Új hozzászólás Aktív témák

  • -Solt-

    veterán

    No, akkor így pár hét korlátozott használat és a mostanában érkezett frissítések után leírnám az eddigi tapasztalataimat a Rift S vonatkozásában.

    Képminőség

    A CV1-t 1.5-s PD-l használtam, ehhez viszonyítva is élesebb a kép már alapból, jóval kisebb a szúnyogháló effektus és a god rays tünetek is jóval kisebbek. A színek élénkebbek, a fekete abszolút élhető, bár tény, hogy van pár játék ahol inkább sötétszürke lesz belőle bizonyos körülmények közt. Ezt egy kicsit furcsállom, mert nem igazán értem, hogy ha egy műszerfal műanyag borítása (ETS/ATS) tud fekete lenni, akkor az éjszaka miért sötétszürke fátyolként jelentkezik. Ami feltűnt még, hogy az 1.5-s PD közel sem javít/élesít annyit a képminőségen mint a CV1 esetén, sőt van, hogy inkább homályosabb lesz tőle a közeli kép. Ugyanez igaz a különböző élsimítási eljárásokra is, vagyis az alapból éles képet jobban elmossa az élsimítás mint a CV1 estén. Ezzel be is jön egy kis dilemma, hogy most akkor az a fontos, hogy a közeli kép éles legyen, vagy az, hogy a távolabbi ne legyen recés, ne "remegjen". Összességében elsőre nagyon látványos volt a javulás a CV1-hez képest, de hamar megszokja az ember szeme a jobbat, és pár hét után már nem tűnik akkorának a különbség, főleg a PD és az élsimítások homályosító hatása miatt.

    Hang

    Ezen nem igazán van mit szépíteni, komolytalan. Játékfüggő, hogy mennyire szar (halk, erőtlen). ETS/ATS alatt például nagyon, ACC alatt már nem annyira, de az Onward alatt sem vészes annyira ha nincsenek külső háttérzajok. Szerencsére van egy Logitech G533-s vezeték nélküli fejesem ami pont elfér a pánt alatt, de elég macerás így már a "beöltözés". Szóval ez a része egyértelműen korrigálásra vár mind szoftveresen, mind hardveresen... illene valami korrekt (minimum CV1 szintű) gyári fülest produkálniuk normális áron.

    Kényelem

    Egyértelműen kényelmesebb nekem mint a CV1. Anélkül, hogy a fejemre szorítanám stabilabban áll, közel sem jön be annyi fény az orrnál, és jóval kisebb az Oculus face hatás is, illetve hamarabb megtalálni az optimális beállítást. Izzadás szempontjából könnyebben beleizzadok mint a CV1-be (nyilván a kevesebb fénnyel kevesebb friss levegő is érkezik), de érdekes módon a lencsék még nem párásodtak be, pedig a szemem alatt gyöngyözött az izzadtság. A tartósságot illetően főleg a facial interface-t illetően vannak kétségeim, mert a homlokrész már most ráncosodik, ami később kényelmetlenné teheti. A tekerentyű ha normális damillal van megoldva akkor szerintem bírni fogja... anno évekig hordtam egy olyan cipőt amin ilyen megoldás volt a fűző helyett és még akkor is működött amikor már a cipő teljesen a végét járta.

    Touch

    Itt nincs összehasonlítási alapom, az előző széria nálam kimaradt. A követés azokban a játékokban amikben próbáltam (Onward, Zero Caliber) rendben van, bár a mesterlövész fegyverek kezelésével vannak problémák, gondolok itt főleg fekvő helyzetben a forgó tolózáras típusokra. A felénk néző karika a touch-n nem tudom mennyire volt jó ötlet, de például a Creed: Rise to Glory-t azért nem merem megvenni, mert a kettős fedezék felvételénél 100%, hogy belevágnám a HMD-be a kontrollereket. Ezektől eltekintve kényelmesek, jól kézre állnak, és nálam a mágneses fedéllel sincs gond, még egyszer sem bírtam játék közben levarázsolni őket. Az elemek nálam is gyorsan merülnek, érdemes elgondolkozni valami jobb minőségű akku + töltő pároson. [link]

    Egyébként maga a hadonászós VR élmény jobban bejön mint gondoltam, teljesen más szint így FPS-t játszani, de az is tény, hogy a maximális beleélést erősen korlátozza, hogy pórázon vagyok. Onward közben amint egy kicsit jobban beleéltem magam, azonnal elkezdtem magamra tekerni a kábelt. Kevésbé intenzívebb játékok esetén biztos jobban lehet erre figyelni, de az igazán beleélős FPS korszak még várat magára amíg a pórázt el nem hagyják. Mondjuk már így is többször az Onward-t indítom csípőből a Rising Storm: Vietnam helyett, ami azért nagy szó nálam... gyanítom, ha EZ megjön, akkor még durvább lesz az arány.

    Nálam eddig is idézőjelbe tette a VR a monitoron játszást, de amint megszűnik a kábel, még egy lépcsőfokot nő a felbontás és a FOV, onnantól kezdve a monitor marad munkára és böngészésre, mert biztos, hogy nem fogok pénzt adni 2d-s játékra.

    IPD

    Lehet, hogy bennem van a hiba, de én semmi változást nem vélek felfedezni, bárhová is állítom szoftveresen! :)

    Problémák

    Szerencsére eddig kevés nyűggel találkoztam, de azért akadt pár dolog amire érdemes odafigyelni. Az első használatkor nagyon mosottnak tűnt a kép... már kezdtem meglehetősen csalódott lenni, amikor valamiért becsuktam az egyik szemem, és feltűnt, hogy az egyik oldalon jobb a kép mint a másikon. A megoldás elég banális volt, a lencse védő fólia hagyott valami ragacsot maga után, szóval érdemes kapásból egy törléssel kezdeni. A másik nyűgöm a forgolódáskor való kábelátlépésből adódott... egy idő után elkezdett kunkorodni, feszülni a kábel, mert fordulás (360 fok) közben átléptem rajta, de ez ugye hosszú távon nem túl jó ötlet, mivel mindkét vége fix... ezt a módszert érdemes mellőzni. A harmadik és eddig egyben utolsó bosszúságot a Win10, pontosabban az USB driverek frissítése okozta. A CV1, illetve a Rift S is a frissítés előtt az ASMedia-s USB portban működött rendesen, de ez a frissítés után megváltozott. a Rift S tracking-je nagyon darabos lett. Átdugtam egy Intel vezérlős USB3-s portba és ezzel meg is szűnt a probléma.

    Összegzés

    Egyáltalán nem bántam meg a váltást a CV1-ről, de ebben szerepet játszik a touch-ok által gerjesztett friss élmény is. Az egyetlen dolog amivel jelenleg elégedetlen vagyok az a hang, az egyszerűen ciki a részükről. Az biztos, hogy összességében kiváló ár/érték aránnyal rendelkezik, friss belépőknek egyértelműen ajánlott darab, de a szimulátorosok is elgondolkozhatnak a váltáson, (főleg a gyengébb géppel rendelkezők) mert gyakorlatilag azonos gépigény mellett lényegesen jobb képminőséget és kényelmet kapunk.

    [ Szerkesztve ]

    www.smart-bus.hu

Új hozzászólás Aktív témák