Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #54737 üzenetére

    A Microsoft megoldása kétélű fegyver. Megoldja a VRAM-mal kapcsolatos gondot, de az NVIDIA elveszíti vele a traversal unitot. Nem fog működni ez a részegység többet, csak be van építve a semmire. Az AMD és az Intel ilyet eleve nem is épített/épít be, mert a Microsoft új rendszere kiüti a használhatóságát.

    Dedikált hardver amúgy mindegyik modern GPU-ban van, csak némelyik programozhatóságra van tervezve.
    Ugyanaz történik, amikor megjelent a hardveres T&L. Jött rá pár hardver, majd gyorsan jött a shader modell, tehát átment az egész programozhatóba. Az RT-vel is ugyanez van. Átmegy az egész programozhatóba.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Alogonomus

    őstag

    válasz b. #54737 üzenetére

    A fő igazság az, hogy aki esetleg első kézből tudja is pontosan a teljes igazságot, az is csak arról az egy programról, de talán csak annak a programnak az adott moduljáról tud mindent a működés szempontjából. Na talán az AMD/Nvidia felsőbb szintjein viszonylag tág rálátásuk lehet a helyzetre, de az is valószínűleg állandóan változik, ahogy kijönnek a programokhoz a különböző funkciókat ki-bekapcsoló foltozások.
    Igen, a VRAM a gond az Nvidia kártyákon (még az RTX 3090-en is), mert az Nvidia kártyákon - az adatfeldolgozási lehetőségeik miatt - hamar elszalad a memóriaigény, és rákényszerülnek a számítógép rendszermemóriájának a használatára (swappelésre), amitől nagyon visszaesik a teljesítményük. Ez is például egy olyan funkció, amiben az Nvidia kártyák kimondottan gyengék, ezért a jelenlegi generációig tudatosan kerülték ezt a funkciót a programokban, de mostantól az AMD kártyáin már nyugodtan bekapcsolható, és amelyik játékban fontosak a külső terek, ott ez a funkció kritikus fontosságú, és már bekapcsolhatják a játékban, csak legfeljebb az Nvidia kártyája nagyon szenvedni fog tőle.
    A skálázhatóság csak a minőség rovására oldhatja meg a dolgot, így csak lecserélnék vele a problémát egy másik problémára.
    A HU "csipája valóban kinyílt" a szinte totális győzelmükkel végződött esemény után, de már maga az esemény is azért következett be, mert előtte is "szúrta" a csatorna az Nvidia "szemét", mert nem álltak be az Nvidia-mozdony mögé, és a saját véleményüket közölték a hivatalos prospektusadatok ismétlése helyett. Ebből persze volt már addig is több konfliktusuk különböző piaci szereplőkkel, de pont a bevállalós őszinteségük miatt tűntek ki a tömegből, ezért tudtak megkapaszkodni, és mára közepesen komoly súlyú szereplővé válni.
    A jelenlegi helyzetben már minden véleményhez lehet találni igazolásként lobogtatható "bizonyítékot" az interneten, ahogy a UserBenchmark például fix hivatkozási alap az Intel-hívőknek.
    Végül a tények számítanak, és 2021 végéig várhatóan kitisztul a helyzet, hogy mik a tényleges erőviszonyok a két architektúra között, mert most csak sok Nvidia-játék van, meg pár AMD-játék, és ezekben a megfelelő gyártó termékei a jobbak. Valamint pár Nvidia-játékban az AMD az "ellenszél" mellett is jobb pozícióban van.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák