-
Fototrend
AMD Radeon™ RX Vega 64 / 56 Téma összefoglaló !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Plasticbomb
addikt
-
Plasticbomb
addikt
válasz SzlobiG #8969 üzenetére
Az a kerdes, hogy milyen beallitason futottak. En pl szivesebben vennek hasznalt kartyat banyasztol, mitn verpistikegamertol.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz SzlobiG #8971 üzenetére
"Viszont általában a bányász vga-kat alul feszelik a jobb fogyasztás végett."
Ez a lenyeges pont. Banyasznak nemigazan erdeke kifizetni a gatyajat is arra az aramfogyasztassra s hutessre, amit tulhuzaskor igenyelnek a GPUk, sokkal jobban jar egy hatekonysagra utazo beallitassal, ami gpu alulfeszt jelent, minimum, s vega eseteben algoritmustol fuggoen gpu freki downclockot is jelent. Pl ETHAS, ahol a vega az egyik legszuperebb, 900Mhzen jarnak a GPUk (140W-150W beallitas). Teljesen ertelmetlen magasabban jaratni, sot, ha a GPU ez alatt a freki alatt nem valtana le idle modra, ahol a fesz beallitast megint atveszi egy masik algoritmus/ertek, akkor lejjebb is lehetne tekerni. Sajnos ezalatt jellemzoen 1V erteken ment a GPU, ami orbitalis tokonloves kategoria volt.
Egyebkent, aki samu ramos kartyara utazik, az elso korben nezzen szet a banyasz karik kozott, ott sokat jelentett/jelent az 1100MHZ HBM freki ertek, mig jatek alatt azert nem jon ki ennyire. 38MH/s helyett 43MH/st tud a kartya igy.
Nalam pl ezert felemas a mosoly, mert mig a Samsung HBM 1200Mhzet is tud a kartyamon, a GPU sajnos 1685 folotti ertek magadasatol hasal, no matter what. Raadasul az alul feszelest sem veszi annyira jol, mint Athos LC kartyaja. O 1688on 1075ot ad neki, nekem 1685MHz 1085 kell, hogy ne dobja el a GPU magat.[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
GamerNexus szetkapta a kartyat, csinalt hőmérséklet teszteket: GPU JUNCTION=HotSpot bevillant nektek is? Ennek van értelme, de akkor jön a kérdés, hogy tudjuk lejjebb csavarni, ugye van egy pár vega használó akinek nagyon brutális a különbség, míg másoknál szepen csökken a HotSpot miután pasztazott, kb azt juttatta ez az eszembe, hogy mi van, ha ez azért megy így, mert a gpu die domború/homorú/uneven? Gyak kezdhetünk csiszolni?
Illetve ami feltűnt sok tesztben, azok a 0.1% low= sok esetben a 2080Ti és az RTX Titannal megegyező értékek jöttek ki. (Ezt a PHn nem láttam, hogy tesztelték/mérték volna)
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz #45185024 #9495 üzenetére
Azert ez csak felig igaz. De ebben a kerdesben ez edesmindegy.
Zozo, keress ra, hatha irt valaki mar programot ra, Linux alatt is egy thirdyparty GPUProfiler nevu app letezik allitgatasra, hatha van valami hasonlo macOS ala is. Egyebkent nem tudod a tapbol megtapolni? Vagy akar kulon tapot berakni neki?
(Egyebkent letezik ilyen BIOS allitgato moka, csak nem elerheto a nagyerdemunek.)
VEGA20asokat meg.... Most miert kellett megcsillantani, mar kezdtem elengedni, hogy jo lesz nekem a 64, nincs ertelme valtani, erre gyak pofanvagtok ilyen szep eredmenyekkel..... En meg egybol elkezdek keresgelni, s 800+Euro arakat talalok.... (850-900)
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
-
Plasticbomb
addikt
válasz sodokan #9616 üzenetére
Az a baj, hogy nagyon nem mindegy, hogy mennyi idore jon ki atlagban a fogyasztas atlag. Sokan nem vettek meg eszre, de ma mar a modern hardverek masodpercenkent tobb szaszro, akar ezerszer valtanak allapotot, vagyis minden egyes allapot egy egy valtozas fogyasztasban, feszultseg felvetelben. Ezt a modern tapok tudjak kezelni, de csak egy pontig. A VEGA ebbol a szempontbol egy nagyon brutalis tap terheles. Lehet, hogy GPUz stb egy masodpercre azt mondja neked, hogy 200W atlagot vettt a kartya fel, de ha leviszed a mintavetelezest a ms tartomanyba, akkor lehet azt mondja, hogy egyik 10ms idoszakaszban 700@, masikban 100W volt a terheles, majd megint 700 majd megint 100, majd 50, majd 700 megint. Ez az, amit sok kisebb tap nem toleral tul jol. (Ezert is lenne erdekes nekem venni egy RVII, ilyeneket alaposan kitesztelni, berhelni, hogy is viselkedik, de gyanitom, annyira nem nagy a kulonbseg a ket chip kozott, viselkedesben. Ugyanezert erdekelne egy Ryzen5 2400G is.)
PL en egy 520W seasonic platinum fanlessel hajtottam eloszor, nagyon jo tap, sokat bir, de a VEGA, amint elkezdtem berhelni, egybol le leverte. Most egy 850 Prime Ultra van alatta, s meg akkor sem veri le, amikor az RX480 megy mellette banyaszatban. Mas terheles van a 480on, mashogy is viselkedik, es ezt a tap igy tudja toleralni.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
VEGA alatt nem letezik ez az info. (mem hiba)
(Aztan lehet nalam van elkavarodva, mert ket kartya is van a gepben, s mindkettot ahhoz irja... Majd egyszer megnezem.)
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Na, vegre keszem van a viz a VEGA64re.
A kekkel korbe rajzolt reszekre mind tettem Themal Grizzly minuspadot.
HotSpot 60 fok alatt!
A tobbi 50 es 40 alatt.Egzbol csinalt egy 25691 GS pontot!
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz micafighter #9697 üzenetére
Ref64 es Bykski.
Nektek rendesen fut a driver? Nekem nem tolt be a szoftverkozpont.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz micafighter #9705 üzenetére
Egyaltalan nem nyilt meg. Most a reggel csinaltam egy win ujratelepitest, most mukodik eddig minden.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Endy556 #9716 üzenetére
Ez ugyanaz, mint amikor tulzabalod magad. Tele a has, mozogni sincs kedved. Ha csak az egeszseges mennyiseget eszed, akkor meg pattogsz mint a nikkelbolha. Illetve bejatszik a homerseklet is, mert minel tobb feszt tolsz a gpu arcaba, annal tobbet alakit at hove, ami miatt a gpu visszafogja a teljesitmenyt, mert a kartya nem akar leolvadni. Ha meleged van, izzadsz mint alo, te sem rohansz mint a hulyegyerek csak mert mas azt akarja.
Viszont nagyon elvenni sem erdemes, mert akkor meg kb ehezteted majd a gput. Ki kell tapasztralni, hol az idealis a te gpudnak, s arra beallitani. Nekem pl 1685 MHz korul eldobja a kepet. Most 1670en vagyok, 1150 MHzel. Tegnap raktam fel a fullcover vizhuto blokkot, szal most szorakozok vele, megis igy meddig mehetek vele. Allat, 1640MHz - 1660 MHz kozott mozog a freki, 285W 100 ms atlag fogyasztassal, ha lejjeb veszem a feszt, megy lejjeb a freki is, viszont feljebb most meg nem nagyon van kedvem menni, a regebbi tapasztalataim vegett, de aztan lehet felrakom a vizes biost, s uccuneki, lassuk mit bir...
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Na, sikerult a HotSpotot feltornazni 68 fokig. Csak egy miner progi kellett hozza...XD S meglett a 299W fogyasztas is.XD
A HBMet meg Morpheussal sem szivesen jarattam 1200on, de most....35 fokos a HBM igy.Erdekes egyebkent a hotspot viselkedese. 10 ms frissitesen latszik nagyon, hogy a tobbi homerseklet viszonylag stabil, ez meg mint a hulyegyerek pattog 44-68 kozott.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Televan74 #9725 üzenetére
Csak mig a VRM hofok csak nagyon magas ertekek eseten szol bele a GPU mukodesbe, addig a HotSpot resze a GPU frek vezerlesnek. Szoval azert nem ugyanaz a ketto.
Egyebkent VEGA20on is van hasonlo ertek, Junction neven, lehet ugyanazt takarja, de nincs meg vega20am, hogy leteszteljem.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Televan74 #9727 üzenetére
Mostmar nekem sem extrem magas, de eddig felment az 110 fokra is! A viz megoldotta ezt a problemat, de amikor 40 fokos gpu droppolja a frekit mert egy nem tisztazott ertek nagymertekben leszabalyozza, akkor nem eleg a hatterben monitorozni. Eddig egy Morpheus csucsult a GPUmon, s brutalisan sokat segitett a GPU/HBM hofokon, ezert nem ertek egyet azzal, hogy a HotSpot a GPUn belul lenne, ezert raktam mindenhova thermal padot a blokk es a chipek koze, itt meglesheted a kepeket. S hatasos a kura. De mostmar aztan megjobban feltunik, hogy hulyen viselkedik, ugye amit mondtam, 10 ms szenzor lekerdezesnel de mar 100ms nel is latszik, hogy mig a tobbi ertek felvesz egy stabil, lassan ide oda mozgo erteket azt is egy ket fokon belul, addig a HotSpot egy laza 15-20 fokos tartomanyban ugral, mint egy hulye. Szal ez meg pl azt tamasztja ala, hogy nem egy valos ertek, hanem tobb ertek osszeszorzasabol letrejott eredmeny, igy minden kis ertek valtozas hatalmas ugrasokat hoz letre ezen az erteken. (GPUTEMP*TDP*HBMTEMP*VDCCTEMP*MVDDTEMP=HotSpot mint pelda. eleg ha mindegyik csak egy kicsit valtozik, a vegeredmeny akkor is folyton fenyevekre lesz egymastol.)
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
NO, uj hibajelensegem van!
Mivel mostansag sokat vagyok linuxon, s ott jelenleg meg mindig problemas a VEGA GPu undervolt/overclock, illetve a TDP modositasa, igy gondoltam, felrakom a vizes biost, nagyobb TDP keret lesz alapbol, s csak underclockolom, mert regi tapasztalataim alapjan nem vitte 1680MHz folott stabilan a frekit. De csoda tortent, s nyugodtan boostolgat a kartya 1770ig is akar. A vizhutes is teljesen jol birja, igaz igy a gpu azert kicsit futi mar a procit is. Viszont valahogy elojott egy olyan hiba, hogy random idonkent a gpu dobja a frekit, s lemaszik egeszen 1200 Mhzekig. Majd x ido utan ujra visszamaxik 1770es magassagba. Nosza, elovettem Luxmarkot, s benyomtam stress testre, majd figyeltem hwinfoban az ertekeket. Eloszor gondoltam, hogy HotSpot maszik tul magasra, de az is megall 60 alatt, majd hogy a liquid temp hianya mitt csinalja, de az ugye mindig 0, szal kilove, es ekkor felfigyeltem a GPU VR VDDC Temperature ertekre, illetve arra, hogy x idonkent 0ra ugrik, majd a GPu ezutan kezdi meg a droppot, majd visszater az ertek (30 koruli maxxal), s ujra visszater max teljesitmenyre a kartya.
Hogy mikor csinalja, teljesen randomnak tunik, luxmark fut a hatterben.
Barmi otlet, mi lehet ez?
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Plasticbomb #10415 üzenetére
Update: Ubuntu 19.04 BETA alatt nem csinalja!
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
-
Plasticbomb
addikt
Athos, a te gyari vizesed gyari beallitason milyen hofokokat produkal? Minden szenzor erteke erdekelne, van egy anomaliam, amit nem tudok hova tenni.
Pl teszt proginak luxmark is tokeletes tesztelni.
Feltettem a vizes biost, megy is a kartya, de ugyanakkor feltettem a legfrissebb drivert is, s nem akkor egybol figyeltem fel erre a jelensegre, de eselyes, hogy amiatt hulyult meg a kartyam.
Terheles alatt random idonkent ledobja a frekvenciat kb 1200MHz kornyekere, majd visszamaszik. Gyari beallitasok, semmit nem allitottam, s ugy is csinalja. illetve ugy is, ha lehuzom a frequencyt -25%ra. Sejtesem szerint a GPU VR VDDC szenzorhoz van koze, mert az x idonkent, amikor teljes terhelesen megy a gpu eldobja a hofokon 0ra, amitol a kartya meghulyul s dobja az orajelet. Majd visszater random mennyi ido utan, s a kartya is visszaall a kivant ertekre.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Plasticbomb #10437 üzenetére
Meg mindig tesztelgetek, gondoltam fene, unom a hotel roomot nezegetni, benyomtam 3Dmark time spy demot loopban. Luxmarkkal volt egy driver omlasom, de recoverelte magat a kartya, szal nem inditottam ujra, csak ronyomtam a timespyt. Szepen futott felvittem az orajelet egeszen +5%ik, ahol omlott, tdp +50 igy benyakalt 360Wnal is stabilan tartotta. Valami nem kerek, mert az osszeomlas utan a gep ujraindulasa utan ujra ugyanazt a hibajelenseget produkalja, vagyis random eldobja a GPU VRM core homersekletet, ami tol x ido mulva elkezdi droppolni az orajelet, amjd visszajon a homerseklet, s x ido mulva az orajel is visszaall a helyere. Keresek egy regebbi drivert, s megnezem azzal is igy viselkedik-e winen. Ubuntu Linuxon csinalja a dolgat, ahogy kell, nem produkal ilyen hibat.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Plasticbomb #10438 üzenetére
Jap, 18.12.3 al nem jelentkezik a hiba.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz bozont #10519 üzenetére
Jo kerdes, hogy pontosan mit jelent, nem tudok olyanrol, aki megreszkirozta volna megolni a kartyat. Ha nagyon tulhuzod, akkor elkezd szemetelni, illetve el eldobalja magat a kartya. Szerencsere ebbol a szempontbol nagyon szerencses vagyok, az en kartyamon a HBM 1200MHzig birja szepen, de nem sokat hasznaltam azon a frekin, nagyon hajlamos volt a melegedesre, meg morpheus hutessel is (miota levizeztem nem probaltam), s mostanaban azert lattam mar erdekes bemozdulast a GPUtol is, uj drivereken szepen felszaladt es tartotta magat 1700-1800 MHz kozott, csak akkor dobta el magat a GPU ha 1800MHz fole szaladt, szal ez szerintem arra utal, hogy nem is a GPUm korlatozta a frekit regen sem, foleg, hogy a 19es sorozatu driverekkel egy masik hibara lettem figyelmes (VRM szenzor 40 fokrol 0ra esik, majd par ms utan a kartya elkezdi erosen visszaveni a frekit, mert hianyolja az erteket (0-t nem fogad el az algoritmus?), majd visszater az ertek, s kartya is visszaboostol 1700+ fole. ), ami arra enged kovetkeztetni, hogy esetemben a VRMnek van valami nyugje, amiert a kartya regen eldobalta magat. (Regen ez ugy nyilvanult meg, hogy a vizes bios frekijeit le kellett huznom normal air frekikre, mert 1690+ felett jelentkezett a hiba, eldobta magat a kartya, csak mivel akkor meg csak a morpheus volt a kartyan, amugy sem voltam megelegedve a hofokokkal, hiaba jo a morpheus, attol meg nem tudott megbirkozni a 300+Wal azokon az ertekeken, ahogy en szerettem volna, viszont a vizhutes brutalisan sokat segitett, hotspotom 60-65 fok koze megy max (regen vizes bioson morpheussal felmaszott 110ig is), a tobbi alkatresz 40-45 koze melegszik csak. (S megint csabitgat a gondolat, hogy vegyek meg egy vega64et, csak most egy LC verziot, majd vegyek ra megegy ilyen wizesblokkot/hatlapot, s lassam megis mennyivel tud tobbet, Athos alap ertekei elgondolkodtattak, hogy vajon mennyivel rosszab a hutese mint egy custom vizhutes, vajon mennyivel tobbet futna a kartya...)
Ohh, s miert gyanus igy ez az ertek? Regi drivereken nem kerul az ertek megjelenitesre, illetve bebugoltatva kiirja, de altalaban csak 0 erteket, s van egy olyan erzesem regi driverek nem is foglalkoztak vele, hogy nincs jelen vagy, hogy 0.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Speed® #10514 üzenetére
Azert ez nagyon valtozo, hogy milyen tappal hogy fog menni a vega.
Pl az en esetemben egy Seasonic Platinum 520 fanless nem szerette, ha a REF VEGA64em atkapcsoltam custom-ra, amint atkapcsoltam, onnantol terheles alatt a tap lekapcsolt (s mindezt ugy, hogy csak atkapcsoltam, de meg nem nyultam semmi ertekhez!). S nem azert, mert az atlag ne fert volna bele, siman el lett volna az i5-5675c mellett, el is volt teljesen alap beallitason, de amint atnyomtam a wattmanban, azonnal olyan fogyasztas tuskeket lokott a vega64, hogy a tap nem toleralta. Valoszinuleg V56al nem jott volna elo, de a V64 bizony kihozta ezt.
Most egy Seasonic Ultra Prime 850 taplalja a rendszert, s teljesen stabil. SOt, nemreg az i5-rol egy R7 2700Xre valtottam, amit XFR+PBOval hasznalok, s igy hajlamos IBT AVX es Prime95 alatt 150Wig is elmenni, plusz ranyomom a VEGA64et is (vizes beallitasokon!), s minden rendben.
Az i5 rendszerem meg atallitom csak hackintoshnak, legalabbis ez az elkepzeles, de birizgalja a csorom egy V56 vagy egy V64 beszerzese, csak hogy kover legyen a hackintosh elmeny. Termeszetesen csakis REFet szandekozom venni. Aztan levizezni.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Shkiz0 #10604 üzenetére
HotSpot, valoszinuleg ugyanaz, mint a vega20nal (vega7 chip) a junction szenzor,a legmagasabb homersekletu pont a gpuban, gondolom a szilicium felhasznalt oldalan, ahove levilagitjak a mintazatot/ Legalabbis azok alapjan, amit anno a vega20rol olvastam, ezt gondolom. Sokaig gondoltam arra, hogy a duoblerek hofokat jeloli, ami akar lehetseges is lenne, hisz azert nalam drasztikusan esett az ertek, miutan levizeztem a karyat, s a duoblerekre is raktam gap-padot, amik szepen atadjak a hot a blokknak s a backplatenek, de nem vagyok benne biztos. Foleg, hogy a 19es sorozatu driverekkel elojott egy olyan hiba, hogy a kartya felszalad szepen a vizes ertekekre, viszont egy ponton az egyik VRM ertek eltunik egy pillanatra, amitol a kartya meghulyul, s droppol egy durvat amig az ertek visszajon, de nem egyertelmuen azonnal reagal ra, hanem egy kicsit megkesve, szal az is lehet, hogy a doublerek vagy valamelyik vrm komponens gyengebb minosegu, s nem tudja kovetni a szituaciot.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Amikor befejezte a gep a reencodolast, meglesem!
OOoo, majdnem elfeledtem,nem emlekszem, hogy itt futottam-e bele, de a problemam, amit irtam:
Nem egyedi, masnal is elofordult, aki ref air kartyara vizes biost flashelt custom vizhutessel, 19.2.1el kezdodott a problema.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Milyen jatekrol beszelsz, milyen oprendszer, milyen pc?
A Vsync maga nekem teljes kepernyos modban is, es ablakos modban is mukodott, ahol egyaltalan probaltam, de inkabb a chillt hasznalom.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz ArmanD. #10660 üzenetére
Mit szeretnel elerni? Ha tobb FPS-t, akkor inkab dobd ki, vagy add oda a szomszednak, nincs olyan mod, ahol melle tudnad tenni a veganak. Amelle csak egy masik vegat van ertelme tenni.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
?
Nekem 56 korul all meg a VRM a crosshair VIIen 2700x alatt. S na;am a CPU is es GPU is vizzel hutve van.
Vegyel jobb minosegu lapot, s akkor nem lesz ilyen gondod, vegyel rosszabat, s nyelni fogsz, ez az elv.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Talatam ebayen REF VEGA64et 250 euroert. DuplaGPUra bovitek.... Kell megegy radiator, fcblokk, aprosagok...
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Cyberboy42 #10874 üzenetére
Azt meg meglatom, hogy felteszeke ezert egy wint a gepre. Most olyan jol elvagyok Linuxon, egyaltalan nem hianyzik a win. Ha nem ebben a gepben, akkor a hackintoshomban fogom hasznalni, szal helye az van a kartyanak.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Devid_81 #10878 üzenetére
Par napja volt ebayen hasznalt 64 220 euro+shipping alatt, kar, hogy akkor meg birtam tartani magam, sporolhattam volna meg egy par eurot...
Hogy mi fogja kihasznalni, vagy ez, vagy az, ha MGPU nem mukodik/szar, akkor a hackintoshomban van helye, vagy majd elszorakozok egy kicsit a legutobbi LTT hackintosh videojaban szerepelt megoldassal, vagy csak szimplan BOINCozni fogok rajta is, vagy fene tudja. Miota megvettem az elsot akartam venni egy masodikat, eddig birtam. XD Vettem volna Radeon VII is, de valahogy nem gyozott meg, ellenben amik az uj macproban jonnak majd, na azokbol egyre/kettore/negyre szivesen beruhaznek...XD
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz #82819712 #10881 üzenetére
A Samu felmegy 1200ig is. Tudom, mert az enyem felmegy addig.
Mas kerdes, hogy oda bizony mar kell a jo hutes, 30W fogyasztast produkalnak akkor mar a chipek, s amelle meg ott vana GPU is a maga 150-350W fogyasztasaval.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz korcsi #10885 üzenetére
Dobd ki de azonnal. Kuld vissza gariba.
Esetleg nezd meg, hogy milyen hofokon tudodtartani, lehet az a gond. (Nem emlekszem, hogy futott a te strixed, nekem meg sosem volt gyari custom vegam, csak refcustom morpheussal, majd viz.)Kivancsi vagyok, mint fog futni az uton levo, remelem lesz legalabb ilyen jo mas teren is, mint a mostani a HBM2vel. (A GPU sem rosz rajta, de egyertelmuen nem a szilikonlotto felso kategoriajaban versenyzik, s ott van az a furcsa hiba, hogy vizes biossal el-eldobja a frekit, de nem a gpu miatt, mondanam, hogy valamelyik WRM modul nem birja a vizes tempot, s emiatt instabilla valik x korulmenyek kozepette, amitol eldobja a hofokerteket (lehet "restartol az IC"), s ez az ujjabb win drivereken ugy jelenkezik/jelentkezett (2-3 honapja ketszer ha bootoltam a wint, inkabb nem altam neki frissitgetni, illetve ugyes voltam, s megint letoroltem... Jobban oda kell figyelnem, hogy melyik SSDt valasztom ki a telepitokban, a 850 PRo s a 860 Pro kozott alig van kulonbseg...), hogy a GPU ledroppol egy stabil tartomanyba, viszont addigra az IC ujra teljes gazzal megy, szal lassan a gpu visszaboostol, hogy majd megint eldobja valamikor. Szerencsere a problema nem jelentkezik Linuxon, mas a vezerles, illetve a regebbi windows driverekkel sem jelentkezik, ott nem veszi figyelembe a vezerles ezt az erteket freki szabalyozas alatt. Ez a jelenseg csak olyan VEGA64eken jelentkezik, amik utolag lettek vizhutve, s kaptak meg a vizes biost, szal elsore nem is ertettek a tulajok, mi van, aztan sakkozta ki par figura, hogy mik az osszefuggesek, viszont nem tudom, hogy azota talaltak-e megoldast ra, azon kivul, hogy tedd vissza az AIR biost.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz ScomComputer #11072 üzenetére
Radeon Beallitasok, Relive, recording illetve a scene amit nezz at.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz david_97 #11070 üzenetére
A 19es sorozatu driverekkel valtozott a freki vezerles algoritmusa, olyan erteket is figyelembe vesz, amit a levegosnel figyelmen kivul hagy (GPU VR VDDC/MVDD), s mig a gyarilag vizesek eseteben ez nem gond, addig a levegosok eseten itt jon elo egy hangyanyi minosegbeli kulonbseg. Jellemzoen a levegosokon az IC eldobja a hofok erteket, 0at/invalid ad vissza, amitol az algorithm lassan panikol be, ledobja a frekit, az ertek visszater, majd a freki is visszaall. Sajnos nem marad mas hatra, mint az AIR biost hasznalni Overdrivenben PowerPlay tableben atallitani a max adhato keretet mondjuk 75-100akra. Igy stabilan fog menni a kartya.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Televan74 #11058 üzenetére
Erdekes, nalam 5 GB/set hoz ossze a VEGA64.
A kerdes hogy ez per lane, vagy a per pcie csatlakozo? Mert akkor kapasbol duplazodik a masodik Vega altal elfoglalt hely vegett (x8+x8), illetve ott van meg a +4 az NVMenek is, illetve +4 a deli chipsetnek is.
Per csatlakozo. HM. Hol van akkor a maradek ~2GB/s????
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz david_97 #11076 üzenetére
Aliitsd fel a frekit amig birja. Csak legyen eleg jo hutesed, meg legyen eleg TDP keret, a vizes bios gyak csak ezeket allitja a 64 airhez kepest:
FREKI, fesz, TDP keret.Nem ugy, mint pl a VEGA56 vs VEGA64 hogy magasabb fesz a HBMnek is, stb. VEGA64 VEGA64 LC kozott inkabb alkatresz minosegbeli kulonbseg van ami a PCBt illeti, illetve mas a hutesi megoldas rajtuk.
Egyebkent, ha eleg jo a kartya OCB GPU+HBM+sallang minosegileg, akkor sima +50 power limittel is megvan az 1700MHz. (Ez az, amiert alig varom, hogy megjojjon vegre a masodik VEGAra a vizesblokk, gyanus, hogy jobban porog mint az elso vega64em, jobb boostot produkal leghutessel, mint az elso vizesen...)
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz david_97 #11078 üzenetére
Ezt neked kel kitesztelni a tieden. Pl nekem azon a kartyan, amin rajta a viz, ha egy pillanatra is 1715 MHz fole kuszik a freki, omlik a kartya. Szal nekem korulbelul 1675-1100 beallitason stail mint max. Viszont nekem megvan az 1200MHz HBM (epp eszembe jutott, s megneztem a masikon is, annak is megy az 1200MHz, egyre szebben nez ki az a kartya, vizes blokk, friss thermal grizzly paszta, baromi kivancsi vagyok, mit fog produkalni) mindketton, szal hatalmas a szoras alkatresz minusegben, ami erosen befolyasolja, mit fut. Pl nekem a vizezett a minoseg letra kozepen lehet, lehet kicsit undervoltolni, kicsit felul clokkolni, de nem sokat. Egy vizes kartya a minoseg letre felso foakain kell legyen, hogy birja hozni a szukseges frekvenciakat. Aztan, miutan megszuntettek a refek gyartasat, nem tudom, hogy volt-e barmi binning a gpukat illetoen, akarmelyik gyartonal is...
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz david_97 #11109 üzenetére
Ha ennel jobb hofokokat akarsz, akkor ket opciod van: Morpheus, plusz kis bordak, s ket jo venti (KB 320Wig teljesen kellemes hofokokon tartja, de pl afelett a HBM 1100MHzen mar nem all meg 60 alatt), vagy vizhutes. Nem azert blower a hutes rajta, mert az a legfaszantosabb, hanem, mert az a hazon kivulre teszi a meleget, ahelyett, hogy a hazban keringetne tovabb, ami OEM gepekben kedvezobb hosszu tavon.
S ha engem kerdezel, s van ra kereted, akkor ne is gondolkozz tovabb, bykski blokk, van RGBs is (nagyon tetszik narancssarga vilagitassal a fekete a gepem), egy legalab 240 MM radiator, de inkabb 360 minimum, vagy nagyobb (megveszek, de vegul veszek 1 Alphacool Monsta 560ast per eszkoz... ), s pl ket bequiet silent wings 3at, s kussolni fog a gep. (Veszett, amikor mar kinyomod a szemet, de meg mindig kuss van a szobaban. )
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Nagytoll #11119 üzenetére
Seasonic Platinum/Titanium minositeses 520-650 kozott, de csak mert elfogult vagyok.
Uton van az uj 1300Wos tap. Az a helyzet, hogy ket vega 64 kepes annyira megrantani a 12Vot, hogy lekapcsol a 850es. Azonnal. Mint egy Vega64 az 520as eseteben. Es meg nem is tornaztam oket sehova, csak alapbeallitason mennek.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Ha olyanom van, akkor minerkedem is. Viz alatt nem oszt, nem szoroz.
Aham. Tudom. Ettol meg nem valasz arra, hogy kepesek berantani. Plusz nem csak windowst hasznalok a gepen, s van ahol nincs ilyen szintu beallitgatasi lehetoseg, vagy ha van is, akkor kb githubrol vagy gitlabrol toltod le forraskod formaban. Szal nem megoldas. A Huszarvagas az a nagyobb tap, na akkor nem lesz gond. Plusz nem azert vizezem oket, hogy aztan visszafolytsam.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz zsintai1987 #11132 üzenetére
VEGA eseteben nincs mokolt bios. Lehetnek banyasz kartyak, kerdezz ra, ha azt mondja igen, s megszolal undervoltrol, meg hatekonysagra optimalizalasrol, akkor nem nagyon nyulhatsz melle (termeszetesen elofordulnak kivetelek igy is), ha egy gamer verpistitol veszel, akkor ott jobban vigyazz, ott jellemzobb, hogy szenne huzzak, csakhogy az utolso tized fpst is kihuzzak belole, meg akkor is ha a kartya mar kozben izzik a termelt hotol.
Egyebkent egy 56al kellemesebben jarsz, csak akkor van ertelme 64et venni, ha tervezed vizhuteni. Illetve nagyon fontos, hogy milyen tapegyseged van a gepben. Ha 600W alatti ne nagyon eroltesd a 64, maradj 56nal. S meg igy is lehetnek szep meglepetesek, amikor elinditasz valami stressz tesztet, s a gep lekapcsol a fenebe. Ok: Brutalis aramot tud felvenni a GPU, amit a kissebb tapok nem igazan toleralnak, s tulterheles okan lekapcsolnak.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz zsintai1987 #11135 üzenetére
56, egyertelmuen 56ot celozz meg.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Milyen SSD-t vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Diablo IV
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Dragon Age: Origins
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen