Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz b. #55180 üzenetére

    Nem akartam félreérthetően fogalmazni. Nem állt szándékomban azt sugallni, hogy inkább natív 4K.

    És mondandómból talán még egy dolog kimaradt: legkevésbé sem állt.szándékomban kétségbe vonni azt, hogy az alacsonyabb felbontás gyakran magasabb terhelésnek teszi ki a processzort (vagy annak legalábbis 1-2 szálát) és így könnyebben válik a limitáció okozójává a CPU. Persze, ha alacsonyabb felbontás mellett gyakrabban jönnek a képkockák, akkor a cpu-Nak is egyre kevesebb ideje van eg-egy képkockát előkészíteni és kezelni. Ez alapján könnyen érthető, miért számít itt nagyon a késleltetés és hogy miért skálázódhat a játékban leadott teljesítmény ilyen esetben közel lineárisan a CPU egyszálas teljesítményével.

    Eltekintve attól, hogy mindig létezik egy minimum magszám (régen 2, később 4, jelenleg inkább 6) és attól, hogy sokjátékos multiplayeres játékokban, meg streamelés mellett bizonyíthatóan jól jön a magas magszám... korábban egyáltalán nem volt jellemző, hogy egy teszt során azonos egyszálas teljesítményű, se eltérő magszámú processzorok jelentős eltérést mutassanak teljesítményben.

    Persze ma már a target a 8/16 + dedikált háttértár feldolgozó a target. Tehát egy olyan helyzet előállhat, hogy egy tegnapelőtti 6 magos CPU 2 év múlva okés lesz natív 4K 60fps-hez egy adott gpu mellett, de a 1440p 90fps-hez (és így persze a felskálázott 4K-hoz is) kevés lesz.

    Viszont az eddigi tapasztalat az, hogy ezt a problémát sokkalta jobban megoldja egy korszerű 6 magos, mint egy tegnapelőtti 8 vagy 12 magos.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák