Új hozzászólás Aktív témák
-
Az emberi természet miatt ez nagyjából feloldhatatlan ellentét. Az egyik oldalon a többség meg van győződve arról, hogy neki ingyen jár minden, amit mások a munkájukkal és a befektetésükkel alkottak (reklámblokkolás), a másik oldalról pedig egyre pofátlanabb mértékű és már az alapvető felhasználói élményt is ellehetetlenítő reklámáradat érkezik. (Részben éppen a reklámblokkolások ellensúlyozása jegyében.)
A normális középút lehetősége, azaz az elviselhető módon és mértékben terjesztett reklámok, illetve az olcsón elérhető reklámmentes tartalom, gyakorlatilag elenyészik.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
"Nincs ilyen középút, mivel nincs szükség reklámra"
Ez egy megvalósíthatatlanul idealista elképzelés.
25 éve dolgoztam egy ehhez kapcsolódó munkán, amelynek az lett az eredménye, hogy első körben baromi jól néz ki, hogy egyes termékek akár 50%-kal (átlagban 20-25%) is olcsóbbá válhatnának -- ha a reklámokat nem a hirdetők tolnák a fogyasztók felé, hanem a fogyasztók húzhatnák be azokat. Csakhogy a nagyobb mintán végzett kutatás nagyon egyértelműen azt hozta ki, hogy ez ugyan lehetne egy, az externáliáival üdvös modell, csak éppen kivitelezhetetlen. Olyan brutális csapást mérne a gazdaságra, ami egy soha nem látott globális válságot idézne elő.
Azóta pedig sajnos több, kisebb-nagyobb olyan vállalkozást is közelről volt szerencsém látni, amelyek valós értéket teremtettek (volna), de reálisan csak hirdetési bevételekből tarthatták volna fenn magukat, és éppen a reklámblokkolás feltételezett statisztikai korrekciója dobta őket át a veszteséges térfélre.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Az Alza irritáló zöld marslakója egy durván nagy sikertörténet, az egyik legjobban működő reklám. Engem is idegesít, és 10 év fölött szerintem tíz emberből kilencet, de működik.
Vannak reklámok, amelyeket én is bojkottal büntetek (az Alzát nem), de ezzel kb. egy vagyok a harmincból.Egyébként általában meglepően jól tervezik ezeket a kampányokat. Amikor a világ egyik legnagyobb reklámügynökségének dolgoztam (még éppen a netkorszak elején), én is megdöbbentem, hogy mennyire tudatosan tervezik meg, akár többszörös áttételeken keresztül a reklámokat. Nem ritkán úgy, hogy látszólag a márka ellen szólnak -- aztán mégis mérhető a pozitív hatásuk.
Akkoriban persze még gyakorlatilag csak szőnyegbombázás volt...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Youtube-os reklám alapján én még biztosan nem költöttem el egyetlen forintot sem.
DE!
Van egy kínai porszívó, amelynek a reklámjában egy nagyon helyes csaj bosszankodik az összeszedett hajszálag miatt. Na, azt legalább szívesen nézem!
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Szerintem azért az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a Youtube tele van nagyon értékes tartalommal.
Fantasztikusan jó tudományos, tudománytörténeti és műszaki csatornák gazdag választéka van fönt, amihez mérhető másik ilyen gyűjtemény szerintem nem létezik.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
válasz
makszutov.hu #163 üzenetére
"Amit reklámoznak, azt nem szabad megvenni!"
Bocs, de ez szerintem egy oltári nagy baromság. Örülnék, ha olyan lenne a világ, hogy ez igaz legyen, de kismillió kiváló termék is csak intenzív reklámozással adható el profitábilisen, illetve a legjobb termékekkel elért profit is fokozható ügyes reklámozással.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
válasz
Busterftw #153 üzenetére
"Jo hat a mi cegunk is ilyen, COVID meg a haboru ota rinyalnak hogy nincs penz, de azota 3 ceget vettunk meg."
Nincs ebben semmi különös vagy problémás. Így működik a gazdaság. Történetesen éppen tegnap vettem részt egy közgyűlésen, ahol a gazdasági beszámoló tartalmazta azt, hogy tavaly és várhatóan idén sem volt/lesz pénz jutalmakra (pár tízmillió), ugyanakkor üzletrészt kell venni közel százmillióért. Mások a források, elszámolási viszonyok, hitellehetőségek, hosszabb távú terhek.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
De a szocialista reklámoknak nem is a termékek reklámozása volt a céljuk -- legalábbis eredetileg egyáltalán nem, és később is főként amolyan mellékhatásként.
Tudatosan hangulatjavító eszköz volt a reklám -- vicces módon a tévéműsor pontosan jelezte is a reklámblokkokat, azok külön műsorként futottak.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
válasz
tordaitibi #194 üzenetére
A legdurvább az nálam az, hogy az egészen kis gyerekeknek nyomott kis filmecskék is tele vannak reklámmal, ráadásul érezhetően nő az arányuk, és a többségük már nem átugorható.
Engem mégsem visz rá a lélek a blokkolóra -- mert ha blokkolom a reklámokat, akkor mégis mivel fizetek?
MaCSFán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Tasunkó, ddekany, tordaitibi!
Akkor tisztázzunk valamit: egyetlen rossz szót nem szóltam azokra, akik reklámblokkolót használnak.
Az viszont erősen kiveri nálam a biztosítékot, hogy engem kiröhögnek (Tasunkó), mert én nem használok reklámblokkolót.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
-
válasz
fatpingvin #212 üzenetére
Ez így igaz, de éppen ezért vannak jól, de inkább rosszul működő piacfelügyeleti eszközök.
Tudom én, hogy szar a rendszer, hogyne tudnám, de nincs ötletem a jobbra. Mármint olyan peremfeltételekkel, hogy valós embereknek kell üzemeltetniük a rendszert, tehát a legrosszabb emberi tényező sem hagyható számításon kívül.
Amint írtam is, tudjuk, hogy létezhet egy jobban és sokkal kíméletesebben működő kereskedelmi / reklámszisztéma. Csak éppen gyakorlatilag lehetetlen átállni rá, és a mai világ jogvédős szemléletében nincsenek elég erős eszközök arra, hogy a potyautasok (hirdetői oldalon!) ne bombázzák szét rövid idő alatt.
(vö. Inkább kérjünk utólag elnézést, mint előre engedélyt...)
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Azt nem tudom / érzem, hogy több reklám jönne, de kétségtelenül egyre több a nem átugorható fajta, tehát időben tényleg több.
Amit viszont nem értek, az a felhozatal.Lényegében kétféle reklámot kapok:
1. Azt reklámozzák, amit éppen megvettem -- ráadásul az eladó webshop reklámjával.
2. Tök irreleváns termékeket hirdetnek. Az Ikea egymásra találós reklámjának legalább jó a zenéje, de távol áll tőlem a lakberendezés. Padkafűnyírással sem tervezek foglalkozni, 3D szkenneléssel sajnos szintén nem. Az óvoda felé tartó kiskölyköt hidegen hagyja a webhoszting, pedig a dínós meséiben rendre megjelenik.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Vannak komplex modellek, amelyekben még némi hosszabb távra gondolkodás, érdekeltté tétel is fellelhető.
A gond az, hogy ezeket többnyire leszőnyegbombázzák rövid távú gondolkodással -- és jasnos be is jön nekik.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
válasz
tordaitibi #217 üzenetére
Engem pillanatnyilag csak az tart vissza az előfizetéstől, hogy a nap végére kimegy a fejemből...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
it AI-alapú adatvédelmi funkciót (reklámblokkolót) kaphat a Safari böngésző az iOS 18-ban, de brit médiacsoportok arra figyelmeztetik az Apple-t, hogy ez anyagi katasztrófát okozhat az ágazatban.
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Politika
- Alkoholista nevelde
- E-roller topik
- Autós topik
- Mikrotik routerek
- Windows 10
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- További aktív témák...