-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
kiskuplung
őstag
"Engem a Htc Vive-ban a teleportálás annyira zavar a videókon, hogy azt sem tudom elképzelni hogy az valakinek bejön."
Hogy fogod majd áldani a fejlesztőket, hogy teleportot is raktak a játékba, ha majd nem csak videókat nézegetsz
Amúgy a válasz a kérdésedre az, hogy játéka válogatja, hogy mit támogat. Van olyan, ami csak teleportosan működik, és a játékmechanika alapjává tették, mint pl. a Robo recallnál, vagy az Arktika.1-nél.
Van ahol választható, mint pl. Don't knock twice, vagy Mage's Tale, hogy teleport, vagy szabad mozgást szeretnél-e használni.
Az igénytelenebb, régi VR játékokban, és utólag VR-osított cuccokban (pl. Alien Isolation) pedig csak free locomotion (szabad mozgás) van, szerintem Te ezt szeretnéd (amíg ki nem próbálod).
Ilyenkor a Touchon lévő kis stickkel tudsz előre/hátra/balra/jobbra menni, és a fejeddel nézelődni.
Illetve van még a minden VR játék alfája és omegája, a Lone Echo, amiben a karjaiddal különböző tárgyakban tudsz megkapaszkodni és úgy előrelökni magad a zéró gravitációs térben. Szerintem ez a legtermészetesebb módja az irányításnak, de értelemszerűen nem lehet mindenhol használni.
Hidd el, nagyon is jó az a teleport. Lassan egy évnyi VR-ozással a hátam mögött is, ha rossz egy locomotion implementáció, akkor az igenis rosszullétet okoz, lásd Vanishing of Ethan Carter VR.
-
kiskuplung
őstag
Igen, azért is rosszak ezek, mert a látvány egyáltalán nincs összhangban a füledben lévő folyadékkal érzett gyorsulással És csomószor látom ismerősökön, hogy VR-ban, ha kiállnak egy magas épület tetejére, akkor azonnal bekapcsol náluk az életösztön, mint pl. ebben a videóban
Szóval ha ide-oda mozogsz látszólag a VR térben, és közben nincs meg a hozzátársult egyéb szenzoros érzésed, amire egész életeben treníroztad az agyad, akkor annak rövid úton rosszullét lesz a vége.
Kivülről lehet is látni a játékosokon, hogy ide-oda billegnek, ahogy elveszítik az egyensúlyukat.Ezért sokkal jobbak azok a játékok, amikben csak egy helyben kell állni, max. a valódi lábaiddal sétál ide-oda egy kis körben. Az ilyen VR alkalmazásokban senki sincs rosszul, soha, ezt garantálom.
Az ülve, Xbox kontrollerrel vagy egér/bill kombóval játszás a legrosszabb amit tehetsz VR-ban, csak mondom Olvass vissza kicsit, pont most volt szó a Vanishing of Ethan Carterről.
Ha állva, a Touchos kontrollerrel nyomod free locomotionnel, akkor van esély rá, hogy nem lesz bajod, de ehhez már érzékenyíteni kell az embert. Megoszlanak a vélemények, van aki érzékenyebb, van aki nem annyira.
Autós anyagok szerintem a skála legintenzívebb végén vannak a skálának, különösen pl. a Dirt Rally, mert ott még függőleges mozgás is van (látszólag), amit egy szobában ülve nem érzékelsz.
De, és ez a legjobb hír, eddig 100%-os itt is a hozzászoktatási arányom az ismerőseim közt, 1-2 óra gyakorlás után mindenkinek nagyon jól ment, és hát az élmény... az fantasztikus.
Ha nem próbáltad még, akkor nem nagyon lehet leírni, de képzeld el, hogy tényleg ott ülsz a kocsiban, ki tudod dugni a fejed az ablakon, vagy benézni a visszapillantó mögé... Egy valóra vált álom egy szimulátorosnakÉn is szimekhez vettem (Elite főleg), de teljesen leragadtam a Touchos címeknél, annyira fantasztikusak.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
"Illetve ez jó készülék?"
Jelenleg az oculus rift a legjobb ár/minőség tekintetében a piacon, de ahogy jönnek az új márkák, úgy változik a piac. Szvsz a következő félévben még marad a jelenlegi felállás.
"Ez jó ár?"
160K alapvetően jó ár, jelenleg az amazon.de-n lehet 450EUR-ért kapni ingyen postával, de arra még rájön a német és a magyar áfa különbözet, azaz a végösszeg olyan 150K körül áll meg az aktuális forint-EUR árfolyamtól függően. Amazonos rendelés előnye, hogy 30 napig indoklás nélkül visszaküldheted, hátránya, hogy nehézkesebb a garancia érvényesítése, mert postázni kell (mondjuk a magyar webshopoknak is).
Tanács: használtan csak jelentős árengedménnyel vegyed, mert még ha állítja is az eladó, hogy zsír új, "csak kipróbálva volt", ha beregisztrálta a touch kontrollereket az oculusnál, akkor az azokhoz járó ingyenes játékokat már a saját accountjához kötötte, tehát annyival kevesebbet ér a cucc.
-
summers
tag
Szia! Egy hete rákérdeztem az ipon-nál, hogy elvileg két azonos termék között miért ilyen nagy az árkülönbség, azt válaszolták, hogy a két terméket két beszállítótól szerzik ezért más az árazásuk. De szerintem még annyi különbség van a két termék között, hogy a bundle-hoz a sisakon kívül két szenzort és két touch controller-t adnak, míg a másikhoz egy szenzort+xbox controller+távirányító, de ez csak az én véleményem.
-
Nosam
aktív tag
Én oculus mellett döntöttem, vive-ben jobban tetszett hogy van kamera rajta, viszont rift-ből csak egy zsinór jön ki, és könnyebb is meg a kép is valamivel jobb. Emellett az a kínai piaci gagyinak kinéző fejhallgató a rift-en, hát az kérlek meglepően jó! Még nagyon jó minőségű mikrofon is van benne, nagyon tisztán lehet hallani és beszélgetni vele, pl ED-ben. Simán jobb mint az én 25 ezer forintos alianware headsetem! Mellette csak egy zsinór van, mászkálni nem akartam leginkább ülő és álló játékokban használom, de 360 fokban forgatható a fej itt oculusnál is.
Elégedett vagyok vele nagyon! Kellemesen csalódtam benne, 160 ezret már megér.
-
tobias88888
őstag
160ért most már nagyon nem éri meg! Alzán 3 hete volt 140 is és biztos vagyok benne hogy következő hét folyamán is le lesz árazva (cyber monday-t tartanak ők). Német amazon-t ajánlanám amúgy, 350 euró lesz ott black friday alkalmából következő pénteken (lehet hogy cyber monday-ben is fel fel bukkan valamelyik nap) az Oculus Touch-al, ingyenes szállítással ami ugye 115 ezer Ft!
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Assetto Corsa-ban aranylag problemamentes a dolog mivel a kis gepigenye miatt rarakhatsz 1.3-1.5 Supersampling-ot az Oculus Debug Tool-al igy sokkal tisztabb lesz a kep. A kartyad az 1.3-at siman birja mindent maxra allitva is a jatekban. A Post Process effekteket erdemes kikapcsolni mert csak maszatoljak a kepet.
Szerk:
"Véleményem szerint ehhez kell a 4K minimum, az alá meg a mai vasak kevesek"
A display resolution es a render resolution nem ugyanaz: [link]
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
kiskuplung
őstag
Mivel tudtál játszani, nem tudod a címeket?
Mennyi időt tudtál vele eltölteni?
Csak mert úgy vettem észre, hogy ezek a demozós helyek többet ártanak a VR hírnevének, mint a Google Cardboard, pedig az is jóvátehetetlen.Ha mindent rendben belőttek volna Rád, és kényelmesen tudod kipróbálni, akkor nem tudom elképzelni, hogy a pixeleken problémáznál.
Nekem rongyosra tolták a Riftet a kollegák, barátok, ismerősök, több mint 50 ember próbálta már ki. Senki se szólt a pixelesség miatt. A párásodás miatt igen, a kicsi FOV miatt igen, de amint elindult a Robo Recall vagy a Lone Echo, vagy beülhettek az Elite-be onnantól kezdve teljesen beszippantotta őket a játék.
Kb ilyesmi reakciókat láttam, egytől-egyig : [link]
Szerintem ez a jövő. Lehet persze jobb is, de műszakilag jelenleg ennyit lehet kihozni.
Persze ha valaki nem hagyja magát elvarázsolni, akkor tök mindegy, miket mondunk.Riftből mostanában biztos nem lesz új, helyette a kínai Pimax 8K-t várják itt a népek, mint a Messiást. Esetleg arra még várhatsz Te is, hátha jobb lesz, és úgy látom, Te nem pörögtél rá annyira a VR témára, mint mondjuk én
-
tobias88888
őstag
Neked bizony a problémádra a válasz a Samsung Odyssey, bár ahogy elmondod lehet hogy azt is pixelesnek találnád. Nem sokkal drágább mint az Oculus, iRacinges fórumban már sokat írtak a képminőségéről, azaz hogy már alig pixeles. Tavasszal lehet majd Európában is kapni azt hiszem. Kicsit feljebb olvasol, akkor láthatsz pár bemásolt véleményt. A lényeg, hogy nem annyira támogatott még, a tracking sem annyira jó, de szimulátorozáshoz kb tökéletesen megfelel és jobb a képe sokkal
Következő héten pénteken az Oculus meg nem 150 lesz az hanem 115, de 3 hete volt 140 is az alzában
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Ha érzésre nem jött be az Oculus, akkor várjál a VR vásárlással, mert vagy ilyesmi élményt kapsz, vagy gyengébbet.
Volt itt már valaki, aki szintén szimulátorozáshoz vett Riftet és egy hét után eladata, mert zavarta az alacsony felbontás.
Ha számodra maga a játékélmény nem kompenzálja a gyengébb grafikát, akkor felesleges erőltetni. -
Nosam
aktív tag
"az összes többi autós játék bohóckodós arcade."
Azért megnézném, hogy pl PC2-ben mit kezdenél egy utcai autóval... Én játszottam mind a kettövel, és a pc2 sokkal nehezebb mint az asseto, ráadásul fényévekkel jobban néz ki pláne oculussal, én azzal tolom. Sokkalta jobb mint az asseto, szebb is, nehezebb is pláne aztán az utcai verdák... Mondjuk multiplayerben nem olyan jó mint az asseto ez konkrét, de minden másban magasan veri.
-
-Solt-
veterán
Az AC-n kívül ezek közül ezek támogatják a VR-t,
- Euro Truck Simulator 2
- RaceRoom Racing ExperienceAz ETS2 DX9 alatt fut még mindig, nincs natív VR támogatása, ez kizárólag megszállottaknak. RR-t nem próbáltam, arról nem tudok nyilatkozni.
Még mindig az AC ezek közül az amiből a legjobb "élményt" lehet kihozni, csak be kell állítani normálisan és kell alá egy 980Ti / 1070
www.smart-bus.hu
-
Raymond
félisten
Esetleg meg letoltheted ezt is ha nincs meg a full jatek:
Nem art hozzarendelni a Recenter funkciot valamelyik gombhoz a kormanyon hogy a pozicion tudj allitani konnyen ha kell. A beallitasoknal van az utolso oszlopban legalul, alapbol nincs hozzarendelve semmi.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
kiskuplung
őstag
Amiket írtál, ezekből még egyedül a Payday2-nek van béta verziós VR támogatása, alig 3 napja jelent meg, rettentő bugos, nem ajánlom.
A ETS2 valóban megy, ahogy fentebb is írják, de az is bétás, és szerintem nem is lesz jobb.Szerintem borzalmas így játszani, atompixeles, és még feljavítani sem tudtam.
A többi teljesen felejtős, nem is VR-ra készültek, semmi értelme erőltetni őket. Csak csalódást és cifrahányást okozna, ha sikerülne is valami külső programmal (pl. VorpX) beüzemelni őket.
Olyan játékot próbálj ki, ami tényleg megy is VR-ban. Pl. ha már autós, akkor ott a Project Cars 1-2, vagy a Dirt rally. Ezek natívan mennek Oculuson.
De, ha rám hallgatsz, autós játék előtt inkább az alábbiakat próbáld ki inkább, ebben a sorrendben.
- Dreamdeck
- First contact
- Bullet train
- Face your fears
- AircarEzek ingyenesek, szóval ha azt el tudod érni, hogy saját gépedre kössék a Riftet, akkor az se lehet gond, hogy ezeket elindítsák. Ja és persze szigorúan Touch kontrollerrel, anélkül az élménynek szerintem kb a fele elveszik.
Esetleg ha a következők elérhetők, akkor még ezekbe is próbálj bele:
- Robo recall
- Lone echoÉs ha ezeken túl vagy, akkor lehetne beülni autós játékba. Addigra kb. megszokod a VR-t, és nem leszel azonnal rosszul pl. egy Project Carsban.
Ha azonban ezután sem tetszik, amit látsz, akkor szerintem engedd el ezt a VR dolgot, és nézz vissza 2-3 év múlva. Addigra olcsó vacaknak számítanak majd a mostani GTX1080-asok , és a jelenlegi headsetek is, és biztos megtalálod a számításodat, az akkor elérhető megoldások közt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
VR-ra tervezni kell a játékokat. Nem csak annyi a lényeg hogy a szemüvegen megjelenjen a kép, vagy hogy a kézi kontrollerrel célozni lehessen, hanem mindent, a mozgástól a játékmenetig mindent a vr-nak kell alávetni, és annak megfelelően tervezni. Utólagos vr max a szimulátorokban működik.
Szvsz legjobb vr témájú előadások:
Jesse Schell - Making Great VR: Lessons Learned from I Expect You To DiePatrick Harris - Game Design Un-Rules: Examining Design Failures in Time Machine VR
Mindkettő remek, az első inkább arról beszél hogy milyen szabályokat kell betartani hogy jó legyen a vr élmény, a második pedig arról, hogy milyen alap design elképzelések sem működnek vr-ban, amiről az emberek úgy gondolnák hogy működik (pl az első: célkereszt)
Ajánlott mindkettő megnézése, szerintem nagyon érdekes és tanulságos. És vicces
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
kazmerr
aktív tag
Még bedobnám az LFS-st ha ennyire autós témában érdeklődsz. Nem a grafikája miatt fogod szeretni, de nagyon jó a maga nemében és nem kell hozzá erős vas sem. A demo ingyenes.
https://www.lfs.net/Esetleg a DCS-t ha kicsit is vonz a repülőgépszimulátor, de sajnos abban már felszállni sem 1 perc, ezért érdemes kicsit megismerkedni vele mielőtt odamész.Ennek is van ingyenes változata a Steamen.
http://store.steampowered.com/app/223750/DCS_World/ -
#54625216
törölt tag
Általában a VR fejlesztésekről:
Egy játékba be kell építeni a VR hardver támogatását (hmd, tracking, kontrollerek), ezt API-kkal, vagy a játékmotorokba beépített natív támogatással oldják meg.
Jelenleg 3 nagy szabvány létezik: SteamVR, Oculus VR, Windows Mixed Reality (+mobil VR megoldások). A játékmotorok ezeket vagy ezek valamelyikét támogatják.Ha egy új hardvernél kijelentik, hogy SteamVR kompatibilis, akkor elméletileg minden olyan program, amibe beépítették a SteamVR támogatást, menni fog rajta.
Az Oculus VR alapjáraton csak az oculus saját hardverével működik, viszont van nem hivatalos Revive program, ami az Oculus VR programokat futtathatóvá teszi SteamVR kompatibilis eszközökön is.
(A WMR még nagyon az elején tart, alig van még rá valami, így egyelőre nem sok vizet zavar.)Melyiket válasszam:
Elméletileg mind a SteamVR eszközökön, mind Oculuson elérhető minden említésre méltó tartalom.
A hangsúly az "elméletileg"-en van.
A gyakorlatban csak maga a futtatandó alkalmazás hivatalos támogatása nyújt garantált felhasználói élményt az adott eszközön, és így már sokkal összetettebb a kép.
Egy dolog ugyanis, hogy egy játék elindul-e Vive-on, Riften vagy valamelyik WMR cuccon és megint más, hogy az adott alkalmazást melyik hardveren fejlesztették és tesztelték.
Ha egy hardvernek nincs az adott alkalmazás oldaláról hivatalos támogatása, akkor probléma lehet a teljesítménnyel (akadozhat), a trackinggel, a roomscale beállításokkal, a kontrollerekkel (más szögben állnak, mint kellene), stb.
Tehát attól, mert valamire ráaggatják mondjuk a "SteamVR kompatibilis" címkét még nem lesz feltétlenül univerzális az eszköz, erősen az adott alkalmazáson múlik, hogy mivel működik normálisan és mivel nem.Ha van egy listád, hogy melyik VR játékokkal akarsz játszani és azokhoz keresel hardvert, akkor érdemes körülnézni az adott játékok fórumaiban, hogy mivel mik a tapasztalatok. Néha minden oké az első pillanattól kezdve, néha fél év is eltellik, mire valóban élvezhetővé válik a játék egy adott hmd-vel.
Akinek nincs konkrét elképzelése, azoknak azért szoktuk jelenleg az Oculus Rift-et ajánlani, mert viszonylag jó áron kapható és a legnagyobb a natív támogatottsága, azaz az oculus store-ból értelem szerűen megvan a támogatás minden szoftverre, steamen pedig a legtöbb játéknál ott van az oculus a támogatott hardverek listáján.
-
PixAlan
aktív tag
valamennyire konzolosítva van a vr, szóval ha megfelelsz az alapkövetelményeknek a címek nagy része teljesen élvezhető, persze a 1080vel lehetne pár extra dolgot rakni, felhúzni az SSt stb, de nem lesz eget rengető a különbség. Szerintem nem szükséges az upgrade, a 980ti-al is simán jó vagy.
-
Segal
veterán
Én 3570-el és 980-al kezdtem a cv1-et (igaz előtte dk2 is volt ) és bőven megfelelt a célnak. Egyedül Project Cars-nál vettem észre egy pici akadást a rajtnál 30 fölötti játékosszám fölött.
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
PixAlan
aktív tag
Igen, a DCS azon viszonylag ritka játékok egyike, aminél számít a jobb kártya, a legtöbb címnél közel sem fogsz ekkora különbséget tapasztalni.
90 fps kellene stabilan, igen, ha ingadozik akkor nagyon hamar rosszul lehet lenni, de szinte minden játék fog menni 90 fpssel a 980ti-on. Aszem nem is engedi fel az oculus a storeba a játékot ha nem megy stabilan a minimum rendszerkövetelményekkel.
Segít nyilván a super sampling, de az igazán szűk keresztmetszet a jelenlegi HMD-k felbontása, meg persze a nagyobb felbontáshoz szükséges vas ára[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
-
-Solt-
veterán
Játék függő, de általában elég észrevehető a különbség az 1.0 és az 1.5-s SS/PD között.
Én nemrég váltottam 980Ti-ről 1080Ti-re de én főleg szimulátorokkal játszom... itt még az 1080Ti is eltud fogyni. A lényeg az, hogy a váltást az alapján fontolgasd, hogy mivel játszanál. Ha főleg a kifejezetten VR-ra készült játékok vonzanak, akkor elég a 980Ti is. A 4770K-ra ugyanez vonatkozik.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
VR topikban értelemszerűen a VR alatti futásra gondoltam... Az AC-nak elég a 980Ti is, de például az ETS2 vagy a DCS képtelen a fix 90 FPS-re még az 1080Ti-l is.
Abban mi a poén, hogy most eladod? Miért nem akkor adod el amikor veszed az 1080Ti-t? A használt piacon kevésbé érződik az őrület... most eladod mondjuk 130K-ért, ha leesik az 1080Ti ára a normális szintre mondjuk 3 hónap múlva (kétlem) akkor meg el tudnád adni 110K-ért. Megér 20K 3 hónapot gép nélkül?
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
Tomdriver
őstag
Hol írta, hogy Asettózik? Szimulátorról volt szó.
Egy tucat hsz.-en keresztül próbálunk meggyőzni arról, hogy elég VR-hez a 980 Ti (én 1080Ti topikban arról is, hogy vedd meg előbb a Riftet és próbáld ki a mostani kártyáddal mert VGA váltás most nagyon rossz business), de Te már ezek szerint eldöntötted a ballépésed és mindennek ellene mész.
3 hónapig mivel játszol? Biztos hogy jól átgondoltad ezt? -
-Solt-
veterán
Ha nem hiányzik a játék hónapokig és elviszik 150K-ért (kétlem), akkor még megértem, de nekem pár tízezer forint biztos nem érne annyit, hogy hónapokig sarokba vágjam a hobbimat. Hogy mi a logikus az erősen nézőpont kérdése! Nekem az lenne a logikus ha most vennél Riftet, élveznéd a 980Ti-l, aztán ha kevésnek érzed azokban a játékokban amiket szeretsz, akkor pár hónap múlva amikor rendeződnek az árak cserélsz.
Persze ha az anyagi érdek erősebb mint a játék utáni vágy, akkor hajrá...
www.smart-bus.hu
-
Segal
veterán
Van egy rossz hírem a számodra a Fallout 4 -nek külön kell megvenni a VR változatát az alap játékkal nem működik a Rift.
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
lejjebb lehet huzni am a grafikat
nekem VR alatt csak az egyik 290X megy, pcars2ot konkretan lowon tolom de meg ugy is jobb elmeny, mint harom kijelzon.
----
mas, csereltem az i7-3820at egy 1800Xre, egyreszt eltunt a "minimal requirements" piszkalas, masreszt pedig rajtnal a project cars 2 fps nem esik be a banyaszbeka feneke ala mint eddig. lehet megiscsak van ertelme a 16 szalnak.
----
mas, mi van meg olyan hasonlo jatek, mint a killing floor incursion es az arizona sunshine? killing floort nekialltam tolni, elso act utan jo, viszont kicsit unintuitiv az ammo belt.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Új hozzászólás Aktív témák
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...