Új hozzászólás Aktív témák

  • Czo

    őstag

    válasz envagyok #92572 üzenetére

    Az SBOS es a MegaEM/EmuSet is rezidens szoftverek.
    Az SBOS ad neked mono Sound Blastert es valami FM emulacio szeru hangot (pl. ezzel szol a Lemmings), mig a MegaEM/EmuSet MT32 vagy SC55 emulaciot (ez kimerul nehany midi commandban, de mindenfele effekt, tehat reverb es chorus nelkul, meg, mintha hajlitas sem lenne, illetve a hangszerek es azok helyettesitese fugg attol, hogy mennyi ram van a kartyan), valamint ezen kivul kapsz SB mono emulaciot (ezzel szolal meg pl. a floppy-s Sam n Max, de voltak jatekok, amik gyarilag jottek megammel es jatekra hangolt hangszerekkel, pl ilyen volt a floppy-s Tie Fighter). A CD-s Sam n Max pedig pelda egy olyan protected modu appra, amihez jo friss (talan 3.x)-es MegaEM kell, es bizonyos csillagoo egyuttapasa es hardverkonfiguracio eseten (aszem 3.4-es Classic HW kell minimum, de nekem anno se a 2.1-es Maxon, se a 2.4-es Classicon nem ment, csak a PnP-n), crash nelkul emulalja azt, amit kell.

    Amivel kb jol mulodik, azok a nem protected modu programok, de halistennek, ami protected modot hasznal, az mar vagy tamogatja a GUS-t kozvetlenul, vagy valamilyen hangrendszert hasznal, amihez volt a GUS BBS-en/FTP-n vagy kesobbi vasarloknak a CD-n driver (pl miles audio).

    a MegaEM csomag kell ahhoz is, hogy a MIDI portra dugott MIDI kontroller megszolaljon, mert ez nyujt MPU-401 emulaciot is.

    Ezeken kivul meg egy UltraMID nevu cucc van, ami azokhoz a szoftverekhez kell, ami ugyan GUS kompatibilis, de nem foglalkozik a hangszerek betoltesevel. No az UltraMID est tudja elvegezni.

    Amiutan kerult SB Pro kompatibilis kartya a GUS melle, as SBOS se a MaxSBOS nem mukodott nekem tobbet, illetve, a MegaEM csomagot is csak arra hasznaltam, hogy az MT32/SC55 emulacio meglegyen. A digi hang jott az SB-bol, a MIDI pedig a GUS-bol.

    meg volt valami quest jatek, ami nativan tamogatott GUS-t, de csak MIDI-re, igy ott vagy MegaEM-eztel az SB hanghoz, de a Roland emulacio crashelte a gepet, vagy a nativ GUS MIDI szolt digi hang nelkul, vagy tettel SB-t a GUS melle es a MIDI jott a GUS-bol, a digi az SB-bol.

    Jatek patcheleshez, talalkozhatsz egy PREPGAME.EXE-vel, ami nem GUS tamogatast patchel, hanem az executableba embeddelt DOS4GW-t frissiti. Volt egy DOS4GW kiadas, ami crashelt, ha cascaded IRQ-t hasznaltal (GUS-nal meg ugye a 11 a default). Ahol onallo volt a DOS4GW, ott egyszeruen kicserelted, ahol embedded, ott prepgameztal.

    Sok jatekban valamilyen kulso hangdriver van, ott sokszor csereltuk a nem kello drivert a GUS-osra es megszolalt (pl covox filet a GUS digire, az OPL2-t pedig a GUS MIDI driverre). Mintha az SimCity 2000 lett volna ilyen.

    A maradek jatekhoz, ahogy ma is, a multban is jottek patchek, az sok esetben, "csak" "hozzaadta" a GUS tamogatast, ugy, hogy a korabbi kartyak supportja megmaradt.

Új hozzászólás Aktív témák