Új hozzászólás Aktív témák

  • ViZion

    félisten

    válasz BonFire #11771 üzenetére

    Ugyan arról van szó. Mondjuk van egy grafika, amin van egy piros alapszín (0-100-100-0), ezen van egy fekete szöveg. Alapból ugye ez úgy nézne ki a végső pdf-en, hogy a fekete szöveg "kimaszkolja" az alatta lévő pirosat. Nyomtatáskor végig megy a nyomóhengereken a papír, kinyomja a piros alapszínt, közepén meg kimarad egy fehér szöveg. Már eleve a Magenta és sárga nyomásnál is lehet eltérés, ehhez hozzájön a fekete még, aminek ugye a kimaszkolt részre kellene esnie. na most ugye van a gép, az ember, a papír, a páratartalom, hőmérséklet, a hengereknél a nyomás... ezek mind megváltoztatják a papír alakját, nyúlik az ív, így korántsem biztos, hogy a szöveg a "kimaszkolt" részre fog esni.
    Overprintnél (ez PS-ben multiply) a szöveg színszámait az alatta lévő réteghez hozzáadja.
    Tehát a piros háttéren a szöveg színe így 0-100-100-100 lesz. Ez a végső pdf-nél azt eredményezi, hogy a papírra a piros alapszín mindenhova rákerül, c-y elmozdulás nem lesz probléma, és a feketét akár több mm-el is arrébb rakhatja (mert elaludt a nyomdász ;] ), mégsem lesz fehér árnyéka (mert sehol nem volt fehér...).
    Árnyéknál dettó. A forrásnál fekete lenne, majd később keveredik az alapszínnel, ez nyomtatásban nagyon elüt. Multiply-n az alapszínhez hozzáadja az árnyék értékeit, egyenletesebb lesz az eredmény. Ez is az alapbeállítás.
    Ez persze csak a fekete értékre vonatkozik, színeket multiply-ra rakva érdekes effekteket kapunk csak.
    Lehet képek kellenének erről, de lusta vagyok :)

    Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

Új hozzászólás Aktív témák