-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
blueMerle
veterán
Sziasztok
nagyon sok mindent (60+) rendeltem már az aliexpressen, de most elöször történt olyan, hogy a terméket az eladó nem tudta postázni mert az időközben elfogyott neki. Semmi gond, rányomtam a Request order cancellation gombra majd kiválasztottam hogy Wrong item selected (hogy ne kapjon ejnye-bejnyét). Most az van hogy Fund Processing. Ez most akkor azt jelenti hogy pár napon belül visszakapom a pénzt a MasterCard kártyámra vagy kell még valamit csinálnom? Sose volt dispute-om vagy refundom, eddig minden flottul ment ezért ismeretlen ez számomra. Köszönöm a segítséget előre is.
-
blueMerle
veterán
válasz Penelope #632 üzenetére
Szinte azonnal elfogadta, utána jelent meg a Fund processing (csak azt nem tudtam van-e még teendőm). Nagyon rendes eladó (35000+ feedback 98% pos.), több mindent rendeltem már tőle, minden rendben volt eddig. Szóval akkor most várok hogy megérkezzen a pénz. Értem, köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
blueMerle
veterán
válasz Penelope #635 üzenetére
De nem volt dispute Még nem küldte el, azelőtt szólt hogy nincs neki. Rányomtam az Request order cancellation gombra, majd megjelent egy felirat hogy az eladó részéről is kell megerősítés hogy visszakapjam a pénzem, ez szinte azonnal meg is történt, ez a felirat eltűnt. Most pedig ez van a rendelésnél:
Status: Fund ProcessingSzerk: meg is van:
When your order is closed with refund, the order status will be firstly "Fund Processing", which means the refund is being processed.When the order status changes to "Finished", the refund request should have been sent out to you.
[ Szerkesztve ]
-
blueMerle
veterán
-
blueMerle
veterán
válasz raffaelo666 #673 üzenetére
Dehát akkor nyiss dispute-t és visszakapod a pénzed
-
blueMerle
veterán
válasz raffaelo666 #677 üzenetére
Akkor nincs para, kérj 100% refundot és írd be hogy fake product, erre nagyon ugranak az ali-s customer service alkalmazottai
-
blueMerle
veterán
válasz raffaelo666 #680 üzenetére
Hogyhogy ráírsz és nem tudod megnézni?! Itt valami nem kerek, a disputenak ugyanúgy van message historyja.
daja28: a processing time?! Hát az nagyon durva, nekem a leghosszabb processing time talán 2 hétnyi idő volt. Töröld a megrendelést a Request order cancellation gombra kattintva ha nem felel meg és már fizetted - én 1 hét alatt kaptam vissza pénzem. Ha nem fizetted még ki csak megrendelted akkor semmi dolgod, automatikusan törlődik a megrendeléseid közül.
[ Szerkesztve ]
-
blueMerle
veterán
Nyugodtan szó szerint írd meg neki hogy amt leírt az bullshit, semmiféle EORI számra nincs szükség a vámkezeléshez sem Magyarországon, sem az EU-ban bárhol. Ez egy opció és nem kötelezettség. Úgyhogy a kis kínai baomira rosszul van informálva.
Bestx: az eladó hibája hogy nem tájékoztatott arról hogy a rendelt színből nincs és még el is küldte a barma, ÁM ez sajnos nem jogosít fel téged 100% refundra, ilyenkor legtöbb esetben egy részét kapod vissza a pénzednek. Ha a teljes összeget, akkor egy extrém rendes eladóval sikerült üzletet kötnöd. Természetesen neked kell vitát nyitnod: Open Dispute majd te megadod mekkora összegű kártérítésre tartasz igényt. Ha ezt ő elfogadja vita nélkül akkor azt az összeget megkapod amit beleírtál az összeg mezőbe (vagy full refund a teljes összeghez). Vagy felajánl egy kisebb összeget, mondjuk a felét. Ezt általában ha egyébként a termék már el lett küldve csak rossz színben pl. mint a Te esetedben ésszerű elfogadni, mert az ali customer service sem fog nagyon másként dönteni.
[ Szerkesztve ]
-
blueMerle
veterán
Srácok, új személyes rekord: csomag feladva Singapore Post-al Május 7.-én, és tegnap vehettem át, azaz 6 nap alatt ideért sima postával (hálistennek vámkezelés nélkül ).
-
blueMerle
veterán
Ami gyorsan kell azt általában DHL-el szoktam rendelni ami ide is ér 4 nap alatt, de a vámkezelés ami ugye ott kötelező minden esetben min. 4-5 nap így már ott tartunk hogy nem éri meg.
A Sweden Post-al is egyébként mostanság legfeljebb 10-12 nap alatt ideér bármi és ráadásul Sweden post-os csomagom még sosem vámkezeltek (szlovákia).
A totális negatív rekord nálam a China Post Air Mail, ahol 54 nap alatt ért ide egyszer egy csomag pendrive (de ott minimum 20 nap az átlag). Soha többé, azóta mindig írok az eladónak ha csak a kínai posta van feltüntetve hogy nem lehetne-e mégis valami más, és általában nem gond nekik singposstal vagy sweden posstal küldeni.
-
blueMerle
veterán
Át akar verni!!!!
Ha megnyitottad a Disputet (ugye nyitottál vitát-disputet?) ott ahogy írhatam a jogos kárigényed benyújthatod majd azt a pénzt az Aliexpresstől kapod, nem az eladótól.
Az Aliexpress az eladónak csak akkor fizeti ki a termék árát ha te leokéztad a megrendelést, így most mégis mit fizetne vissza hiszen nincs nála a pénz? Van egy nyitott vita (dispute, ugye megnyitottad, kérdem inkább 2x?), és ha az Aliexpress Customer Service neked ad igazat, akkor te tőlük kapod vissza a pénzed. Persze az eladó most arra játszik hogy nem ismered a rendszert, le akarja veled okéztatni a megrendelést aztán futhatsz a pénzed után, soha nem látod viszont....
Tehát a teendőd:
1. Open dispute a megrendelésnél (ha még nem tetted meg)
2. Leírod hogy seller sent wrong color és a kárigényed vagy beírod (ha mondjuk nem tartasz igényt az egész összegre) vagy full refundot azaz teljes visszatérítést kérsz
3. Az eladó is leírja az álláspontját dehát itt neki nem adnak igazat, hiszen ő hibázott mindegy mivel érvel.
4. Az aliexpress customer service dönt a javadra a pénzed visszakapod a kártyádra!!! vagy a számládra amiről fizettél, semmiféle paypal, nincs teendőd, nem kell megadnod semmilyen banki adatot, főleg nem az eladónak!!!! Innentől a dolog automatikus, pár nap és nálad a pénz. -
blueMerle
veterán
A terméknél minden esetben feltüntentik ha nem adnak TN-t, de ez nagyon ritka az alin és jellemzően néhány feedbackes eladók nem adnak (akiktől meg nem rendelünk...). Ha nem adott, mindenképp nyiss disputet, 20 dollár már bőven az a tétel amihez kellett volna kapnod (nekem kb. 10 olyan csomag érkezik most ami 10 dollár alatt van és mégis mindegyikhez kaptam működő TN-t)
-
blueMerle
veterán
-
blueMerle
veterán
Hát ez azért annyira nem túl fényes, olvasgasd a negatív és neutral feedbackeket...én más eladó után néznék. Sokan panaszkodnak hogy nagyon rossz, hibás minőségű árut küldött, rossz méreteket és a leírás sem felel meg a valóságnak sok esetben.
A rendelés igazából semmi extra, megrendeled egy ennél azért megbízhatóbb eladótól a terméket, kifizeted kártyával a rendelés után -ill. van rá pár napod- majd kapsz egy követési számot amivel mindig látod merre tart a csomagod. Ha bármi baj lenne a termékkel vagy nem érkezne meg a csomag, nincs gond, vitát nyitsz és visszakapod a pénzed ha kár ért téged (az eladó csak akkor kapja meg a zsetont az aliexpresstől ha te leokéztad a megrendelést). Ilyen egyszerű.
-
blueMerle
veterán
válasz Papesz1990 #820 üzenetére
a Confirm Order Received gombal tudod jelezni, de csak is akkor, ha a termékkel minden okés !!
Ezt azért Te se csináld és ne is mondd senkinek. Szépen megvárni amíg majdnem letelik a buyer protection időtartama (1-2 nap) és akkor nyomni confirmot, ugyanis confirm után futhatsz a pénzed után ha gond van. Nem szép dolog az eladóval szemben és biztos hogy picsogni fog emiatt, de hidd el, ha bármi baja lenne 1 nappal akár a confirm után a cuccnak, még csak nem is válaszolna az eladó, mert ő már megkapta a pénzed az alitól. Sajnos nem egy ilyen tapasztalatom van
[ Szerkesztve ]
-
blueMerle
veterán
Nem mintha bele akarnék szólni hogy ki mit rendel, de azt ugye tudod hogyha megfogják a vámon, akkor amellett hogy elkobozzák (mondjuk refundot kérhetsz...) még akkora büntetést is fizethetsz hogy négyfelé fog állni a füled? Ennyiért minőségi, komoly nagy nevű márkás telefonokat is rendelhetsz mint pl. A Xiaomi-tól a Red Rice vagy egy Jiayu G4C esetleg Lenovo A850+ 8 magos procival...ez egy szemétre való klón, vacak alkatrészekből.
WOT-H-A-C: hehe, mennyire egy rugóra jár az agyunk
[ Szerkesztve ]
-
blueMerle
veterán
válasz WOT-H-A-C #846 üzenetére
Ma volt egy Doogee a kezemben (az az überronda kockás hátlapos), elméletileg ugyanolyan kijelző van benne mint a Jiayu G4C-mben (4,7" 1280x720 IPS) mégis zongorázni lehet a különbséget a Jiayu javára. Nem beszélve arról hogy pocsék képeket készít és szaggat az egész már a főmenü lapozása közben is.
Jelenleg 150 dollár körül két nagy nevű, minőségi telefont érdemes venni kínából: Xiaomi Red Rice vagy a Jiayu G4C. Üzemidő, fotózási képességek, kijelző, sebesség, optimalizáció, összeszerelési- és anyagminőség terén a doogee thl zopo wing htm... és a klónhadsereg összes készülékét veri. Abszolút hozza egy honi A brand-es high-end Sony vagy Samsung szintjét mindkét készülék, ráadásul a Red Rice-ban ott a Miui, mint az egyik no.1 Androidos UI
[ Szerkesztve ]
-
blueMerle
veterán
válasz WOT-H-A-C #858 üzenetére
A pandawillről csak úgy mellékesen: 95 dollárom a mai napig náluk, 30 mail után végülis meguntam, állandóan kamuznak (már elküldték a pénzt, az áru úton, mindjárt küldik a pénzt...), idestova lassan 1 éve ennek Alinál ilyen nem fordulhat elő, nem érhet kár, ezt fontos megjegyezni!
[ Szerkesztve ]
-
blueMerle
veterán
válasz #59816064 #864 üzenetére
Nekem is négy China postos csomagom van már 25+ nappal, úgyhogy most akitől rendelek és csak free China post van, inkább megkérem hogy külde vagy HK, SE vagy SingPostal, a három opcióból általában valamelyikkel hajlandóak a China post helyett küldeni. Hogy mi a gond arra több magyarázat is van, kezdve a megszigorított vámkezeléstől a feltorlódott csomagokig minden. Nem tudom mi az igazság de nem is nagyon érdekel, egy biztos: minden china postos csomag meg fog érkezni mindenkinek, türelem.
-
blueMerle
veterán
válasz hidroponi #869 üzenetére
Személyeskedsz mucsácsó? Arról az apróságról azért ne feledkezz el, hogy anyagi felelősséget az Aliexpress vállal a küldeményért. Leírtam hogy igen, kell kérni buyer protection kiterjesztést, ennyi, mit szeretnél még nyuszifül? Ha az eladó nem fogadja el, természetesen azonnal dispute, ez egyértelmű. A csomag midnezektől függetlenül még nem veszik el, nem jelenti azt hogy keresztet lehet rá vetni csak azért mert sokáig tart jelenleg a szállítás China posttal. Nem birod felfogni hogy a kettőnek semmi köze egymáshoz, igaz?
[ Szerkesztve ]
-
blueMerle
veterán
válasz szili.tamas1 #885 üzenetére
De neki levonták a zárolás után 3 nappal úgy hogy a zárolás továbbra is ott van.
-
blueMerle
veterán
válasz szili.tamas1 #894 üzenetére
Olvass vissza, tényleg hibásan kezelték a tranzakciót, előtted írták le. [link] Neki zárolták az összeget, eddig rendben van csakhogy 3 napra rá levonták az összeget VISZONT a zárolás megmaradt, vili? Ez a nem kóser. Érthető? Remélem.
[ Szerkesztve ]
-
blueMerle
veterán
-
blueMerle
veterán
válasz szili.tamas1 #899 üzenetére
Olvasd el még egyszer: [link] Emberünknek 26.-án zárolták az összeget, ez rendben van. DE 29.-én le is vonták az összeget azaz a számlájáról a pénz levonódott, elment, slussz-passz. Ennek ellenére a zárolás továbbra is ott fityeg. Ez nincs rendben, hiszen a tranzakció megtörtént, a pénz elment, a zárolás megmaradt. Márpedig ha a pénz levonódik akkor a zárolást feloldják hiszen a tranzakció megtörtént (29.-én) nincs mit tovább zárolni. Erre válaszolt a fórumtárs hogy ez egy ismert hiba a banknál, tehát ez valóban nincs rendben. Ne csináld már hogy nem érted...
WOT-H-A-C: nem lenne hülyeség ezt valahogy tömöríteni 1. hsz-be.
[ Szerkesztve ]
-
blueMerle
veterán
Te ne haragudj hogy megkérdezem, de pl. a netbanknál is előfordul hogy véletlenül elutalod a fizetésed valakinek? Mert akkor megadnám a számlaszámom hogy kéznél legyen, hátha... Ez egyszerűen felfoghatatlan...
A Confirm után feljön egy ablak amiben el van magyarázva, le van írva hogy mi történik miután Confirmálsz. És akkor miért nyomod meg?! Az Alin nem lehet véletlenül Confirmálni a megerősítési ablak miatt, egyszerűen pont ezért felfoghatatlan miért erősítetted meg?! És akkor azt írod tanulópénz? Nem ez nem tanulópénz, saját magaddal, direkt, szánt szándékkal szúrtál ki, nem vert át senki. Mintha elvágnád az ujjad egy késsel és azt mondanád: ez jó lecke volt, ha elvágom az ujjam: vérzik.
Persze, ahogy más is leírta: más nincs mint reménykedni. De érdemes azon is elgondolkodnod hogy lehet ez nem való neked (minden rosszindulat nélkül) és inkább kérj meg valakit a Külföldi rendeléses topicból hogy rendeljen neked
[ Szerkesztve ]
-
-
blueMerle
veterán
Az a gond hogy én nagyon sajnálom emberünket, azért is írtam neki hogy ha ennyire gondban van az Ali használatával (mint ahogy írta ez a második ilyen esete...) akkor célszerűbb ha megkér valakit aki majd rendel neki (van ilyen topic a PH-n). Azt már csak margóra, hogy nem szükséges Confirmot nyomni, ha letelik a Buyer protection az eladó ígyis-úgyis megkapja a pénzt.
Tudomásul kellene venni a kezdőknek hogy az Ali nem egy játszótér, ha itt meggondolatlan butaságot csinálunk azért kemény árat is fizethetünk. De ezt (ráadásul kétszer...) nem tudom hova sorolni, ez nekem valóban úgy tünik mintha direkt ki akarna szúrni magával. Felfoghatatlan
-
blueMerle
veterán
Ez a táblázat arról szól (minden termék esetében) hogy általában mennyi idő alatt kapja meg az illető a csomagot, és hogy általában 30 nap után Refund van, mert feltehető hogy azután már nem érkezik meg a cucc (neked megérkezett így miért lenne jogos a refund?!). Sehol nincs írva garantált 30 napos kézbesítés az általad linkelt képen. Súlyosan félreértetted a dolgot, az a minimum hogy bocsánatot kérsz az eladótól
[ Szerkesztve ]
-
blueMerle
veterán
válasz Botigta #1002 üzenetére
Hogyne tudnék, ha gond van én ezen kommunikálok velük max 1-2 nap és mindig válaszolnak.
Amit már az ELSŐ e-mailnél adj meg még a tárgyban(!!!) az a a rendelés dátuma és száma
Ha ezt ugyanis nem adod szóba sem állnak Veled.buyerpayment@aliexpress.com
mateus: 7-30 nap között.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Villanyszerelés
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- DIGI kábel TV
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- További aktív témák...