-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
#56474624
törölt tag
Megmondom az igazat, részemről egyetlen dolog miatt tartom szerencsésnek a külön topik létrejöttét, hogy ebből egyelőre még senki nincs kitiltva, bárki írhat ide. A másik topikban is el kellett volna férjen mindenki. De nem így történt, kammerer örökös kitiltást kapott (noha a szabályzat egyetlen pontját sem szegte meg), és biztos, hogy szegényebb lett a topik a tapasztalata nélkül. Az embereknek kellett volna jobban tolerálnia egymást, a moderátoroknak meg nem asszisztálni néhány ottani ember kirekesztő magatartásához.
Egy moderátornak pont ellentétesen kéne cselekednie, több önmérsékletre, több toleranciára kérve a topik aktív látogatóit.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz #92251648 #165 üzenetére
Szerintem a zenéléssel inkább az változik, hogy az ember olyan dolgokat kihall a zenész hangszeres játékából, amit addig nem. Értelmet nyerhetnek olyan dolgok, amik addig nem. De ez inkább a hangszeres technika, a konkrét hangok, zenei motívumok kihallására van hatással. Az érzelmi tartalom feldolgozására szerintem nem. Nem élem át most jobban Chopint, mint 15 éve, mikor még nem zenéltem, és nem tombolok jobban Slayerre sem. Mert a zenét nem kell tudatosan feldolgozni, tudatalatt jönnek létre az érzelmek/hangulat. Mint mikor filmet néz az ember: szükségtelen külön, tudatosan figyelnie a zenére (sőt, annál jobb, ha nem teszi), mert akkor is hat, ha a film után egyetlen kis dallamfoszlányra sem emlékszik belőle.
Amúgy hifi buzulás nélkül is lehet úgy zenét hallgatni, hogy ne az érzelmi mondanivaló legyen az elsődleges. Lehet analizálni a zenét nem hifi füllel is. Szerintem, mikor a zenész teljesítményét nézem, az sem az az igazán elmélyült zenehallgatás, mint mikor egyszerűen csak sodródok, "belesüppedek" a hangok világába.
Szóval szerintem ez fejben dől el, hogy az ember átkapcsol-e olyan tudatállapotba.
Viszont azt is hozzá kell tenni, hogy vannak olyan hifi-rendszerek is, melyekkel ez eleve esélytelen: a zenehallgatás legnagyobb ellensége a nyomulós magas, a magamutogató hangok.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Amire nem emlékszel, arról meg nem is tudod, hogy elfelejtetted,
Akkor én valami csodabogár lehetek, hogy elég gyakran tudatában vagyok, hogy valamit elfelejtettem. Erre a legjobb példa talán, mikor az ember keres valamire egy konkrét szót. A szó maga nem jut eszébe, de mikor valaki rákérdez, hogy ez volt vagy az volt, pontosan tudja, hogy nem azt a szót keresi.
Másik, hasonló példa a passzív nyelvtudás.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz alphamooncam #538 üzenetére
A magaskiemelés frekvenciatorzítás. Persze ez a fajta torzítás az egészségesebbek közül való, a jitter által okozott kellemetlenebb torzítás (thd, imd).
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz alphamooncam #544 üzenetére
Vizsgáztatni akarsz?
-
#56474624
törölt tag
válasz alphamooncam #546 üzenetére
Ehhez nem kell zenésznek lenni. Természetesen van a frekvenciatorzításnak mértékegysége: dB. Pl. valami 7 kHz-nél kiemel 5 dB-t. Vagy 50 Hz-et -3 dB-lel adja vissza. Biztos nem hallottál róla még...
-
#56474624
törölt tag
válasz alphamooncam #549 üzenetére
Itt csak te beszélsz magaskiemeléses torzításról, én meg frekvenciatorzításról írtam, amire egy példa a magaskiemelés. Meg a magashiány, mélyhiány, mélytöbblet, V-karakter, stb. is egy-egy példa rá.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz alphamooncam #576 üzenetére
A torzítás sokszor magaskiemeléssel jár, mint az esetemben is, azaz plusz felharmonikusok jelennek meg. Ezt tényleg nagyon nehéz megérteni. Neked legalábbis, úgy tűnik.
Amúgy ne írjuk már le úgy, mintha a magaskiemelés a frekvenciamenetben valami szükséges dolog lenne. Én nem szeretem, mert elcseszi a hangszerek hangját, gyakran túlságosan forszírozottá teszi az előadásmódot, illetve nem úgy közvetíti az érzelmeket, mint egy kiemelésektől mentes karakter. Nem tehetek róla, hogy nekem erre érzékeny a fülem, te meg egyenesen igényled. Örvendetes lenne, ha ennyi idő után végre eljutna a tudatodig, hogy nem mindenkinek az AD900x-féle hang az etalon, nekem és sokaknak nem. Nálam sokkal inkább a HD600-féle. Nem tökéletes, de jól közvetíti számomra a zenét.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz alphamooncam #584 üzenetére
hogy amit Te esetleg torzításként élsz meg, az valójában Neked torzítás
Nem egészen, mert ez tényszerűen torzítás, nem pedig kinek-kinek ízlése szerint. A frekvenciatorzításba tartozik, mikor egy eszköznek "karaktere van". Tökéletesen semleges persze a gyakorlatban nem létezik, csak ezt jobban, ill. kevésbé jobban megközelítő.
Természetesen, mint ahogy korábban leírtam, azért ez a fajta torzítás jóval egészségesebb a hallásunk számára. Talán ezért is lett szokás ezt tónusnak, karakternek hívni.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz alphamooncam #589 üzenetére
A torzítás szót én a szakmai értelmében szoktam használni, nem aszerint, hogy kellemes vagy kellemetlen.
-
#56474624
törölt tag
válasz alphamooncam #595 üzenetére
Nem tudom, mit kevertem össze, nekem úgy tűnik, hogy te kevered megint az ízlést a szakmailag korrekt megnevezéssel. A magaskiemelés az torzítás. Frekvenciatorzítások közé tartozik. Akár fáj neked ez a megnevezés, akár nem. Ha ekkora fejfájást okoz neked, hogy egy szakmai topikban valaki legalább törekszik a szakmai korrektségre, nem tudom, mit keresel itt.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
-
#56474624
törölt tag
válasz alphamooncam #608 üzenetére
Szerintem itt valami más kopott el, ha még mostanra sem sikerült értelmezni, hogy a magaskiemelés mint karakter/színezés az a frekvenciatorzítások közé tartozik.
-
#56474624
törölt tag
Nem létező?
Torzítások az erősítőben
Lineáris torzítások
Lineáris a torzítása az erősítőnek, ha a különböző frekvenciájú jeleket nem egyformán erősíti, vagy megváltoztatja a jelösszetevők egymáshoz viszonyított fázishelyzetét. Ha a jel különböző frekvenciájú összetevőit az erősítő nem egyformán erősíti, akkor frekvenciatorzításról beszélünk.
A frekvenciatorzítás nagyságát az erősítő amplitúdó karakterisztikájával jellemezhetjük.
Mint láthatod, ez egy nagyon is létező fogalom. Teljesen más kérdés, hogy te nem hallottál róla ilyen megnevezéssel, ettől ez még létezik, nem az én találmányom.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz alphamooncam #630 üzenetére
Magaskiemeléses torzítástól eljutottunk a frekvenciaválasz mentén történő hangnyomástorzításig.
Kifejtenéd ezt kérlek?! Már csak azért, mert ebben a konszenzusban olybá tűnik, hogy a torzítás, és a magaban gazdag nálad felcserélhető szinonimák.
Eleve te akartál általánosítani egy kiragadott példából (tehát az én PC-m mint digitális forrás), hogy akkor általában a torzítás és magaskiemelés felcserélhetőek-e nálam.
Erre jött válaszul, hogyha magasban gazdag hangról beszélünk (karakterből adódóan, mint pl. AD900x és még inkább DT990 Edition/Pro), amit én úgy neveztem röviden, hogy magaskiemelés, akkor eleve frekvenciatorzításról beszélhetünk.
Az akármilyen torzítás persze nem feltétlen többletmagassal jár általában, nálam a PC-mnél igen. És mellesleg, ha többletmagassal is jár, az akkor is egészségtelenebb a hallásunk számára, mint a színezés miatti magastöbblet.
Ez így világos már? Én azt nem értem, hogy mit nem értesz ennyi ideje ezen, hogy még mindig azt emlegeted, hogy te kitérő választ kaptál, pedig eleve te akartál általánosítani egy konkrét példából.
hogy bizony egy flat fiókba skatulyázott Sennheiser HD600-as is frekvenciaválasz mentén történő hangnyomástorzítása olvasható ki a diagrammjából.
Erről is volt már szó, hogy azért, mert valami nem tökéletesen flat, még nem kell elvetni az erre való törekvést, hiábavalóként beállítani. A frekvenciaválasznál egyáltalán nem mindegy, hogy hol, illetve mennyivel tér el. No és persze nem ez az egyetlen tényező, hogyan érzékeljük a hangot, mert nem egy szinuszos mérőjelet hallgatunk. Inkább hallás alapján szoktuk megállapítani, valami mennyire természetesen adja vissza az akusztikus hangszerek hangszínét, hangzását.
A HD600 általános elismertségnek örvend e tekintetben. Ez még nem jelenti azt, hogy tökéletes.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz alphamooncam #637 üzenetére
Eredetileg a magaskiemeléses torzítás, mint definícióval szemben emeltem fel a szavam
Kár, hogy ezt a "definíciót" eleve te találtad ki. Magaddal viaskodsz. -
#56474624
törölt tag
válasz fericske #787 üzenetére
Na igen, leesett most már, hogy iterálja az eljárást, csak amúgy az az igazság, hogy én azért vettem komolyan, mert tényleg van olyan eset (még, ha nem is jellemző), mikor a gyári annyira vacak már új állapotában is, hogy az ember elméletileg jobban jár, ha berippeli a CD-t, aztán kiírja. Mikor gyenge volt a lézer a CD-lejátszómban, volt 1-2 gyári, amivel nem boldogult, noha újak voltak, miközben az írottakkal (bár ott sem volt mindegy az alapanyag) igen, szóval én gondoltam rá, hogy ezt meg kéne csinálni, csak ha jól emlékszem, azokat épp PC-n sem tudtam hibátlanul beolvasni.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz RetepNyaraB #1117 üzenetére
A Peerless nem új márkanév, a 70-es években gyártott Acoustic Research AR14-ből is készültek Peerless csipogóval (KO-10DT), illetve rémlik, hogy a Polkaudio is mintha használt volna ilyen márkájú magassugárzókat. Hangsúlyozom, mint márkanév nem új. Hogy a cég, ami ma mögötte áll, mennyire áll a helyzet magaslatán, arról fogalmam sincs.
A hangfalépítős topikban inkább tudnának ez ügyben segíteni.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Még nem hallottam olyan rendszert és felvételt, ami túlszárnyalta volna a MüPa hangversenytermét. Nem tart ott sem a felvételi technika, sem a lejátszás.
Eleve miért is szárnyalná túl, mikor azt a hangzást szeretnénk reprodukálni? Nem lehet jobb. Maximum más.
[ Szerkesztve ]
-
-
#56474624
törölt tag
-
#56474624
törölt tag
-
#56474624
törölt tag
válasz fehér_ember #3343 üzenetére
Tegnap visszatettem és örömmel konstatáltam hogy minden a régi (azaz újra jó) Számomra a kábelek tényleg teljesen egyenrangú komponensek.
Ez most ugyanaz, hogy ha hozzá vagy szokva egy jobb erősítőhöz, utána a rosszabbal nincs kedved zenét hallgatni. De ez a szituáció a különbség mértékétől függetlenül fennáll, ha a kábel tizedannyi különbséget jelent hangzásban, mint a jobb erősítő a rosszabbhoz képest, akkor is. Nekem sincs kedvem a PC-mről zenét hallgatni, hiába ugyanúgy digitálisan jön ki, mint mobilról, de az hozzá képest felüdülés. Miközben ez elhanyagolható különbség ahhoz képest, ha fejest vagy erősítőt vagy DAC-ot cserélek. Szóval nem egyenrangú, mégis úgy érzem, hogy nem lépnék vissza. De, ha választani kéne, azért tudnék rangsorolni, mi a fontosabb.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz #10726912 #3347 üzenetére
Az a gondom ezzel, hogy minden relatív. Ha összeállt a rendszer, az ember megnyugszik. Egészen addig, míg nem talál egy még jobb/passzentosabb kábelt/dugót/stb. Ha meg vissza kellene lépni, már azt is rossznak hallja, ami az előtt még jó volt. Ez mentálisan dől el. Nincs végállomás. Így nincs.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz #92251648 #3350 üzenetére
Valami konkrétum? Tehát, ha megpengetem a gitáromon a vastag E-húrt, ami kb. 80 Hz-es alapfrekvenciával szól, ott lesz 80 Hz alatti hang?
Amúgy én olyat tudok, hogy a különbségi frekvencia megjelenik pl. két hang együttes megszólalásakor, tehát mondjuk kvintnél (mélyebb hang: f, magasabb hang: 1.5f): 1.5f - f = 0.5f, ami egy oktávval mélyebb hangot jelent, mint a mélyebb hang. Ezt még a hangoló is így hallja.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya