Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #92251648 #1743 üzenetére

    Hmm. Valszeg ha rendelkezésemre állna mikrofononként 1 szalagnyi anyag, mondjuk egy 24 bites (bőven sok az is) 88.2-es PCM-be átdigitalizálnám, én a sztereóra lehozás előtt belenéznék, melyik mit tud, kellhet-e egyénileg szűrni (vagy úgy hagyni) valamit, aztán pakolnám össze egy 32 bites domain-ben az egészet, egyengetném ki (valamennyire valszeg kell) és csak ezután keverném le sztereóra, ott pedig már csak a nagyon végső finomítások. De ennyire mélyen nem mentem bele, csak ma már annyi mindent látni-hallani, én pedig szeretek nemszokványos utakat járni.

    Szerintem kell a sok mikrofon, de nem direkt módon, hogy jobb legyen a sztereóm, hanem hogy nagyobb mozgástere legyen a sztereósító folyamat előtt a hangmérnöknek játszani azzal, mit hova tesz mennyire. Nem feltétlen csak arról beszélek, hogy kilóg egy hegedű és ha minden egyes hegedűn lenne mikrofon és hozzá tartozó track-em róla, akkor ki tudnám őt azonnal korrigálni, mert akkor nem feltétlen azt a felvételt eredményezné a sztereó, amit játszottak a színpadon :) (= nem lenne hiteles), de mégis jelentene akkora mozgástér-többletet nekem, hogy ne egy multiplexelt anyagon nyúljak egy paraméter mentén hozzá dolgokhoz úgy, hogy az a többit is elviszi (hiszen mixelés után már együtt mozog minden), hanem szelektíven tudjam azt az adott hangszert, éneket, akármit, módosítani. Az más, hogy lehetne csalni és korrigálni rengeteg mindent, de én a műhibákat benne tartanám, a hitelesség miatt, viszont azt, hogy esetleg egy üstdob nem ráz velőt, amikor élőben velőt rázott mikor ott voltam, azt simán korrigálnám és adnék neki, azon az 1 sávon mélykiemelve még mixelés előtt, így mondjuk a környékén szóló nagybőgőt nem fogom érinteni, mert az meg pont jó ahol van.

    Ennek primitívebb verziójára képesek lehettek volna elődeink is simán. Jó, kevesebb lehetőség analógban jópár dologra, de ki lehetett volna küszködni pár sokkal jobb felvételt is, emlékezetes előadásokról.

    A létező legutolsó dolog hifistaként arra gondolni, hogy sztereó mikrofonnal vegyek fel egy nagyprodukciót. Tudom, hogy a fülemet úgy éri, ott éri, ott kéne elhelyezni, ahol ülök, satöbbi, DE ...

    (És a kettő amúgy nem zárja ki egymást, time-domain korrekciót is beleértve lehetne olyan anyagom a produkcióról, hogy a marék mikrofon marék 24/88.2-es digitális track-je plussz a nézőtéren az állványra a fülem magasságában elhelyezett sztereó mikrofon +2 sávja és akkor ebből gyúrni valamit) :)

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

Új hozzászólás Aktív témák