-
Fototrend
AMD Radeon™ RX Vega 64 / 56 Téma összefoglaló !
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Plasticbomb
addikt
válasz Speed® #11189 üzenetére
Milyen mintavetelezese suruseggel nezed mennyit fogyaszt?
(Nem arrol van szo, hogy ne birna e, hanem arrol, hogy vannak olyan 100ms idoszakok, amikor kepes ugy megrantani a 12V agat, hogy beesik 11.5V vagy ala, amikor a tap tulvedelembe kapcsol, s lekapcsol azonnal. Jobb tapoknal ilyenkor be sem tudod kapcsolni x ideig, hiaba nyomkodod, mint a hulyegyerek a power gombot.
Most vettem egy 1300Wos seasonicot a 850Wes helyere, elvileg a 850es is eleg lett volna ket VEGA64 ala, default beallitasokon, de kepesek voltak ugy megrantani a 12Vot, hogy a tap egybol lekapcsolt. Nekem volt egy 520Wos seasonic, szinten jo tap, sokat bir, de csak 520W, namost eloszor azzal hasznaltam a VEGAt, egy i5-5675c tarsasagaban, OCzva 80W, SSD wincsester volt a gepben, plusz a vega64. Amig megjott a 850Ws , addig kb felve nyultam hozza, csak uv/oc ment ra, akkor nem kapcsolt le a gep, illetve sokkal ritkabban. 850 megjott, megnyugodtak a kedelyek, majd jott egy masodik vega, s most 1300Wnal tartok. Ezt mar nem rantjak le a sullyesztobe.)ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Shkiz0 #11209 üzenetére
Leginkab egal van jatekokat nezve, most. Majd javul a driver hozza, akkor gyorsul, de nekem pl nem tetszik, hogy a crossfire supportot teljesen kivagtak belole. Ket vizezett vega64rol igy nincs ertelme valtani, max, ha a fogyasztast akarom garasoskodni, de...
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Raggie #11227 üzenetére
Ha lenne benne crossfire modul, ketto ebbol erdekes lene, viz alatt, igy csak akkor van ertelme kettot venni, ha dx12/vulkan mgpu modban tudod hasznalni, de az meg olyan ritka, mint a feher hollo.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Akinek van ZeroRPM kepes kartyaja, igazan megnezhetne, hogy linux alatt is mukodik-e ez a feature. Kivancsi vagyok...
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
-
Plasticbomb
addikt
válasz korcsi #11321 üzenetére
A problema az, hogy alapbol nem fekszik ra, viszont mivel te nem tudod az atomok kozotti teret/tavolsagot jobban csokkenteni, max azt tudod elerni, hogy valamelyik meghajlik. Ami nem tul egeszseges, ha az a pcb/gpu lesz. En tenyleg inkabb azt javasolnam, hogy nezd meg egyszer, hogy mi az ami nem a gpu s rafekszik a huto, illetve ha a gpu a hunyo, akkor csiszold meg azt a feluletet. gamernexusnak van par videoja, ahol cpukat csiszolnak fel ln2 ochoz kingpinnal.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz korcsi #11327 üzenetére
Csokkenteda feszt, akkor kevesebb a termelt ho, s a fogyasztas, vagyis a freki magasabbra kuszhat fel a gorben. Ha noveled a TDP keretet, akkor meg meg magasabbra is felmaszhat, amig a gpu vagy mas elemek a kartyan birjak hofokokkal, vagy tureshatarral.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz david_97 #11329 üzenetére
Nem tudom mivel loggolsz, nezd meg hwinfoval, s az ertekek frissiteset tedd 100 egysegre, majd lesd meg, hogy milyen ertekekre szalad fel a freki, fogyasztas.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz korcsi #11334 üzenetére
"Ha jól értelmezem akkor az első mondatban érzek némi önellentmondást, két elvileg sík felületről beszélünk ha nem fekszik fel akkor nem párhuzamosan helyezkednek el, tehát a találkozó felületek egy részénél paszta van a szükségesnél nagyobb vastagságban. Az asus hűtője speciális ebből a szempontból, valószínűleg a különböző GPU kialakítás (molded-unmolded) miatt. Ha megnézed a képeket a kereszt egy rugós eszköz amit a hűtővel lehet összecsavarozni, kötött mértékben a kereszt közepén a képen pirossal jelölt helyeken feszül rá a pcb-re, ergó itt nyomja össze a pcb-n keresztül a GPU-t a hűtővel. Utána néztem pont úgy mint például a vizes vega-naá, vagy a Sapphire Nitro+-nál. De például egy 1080 Strix-nél a szokásos tekerd be a négy csavart tövig, és az adja, hogy meddig kell feszíteni a hűtőt.
Visszanéztem itt a topikban az pad csere elötti eredményeket és én úgy látom előtte jobb volt kisebb fordulaton kisebb GPU HotSpot különbséggel ment a vas, a paszta jó minőségű, akkor mással lesz a bibi."Valoszinuleg nem jol ertelmezed. Te akarhogy csavarod ossze a kettot az atomok kozotti tavolsagot nem tudod osszeb nyomni.
Ket elvileg sik felulet: GamerNexus
Igen, de a pasta azert vanott, hogy kitoltse az ures helyet, hogy legyen hoatadas, legalabb valamivel nagyobb mennyisegben, mint a ket felulet kozott megszorult levego tud. Azert csiszolod le, hogy a domboru/hooru feluletetek kozelebb hozd a sikhoz, hogy javitsd a felulet minoseget, s igy a hoatadast.
Az a gond, hogy a PCBt akarod nyoni, de nem a PCB a problema, hanem a GPU es a GPU huto felulet.
De ez mar a nagyon vegso eset, s csak akkor, ha nagyon hulladek a hoatado feluletek minosege.ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz david_97 #11346 üzenetére
Azota ujabb kartyak eseteben, pl a vega20 es legutoljara a navi eseteben is kitargyaltak mi is. Navin ugy hivjak Junction, gyak a szilikon aramkori oldalan rengetek erzekelo van (60 valamennyi), amik a kartya aktualis allapota alapjan allitjak a frekit es feszultseget, a bealliotasokkal emghatarozott gorben. Na, az a vega10 volt ennek a prototype. (linuxon a mar igy is hivjak, nem hotspotnak, hanem edge a normalis hofok, illetve junction)
En sokaig azt hittem, hogy a doublereket jeloli vissza, de nem.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Raymond #11354 üzenetére
Elvileg ennek a legrosszabbak alkatreszei pcb szinten. Mig a gagyibytenal az a baj, hogy szar a hutes, addig ennel meg meg nem is az eredeti ref pcbt hasznaltak, csak egy copy...
Egyebkent nem veletlen, hogy ezek az olcsobbak kozott voltak mindig is.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz TTomax #11371 üzenetére
A ket 100% kozott az utilization a differencia. Ebben segit a fejlesztoknek a GPU profiler, hogy megis ki tudjak deriteni, hogy miert nem 100as a performance. Sajnos sokan nem hasznaljak, nem foglalkoznak vele, nem eri meg vagy nem tudnak annyi eroforrast forditani erre. Lehet 100% hjajtani egy gput ugy, hogy kozben a kartya nagy resze (vagyis az eroforrasok nagy resze) alszik, s lehet ugy is, hogy vert izzad a kartya (najo vert nem, de vorosen izzik), mert minden apro eroforras be van fogva. S igen, ahogy elottem is mondtak, erre a legjobb meroszam pont a fogyasztas. Ha adott frekin x mennyiseget fogyaszt majd egy alacsonyabbon ugyanannyit vagy tobbet fogyaszt, akkor egyertelmu, hogy a masodik esetben meg van hajtva jobban a kartya.
Volt errol valahol egy cikk, hogy megis hogy monitorozzak a gpu terhelest, valamikor, amikor a win taskmanagerbe bekerult a gpu monitorozas is.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz Shkiz0 #11378 üzenetére
Ezert fogom a fejem, mikor valaki aidaval stress testel.... Oda prime95 kell, luxmark, s mondjuk timespy loop/stress test.
Prime CPU, luxmark IGP/+GPU, Timespy GPU/GPUk.
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Melyik driver verzio most az ajanlott? (A legfrissebb van most fent, de osszebalhezik a chrome-al, eloszor a crossfire gyanakodtam, de nem, nem az a hiba.)
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
válasz ArmanD. #11390 üzenetére
Azt raktam fel, az is osszeveszik a chrome-al valamiert. Ha be van kapcsolva a hardware acceleration, akkor az egesz chrome egy fekete ablak.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Votma. Egy parszor. GCN5tol mindegyik igy mukodik. 590 meg GCN4 polaris, szoval ott meg a regi method az aktiv. S igen, en is sokaig azt hittem, masrol szol, en pl a doublerek hofokanak hittem, masok a chipletek kozotti talalkozasra hittek, s ahol segitett, hogy kitomtek pasztaval a hezagot, ott val pont akorul a pont korul volt a legrosszabb a gpu hoelvezetese, de megint mas kartyakon meg csak vakartuk a fejunk.
VEGA10
VEGA20
NAVI s a kesobbi dizajnok. Nem csak a VEGA64, de az 56 is, sot, val a kis vega IGPk is, meg talan meg a intelfele osszeollozott Gs soc is. Bar az ketseges, mivel valami hibrid lett vegul...[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest