- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
-
Fototrend
AMD Radeon™ RX Vega 64 / 56 Téma összefoglaló !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Plasticbomb
addikt
Én most inkább Wattmant javaslom. Igaz, még mindig retardált a profil mentés megoldása, de már van az is... (rendesen fájl-t mentesz, nem csak gyorsgombra rakod, mint pl trixxben vagy afterburnerben...)
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Muminka007 #2886 üzenetére
Ugyanonnan olvassa, szal több, mint valószínű.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz #45185024 #2893 üzenetére
Kérdés, hogy miképp hűti? Szinte biztos, hogy vizezte, de azért mégis.... Le kell vizeznem nekem is, nincs mese, egy ideig elmegy a Morpheus, de nem elég jó. Az a HotSpot továbbra is csűri az orrom, nem létezik, hogy két 60 fokos eszköz között 80 fokos legyen a semmi....
Hja, megjött a 850Wos táp. Az egyik cicergés megszűnt, szal az 520as azért érezte a vegát max terhelésen. A kártya még mindig cicereg max terhelésen, de most lekapcsolja a terhelést, full vizes beállításon nem futnak végig a tesztek. Szal 1: nem tökéletesen fekszik fel a hűtő 2, meg kell igazítanom a kis bordákat is. 3, pár hónap, és viz megy rá. Kérdés nélkül.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Ez egy átlag 120Wos beállitás. Pár apróság nálam más, pl vizes bios van fenn ezért már a max hőfok és a max venti is csak 3300 (mindegy, mert 1300 RPM a max a ventiknek a morpheuson), meg a PSTatek alap beállitása is más, mint levegősön, de a lényeget látod.
Játékra meg később felrakok egy beállitás képet.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
120W + ~25W HBM
Biztos van olyan vacakul konfigurált kártya, ahol csak égeted az energiát, de normális esetben egy bizonyos pont fölött a GPU nem hoz többet. Sokkal többet számít a memória sávszál+/ elérési ideje. Az nVidia Titan V sem a GPU teljesítmény miatt hoz 77 Mh/s-t... Sokkal inkább a HBM2 memória kiépités miatt. Hasonló sebességen megy, mint a VEGAn, 2048 bit sávszél helyett pl 3072 bit a sávszél. Szerencsére a HBM a Titan Vn annyira nem virít, eddig amiket találtam GPUz képeket, azon 980MHzre húzták csak, VEGAn meg 1100 MHzet megy (Sőt, 1110 is biztosan megy, majd odajutok, még tesztelgetem, meddig bírja...)
REF64 Morpheus II hűtővel.
A Memória résznél lévő fesz értéknek nincs köze a memóriához, valójában 1,35V körül kap (a VEGA64, a VEGA56on ez alacsonyabb, de szintén nincs köze ahhoz az értékhez), az a feszültség inkább egy padlót jelöl, hogy azt mindenképpen meg kell kapja a GPU. REF hűtős képeket is tettem fel korábban, keress rájuk. Ami biztos, ha REF hűtőt használsz, akkor ne akarj huzamos ideig egy szobában aludni a géppel, mert hogy kellemes hőfok tartományban tartsd a HBMet, ahhoz már a hallható tartományban kell járatnod a REF ventijét. Nekem ez volt a leginkább mozgósító ok, amiért lecseréltem a Hűtőt amilyen hamar csak tudtam.. Most tök jót alszok.... Plusz, ezen beállitások mellett nem szereti, ha elkezdek akármilyen videót nézni, olyankor egy kb +100 MHz meg kb 50 mv plusz stabilizálja a helyzetet. Plusz videózás közben csökken a Hash teljesitmény némileg (-~2 MH/s), de ugye ez mégiscsak a normál gépem.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
"Érdekes elgondolás a VGA-ról vezérelni a rendszerhűtő ventiket. Alaplapok pl. közvetlenül nem adnak ilyenre lehetőséget, hacsak nincs extra hőmérő elhelyezésére építve rá csatlakozó, de ahhoz képest ez a megoldás közvetlenebbnek tűnik.
Egyszerre két gyártónál is megjelenik ugyanaz az "újítás"? Na ez biztos nem véletlen
Nem találkoztál vele, hogy a vezérlést lehet-e kézzel személyre szabni? Lehet "központi" jellegű az újítás és wattman egészül ki majd rendszerhűtők vezérelhetőségével?"A saját ventijét is a kártya maga vezérli, két ventit tud tápolni (Morpheus), de a PWM jelet osztod, ahogy akarod a tápot meg a ventiknek molex 12Vról adod. vezérlés letudva. Már az RX480óta igy van, de talán az R9 380Xen is ilyen, nem emlékszem.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Annyi a különbség, hogy itt a saját ventijei mellé felraktak két normál pwm csatit, nem hiszem, hogy tovább léptek volna olyan irányba, ahhoz a drivert kéne buherálniuk, azt meg nem tehetik meg. Esetleg valami plusz hidden ic-t adtak hozzá, amihez a trixx hozzáfér, de az megint kerülőút, mint az átalakítózás. Másik dolog, hogyha már áldozol erre, akkor csak nem a legszarabbat veszed, ami visít 60% RPM-en.
(Halkan megjegyzem: nincs házhűtő ventim ebben a gépházban.... LINK)
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Itteni hozzászólásaim: LINK Például ez: LINK
Használd ETHre azokat a beállitásokat, amiket már betettem a coin bányász topikba is neked. És játékra is találsz beállitásokat, köztük. Játékra egyébként akár elég az 1050 MHz HBM frekvencia is. Akár az 1000MHz is.A másik BIOS power save bios, de nem hoz annyit a konyhára.
AtHos: Jaja, ebbe bizony fér, ideiglenesen az iTX gépem tettem bele, csak azért találom meg egyből a gépet a házban, mert a Dark Rock Pro 3 CPU hűtő elég nagy.
Egyébként ebbe fog belemenni a komplett viz szett majd, ebbe belefér, egyetlen bajom, hogy az alaplapi tálca mögött nem fér el sokminden, nem tudsz úgy szerelni, hogy leveszed mindkét oldallapot, ugyanis akkor nincs semmi, ami fogja egyhelyben az alaplapi tálcát. Szal olcsó volt, nem tökéletes, de jelenleg ez az egyik leg tűrhetőbb... Ennél jobbat csak a 300€+ kategóriában találtam....[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Változik az, Andrenalin alatt is. Különben nem lenne 43,6 MH/s a bányász teljesitmény eth alatt egész nap... Ami nem változik, az a fesz.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Amíg nem lesz Custom Vega bárkinél (pl itt a topikban), addig ez a kérdés csak kérdés. Mondjuk nekem inkább mondja azt, hogy a szokásos hozzánemértés követhető nyomon.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Walter_White #3031 üzenetére
Tedd fel a legfrissebb HWInfo-t. Sajnos a VEGAával még nem egészen működik együtt, az alacsony szintű infók lekérésekor bebugol a driver, és csak akkor tér vissza, ha teljesen offolod a gépet egy x időre. Ez azt jelenti, hogy a VRM infókat nem fogod tudni alapértelmezetten lekérni a frissebbel, de nem is fog anomáliázni.
Egyébként, ha nem rendszerindításkor indul a HWInfo, akkor legtöbbször működött nekem rendesen.
Egyébként húzd le a feszt KB ilyenre játékhoz:
Nekem mégegyszer szét kell szednem ahhoz, hogy most érdemben maxon fusson a hűtés, de még igy is több a Graphics Scoreom:
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Alternatív kriptopénzek (altcoin-ok) és bányászatuk
Ugyan VEGA, és szoktuk itt kitárgyalni a beállításokat, de... Inkább a linkelt topikban kéne rákérdezned, én pl jellemzően ETHet bányászok, (Egy kicsit bányásztam Electroneumot kb24 óra alatt kivakart egy Vega64 100 darabot, az nekem elég volt most.) nincs tapasztalatom Moneroval, stb.
Pepeee: A legfrissebbet használom most, azzal nem csinálja, de csak azért, mert alapból nem próbálkozik lekérni a VRM adatokat az I2C kapcsolaton.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Lehet, hogy fel tudta húzni 1100 MHzre a HBMet, de egy alap google kereséshez nem ért az, biztos: 37 MH/s-t a vega csak ref beállításokon fut, ami annyit tesz, hogy a GPU is magasan pörög=1600-1700MHz között valahol, ahol viszont a termelt hő miatt már nem tud igazán elszabadulni a HBM félhúzásából várható teljesítmény: Le kell vágni 910 MHz re és 0,8-0,9 v közé a gpu-t és akkor egyből 43-44 MH/s között szalad. Bezzeg a Titan V 82 MH/s teljesítményét említi, ami nem a gyári 77...
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Nyugodtan menj lejjebb. Nálam eth alatt 120 w gpu van plusz 25w hbm, nálad meg 155w gpu, az a plusz 0,4-0,5 nem hoz annyit, mint amennyivel kevesebb hőt kell a hűtőnek elvezetnie.
Gpu fesz 825 "hbm" 800 at állíts.
CryptoNight algo alá kb kezdem kitapasztalni, hol a határ... Most épp a cput bütykölöm, van benne erő, S miért ne használnám? 300€ volt s csak egy i5...
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz chickenloop #3206 üzenetére
Nyomj egy reset all-t. Akkor tudod állítani a p6 és a p7 stateket is.
Lassan eljutok oda, hogy lesz egy kitesztelt beállításom AIR vegára, majd megosztom. De...
HBM alatt a feszt vedd le, akár lazán 900ra, a HBM fix feszt kap, nincs beleszólásunk, ellenben az a fesz érték a gpunak igenis számít. Mellesleg érdekes a zaj problémád, igenis sokkal jobb vásárlásnak tűnik most már a ref anno+morpheus, egyrészt baromi halk, másrészt baromira jól hűt.ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Egyébként igazad van, minden beállítás nagyban függ a játéktól is, amihez beállítod. Pl Wot4K60FPS fixhez nekem ez a beállítás simán működik:
Külön érdekesség, hogy Cryptonight algo bányászat is ezen a legszuperebb.
Most ezen a beállításon ügyködök:
És akkor még ott van a vizes alap beállítás, amit szintén majd meg akarok csinálni faszányosan.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
105 a max, annál elvileg lekapcsol. Elvileg.
Morpheus-al a hang már teljesen jó, csak a hűtés nem olyan, amilyen vizzel lehetne. GPU HBM teljesen oké (40-60), a hot spot az irritálóan értelmetlen (70-90 között ugrál), a VRM (épp nincs bekapcsolva a i2c, de valószinűleg elmegy) meg elbírna egy kicsit több hűtést.
Érdekes, hogy nem megy aza HBM2 ahogy kéne.
Visszatérve a HotSpotra, valahogy ki kéne csikarni ezt az infót az AMDtól, hogy egyáltalán hol van, milyen alkatrész, s miért van az, hoyg simán belenyal 90-100 fokba is, amikor közben a GPU és a HBM 60 fokok körül mennek. Ugye az a pletyka, hogy a GPU és a két HBM modul közti T alak töve, de azt egyszerűen nem hiszem el.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
(TDPCurrentGPUonly<TDPMaxGPUonly(HotSpot<105(GPUCurrentVolt<GPUmaxVolt(GPUfreq=GPUCurrentVolt))))
Kb ez az "egyenleg" ami mentén megy a teljesítmény szabályozás a Vegán, eszerint elkezdtem felállítani egy táblázatot, milyen frekihez, milyen fesz kell, már amíg el tudok menni. Az a nagy büdös helyzet, hogy a mocsok HotSpot miatt igen hamar falba ütközöm.... Szal karácsony örömére inkább játszom.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
A két algó másképp terhel. CryptoNight alá kicsivel több GPU kell. Tedd 1400 fölé a gpu-t. Sajnos blockchain driver nélkül 1350 körül lesz a maxod. Nekem is ott van.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
2050+ lenne. Nem, sosem nicehasheztem, rendesen bányászok. Most ki akarok szedni egy hónapnyi ETN-t, aztán meg majd meglátom, mi lesz a következő.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Elvileg az Adrenalin megkapta azokat az optimalizálásokat, csak az etnes minerekkel még nincs meg a teljesítmény, csak eth minerek alatt működnek. hogy ebből mi az igaz, nem tudom. Figyelgetem, mit alkotnak a miner készitők, majd elválik.
Egyébként nekem is ez a bajom, az egyetlen, játékhoz való driverek vs blockchain driverek.....
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz lacus83 #3310 üzenetére
Akkor át kell nevezni a topikot. VegaGamerOnly.....
Egy 500€+ kártyáról beszélgetünk, magáról a kártyáról és a hozzá szervesen kapcsolódó dolgokról, mint pl az adott hozzászólásban a hiba, amit leírt. Vagy mint Walther vízhűtéses anomáliái. Szerintem ez is tartozik ide ugyanennyire.
Az, hogy bányászunk is a kártyával, csak annyit jelent, hogy szeretnénk viszont látni az értéket, amit kiadtunk rá, különben nem lett volna jó vétel. Én személy szerint minden vega tulajnak ajánlanám, hogy ha más nem, akkor ethereumot tegye be csákányozni, amikor nem játszik, igy ~9 hónap alatt vissza kapja az árát, s hamar válthat Navira. S lehet jönni a közkedvelt szöveggel, hogy a bányászat kinyirja a kártyát, de erre csak annyit mondok = ~50 % körül terheli meg az eth bányászat a kártyát, ref hűtővel is elfogadható hőfokon lehet tartani, míg játékhoz maxra próbáljuk tekerni, az utolsó cseppet is kifacsarni... 150 W vs 300W+
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Melorin #3313 üzenetére
Inkább örülnél, és bátorítanád a vega tulajokat, hogy minél hamarabb váltsanak Navira, akkor te is kapnál vegát...
Nem csak a bányászat viszi a vegát, rengeteg olyan terület van, ahol pont ugyanazon képességek miatt, amiért jó bányászatra, viszik a kártyát, mint a cukrot. A bányászat csak azért van az arcodban, mert felkapott bulvár téma, lehet vele uszítani a népet egymás ellen...
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz lacus83 #3320 üzenetére
"szerintem"
Ez egy lényeges szó, nagyon nem mindegy, hogy tudsz valamit, vagy csak hiszed. De...
..mindegy. Felesleges a vita maga, mivel vegáról beszélgetünk, tartozik ide is, meg oda is. Ha kifejezetten crypto bányászatról beszélnénk, pl algókról, akkor oda tartozna, de itt a vegával kapcsolatban beszélgetünk róla.
Egyébként itt több vegás van, mint a cryptobányász topikban, ott jellemzően gtx1060 és rx470/570-RX480/580 kategóriájú kártyákról folyik a szó.És amúgy is, nehogymár én szégyeljem magam, mert valaki nem tud vegát venni. Nekem is meg kellett dolgozni érte, ki vannak purcanva a lábaim a sok munkától, hónapok kellenének, hogy rendbe jöjjenek...
Pepee: Arra a tesztre nagyon kíváncsi lennék, az a plusz hűtés baromira birizgálja a csőröm.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Másoktól olvastam bitcoin talkon stb, hogy szaggat/akad a játék vele. Ezért nem próbáltam. Mégiscsak játék a fő feladata... Egy másik dolog, hogy bányászok is vele.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz lacus83 #3330 üzenetére
"Én ezt inkább most elengedem, megtartom a véleményem magamnak."
Franc, egy jó vita mindig jó, érvek ellenérvek, a vesztes, aki nem mondja el az érveit. Szal egyezzünk meg abban, hogy egyikünk sem "nyert".Na, az Apple-t (Adjon egy iMac-et mindenkinek, akinek miatta nem lehet VEGAja, természetesen VEGA MSRP árban!) meg a render farmokat (project 47 vagy mi?) el is feledtem.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz #45185024 #3339 üzenetére
Azt még nem sikerült kisakkoznom, ellenben legalább egyszer sikerült a SOCot bebuggoltatnom 1200-ra. Érdekes, de tud ám dobni a teljesítményen nem keveset.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Nálam 4K Ashes of the Singularity kb 2 óra alatt, felment 107 fokra is. GPU meg 60 volt a max. FPSt ne kérdezz, nem figyeltem.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
A 115 és a 105 azok GPU VR VDDC Temperature és GPU VR MVDD Temperature. Halvány lila gőzöm sincs, hova tartoznak, alapértelmezésben nem dobja be őket, csak driver crass után kerülnek elő. Agyalok egy kis ventit a kártya egyik oldalára felapplikálni, hogy hátra kifújja a levegőt, hátha az segít a dolgon.
Láttam már 1800+ MHz et a saját kártyámon is, de az is csak driver crash után volt, amikor kiakad arra az értékre, inkább nem engedtem rá terhelést...
Jóféle ventik ezek az Akasa Apache ventik, de arra nem lett számolva, hogy néha kéne az orkán erejű szélfúvás is... A morpheust magát átszellőzteti, ha meglesed a HPU és HBM hőfokokat, teljesen vállalható ebben a tartományban (ugye a Morpheus elvileg 360Wra van tervezve...), más kérdés, hogy a kártya simán elbírna 400+Wot is. Plusz az a fránya HotSpot, baromira nem ott van. Szerintem VRM se lehet, amíg be volt nyomva a VRM lekérdezés is, nem volt szoros kapcsolat a HS és a VRM között...
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Tedd inkább 912 MHz 800 mv gpu 1100 mhz 800 mv értékekre.
900 mhz alatt a kartya low power modban megy, ahol a feszt pl mindig 1 volt felett adja.
Egyébként vannak olyan szituációk, ahol nem kell hogy maxon menjen a kártya ahhoz, hogy élvezhető legyen a játék. Pl 4kban a wothoz 60fpshez 1300-1400mhz körül van az elég szint, nfs u2 - most wanted meg még alacsonyabb...
Pepee, az dollár áfa nélkül.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Szép, 2009 óta meglévő telepitésed van . Csinálj egy nagytakarítást, formázd le teljesen a rendszer meghajtót, stb.
Athos, nincs neki sűrűn, csak nagyon rég nem gyalult.
Vajon fel tudok fogatni egy EK FC blackplatet a morheups mellé?
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
-
Plasticbomb
addikt
válasz simlisgumis #3380 üzenetére
Inkább az a kérdés, mit tettél a backplate és a pcb/alkatrészek közé? Egyáltalán raktál-e valamit?
Pepe: Az a jobb, hogy azt az alu csodát nem veszed meg, ellenben a backplattel.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Plasticbomb #3384 üzenetére
Próbáljátok ki pepe linkjén a hozzászólásban azt a beállitást. overdriventool kell hozzá, pptable editorban minden pstatehez irjatok 950mVot. Wattmanban adjatok +50% PowerTargetet, és lehet lesni. 60-70 fokos hotspotom van. És ugyanugy megvan az FPS, ahogy máskor is.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Plasticbomb #3385 üzenetére
Csak úgy gyorsban, ha már megint sikerült kiakasztanom a low power módban videózással és bányászattal egyidejüleg, végig mentem még egy pár beállitáson:
Ugye ez a "képlet" a vezérléshez:
(TDPCurrentGPUonly<TDPMaxGPUonly(HotSpot<85(max105)GPUCurrentVolt<GPUmaxVolt(GPUfreq=GPUCurrentVolt))))És ezeket teszteltem eddig ki most eme "éheztetős" elképzelés mentén:
GPUCurrentVolt (906mV) = GPUfreq (1440MHz) - HotSpot (60) - inwattman 950mV 1652MHz
GPUCurrentVolt (956mV) = GPUfreq (1490MHz) - HotSpot (70) - inwattman 1000mV 1652Mhz
GPUCurrentVolt (1006mV) = GPUfreq (1540MHz) - HotSpot (80) - inwattman 1050mV 1652MHz
GPUCurrentVolt (1046mV) = GPUfreq (1575MHz) - HotSpot (90) - inwattman 1100mV 1652MHzHBM végig 1100Mhz 950mV álláson.
Feljebb még nem teszteltem, itt már kezd a HotSpot beleszólni nálam a frekibe.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Plasticbomb #3386 üzenetére
Kipróbáltam még egy lépcsőt.
GPUCurrentVolt (1090mV) = GPUfreq (1602MHz) - HotSpot (105) - inwattman 1150mV 1652MHzitt amig a hotSpot nem szalad fel 85 fölé, megy 1602MHzen, de amint feljebb lép 85nél, szépen elkezdi visszahúzni, egészen ~1575MHzig.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Plasticbomb #3387 üzenetére
Na, kipróbáltam még egy beállítást:
GPUCurrentVolt (906mV) = GPUfreq (1440MHz) - HotSpot (60) - inwattman 950mV 1652MHz +50PWRTarget
GPUCurrentVolt (906mV) = GPUfreq (1480MHz) - HotSpot (60) - inwattman 950mV 1702MHz +75PWRTarget
GPUCurrentVolt (956mV) = GPUfreq (1490MHz) - HotSpot (70) - inwattman 1000mV 1652Mhz +50PWRTarget
GPUCurrentVolt (956mV) = GPUfreq (1495MHz) - HotSpot (70) - inwattman 1000mV 1652MHz +75PWRTarget
GPUCurrentVolt (1006mV) = GPUfreq (1540MHz) - HotSpot (80) - inwattman 1050mV 1652MHz +50PWRTarget
GPUCurrentVolt (1046mV) = GPUfreq (1575MHz) - HotSpot (90) - inwattman 1100mV 1652MHz +50PWRTarget
GPUCurrentVolt (1090mV) = GPUfreq (1602MHz) - HotSpot (105) - inwattman 1150mV 1652MHz +50PWRTargetGPUCurrentVolt (906mV) = GPUfreq (1440MHz) - HotSpot (60) - inwattman 950mV 1652MHz +50PWRTarget
vs
GPUCurrentVolt (906mV) = GPUfreq (1480MHz) - HotSpot (60) - inwattman 950mV 1702MHz +75PWRTargetÉrdekes, hogy ugyanazon feszültségen még mindig lehet feljebb húzni. Igaz, itt már instabil, egyszer csak összeomlott a driver.
Hajdi, szintén zenész. Baromira meglesném, nála hogy alakulnak ezek az értékek.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Plasticbomb #3390 üzenetére
Na, és akkor mégegy:
GPUCurrentVolt (906mV) = GPUfreq (1445MHz) - HotSpot (60) - inwattman 950mV 1652MHz +75PWRTarget
plusz 25 power target 5 MHz pluszt jelent....
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Hajdi, próbáld meg beállítani az előbbi infók alapján, szerintem tudsz lejjebb menni feszben, és így tudsz nyerni hőfokon is. Plusz teljesítménnyel.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Első lépés:
OverdrivenTool megnyit, jobb klikk a felső ablakkereten, pptable editor. Itt betöltöd a BIOS fájlt, átírod a fesz értékeket, és van ott egy olyan mező, hogy max power target.Második, wattman megnyit, és elkezdesz a p7 fesszelel játszani. Meg a power targettel. Max ventit húzod fel, vagy neked kivánt értékre állítod.
Power targetet nem minuszba viszed, pluszba húzod.
Elkezdek összerakni egy megismételhető tesztsorozatot, eddig WoTal teszteltem, ugyanazzal a replay fájllal folyamatosan. Na az ugye, nincs mindenkinek, igy olyasmi kell, ami meg van.
FireStrike GS 22634 a képen lévő beállitásra. Superposition lefut 14643 pont. Többit később letesztelem, mégiscsak hátköznap van, és holnap.. szal honap durva melós napom lesz. Illetve ma...
Kipróbáltam még ezen a soron is:
GPUCurrentVolt (1006mV) = GPUfreq (1540MHz) - HotSpot (80) - inwattman 1050mV 1652MHz +50PWRTargetFirestrike GS 23565 Superposition 12239. Éhezik a kártya. Ellenben a HotSpot 70 és 64 fokos csak.
És innen alapból csak feszt növelsz a p7 staten, semmi mást, majd amikor ezen a soron végig mentél, vissza állsz a fesszel és frekit emelsz, feszt emelsz, frekit, feszt, lépcsőkben, hol hogy hoz. KB 50 mVonként, hogy lásd, hova áll be a kártya saját kútfeje után. Így meg tudod rajzolni végül a kártyádhoz tartózó görbét, ami alapján felveszi a frekit-feszt-hőfokon.
KB ilyen listát irsz:
GPUCurrentVolt (869mV) = GPUfreq (1330MHz) - HotSpot (47) - inwattman 800mV 1652MHz +50PWRTarget !HBM downclock to 500MHz!
GPUCurrentVolt (869mV) = GPUfreq (1330MHz) - HotSpot (47) - inwattman 900mV 1652MHz +50PWRTarget !HBM downclock to 800MHz!
GPUCurrentVolt (892mV) = GPUfreq (1365MHz) - HotSpot (50) - inwattman 925mV 1652MHz +50PWRTarget !SuperPosition 1080p Extreme Crash!
GPUCurrentVolt (906mV) = GPUfreq (1440MHz) - HotSpot (60) - inwattman 950mV 1652MHz +50PWRTarget
GPUCurrentVolt (906mV) = GPUfreq (1445MHz) - HotSpot (60) - inwattman 950mV 1652MHz +75PWRTarget
GPUCurrentVolt (906mV) = GPUfreq (1480MHz) - HotSpot (60) - inwattman 950mV 1702MHz +75PWRTarget
GPUCurrentVolt (956mV) = GPUfreq (1490MHz) - HotSpot (70) - inwattman 1000mV 1652Mhz +50PWRTarget
GPUCurrentVolt (956mV) = GPUfreq (1495MHz) - HotSpot (70) - inwattman 1000mV 1652MHz +75PWRTarget
GPUCurrentVolt (1006mV) = GPUfreq (1540MHz) - HotSpot (80) - inwattman 1050mV 1652MHz +50PWRTarget
GPUCurrentVolt (1046mV) = GPUfreq (1575MHz) - HotSpot (90) - inwattman 1100mV 1652MHz +50PWRTarget
GPUCurrentVolt (1090mV) = GPUfreq (1602MHz) - HotSpot (105) - inwattman 1150mV 1652MHz +50PWRTarget[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Én a techpowerupos gyűjteményből a vizes AMD biost használom. Azt is flasheltem fel anno. Viszont érdekességképp alap vizes bios beállításon crashel a kártya amint picivel komolyabb 3D terhelést kap. Fene tudja.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen