Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Shufny

    őstag

    válasz Abu85 #1034 üzenetére

    "Új" piac? Nem úgy volt, hogy a prof. piacon az nV méginkább uralkodik? Vagy ezeket eddig inkább CPU -val csinálták?

    Ezek fényében tippek a következő generációval kapcsolatban? Pl: ha bírni fog értelmes órajelet, és kibővíthetik a textúrázó részt. Mennyire megvalósítható ez, illetve elég-e arra, hogy megfordítsa a jelenlegi felállást? Vagy sokkal valószínűbb, hogy nem fektetnek rá akkora hangsúlyt, csak adják amég lehet, játékos GPU -ként? Az az igazság, hogy az nV nagyon nagy márkává tette a GF -et, és pláne ilyen erős marketinggel, mint az övék simán ellenfele lehet a PC a konzoloknak a rendszerintegrációval. Szóval az, hogy jelenleg a PC játékpiac leágazóban van, nem jelenti azt, hogy később nem lesz nagyon jövedelmező.
    Szerintem nem egyértelmű, hogy az nV -nek hagynia kéne elsüllyedni a GeForce -ot, nagyon jövedelmező befektetés lehet még.

  • rocket

    nagyúr

    válasz Abu85 #1034 üzenetére

    En is, de tudhatod jol nem az ilyen emberek teszik ki a jelentos tobbseget, csak nezzel itt korbe, pedig ugye PH (nagyon helyesen) evek ota nem favorizalja a szintetikus benchmarkokat.

    "Ha az NV-nek olyan erős a dev support-ja, miért rohant a fejlesztők többsége az AMD-hez a DX11 okán?"

    Mert az AMD-nek elobb volt DX11 hardvere, hogy ebbol az elonybol profital-e az AMD, vagy siman elfog futni az NV DX11 kartyain majd kiderul.

    Tovabbra se arrol van szo nem tamogat az AMD jatekokat, hanem, hogy mikent teszi azt.
    Persze lehet majd kiderul a GF100 megjelensekor piacon levo DX11 jatekok AMD altali szekcioja nem az NV-nek fog kedvezni, de ha elfutnak normalisan,bugok nelkul, mig a tuloldalon amit az NV DX11 projecttel csak a szivas lesz, az nem az AMD dicserete lesz.
    Metro2033 az osszes AMD altal penzelt jateknal nagyobb hypeot kapott mar, es meg van kicsit tobb mint 2 het a megjelenesig.
    Nem nagyon frissul az AMD DX11 tablazata, itt az uj, es itt az elotte levo,a BC2 ami napokon belul megjelenik (amihez mar ugye az NV-nek is volt 1-2 szava), 3 MMO amikbol nem lesz benchmark jatek (ez is nagyon fontos marketing szempont), kettohoz patch formajaban erkezik majd DX11 tamogatast ami szinten nem sok fizet fog zavarni, a Genghis Khan neve helyett meg mar csak MMO szerepel, Frostbite 2 enginre epulo jatek iden szerintem nem lesz, Vision Engine-re epulo jatekok kozul az egyik mar elbukta a DX11 tamogatast, a masiknak meg nevet is elfelejtettem a "sok" informaciotol amit jott rola, pedig irtam rola nehany honapja :)

    Persze mar ismerem a sablon valaszt, hogy "20+ DX11 jatek keszul" (amik melle az AMD mentalitasat ismerve mar az NV is reg adott tamogatast, sot talan mar a maguk javara is forditottak a helyzetet), es az AMD nem beszelhet roluk, lehet igy van, de ez se az AMD-t dicseri, mert milyen tamogatas az ahol a jatekot nem hasznalhatod fel sajat magad marketing celjaira, ami ugye a jatekot is segiti, mert hypeot general. (ismet csak lenne mit tanulni a konkuenciatol az AMD-nek)

    "Pár dolgot megint elfelejtesz a trenzisztorszám kapcsán. Ugye, mint informálódtam az AMD egy 20 millió tranyós egységet használ, míg az NV összesítve 80 milliósat, ami ugye 16 egységre leosztva 5 millió/egység. Nyilván az egyes SM-eknek nem kell olyan erős rendszer, mint egy egész GPU-nak. Na most itt jön még a setup motor, ami az AMD-nél egy van. Ez egészíti ki a tesszellátort, egyébként ez elég sok tranyó. Az NV-nek ebből van 4 raszter motor, és 16 geometriai motor, ergó rengeteg egység sokkal többször van. Ez összességében sokkal több tranzisztor 100 milliós nagyságrendekkel. Ebbe is érdemes belegondolni. A setup szétlövése hatalmas ár a tranzisztormennyiségben. Nem véletlen csökkent a textúrázókapacitás. Nem volt több hely."

    Ezt a 20millio vs 100millio tranzisztoros dolgot neked koszonheti a forum, ezzel probaltad magyarazni mekkora kiraly is valojaban az AMD tesszelacioban :DDD
    Nem az a lenyeg, hogy fekszik ki, hanem az, hogy meggyozd a jatekok fejlesztoit ugy hasznaljak, hogy az neked kezdvezzen, es ne a konkurencianak, ennyi.
    Ertem en, hogy van szuk keresztmetszet az NV architekturajaban, nem is errol volt szo, csak mar nem tudsz mit irni valaszkent (vagy tenyleg nem erted mirol irtam) ezert hozod fel allandoan.
    Ez mar tenyleg mokuskerek effektus lett :)

    "A 3Dmarkban mikor lett bealázva az NV. Kb. Soha. Nem is épült pipe GS-re a Vantage. Ahol megpusztult az NV az Emil Person GI demója. Szép volt, de mégsem játék."

    Sokaig nem volt meg a Vantage amikor megjelent az R600, igy amirol szo volt feladatot a 3DMark2k6 latta el.

    "Khm. Ez nem teljesen van így a fejlesztőknél. A STALKER-es srácok írták, hogy a Clear Sky-ban azért nem alkalmaztak GS-t, mert sok volt a GeForce felhasználó. Mindig a célközönség számít. Sok GeForce volt a piacon és nem lehetett őket kifektetni."

    Forditott esetben keves AMD felhasznalo van?
    ~40%-os piaci reszesedsre lehet tenni magasrol?
    Amit felhoztal peldtat is azt mutatja amirol szo van, hogy az AMD szoftver tamogatasi politikaja nem eleg agressziv, akkor lenne ez jo ha az NV is ezt csinalna, de ok nem igy csinaljak, akkor tehat az AMD-nek kell hozza alkalmazkodni.
    Megvolt a lehetosege az AMD-nek, sot meg most is megvan (~5millio eladott DX11 kartya VS 0), es meg jo ideig meg is lesz, ennel nagyobb ziccer nem letezik.
    Remenykedni lehet gyoz a jozan esz, de regen se minden esetben gyozott, biztos most is elobb-utobb lesznek kivetelek.
    (Metro2033 esetebol majd talan kiderul milyen iranyt vehet a tortenet.)

    "A tesszellátornál más a helyzet, mint a GS-nél. A GS-be a GeForce belehal, míg a tesszellálásba a Radeonok nem. Persze nem ez a fő probléma, hanem a keletkező háromszögek árnyalása és textúrázása."

    Tehat ha jol ertem amit mondani akarsz, akkor ha csak 30%-kal lesznek lassabbak tesszelacio mellett a Radeonok mint atlagosan anelkul, akkor az az AMD sikere?:D

    "Odaállíthatsz pénzzel, de miért jó egy fejlesztőnek, ha olyan játékot gyárt, ami semmin sem fut max. grafikán. Még a Fermin sem."

    Crysis pont ilyen jatek volt.

    "Nem teheti meg az AMD. Nem szarhatnak rá arra a piacra, amiből meg akarnak a jövőben élni. Régebben az NV sosem akciózott ilyen erős lefizetésekkel, meg kizárásokkal, effektek úgymond megvásárlásával. A durvább akciók nemrég kezdődtek. egy éve kb. Tudják, hogy ez árt a PC-s játékiparnak. Most azért csinálják, mert látják, hogy itt nincs hosszútávú jövőjük, így nem baj ártalmas a piacra, amíg szükségük van rá, addig el lesznek adva a termékek. Azután meg marhára mindegy lesz, hogy mit hagynak ott az AMD-nek és az Intelnek."

    De megtehetnek, es meg is kene tennie mert (az NV jol bevallt strategiaja nem fog megvaltozni), ez lenne az AMD erdeke, attol mert megvesznek egy jatekot ami az atlagosnal 20%-kal jobban fut (mint a konkurens termekek) az o kartyaikon DX11 alatt , mint anelkul, akkor azzal nem rombolnak semmit. (ugye valaha meg nagy reszben az NV is igy mukodott, amikor a jatekok 90%-at tamogattak, azota mar modosult a strategia, de persze most se minden jatek "csak azert is szivjak meg az AMD felhasznaloi" elvre epul.
    Gondolod a Radeon tulajok nem szeretnek egyszer megerezni milyen a kocka felso felen lenni? , es nem azt hallgatni, hogy mikor jon a patch, driver fix, stb.?
    Csak Radeon kartyaim vannak mar evek ota, kivancsi lennek az NV felhasznaloi mit mondananak ha megfordul a kocka X jatekban, es nem azert mert rosszat akarnak nekik, csak kivancsi lennek akkor is viccesnek talalnak-e ezt az egeszet. (most ugye joggal rohoghetnek amikor kijon X jatek, el se indul, vagy bugos, vagy kitudja mikor jon hotfix, vagy patch hozza.)
    Az emberek tobbsege nem 2-3 honappal megjelenes utan szeretne az altala nagyon vart jatekot jatszani bugok es teljesitmeny problemal nelkul, hanem megjelenes napjatol.
    Atlathatoan mukodik az NV gepezete, az , hogy az AMD keptelen megtenni hasonlot azzal csak maga alatt vagjak a fat.

    Mostmar eljutott oda ez az egesz tortenet, hogy talan ideje lenne tullepni az NV szidasan, es feltenni a kerdest az AMD-nek, hogy miert nem kepesek hasonlora.

    [ Szerkesztve ]

    "A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

Új hozzászólás Aktív témák