-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
kiskuplung
őstag
válasz Márton #15207 üzenetére
Miért nem? Te hogy tudsz különbséget tenni a gravitációs erő okozta gyorsulás és egyéb gyorsulás között?
A belső füled szerintem csak simán küld egy jelet hogy eltérés van a középálláshoz képest, a szemed pedig látja, hogy gyorsulsz. Ezek után max. azt tudom elképzelni, hogy a füled egy idő után elfárad, de az gondolom ilyen fél perc után jön elő.Vagy te többet tudsz erről? Tényleg érdekel.
-
kiskuplung
őstag
válasz kiskuplung #15209 üzenetére
Igen, Céges rendezvényekre szoktunk kimenni a Hungaroringre , és olyankor minket is el-elvisznek egy körre a pilóták. De hogy jön ez ide?
Ültem ilyen szimulátorban is, és nekem teljesen ugyanaz az érzés volt. Bár én egy sima hullámvasúton is le*** a bokám, lehet, én vagyok túlérzékeny. -
kiskuplung
őstag
válasz Márton #15212 üzenetére
Most már rápörögtem a témára, és sajnos azt kell mondjam, hogy ilyeneket találok:
https://en.wikipedia.org/wiki/Motion_simulator
"Since the amplitude of the acceleration is not very well perceived by humans, one can tilt the subject backwards and use the gravity vector as a replacement for correct resulting force from gravity and forward acceleration. In this case, leaning a simulator backwards and rotating the visual picture by the same angle gives the subject a force on the back that is perceived as forward acceleration."
"Experiments have shown that angular accelerations below a certain level cannot be detected by a human test subject. Values of 0.5./\sec2 have been reported for pitch and roll accelerations in a flight simulator."
És az összefoglaló:
"Motion platforms can produce accelerations in all 6 degrees of freedom, the three accelerations pitch, roll and yaw, and the three linear movements heave, sway and surge.
After an initial acceleration, the motion platform can be re-set below the observer's motion detection threshold, ready for the next platform acceleration
A simulator motion platform and visual can be pitched at the same time, giving a cue of continuous acceleration or deceleration, through a sensation of pressure on the back for acceleration and hanging in the straps for deceleration."Nyilván nem fog 3G-vel gyorsítani egy ilyen szék, de hogy nem lehet vele folyamatos gyorsítást érzékeltetni (és neked ez volt az alap felvetésed), nem igaz.
És ha már lehet ilyet, akkor pontosan mi is az, ami megkülönbözteti a szimulátor keltette érzést egy igazi autótól? Szerintem pontosan semmi.
-
kiskuplung
őstag
Direkt kiemeltem feketével a fontos részeket, de akkor álljon itt egy összefoglaló, szerintem ez fogja meg legjobban a lényeget:
"Fortunately, the motion sensors of the human body respond to accelerations rather that sustained motion, and so a well-programmed 6-jack ("Hexapod") motion platform is very effective in motion cueing."
Én megmondom őszintén, még mindig nem értem mit szeretne Márton mondani azzal, hogy "és ez csak egy tengely"
Világosan le van írva, hogy 6DOF-képesek ezek a platformok.
"Motion platforms can produce accelerations in all 6 degrees of freedom, the three accelerations pitch, roll and yaw, and the three linear movements heave, sway and surge."És hogy a folyamatos gyorsulás illúziójának fenntartása sem probléma, pontosan azért, mert az érzékek átverhetők:
"After an initial acceleration, the motion platform can be re-set below the observer's motion detection threshold, ready for the next platform acceleration"De amúgy meggyőzhető vagyok, csak mondjátok meg, hogy melyik az az érzékszerv, ami különbséget tud tenni egy ilyen szimulátor gerjesztette gyorsulás és a valóság közt.
A cikk kitér a végén arra is, hogy milyen fontos, hogy a különböző szervekre ható illúzió tökéletes szinkronban legyen, de ha ez megvan, és nem látom semmilyen technikai/fizikai/biológiai okát, hogy ne lehessen az embert 100%-ban átverni. Persze, ezt most csak egy fél éjszakás olvasgatásra alapozom
-
kiskuplung
őstag
-
kiskuplung
őstag
válasz kiskuplung #15070 üzenetére
Ha valakinek esetleg még hasonló gondja lett volna, jött egy Oculus frissítés, kb 2 napja, és azóta megszűnt a Guardianos probléma.
-
kiskuplung
őstag
válasz fulton #15239 üzenetére
Azt nem tudom, hogy mivel lehet, de azt tudom, hogy pillanatragasztóval nem. Megmarja, kifehéredik és meg is keményedik.
Mondjuk én így is használtam 1-2 hónapig, de mikor már úgy nézett ki, mintha a kutya szájából húzták volna ki, akkor rendeltem a vrcover-ről.
Javaslom, tegyél Te is így.
-
kiskuplung
őstag
válasz Raymond #15241 üzenetére
fulton, Te vagy az?
Ezt most találtam a Grid Vr-on : to trick the inner ear into thinking it is in motion
Four electrodes are placed behind each ear, on the forehead, and the neck, which synchronise with perceived visual movement to provide the same kind of feedback to the inner ear.
Lesznek még itt fejlesztések
[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
válasz Raymond #15243 üzenetére
Műbőrös van, de nekem konstans rajta van a szövetbugyi.
A régi, eredeti maszk pont attól ment tönkre, hogy folyamatosan törölgettem fertőtlenítővel. Én nem tudom elviselni, ha kicsit is izzadtságszagú
A szövetet meg tök könnyen lehet mosni, és kevésbé is izzadok bele, így érzésre. -
kiskuplung
őstag
válasz tobias88888 #15251 üzenetére
Ennél egyszerűbb megoldást én nem tudok: [link]
-
kiskuplung
őstag
válasz Raymond #15381 üzenetére
Pont ma kaptam egy WMR headsetet, egy Dell Visor-t. Eddig még nem találkoztam egy WMR megoldással se, de ha a többi is ilyen, akkor felejtős az egész.
A HMD maga még egész tetszetős, bár nekem 20 perc után fájt a homlokom az abroncstól ami a fejemen van, hiába próbáltam a tarkómra helyezni a súlyt, mint a Rift-nél.
De lehet, hogy nem is figyeltem volna erre, ha nem irritált volna az első másodperctől a borzasztó kép, ami a HMD-ben fogad. Te jó ég, ha így találkoztam volna életemben először a VR-ral, tuti nem ruházok be egy Oculusra...Mit gondoltak, amikor ezt így kiadták? A felbontás határozottan jobb, mint a Rift-ben, de te jó ég, milyen lencsék vannak ebben?
Az hittem rosszul látok... Kb 10 fokban éles a kép (középen), és a legkisebb szemmozdulatra szétfolyik a kép. Ha nem PONTOSAN középre nézek, akkor semmit se lehet látni, csak a homályosan szétfolyó tájat...
Azt nem lehet valahogy megoldani, hogy fixen álljon az ember fején? Ez a homlokon ülő megoldás felejtős, minden homlokráncolásnál máshova kerül a lencse a szemem előtt, és ugye tudjuk, hogy ez mihez vezet: elmosódott képhez.
Plusz azt vettem észre, hogy sose tudom beállítani úgy, hogy mindkét szememmel éles képet lássak, ezt betudom annak, hogy a Rift-tel ellentétben nem lehet állítani a szemek közti távolságot.
A kontrollerekről már nem is merek nyilatkozni. Fostos műanyag, 70-es évekbeli design. Nem is illik a HMD designjához, ez gondolom valami közös cucc, ami minden WMR megoldásnál ugyanaz. Nagyon rossz ránézni is, megfogni még rosszabb. A Touch ergonomiájának nyoma sincs.
És mindezt majdnem ugyanannyi pénzért, mint egy Rift, hát komolyan mondom, hogy hülye aki megveszi
Gyorsan felvettem a Riftet, megnéztem a Home-ot, és megnyugodtam, hogy nem a szemem ment tönkre, hanem tényleg ilyen foscsi ez a Dell Visor. -
kiskuplung
őstag
válasz Raymond #15384 üzenetére
Az a szomorú benne, hogy amúgy a nagyobb felbontás hiába van ott, nem lesz tőle szebb az összhatás. Ezt kellene mutogatni azoknak, akik állandóan nagyobb felbontás és a "szúnyogháló" miatt nyígnak.
Nem vagyok optikus, de gyanítom, hogy azért a Dell-nél csak volt aki ért a témához. Hogy tudták ezt így benézni? Érthetetlen.Az előbb elfelejtettem, hogy amúgy az a fajta Plug and Play érzés, ami a Riftnél nincs meg, itt teljesen jól működik, kényelmesen végigvisz a setupon, és elsőre ment minden (én a kontrollereket nem használtam, csak PC2-t próbáltam). Ez az inside-out tracking teljesen jól működik, és nagyon kényelmes, hogy nem kell kínlódni külső szenzorokkal.
-
kiskuplung
őstag
-
-
kiskuplung
őstag
Srácok, tudtok olyan videóanyagról, vagy akármilyen nyomtatható anyagról, ami WMR headsetekről szól, pl. hogy kell helyesen felvenni, boldog és szép emberek játszanak vele, stb stb. Remélem érhető, mit szeretnék
Elég régóta guglizok, és eddig még semmi használhatót nem találtam, ezen a pár videón kívül :
[link]
[link]Leginkább olyasmi kellene amit lehet olvasgatni azelőtt hogy rátesszük az ember fejére, hogy ne kelljen mindenkinek elmagyarázni mindent.
[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
válasz Raymond #15411 üzenetére
Jaja, lesz egy rendezvényünk, és most döbbentem rá, hogy kb 5 perc többé-kevésbé rendesen beállítani a HMD-t a fejükön. Kicsit meggyorsítaná a folyamatot, ha várakozás közben ki lenne plakátolva szép színesben, hogy kell felvenni, mire figyeljen.
Most próbáltam pár kollégán, és persze nyígtak, hogy milyen homályos minden.. Volt, aki fel se fogta, hogy merre kell tekerni hátul, hogy rászoruljon a fejére. A legdurvább ember felülről akarta beledugni a fejét. Egy egyetemi diplomás ember -
kiskuplung
őstag
Én ezt egyszer végigpörgettem, csak mivel én már ismerem ezt a streamert, ezért tudtam róla, hogy 2 db Pimaxra is befizetett, és mióta megkapta a HMD-t, az NDA lejártáig semmit új tartalmat nem gyártott. Ezek után szerintem jogosan kételkedek az elfogulatlanságát illetően.
A videóban amúgy eszméletlen sok munka van, de bárhova tekertem bele, mindig az jött le hogy :
- a lencsék nem a legjobbak, de micsoda FOV!!!
- szar a használt kijelző (a szürke az új fekete!), de a FOV, az aztán olyan mint még soha
- a FOV megváltoztatja a jövőt
- FOV mindenek felettAztán ki tudja, lehet ha rászánnám a 3 órát, akkor más lenne a kialakult kép.
De amúgy vannak rövidebb review-k is, szövegesek is, ahol egész higgadt kommentekből is lehet informálódni. Itt pedig ugye a "a Pimax megmenti a világot"-tól a "szó szerint szétesett a kezemben"-ig mindenféle vélemény megtalálható... Szóval a fene tudja.
Viszont ne feledjük, jövő héten már Oculus Connect, várjuk a friss híreket !
-
kiskuplung
őstag
válasz kiskuplung #15412 üzenetére
Lement a rendezvény, végül Project CARS2-vel lehetett menni 1 kört Imolában egy Dell WMR-rel.
A legtöbb embernek ez volt az első VR élménye, és szerintem annyira nem is célszerű autós játékkal kezdeni, ennek ellenére kb 90%-os volt a találati arány, szerintem sok emberben fogalmazódott meg, hogy neki is kell ilyen otthonra
-
kiskuplung
őstag
Carly and the Reaperman most akciós az Oculus Store-ban, ha valaki hozzám hasonlóan izgul a co-op játékokra.
-
kiskuplung
őstag
válasz #54625216 #15490 üzenetére
Nagyon jól összefoglaltad. Én nem is értem, hogy ez a Pimax hogy merül fel, mint "piacot letaroló" alternatíva.
Most már lassan 2 hete nyomogatom ezt a Dell Visor-t ami nálam van, és mivel sokszor cipeljük ide-oda, roppant kényelmesnek érzem ezt az inside-out tracking-et. És azt, hogy ez tényleg plug and play működik, egyetlen USB csatlakozón keresztül.
Még az Oculus se jutott el odáig, hogy pl. rábízzam a páromra, mert mindig van valami problémája. Nagyon messze van még attól, hogy felhasználóbarátnak nevezzük a mostani megoldásokat. Eleve ez a külső szenzorosdi felesleges egy átlagos használathoz. A WMR-nél most volt szerencsém megtapasztalni.Szóval nagyon fontos az, amit mondasz, hogy egy komplett csomag (platform) legyen a HMD köré építve, és ez egy out-of-box megoldásként működjön, és semmivel se legyen bonyolultabb a használata, mint bekapcsolni egy mikrót.
Ezek a fenti dolgok pedig sokkal fontosabbak szerintem is, mint az állandó FOV meg SDE felemlegetése.
Engem még a kábel is jobban zavar, mint a FOV, mert Budget Cuts közben állandóan belegabalyodok és ez kizökkent a játékból. -
kiskuplung
őstag
válasz sakkay #15511 üzenetére
Ha szimulátorok tetszenek, és fontos, hogy ingyenes legyen, akkor mindenképpen nézd meg az Aircar-t.
Egyébként meg próbálj ki mindent, ami megtetszik. Az Oculus Store is tele van ingyenes anyagokkal, amikkel én hónapokig elvoltam. Eleve a Touch-hoz kapott Robo Recall még mindig elő-előjön.
De a Steam-en is találsz dögivel ingyenes anyagokat, kezdd a The Lab-bel, ez eléggé bemutatja a VR-ban rejlő lehetőségeket. Ott is van "szimulátor" a War thunder-ben egész jó VR támogatás van, vagy ha autós kell, akkor a Project CARS2-nek van demoja.Sokan vettük itt szimulátorozásra a Riftet, de ha egyszer rákapsz a Touch ízére, akkor eléggé el lehet benne veszni. Én pl. pont, hogy szimezésre használom a legkevesebbet, annyi jó Touch-os cím van
-
kiskuplung
őstag
És eljött a Nap : Oculus Connect 5
Ha jól számolok, akkor itteni idő szerint este 7-kor kezdődik a keynote. Carmack csak holnap fog beszélni jól gondolom?
Taktikusan pont a keynote-okhoz nem írták oda, hogy kik a speaker-ek. -
kiskuplung
őstag
Oculus Go-val rendelkezők kipróbálhatnák ezt, hogy milyen élmény : Oculus Connect 2018: How to watch live on video and in VR
-
kiskuplung
őstag
Oculus QUEST , 399$
Na, ez jó lesz.
-
kiskuplung
őstag
válasz Raymond #15543 üzenetére
Jaja
Remélem megoldható lesz, hogy akár egy Oculus add-on-nal lehessen csatlakozni a PC-hez wireless, és én már adom is le a rendelésem erre a Quest-re.
A Go-t nem tudtam hova tenni, nem én voltam a célcsoport. De erre a Quest-re már most tudok 10 embert, velem együtt, akik már most betennék a karácsonyfa alá. Kár, hogy csak jövő tavasszal jön ki.
-
kiskuplung
őstag
válasz Márton #15545 üzenetére
Zuckerberg teljesen jól felvázolta, hogy ezzel lett komplett a low-mid-high-end portfóliójuk, az első generációs VR termékpaletta így lett teljes.
Jövőre lehet bejelenteni a 2. generációs Riftet. Szóval izomman1, veheted a Pimax-et, hacsak nem izgulsz rá valami másra a következő félévben A mocskos Facebook még vagy 1,5 évig nem jön ki új Rifttel.
-
kiskuplung
őstag
A FB tényleg nem spórol semmit : óriási terek, csak hogy demonstrálja, mennyivel jobb cuccuk van a Room-scale-nél, most meg Star Wars játék...
na végre, Michael Abrash
[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
Na, lehalt a stream, micsoda égés
-
kiskuplung
őstag
válasz izomman1 #15572 üzenetére
Szerinted mire való a VirtualLink? Komolyan kérdezem, mert láthatóan valami olyan van a fejedben, hogy attól majd ripsz-ropsz belekerül még pár GFLOPS teljesítmény a GPU-kba, és azonnal 2x4K-ban fognak renderelni? Vagy mi?
Ha tényleg nézted, akkor láthattad, hogy Michael Abrash világosan felvázolta a jövőt. Ráadásul retrospektív összefoglalta a két évvel ezelőtti jóslatait: bemutatta, hogy mik jöttek be, mik nem, és mi az, ami a vártnál is gyorsabban fejlődött, pl. az AI támogatott foveated rendering szerintem elég meggyőző volt. Mesélt az fresnel lencsék cseréjéről is.
Elmondta, hogy 5 év, mire teljesen kiforr az eyetracking (amiről 2 éve még pont azt mondta, hogy lehetetlen közeli), a foveated rendering és 10 évre tette mire elérhető lesz a haptic feedback.
Kb addigra érnek majd fel a GPU-k arra szintre, amit Te idén karácsonyra vizionálsz.@Enton: stand-alone HMD, mint a Go. Én bízok benne, hogy gondolnak rá, hogy lehessen venni valami kiegészítőt, amivel streamelni lehet PC-ről. De ezzel meg lehet oldani biztosan : ALVR, csak mégis jobb lenne egy hivatalos megoldás
[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
Érzem, ma nem fogok sokat dolgozni, nézegetem a Quest-es cikkeket, fórumokat.
Úgy tűnik, minden topicnak van egy izomman-je, aki a Pimax-szal példálozik és végtelen FOV-ot követel
-
kiskuplung
őstag
válasz Raymond #15602 üzenetére
Pont ezt akartam írni, és csodálkoztam is, hogy eddig nem hoztátok fel, de az Abrash által felvázolt játéktér-scannelési eljárások, meg a deep-learning metódusok a képminőség javítására/a sávszélesség csökkentésére, mind-mind abba az irányba mutatnak, hogy a végre eljöjjön a Kánaán, és a büdös életbe többet ne kelljen elutaznom külföldre egy face-to-face meetingre, hanem csak felvesszük a HMD-t és belépünk. Az a 2 fej, amiből az egyik renderelt volt, szerintem már most alkalmas ilyen jellegű tárgyalásokhoz. Nagyon-nagyon tetszett.
Azokról a pancake lenses-ekről ti tudtok valamit, amit a fresnel lencsék helyett ajánlottak? Nem vagyok otthon fényképezésben, de Google-ös keresések főleg fotózással kapcsolatos dolgokat adnak ki, semmi VR.
-
kiskuplung
őstag
Igen, ez így van. És?
Most komolyan, hányszor kell még leírni, hogy egy út elején vagyunk, és idő kell, mire a technológia és a költségek eljutnak egy bizonyos szintre?
Engem pl. tegnap a hideg rázott, mikor mutatták az új lehetőségeket, amik 5-10 éven belül elérhetők lesznek. Nem egy laborban, hanem bemész a Media Marktba és megveszed. Pont úgy, mint most a quantum-dot TV-ket, amikről pár éve még csak legendák szóltak. Én például még emlékszem, mikor 5 percet kellett várni, mire bemelegedett a fekete-fehér TV. Most, kicsivel több mint 30 évvel később már full HD-s telefonnal lógok 0-24-ben az interneten. Nem emlékszem rá, hogy '85-ben a színek hiányát kérték volna számon a TV-ken. (De arra igen, mikor életemben először láttunk színes TV-t és mindenki fikázta, mert a fekete-fehér-hez volt mindenki szokva
Szóval szerintem ezek a VR/AR headetek 10-20 éven belül szerintem teljesen átveszik a mostani smartphone-ok szerepét, és pontosan ezt vázolták fel tegnap. És ebben akar piacvezető, trend-diktáló lenni a Facebook, szerintem nagyon jól csinálják.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest