és élvezem a fotózást velük, sokkal jobban megdolgoztatja az agyam és a fantáziám. De persze ki hogy. Valószínűleg én vagyok kisebbségben ezzel a nézetemmel -
-
őstag
válasz rumos14 #1854 üzenetére
Na igen, ebben közrejátszhat egy nagyfokú "önigazolási kényszer" - ha már kiadott ennyi pénzt, akkor az biztosan jobb, mint az olcsóbb...
Pacorro: igen, tisztában vagyok, hogy ezek nem az optikatudomány csúcsai, de nem is ere van szükségem. Nem pénzt keresek vele - kicsi, könnyû telét szeretnék, a 300-as vég pedig jól jön. Ezek szerint nem nyúlok mellé az APO-val. Köszönöm az infót mindenkinek!
-
Matyó83
tag
válasz rumos14 #1858 üzenetére
el se hiszem!!! megérte elkattingatni vagy 500-1000 expot...fejlődök... nekem is tetszik, csak kiváncsi voltam egy régebb óta fotózos véleményére is... köszönöm...
jah! még egy kérdés. Ti ugy mászkáltok suliba, melóba, hogy a hónotok alatt lóg a gép? én nem merem igy hurcolászni mert félek, hogy elveszi valami agyoniskolázott balfék... pedig sok képet tudnék csinálni, mert mindig látok valami izgit...
szerk: jajj... ezek a képek raw-ba vannak feltöltve, mert a jpg formában lényegesen mást mutatnak... vagy világosabb vagy sötétebb a kép... amugy meg igen hosszú volt a záridő...asszem 20mp(a felhősöknél)... az sok? vegyem kicsit majd lejjebb esetleg? de amikor megláttam a képeket a kijelzőn a gépen egyből megtettszett...azóta egy állványra gyüjtök...
[ Szerkesztve ]
Ha kérdezel valamit és ÉN válaszolok és nem tetszik vagy nem kell a cuccom, legalább vedd a fáradtságot, hogy visszaírsz, hogy; Bocs, de nem kell!
-
Mandarinn
senior tag
válasz rumos14 #1897 üzenetére
Minőségérzetre az 55-200 azon kívül, hogy műanyag, nem katasztrófa. Ki lehet bírni Sőt napellenzővel egész jól fest az A100-on
A 18-55 zoomolás közben talán nem jár olyan simán mint a régi 18-70-esem... De élesebb képe van a széleken. És kevesebb színhiba. Viszont a SAM kb ugyanolyan hangos. Ne dőljetek be.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz rumos14 #1909 üzenetére
Mintolta 7D felülről <-> A700 felülről
K10D felülről <-> K20D felülről
Más szögekből:
Minolta 7D <-> Sony A700Persze, majdnem annyira...
Mondom, távolról és nagy ködben - na jó, esetleg homokviharban szembeszélnél.A K20D valóban a K10D vázára épült. Az A700 a Mintolta 7D-re akar hajazni, és ezt tükrözik egyes jegyei, de ennyi. Érzed a kettő közötti különbséget És a kérdés az volt, hogy melyik gép épül a 7D vázára - hát az A700 nem.
[ Szerkesztve ]
-
-
félisten
válasz rumos14 #1947 üzenetére
A típushibákról nem tudtam, de a többi lemaradás sztem nem vészes, de az pl. csak kézbevételkor derül ki, hogy nekem mi lassú. A felbontás pont elég, legalább nem kell aggódnom, hogy a régi manuál obi elég éles képet vetít-e a 200 Csigapixeles érzékelőre.
Kijelző méret, felbontás túlélhető.
Úgyis a 100% manuál megoldások híve vagyok. A régi K.M. A2 gépemen is csak a fókusz volt automatára állítva, de az sem mindig.
Köszi az infót!Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen