Új hozzászólás Aktív témák

  • kiskuplung

    őstag

    válasz Márton #15212 üzenetére

    Most már rápörögtem a témára, és sajnos azt kell mondjam, hogy ilyeneket találok:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Motion_simulator

    "Since the amplitude of the acceleration is not very well perceived by humans, one can tilt the subject backwards and use the gravity vector as a replacement for correct resulting force from gravity and forward acceleration. In this case, leaning a simulator backwards and rotating the visual picture by the same angle gives the subject a force on the back that is perceived as forward acceleration."

    "Experiments have shown that angular accelerations below a certain level cannot be detected by a human test subject. Values of 0.5./\sec2 have been reported for pitch and roll accelerations in a flight simulator."

    És az összefoglaló:

    "Motion platforms can produce accelerations in all 6 degrees of freedom, the three accelerations pitch, roll and yaw, and the three linear movements heave, sway and surge.
    After an initial acceleration, the motion platform can be re-set below the observer's motion detection threshold, ready for the next platform acceleration
    A simulator motion platform and visual can be pitched at the same time, giving a cue of continuous acceleration or deceleration, through a sensation of pressure on the back for acceleration and hanging in the straps for deceleration."

    Nyilván nem fog 3G-vel gyorsítani egy ilyen szék, de hogy nem lehet vele folyamatos gyorsítást érzékeltetni (és neked ez volt az alap felvetésed), nem igaz.

    És ha már lehet ilyet, akkor pontosan mi is az, ami megkülönbözteti a szimulátor keltette érzést egy igazi autótól? Szerintem pontosan semmi.

Új hozzászólás Aktív témák