Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
tordaitibi #2 üzenetére
Legújabb, ez már vérlázító, a W11 ami egy 100ezres fizetős rendszer, reklámokat tol az orrod alá. Hát congratula, ez már mindennek a teteje.
Sajnos a helyzet nem lesz jobb. Ha egy híroldal tényleg minőségi akar lenni, akkor rohadt drága lesz a fenntartása. Ezt fizetős modellel nagyon nehéz megcsinálni. 1-2 szerkesztőségnek sikerül úgy-ahogy. Ha kinyírjuk a reklámokat, akkor azt érjük el, hogy a kínálat drasztikusan lecsökken arra a néhány oldalra, ami fenn tud maradni az előfizetőkből. Illetve nyilván utána fizetned kell majd érte, cserébe nem lesz reklám.Persze ez nyilván nem így lesz, a reklámblokkolókat már üldözi a YT is, de érdemes azért holisztikusan is látni az összefüggéseket.
A W11-nél is hasonló a helyzet. A 100 ezer forint amúgy nem sok pénz egy szoftverért.
-
válasz
Synthwave #16 üzenetére
Hanem rengeteg. Egy home user operációs rendszerért.
A Windows 20 évvel ezelőtt se volt talán sokkal olcsóbb. Ahhoz képest meredek csökkenés ez az árakban. Miközben minden, de tényleg minden költség nőtt az akkori időkhöz képest. Leginkább az emberek ára, akik fejlesztik.Nem reklám, hanem tesztek, bemutatók, interjúk formájában.
Ne vicceljünk már! Az, amiről beszéltek egy tech-utópia. Van 100 mosópor márka, mennyire reális, hogy random Gizi majd elolvassa a róluk szóló teszteket?Amúgy a tesztek, bemutatók, interjúk jó része is reklám, csak te nem tudsz róla.
-
Ha már reklám, akkor felbontanám a halmazt:
Vannak a display/tv reklámok: itt azért sok igazsága a van a kollégáknak, mert a valóság az, hogy szemetet adnak el neked. Persze nem reklámoznák, ha nem működne. Ha megnézed, a tv-reklámok nagy része sima generikus vény nélküli gyógyszer / mosópor / fmcg cucc. Nem mondom, hogy baj, de ezekért aztán kevésbé kár. Mármint nehéz mögé rakni egy tényleg fasza ideológiát, amit te is pedzegetsz. Online azért rétegeltebb a dolog, de tv-reklámoknál szembetűnő ez a szitu.
Aztán vannak a PPC dolgok, ott már azért sokkal inkább indokolt a reklámozás. Pl. szeretnék a közelben venni valamit, aztán a féjsz/google betargetálja azt az üzletet, aki fizetett neki.
A 2 reklámtípus nem csereszabatos, de az utóbbival a mezei polgár szívesebben barátkozik meg. Ettől még megveszi a tv-ben látott Neo Citrant sokkal magasabb áron, mintha noname paracetamolt venne a patikában.
[ Szerkesztve ]
-
Az a helyzet, hogy azt, amit írsz már kipróbáltuk korábban többé-kevésbé hasonló módon, és az jött ki belőle, hogy sokkal-sokkal hatékonytalanabb, mint a normálisan működő piacgazdaság. Merthogy amiről beszélsz, az gyakorlatilag a kommunizmus. Illetve ahhoz vezet az a fajta korlátozás, amit említesz. Nem akarom levezetni, ez egy többlépéses folyamat, és egészen komplex közgazdasági összefüggések vannak mögötte, de a végén oda lyukadnánk ki ebből.
Amúgy Puzsérnak vannak jó gondolatai, de orbitális faszságai is. Ez - a legutóbbi, hitelezéssel kapcsolatos okfejtésével együtt - utóbbi. A fickó amúgy bevallottan pénzügyi-közgazdasági analfabéta.
[ Szerkesztve ]
-
Én reklám alapján még nem vettem semmit sem.
Ha a reklám nem működne, akkor nem csinálnák. A mérték eltérhet, de ha azt hiszed, hogy nem hat rád, akkor csak átvered magad.
Kocsit, házat, házimozi rendszert, tévét, mindent úgy vettem, hogy a preferenciákat sorba vettem és az alapján döntöttem.
Oké, de ha nem lenne reklám, akkor azt se tudnád, hogy az adott termék létezik. Illetve már rég kikopott volna. Nem véletlen, hogy a fasza cuccok márkázva/reklámozva vannak, a gagyik meg nem. Főleg magas hozzáadott értékű termékeknél igaz ez.
#30Busterftw
A többség a FB-ről esik be a hírportálokra. Natív appot fenntartani szinte pénzkidobás. Persze sokan csinálják, de látszik, hogy minimál funkcióval.[ Szerkesztve ]
-
...aztán egy idő után elkezdenek reklámmal kínozni
Mármint bevételt próbálnak szerezni a tényleg elképesztő méretű költségek + haszon kitermelésére?
...pont ezért mehetnek el ezzel messzire, mert ott van "minden", szóval sokat lenyelsz nekik.
Igen, sajna a platformkoncentrációnak van egy ilyen hátránya. Fene se tudja, hogy a piac elbírna-e egy YT2-3-at, de nem biztos. Ugyanez a helyzet a streaming piacon is, aminek kutya kötelessége elkezdeni konszolidálódni pár éven belül. Közgazdasági alapon.
Mellékesen a reklámokat is mintha úgy terveznék, hogy direkt irritáló legyen
Nem, csak hogy átlépje az észlelési küszöböt, plusz eladja a terméket. Ha ehhez az kell, hogy irritáljon, akkor azt fogják csinálni.
ha ennyiért nem kapom meg, akkor nem kell. nekem a tecső nulla forintot ér, ha nem tud olyan megoldást, ami kölcsönösen elfogadható, akkor zárjon be. nem érdekel.
De ezzel nincs baj, egyszerűen akkor nem fogyasztod az ottani tartalmakat, és kész. Más meg azt mondja, hogy neki 0-nál több forintot ér, vagy az árat megfizeti reklámfogyasztással. A gond ott van, ha se fizetni, se reklámot fogyasztani nem akar valaki, de a platform nyújtotta szolgáltatást igénybe veszi.[ Szerkesztve ]
-
Szerintem nem érted a reklám lényegét. Mármint annak nem az a célja, hogy neked tetsszen. Az a célja, hogy eladja a terméket. És bizony ezek a módszerek működnek.
Ők ezt a módját választották, hogy direkt idegesítenek reklámmal.
Oké, de van alternatívád, több is. A: nem látogatod az adott szájtot, B: előfizetsz, ergo remlámmentes leszel. -
Azért a YT-nak nincs tartalomelőállítási költsége. Ez nem mindegy.
Ez nem így van. A YT fizet a tartalomgyártóknak, nem is keveset.
#89emelhu
Ezeket meg biztosítsa a közszolgálat.... cserébe a pártok ne fogadhassanak el semmilyen pénzt.... mert az meg a politikai lekötelezettség (aka korrupció) melegágya.
Ha jól végiggondolod, ez valójában a diktatúra melegágya. Amúgy speciel Magyarországon vannak erre törekvések, az ÁSZ ugyanis keményen csuklóztatja az ellenzéki pártokat.[ Szerkesztve ]
-
válasz
makszutov.hu #150 üzenetére
És mindezt egy nyilvánvalóan reklámcélból választott nicknévvel. Parádé.
-
...mondjuk az ausztrál nyugdíjbiztosító összes adatát letörölte, szóval nyugodtan fizessed neki a pénzt, mert megérdemli, jóféle, figyel az ügyfeleire.
Ennek mi köze a Yt-hoz? Meg amúgy is, ez egy nyilvánvalóan technikai hiba, nem egy háttérhatalma konspiráció eredménye....nem tilt le youtube videókat gyűlöletbeszéd címén..
Ez egy piszok nehéz téma. Most a woke faszságoktól tekintsünk el, és nézzük objektíven a dolgot: rengeteg ostoba konteo van így is yt-n/féjszen, amit ki kéne gyomlálni. Az ez elleni fellépés társadalmi érdek. És most ne a pénzügyi részre gondolj csak, elég megnézni az oltástagadás káros hatásait. -
No offense, de a YT árazása egészen elképesztően kedvező a szolgáltatásért cserébe. A reklámmentesség csak egy dolog, e mellé kapsz egy 100%-os streaming megoldást, ami nálam pl. azonnali Spotify Premium törléssel járt. Tényleg, mi a toszt akartok még ezen túl? Írjál már néhány konkrétumot a lózungokon kívül!
-
Értem. Tehát igénybe veszel egy szolgáltatást, amiért nem akarsz fizetni, és a szolgáltató találja ki, hogy mi lenne az, amiért hajlandó vagy fizetni. De amúgy kitalálta, eláraszt reklámmal, és azon dolgozik, hogy blokkolni se tudd. Szóval a kívánságodat meghallgatják, csak ez egy negatív irány.
Adjanak lehetőséget a konkurenciára, és a versenyhelyzet meghozza gyümölcsét.
Ez amúgy miért a Yt feladata? Amúgy az kétségtelen, hogy monopol helyzetben van.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
it AI-alapú adatvédelmi funkciót (reklámblokkolót) kaphat a Safari böngésző az iOS 18-ban, de brit médiacsoportok arra figyelmeztetik az Apple-t, hogy ez anyagi katasztrófát okozhat az ágazatban.
- Acer Aspire 5 - 15.6" IPS, I7-1165G7, 16 DD4 / 1024 GB NVMe +szla! +GARANCIA!
- Latitude 7420 27% 14" FHD IPS i7-1185G7 16GB 500GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Google Pixel 7A 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- MacBook Air M1 13" 8/256GB - 95%, 76 ciklus, magyar billentyűzet
- Dell G3 3579 15.6" FHD IPS i7-8750H GTX 1050 Ti 16GB 512GB NVMe+1TB HDD magyar vbill ujjlolv gar