Új hozzászólás Aktív témák
-
And
veterán
-
PHM
addikt
válasz batman. #11932 üzenetére
Elméletileg mindkét állítás igaz, de csak azonos akkuk esetén.
Ugyanis a valós belső ellenállás jelentősen függ az akku típusától is.
Gondolok itt például az ún. "high drain" cellákra, illetve a direkt
motormeghajtásra tervezett Li-po cellákra.
De még azonos méret és kapacitás mellett is van némi különbség
a különböző gyártók celláinak névleges belső ellenállása között.Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
Kernel
nagyúr
válasz batman. #11932 üzenetére
Amit az elméleti részéről tudni kell:
Minden feszültségforrásnak van belső ellenállása, ami ideális esetben 0 Ω lenne.
Gyakorlatilag minél nagyobb terhelhetőségű akkuról beszélünk, annak normális esetben annál kisebb a belső ellenállása (vagy kellene lenni). A gyengébb kategóriába eső akkunak pedig általában nagyobb a belső ellenállása.
A terhelőáram hatására a belső ellenálláson feszültség esik, ezt érzékeljük a kapocsfeszültség csökkenéseként:
Az áramból és az esésből ki lehet számítani az egyenáramú ellenállást, de ezek a töltők inkább impedanciamérést szoktak végezni:
Impedancia (Z) = váltakozóáramú ellenállás.
1 kHz mérőfrekvenciát kapcsol rá elvileg, azzal mér belső impedanciát. Az akkuk adatlapján is ezzel az értékkel lehet találkozni, de erre is az vonatkozik, hogy minél kisebb, annál jobb.
Az impedancia frekvenciafüggő, ezért kellett egy közös összehasonlítási alap, ami 1 kHz az akkuknál.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.