-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
fehér_ember
addikt
válasz Dißnäëß #1711 üzenetére
A fő szabály szerintem az, hogy próbáld megérteni hogy más mit is akar mondani és ha nem is értesz vele egyet, akkor a saját tapasztalatodon alapuló mondandód írásánál törekedj arra, hogy közben ne minősítsd őt.
Szóval legalább ne cseszegessük már egymást amiatt mert nem vagyunk azonos véleményen; meg próbáljuk már megérteni hogy a másik mit is akar kinyögni.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz Dißnäëß #1720 üzenetére
Szia!
"én "lassú párti" vagyok, annyi darabbal sietnek a mai karmesterek, néha a fejem fogom"
Sajnos a színházi rendezők is annyi darabbal sietnek, néha a gyeplőt fognám.
-.-.-.-.-
Hangsugárzó versus nagyzenekar-nagykórus téma. Én úgy látom, hogy általában ez is elsősorban a hangfelvételnél van elcseszve. A hangmérnökök (és stúdiótechnikák) nagy része nem tudja kezelni úgy a nagy és sokrétű hangtömegeket, ahogy azok megkívánnák. Ha ellenben sikerült ezt a hangmérnöknek (és a stúdiótechnikáknak) elég jól megoldani, akkor azt a tízliteres, 13centis "mély"közepű minidobozomon is hasonló hangminőségi élvezettel hallgatom, mint az ügyes jazztriófelvételt. Elsősorban a hangfelvételen múlik számomra.
Nem gondolom, hogy a mélyközéphangszórónak nehezebb dolga lenne, mint az erősítőnek, a forráskészüléknek, a kábelnek... A hangmérnöknek (és stúdiótechnikáknak) van nagyon nehéz dolga a nagy és sokrétű hangtömegeknél.-.-.-.-.-
"Bocs a hosszért mindenkitől"Na, ha rendesen elolvastad volna azt a bizonyos "első posztot", láttad volna, hogy itt nem illik elnézést kérni a hosszért, hehe.
-
#71562240
törölt tag
válasz Dißnäëß #1724 üzenetére
Azt a bizonyos láncot errefelé általában jobban szeretjük rendszernek nevezni és rendszerként kezelni. Egyrészt azért, mert annyiféleképpen hatnak kölcsönösen egymásra a készülékek. Másrészt, mert nem szakad el a "leggyengébb láncszemnél". Értelemszerűen fontos szempont, hogy a rendszer elemeinek "tartószilárdsága" arányos, minél kiegyenlítettebb legyen egymáshoz, ám kiegyensúlyozatlan rendszerrel is sokat lehet kezdeni, nem szakad szét láncként.
Sokévtizedes nagy vita, hogy elvileg-gyakorlatilag melyik a rendszer döntő eleme. A többség ma is a hangszórót mondja, mert a torzításainak nagyságrendje... és a többi. A hetvenes-nyolcvanas évektől azonban, mint tudjuk, nagy teret nyert a forrásközpontú szemlélet - merthogy ami az elején elvész vagy eltorzul, annak már csak a hibái nagyítódnak fel a rendszer későbbi részein. Sok rendszert láttunk már, amelyben milliós forrás, félmilliós erősítő hajtott százezres kisdobozokat. És hallánk, hogy ez (is) jó. Aztán polgárjogot nyertek az erősítőközpontú szemléletek is, merthogy... - sok okból.
Írogattam már saját példámat, húsz éven át én is úgy gondoltam, hogy akkor tudok legnagyobbat előrelépni, ha a hangdoboz a hangsúlyos elem. Ezután volt tíz évem elvi forrásközpontúsággal. A legutóbbi tíz évem azonban elvi erősítőközpontúsággal telt, alig mögéje hagyva a forrás szerepét, és ha ez a kettő jó, akkor a hangdobozzal már "könnyű" dolgom van. A kábelezésem meg úgyis az ami, azon nem kell tipródnom.
Ezek persze csak elvek, a gyakorlat többségünknél esetleges, mivel többségünknek nincsenek meg a pénzforrásai, hogy elvi alapon vásároljunk. De a "leggyengébbet" is rendszerbe illesztjük, nem láncba.[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz Dißnäëß #1726 üzenetére
"De lehet más analógia is, kicsit mintha EQ tolópotikat tolnánk felfele. Először egyiket. Aztán másikat. Harmadikat. Végül mindegyikkel kapunk +1 egységnyi akármit is (nevezzük itt és most minőségnek). Oké. Működik. Megint fejlesztünk valamit, az annak megfelelő poti kap +1 tolást megint. Megjön a kívánt plussz. Tolok a másikon is mellette, egységes hangzásért ugye. Siker. Tolok a harmadikon és megakad. Abban és ott csak ennyi volt. Ő máris egy leggyengébb láncszem."
Ja, csak itt olyan potikkal játszunk, amit nem csak le meg föl, hanem még vagy harminc irányban tudunk húzogatni, ez amikor egyet egy irányba elmozdítasz, megy vele az összes többi is.
-
Ear001
addikt
válasz Dißnäëß #1720 üzenetére
"Verdi Requiem - csakis Karajan. [link] Megy, mint állat Basszus, ha élne az öreg, uh. Nem kéne kétszer mondani neki, hogy most lőjünk már egy vegytiszta Hi-Res Audio felvételt, felvevő mikrofontól lejátszó DAC-ig 24 biten (keverve magasabbon nyilván), 88.2 KHz-en.."
Igen, van és volt az a pénz, jóóóó sok pénz, amiért a nevét adta műszaki dolgokhoz. Szerintem ő benne lenne, ha most megjelenne egy kiadó az UltraPure felvételekkel, ahol a zenekar feljátssza az összes hangot, majd a keverésnél ezekből szépen összerakják a művet... Vagy ez már régen így működik? Van még felvétel, ahol 6-8 hangnál hosszabbat játszik a zenekar?
Őszintén engem az a Karajani reloaded egyáltalán nem érdekelne, én azt a világot sírom vissza, amikor egy karmester azt mondta, hogy na most összeállt egy darab, most tessék jönni és felvenni. Jó karmester, jó zenekar, összeérett előadás, minimális technikai mismásolás és hadd szóljon. Nem véletlen, hogy mondjuk a Reiner féle Living Stereo Bartók lemez ma is referencia tud lenni sok tekintetben. Ja, és én ezt ajánlom belépőnek a komolyzene világába, több barátom is ezzel kezdte klasszikus zenei gyűjteményét, itt minden hangnak súlya van, ha nem vagy beszarva az első taktustól kezdve, várva a feloldást, ami (vigyázat spoiler) nem lesz, akkor tényleg nem érdemes komolyzenével bíbelődni.
-
#92251648
törölt tag
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #1741 üzenetére
Érdekes, amiket írsz, mivel a hifisták jellemzően kevesebb mikrofont szoktak követelni.
A Metallica-s példádat, kérdésedet nem értem. Mire adna megoldást, ha egy gitárt több sávon rögzítünk? (Amúgy szoktunk, de ennek más oka van, ezért nem keverném ide.) Ki keverjen magának egyedi anyagot? A felhasználó? A zenekar tagjai? Popzenében hallottam már ilyen kezdeményezést, hogy külön sávon hagynak egyes hangszereket, éneket, aztán otthon lehet vele játszani, de tudtommal elhalt az ötlet. Ipari szinten is létezik az eljárás, ezt nevezik remixnek, mikor az eredeti (analóg vagy digitális) multitrack anyagot újrakeverik.
Masteringre minden esetben készre kevert, tehát jellemzően 2 sávos anyag kerül. A sok sávval dolgozó keverés (mixing) egy másik folyamat.
-
perempe
addikt
válasz Dißnäëß #1748 üzenetére
szólhat ott is jól, nagyobb szabású daraboknál, ahol van pl. komolyabb kórus, jobb lehet egy pódiumerkély --az NFZ Német Requiemje előtti művet onnan hallgattam 1 hónapja- az első soroknál. az Erkelben pl. az emeleti oldalpáholyokban az említett teste a hárfának hiányzik.
én csak a Zeneakadémia és a Müpa között mondtam, ill. mástól is hallottam, aki sokat jár.
* Brahms: 4. szimfónia *
-
#58092032
törölt tag
válasz Dißnäëß #1872 üzenetére
Hát nem tudom, de én ledöbbentem. Szeretem régebbi, akár pár évtizedes filmeket, zenéket, és sokszor megdöbbenek, milyen restaurálásra képesek mind kép, mind hang terén. Már ha van miből, mert megvan az eredeti negatív, mesterszalag.
Teljesen egyetértek veled, az ilyen pótolhatatlan anyagokat valami atombunkerben kellene tárolni. Elég hosszú a cikk, nekem az jött le, hogy sok mindenből sajnos nem volt biztonsági, digitális másolat. És az is durva, ahogy ezt igyekeztek eltitkolni.
-
orsib78
tag
válasz Dißnäëß #1897 üzenetére
Megadom a ZFS-t és emelek egy BTRFS-el...
Egyébként én a rendszeres backup-ban hiszek, mert hardverhiba ellen csak az véd, ha letérdel a winyó a gépedben, mondjuk villámcsapás stb, miatt, akkor megsütheted a checksumjaidat...
Persze a backupot is idönként ellenőrizni kell, hogy visszaolvasható-e róla az eredeti adat, azaz bitperfekt-e...[ Szerkesztve ]
-
orsib78
tag
válasz Dißnäëß #1904 üzenetére
Igen, éreztem, hogy nem egy jolly joker a BTRFS.
Egyébként egy Synology NAS fork-ot használok (XPeanology) egy Dell Precision munkaállomáson, jóféle tápegységgel és négy darab 2 terrás WD Red-el, ami RAID10-ben van kapcsolva. 8 giga ECC RAM. Egyenlőre ext4, mert a BTRFS-t bár a Synology támogatja én sem mertem bevállalni. Inkább mentem a teljes NASt egy 4tb külső winyóra, a zenekönyvtárat meg külön még egy másik külső winyóra is. Gondolkodtam még FreeNAS-on is, mert az ugye natív ZFS, de sajnos nem tud olyan szolgáltatásokat, mint a Synology, mert azért nem csak zenestreamelésre akarok fenttartani egy NAS-t, hanem sokminden másra is. Ráadásul a ZFS-nek kell a memória, nem kicsit, nagyon. Egy 4TB-os RAID10-es tömbnek neki sem szabad állni 16Gbyte RAM alatt.
A lejátszás oldalon ethernet (nem szeretem ilyenre a wifit használni), Intel NUC, rajta volumio, és külső USB DAC, saját, a NUC-tól független lineáris táppal. Én is verettem annó RBPi 2-essel, meg HifiBerry DAC-al, aztán külső DAC-al, de a DSD-t nem bírja el a RBPi2 hardvere, ezért van most a NUC. Ez dedikált streamer, semmi más dolga nincs. Két problémám van vele, hogy a volumio-ban nem tudtam feléleszteni az optikai kimenetét a NUC-nak, ezért kellett egy külső USB->toslink adaptert vennem, hogy mondjuk rá tudjak streamelni a DCC-re, illetve hogy a DSD-t nem tudom natívan átlőni vele a DAC-nak, csak DoP működik. Ami elméletileg nem probléma és nincs különbség, de azért jobb lenne, ha natívan menne.[ Szerkesztve ]
-
szazbolha
addikt
válasz Dißnäëß #1911 üzenetére
"addig csak tárolod, de se a proci, se a fájlrendszer, se semmi nem ellenőrzi, azt olvassa-e fel, amit korábban kiírtál."
.
Ne haragudj már, de én nem vagyok a téma expertje, ezért megkérdem tőled, hogy egy mai átlagos otthoni PC-n W10 oprendszerrel, középkategóriás 250 GB-os SSD tárolón default NTFS fájlrendszerrel, hány alkalommal kell kiírjak és visszaolvassak egy fájlt, hogy abban egyetlen bitnyi információ megváltozzon?
.
Az egyszerűség kedvéért a fájl mérete legyen 1 millió bit.
Kösz, ha legalább közelítőleg vagy nagyságrendileg megbecsülöd nekem. -
Dißnäëß
veterán
válasz Dißnäëß #1913 üzenetére
[link]
Az ntfs utódjának szánt ReFS is csak metaadatokat lát el ellenőrző checksum-okkal alapjáraton, magát a fájlokat és az értékes adatokat nem checksum-olja. De bekapcsolható. 2020-at írunk.Ennyire nincs még ennek az egésznek gyakorlata mainstream-ben. Enterprise közegben storage és data architect-eknek, üzemeltetőknek már rég ismert a szerverteremben visító gépek között az adatintegritás fogalma, de ők többszázezerből egy. Nem csinálnak nyarat
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
-
python1
veterán
válasz Dißnäëß #1915 üzenetére
Én építettem 2 gépet a nyáron, mindkettő 2 processzoros szerver gép, egyikbe 16GB ECC ram van a másikban 32 GB, tulajdonképpen zenei PC-nek építettem próbaképpen, alacsony szivárgású táppal, szerintem jobban muzsikálnak mint a kommersz asztali PC-k, de lehet itt is a fülem csapott be, mint már néhányszor kábeleknél. Viszont lehet kipróbálom a ZFS tárolást ECC-rammal, és lejátszó oldalon is az ECC-ramos megoldást hátha hoz valamit.
-
python1
veterán
válasz Dißnäëß #1953 üzenetére
Nincs probléma, az igazság az, hogy próbaképp vettem a gépeket, és valamiért tényleg jól lehet velük zenét hallgatni. Bechmarkon teszteltem globálba a 2 PC-t, ott jöttek ki az adatok, de inkább az volt a lényeg, hogy passzívba is tudok dolgozni akár csak az egyik processzort járatva. Legalább 4 HTPC van itthon, zenére filmre, teljesen más- más arhitektúrára építkezve, bizony van különbség hangban, már csak az utánuk kötött DAC miatt is lehet difi, de más -más konfigok, más - más szoftveres környezet, ráadásul a készülő projekt processzálása, aktív váltásában is kap némi szerepet, néhány minidsp közreműködésével.
Viszont most tesztelgettem a konfigokat, de én nem vettem észre, hogy beleszólna a venti a hangzásba, vagy nem teszteltem figyelmesen?
Különben jöhetnek az infó áradatok, nyugodtan.[ Szerkesztve ]
-
python1
veterán
válasz Dißnäëß #1957 üzenetére
Na ez jól hangzik, ezzel a projektel elleszel te is egy darabig biztosan.
Én használom a REW-et, mint mérést, és autómatikus EQ ill dsp-zést, egyébként nem tudsz mérés nélkül elindulni, mindenképp szerezz be először egy UMIK-1 mikrofont, és tudsz mérni szobát ill hangsugárzót, hangszórót.Elengedhetetlen a hangsugárzó építéshez , szoba korrekciózáshoz a mérés. -
#71562240
törölt tag
válasz Dißnäëß #2002 üzenetére
Kiegészítésként ahhoz, hogy én azért csak próbáltam, mert nincs ilyesmire pénzem.
Ha lenne ilyesmire pénzem, akkor nagyon sokat gondolkodnék, és kis valószínűséggel vennék ilyesmit. Ugyanis valószínűleg azt gondolnám, hogy azt a pénzt a hifi rendszerem más részeire költve feltehetően nagyobb és egyértelműbb javulást érnék el. Az ilyen Shakti követ én olyasmiként kezelem, mint például a tápszűrőket. A tápszűrőknek sem egyértelmű a hatásuk, hanem húzd meg ereszd meg, amit nyersz a réven, elveszted a vámon, és nagyon helyzetfüggő, hogy mennyi a rév és a vám aránya a hatásukban. Felemás dolog. A Shakti követ se gondolom abszolút hatású eszköznek, hanem "nyerek a réven versus vesztek a vámon" eszköznek gondolom-tapasztalom - vélem tapasztalni. Ezért, ha sok pénzem lenne, a Shakti kövek árát valószínűleg nem Shakti kövekbe, hanem a rendszerem egyértelműbb javulást hozni remélt részeibe fektetném. Vagy vennék még több hanglemezt.
Szerk.: De azért írtam annyiszor, hogy "valószínűleg", mert nem vagyok biztos magamban, hogy tényleg csak felemás eszköznek tapasztalom. Lehet, hogy több próba estén egyértelműen javító eszköznek tapasztalnám. Sőt, remélem, hogy több próba esetén egyértelműen javító eszköznek tapasztalnám, mert a Shakti kő működési logikája ezt megengedi, nem úgy, mint a tápszűrő vagy a vezetéken levő ferritgyűrű logikája, amelyeknek "rév és vám alapú" a logikája.
A minap láttam kettőt hirdetni az AVX-en, talán amiatt jutott eszedbe a téma?
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz Dißnäëß #2049 üzenetére
A weboldalan a mintak letoltese.. [link]
Rendszeresen hallgattatja hiveit amugy, es osztonzi oket tesztekre, aztan megosztja a statisztikakat, erdekes az is..[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5